Köpråd, uppgradera min burk. [4k]ish.

Permalänk
Medlem

Köpråd, uppgradera min burk. [4k]ish.

Tjena gott folk, jag har en budget på runt 4k som ska användas för att köpa en ny gpu, cpu och eventuellt ett moderkort(vilket säkert behövs)

Det som ska bytas ut är:

GPU: Gtx 460 1GB
CPU: Amd Phenom II 955 BE
Moderkort: Asus M4N75TD

Vill gärna ha så mycket bang for buck som möjligt och har när jag själv kollat lite kommit fram till dessa komponenter:

GPU: Sapphire Radeon R9 270X Toxic
CPU: AMD FX-8320 X8 3.5GHz
Moderkort: Asus M5A99FX PRO R2.0

och då landar jag på typ 4.3k...

Skälet till att jag uppgraderar är för att jag vill att datorn ska kunna klara av bf4 och eventuellt star wars battlefront osv.

Borde jag vänta till efter jul och satsa på lite bättre komponenter,?
Kan man klara sig på ett billigare moderkort?

Jag hoppas att det finns någon som är mer kunnig som kan leda mig igenom komponentträsket, jag märkte precis hur otroligt lite jag kan om moderkort...

Tack på förhand!

Ninjaedit: Nu såg jag att webhallen säljer powercolors radeon 7970 för ett ganska fint prist, kan det vara värt att köra på en sån kanske? länk till webhallen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Virelai:

Tjena gott folk, jag har en budget på runt 4k som ska användas för att köpa en ny gpu, cpu och eventuellt ett moderkort(vilket säkert behövs)

Det som ska bytas ut är:

GPU: Gtx 460 1GB
CPU: Amd Phenom II 955 BE
Moderkort: Asus M4N75TD

Vill gärna ha så mycket bang for buck som möjligt och har när jag själv kollat lite kommit fram till dessa komponenter:

GPU: Sapphire Radeon R9 270X Toxic
CPU: AMD FX-8320 X8 3.5GHz
Moderkort: Asus M5A99FX PRO R2.0

och då landar jag på typ 4.3k...

Skälet till att jag uppgraderar är för att jag vill att datorn ska kunna klara av bf4 och eventuellt star wars battlefront osv.

Borde jag vänta till efter jul och satsa på lite bättre komponenter,?
Kan man klara sig på ett billigare moderkort?

Jag hoppas att det finns någon som är mer kunnig som kan leda mig igenom komponentträsket, jag märkte precis hur otroligt lite jag kan om moderkort...

Tack på förhand!

Ninjaedit: Nu såg jag att webhallen säljer powercolors radeon 7970 för ett ganska fint prist, kan det vara värt att köra på en sån kanske? länk till webhallen

Det där tycker jag att du ska köra på. Ett så bra grafikkort till det priset - tänk inte, köp!

Permalänk
Medlem

Jag la in min order nyss, nu är jag helt pirrig i magen... Vilken deal alltså!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Virelai:

Jag la in min order nyss, nu är jag helt pirrig i magen... Vilken deal alltså!