Min första dag i World of Warcraft

Permalänk
Skrivet av AnXeZ:

Du kommer aldrig att få samma upplevelse. Det var bättre förr, spara pengar , köp ett annat spel.
Lirade från vanilla , följde med ända upp till Kung fu panda. Sen sa jag tack för mig.

Vill du ha nostalgi från WOW så får du bygga en tidsmaskin eller lira seriöst på någon private server.
Det är säkert emot reglerna att nämna "private server" här , men det är nog faktiskt så nära du någonsin kommer att komma , om nu WOW inte fortsätter i 10 år och du ser tillbaka på det du gjorde när du började spela, som vi andra gör idag.

Jag kan även säga att jag inte kan lira andra MMORPG's idag, då jag jämför allt nytt med mina upplevelser från mina tidiga år i World Of Warcraft ( Allt känns som skräp )

Men HEY! Vad vet jag , jag baserar bara allt det jag säger på mina egna åsikter och vad andra runt mig tycker.

Nostalgi är något som skapas av dina egna upplevelser så bara för att man börjar spela WoW nu behöver inte det betyda att man inte kommer underhållas av det. På ett personligt plan så håller jag med dig om att vanilla var bättre men om jag aldrig spelat WoW tidigare och började nu så tror jag ändå att jag skulle tycka om det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AnXeZ:

Du kommer aldrig att få samma upplevelse. Det var bättre förr, spara pengar , köp ett annat spel.
Lirade från vanilla , följde med ända upp till Kung fu panda. Sen sa jag tack för mig.

Vill du ha nostalgi från WOW så får du bygga en tidsmaskin eller lira seriöst på någon private server.
Det är säkert emot reglerna att nämna "private server" här , men det är nog faktiskt så nära du någonsin kommer att komma , om nu WOW inte fortsätter i 10 år och du ser tillbaka på det du gjorde när du började spela, som vi andra gör idag.

Jag kan även säga att jag inte kan lira andra MMORPG's idag, då jag jämför allt nytt med mina upplevelser från mina tidiga år i World Of Warcraft ( Allt känns som skräp )

Men HEY! Vad vet jag , jag baserar bara allt det jag säger på mina egna åsikter och vad andra runt mig tycker.

Hahahahahaha! Det fetstilta kan ha gjort min dag!

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Hahahahahaha! Det fetstilta kan ha gjort min dag!

Vad fint att jag kunde bidra

Visa signatur

3060ti med nån 11600

Windows 11...

Permalänk
Skrivet av Don_W:

Precis för lätt. Jag spelade sen Vanilla och plöjde väl ner en 6000 timmar + på det spelet så jag har sett det mesta fram till lich king lv 80 eller va det nu va. Spelat Tank och DPS och i vanilla räckte det att en flumma så kunde 39 andra få lida för det. I slutet räckte det med en bra dps typ och en healer.

Haha! Vanilla var PAIN IN THE ASS att ta sig till lvl 60! Men sen hoppade jag väl runt i org/sw 75% av min speltid! hhahahaha.. fyfan vad mycket pengar jag måste ha hoppat bort i spelet...

Visa signatur

|||

Permalänk
Skrivet av KiwiÄrGott:

Haha! Vanilla var PAIN IN THE ASS att ta sig till lvl 60! Men sen hoppade jag väl runt i org/sw 75% av min speltid! hhahahaha.. fyfan vad mycket pengar jag måste ha hoppat bort i spelet...

Tiden som man hoppar runt i org är mycket värdefull!
och tid är pengar!

Inget är bortkastat med det!

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem

Kör på om du har råd och folk att spela med!

Om man börjar spela WoW för första gången nu så tror jag det fortfarande ger en episk känsla.

Nostalgi i all ära, jag spelade också på vanilla-tiden, hann dock inte riktigt upp till 60 och end game innan TBC kom, men började göra en del med Cenarion Circle och Argent Dawn m.m.

Men allvarligt talat, rent spelmässigt är Mists of Pandaria den absolut bästa versionen av WoW, de har förbättrat det mesta enormt. Lite balansproblem och så är det väl alltid, men det känns inte alls lika mycket nu som i TBC t.ex. där det i perioder var vissa klasser som totaldominerad i PvP t.ex.

För någon som jag, som har spelat spelet sedan "vanilla" så känns det givetvis lättare att göra det mesta nu, men för en nybörjare så är det nog perfekt. Nu får man ju faktiskt veta vettiga saker direkt i spelet om hur roller fungerar, förr fick man läsa på forum för att fatta allt. Jag sprang runt i int-stamina gear och tankade instanser med min warrior i arms-spec i början till man läst på lite.

Problemet med Cataclysm var att många stressade genom levlandet och tröttnade, jag som kör många alts, hade så roligt att köra alla nya omgjorda quests, med bättre story och en tydligare "röd tråd" att jag inte hann med slutspelet riktigt. Så även den expansionen gjorde spelet bättre rent speltekniskt, även om många tyckte att det var för lite nytt för max level.

Det är så skönt att de tagit bort det mesta onödiga i spelet, som att behöva jaga material i 5 dagar bara för att kunna raida de resterande 2. Man kan fortfarande lägga samma tid i spelet, men det är inte längre ett krav.

Man kan anpassa sig så enormt mycket bättre till sin egen tid och nivå. Det finns dailies, dungeons, looking for raid, flex/normal raids, pet battles (I choose you, Spawn of Onyxia! X) ), eller nu den nya ön där man kan springa runt och göra lite allt möjligt. Kanonbra för en som mig som inte har tid med seriöst raidande längre, men ändå har lite tid över titt som tätt.

EDIT: Och ja, det är passande med pandor i WoW, det fyller den österländska delen precis lika bra som Northrend och allt där liknade vårt egna fina norden. Jag tycker det är speciellt kul att man questar på ställen som man senare kör som instanser efter olika händelser osv. Bra kedjor helt enkelt.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

Måste bara flika in angående Vanilla och minnen. Jag lirade min Warlock upp till 60 under Vanilla, började inte under Beta elelr så, men inte så jättelänge efter. I början så spelade jag nästintill dygnet runt, när jag fick jobb så spelade jag på min lediga tid.

Jag har många minnen utav det fortfarande, kommer ihåg när jag och en kompis kutade runt i Stranglethorn Vale runt lvl40. Min polare hade råd med mount, jag hade det inte (spelade iofs inte lock då eftersom man får mount av tränaren).

Kommer ihåg den episka quest-chain man fick göra för att få Dreadsteed, den var något av det bästa jag gjort!

Har minnen av att farma Silithus för att få blad och kläder ifrån mobs (kommer inte ihåg namnen), som man sedan kunde sälja dyrt på AH.

Jag var inte med i någon guild när jag blev 60 och var dessutom tvungen att göra ett avbrott då jag inte hade någon dator i ca ett halvår. När jag sedan kom tillbaka så var det TBC som gällde, med nya roliga minnen.

Det bästa efter Vanilla är helt klart när jag (och min flickvän som jag träffade i WoW) var med i en liten raidguild med många IRL kompisar. Vi hade så mycket skoj och raidade ICC, väldigt bra gemenskap och många skratt på vent/TS.

Så det är de upplevelser man har haft roligast med man minns bäst, oftast i samband med kompisar/guild osv. Tack vare att WoW är ett MMO så är gemenskapen väldigt viktig. Det är en av orsakerna att jag slutade spela, de flesta av mina vänner droppade av och gick vidare med sina liv.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiwiÄrGott:

Haha! Vanilla var PAIN IN THE ASS att ta sig till lvl 60! Men sen hoppade jag väl runt i org/sw 75% av min speltid! hhahahaha.. fyfan vad mycket pengar jag måste ha hoppat bort i spelet...

Haha jo man hoppa runt en hel del ^^ och hängde i AH allt för många timmar. Men man hade skoj. Allt det typ dog i och med första expansionen anser jag. Innan var det "svårt" att få PVP gear och man fick slita för sin gear och folk tjabbla inte om achievment points och gear score.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

Jag började strax efter att tbc släpptes i samband med att jag fick influensan. Hade ingen koll alls utan valde en random server och en night elf hunter. Vet inte hur många gånger jag dock i spindelgrottan innan jag lämnade startzonen. Jag har i princip kört solo hela tiden (ZF var min första instans) och fokuserat på att questa och utforska. Tog mig till Ironforge någonstans mellan level 15 och 20 och dog många gånger på vägen. Utforskade många ställen där jag inte hade något att göra egentligen, men oj vad skoj jag hade.

När jag väl började intresserad mig för instanser på allvar så hade spelet förändrats till att alla bara sprang igenom instanserna och ingen strategi eller snack med varandra. Därför har jag missat mycket av det sociala. Jag har ju haft jobb hela tiden och kunnat spela några timmar om dagen så folk man träffade och groupade med ibland sprang ju snabbt förbi en.

När cataclysm kom så startade jag en ny alt och levlade från 0 - 60. Sedan hoppade jag från 60 till 80 och sedan dess har jag kört alla quests igen.

Jag är så pass gammal att jag hann uppleva MMOernas föregångare nämligen MUD. Spelade som besatt under gymnasietiden och det är ett spel som jag är nostalgisk över. MUD:en jag spelade på försvann och dit kan jag aldrig återvända...

Ha det så roligt i Azeroth!

Permalänk
Medlem

Hade återfall för något år sen. Råkade levla 61 på min bästa twink. Visste inte att dom tagit bort TBC (flera års uppehåll). Skrev ett mail till blizzard och bad om att bli lvl 60 igen men nej, min karaktär var en del av spelet så det gick inte Sen slutade jag för gott!

Visa signatur

i5 6600k 4 Ghz , 8 GB DDR4-RAM , Asus Strix GTX980 , 1 TB HDD + 256 GB SSD , Asus moderkort av modell jag ej minns namn på, Corsair C70 Svart

Permalänk
Avstängd

Spelet är helt förstört idag, du kan inte längre dö när du levlar och även om du tycker att värden är väldigt stor så står du bara stilla i staden typ 20 minuter och väntar på att det du köat till ska komma fram så du får börja spela.

WoW går att jämföra med en 20-årig trevlig flicka som hamnat snett i livet och idag 25 år senare dricker öl på en parkbänk.

Permalänk
Skrivet av lucifer579:

Tiden som man hoppar runt i org är mycket värdefull!
och tid är pengar!

Inget är bortkastat med det!

Skrivet av Don_W:

Haha jo man hoppa runt en hel del ^^ och hängde i AH allt för många timmar. Men man hade skoj. Allt det typ dog i och med första expansionen anser jag. Innan var det "svårt" att få PVP gear och man fick slita för sin gear och folk tjabbla inte om achievment points och gear score.

Förstår ej att jag ej tröttnade på att hoppa runt som en dåre..
Skulle man raida kl 19.00 så kom man hem från skolan kl 14.00 och hoppade tills man skulle raida ^^

Visa signatur

|||

Permalänk

Det blir alltid vad man gör det till.
Den nostalgi som finns i Vanilla är svår att återfå idag då WoW har utvecklats väldigt mycket och nästan allt är helt omgjort mot hur det var i början.
Spelmässigt är spelet bättre och mer genomtänkt idag mot hur det var förr. Men jag måste säga att för mig var spelet som roligast i beta och vanilla, därefter har det gått utför i varje ny expansion som kommit. Många säger att saker är enklare idag och jag håller med, mycket känns busenkelt och anpassat för småbarn, samtidigt finns det även HC content idag som är riktigt svår så missförstå mig inte. En bra sammanfattning är att förr var du tvungen att lägga mycket mera tid på det för att uppnå saker som idag är relativt enkla och snabba att uppnå. Du behöver inte samma dedikering och fokus för att kunna en normal raid, Du kan glida igenom en raid med folk som sitter och halvsover och en MT som kalasfull. Visst kunde man det i Vanilla med när man hade BWL på farm status och plöjde igenom det en fredagskväll för att det var så skoj. Men då hade man å andra sidan redan gjort det 30 gånger innan och hade kämpat för att komma dit på ett annat sätt. Fan finns ju inget som slår en gammal hederlig 40 manna raid. Det bästa sättet att uppnå lite av nostalgin från Vanilla och orginal WoW är nog att kika på privata alternativ skulle jag säga.

För lite mera nostalgi kan du kolla in denna bildtråd som finns i WoW forumet. http://www.sweclockers.com/forum/121-world-warcraft/1237902-v...

Permalänk
Medlem

De kommer med all säkerhet igen fast i annan tappning. Spel, festival, flickvän.

Jag trodde aldrig att jag skulle få den där känslan med ett spel igen, sen testade jag APB: Reloaded.

Permalänk

Jag började spela någon månad efter vanilla släpptes och slutade efter lite end game i lich king. Mao så ligger jag två (?) expansioner efter?

Slutade mest pga att inga polare spelade längre och att träffa schyssta människor som under vanilla-tiden blev svårare och svårare.
Jag skulle lätt kunna börja lira igen om någon jag känner irl eller någon trevlig människa/or på något forum började lira.
Det är gemenskapen, att questa tillsammans som gör wow spelbart.

Min 80 dwarf hunter finns på servern death wing om någon är sugen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Vanilla var bättre, inget snack om saken men content var också mer svårtillgängligt men knappast svårare. Om en person flummade i en 40-manna raid så fick inte 39 lida, kanske om det var en maintank eller om det var i de svårare delarna av AQ40 eller Naxx. En MC raid (visserligen entry-content) kunde börja vid 18:00 med 30 pers och inte vara en full 40-manna raid förens ett par timmar senareoch halvvägs till Ragnaros utan att detta direkt var ett problem, detta på gott och på ont givetvis.

Vanilla var riktigt riktigt bra, lika så dagens version av WoW (på sitt sätt). Största anledningen till att många Vanilla spelare ser till baka till Vanilla som WoWs guld dagar är nog att det var nytt för dom då, det var ett helt nytt spelkoncept för många. Lika som det är för många dagens WoW/andra mmo spelare.
Dock tror jag inte att många Vanilla spelare skulle tycka Vanilla WoW är lika bra idag som man kommer ihåg

Det du säger om raid content i Vanilla stämmer mycket bra, under progress tiden i MC hade våran guild lite svårt att få in folk till en full raid.
Många dagar kom bara 15-25 spelare online, så det blev många avbrutna raid kvällar.
Tills vi fick för oss att köra lite Core Leather/Fiery Core farmning, och vi upptäckte att det tom. gick bättre/snabbare att lira med 15-25. Dock gällde ju det inte hela raid instansen men 5-6 bossar i MC gick ju ta även fast det fattades 20-40% av en raid. I dagens raids vette fan om det skulle gå så bra.

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem

Jag kör en månads subscription någon gång ibland, står mest i orgrimmar och väntar på random dungeon. Samma känsla kommer tyvärr aldrig igen, även om det är underhållande att spela så känns det inte likadant.

http://www.youtube.com/watch?v=8rd0-zVIBVo

Det där klippet förklarar exakt hur jag känner.

Permalänk
Skrivet av AnXeZ:

Du kommer aldrig att få samma upplevelse. Det var bättre förr, spara pengar , köp ett annat spel.
Lirade från vanilla , följde med ända upp till Kung fu panda. Sen sa jag tack för mig.

Vill du ha nostalgi från WOW så får du bygga en tidsmaskin eller lira seriöst på någon private server.
Det är säkert emot reglerna att nämna "private server" här , men det är nog faktiskt så nära du någonsin kommer att komma , om nu WOW inte fortsätter i 10 år och du ser tillbaka på det du gjorde när du började spela, som vi andra gör idag.

Jag kan även säga att jag inte kan lira andra MMORPG's idag, då jag jämför allt nytt med mina upplevelser från mina tidiga år i World Of Warcraft ( Allt känns som skräp )

Men HEY! Vad vet jag , jag baserar bara allt det jag säger på mina egna åsikter och vad andra runt mig tycker.

Har spelat några veckor nu har märkt just det. Att jag och min kompis och en handfull andra människor inte kan nåt, vilket gör spelet skitroligt för att vi teamar ihop oss och upptäcker världen.. Medan de resterande 90 procenten kan redan allting och gör att spelet inte kan bli det dätr nostalgiska.
Jag kommer kanske få lite nostalgiska minnen från min tid i WoW, men aldrig lika mycket som spelare som var med från början. Men sjukt kul spel ändå.

Permalänk
Skrivet av saturday_sun:

Vanilla var inte så bra som alla minns det - världen var kulissartad, ibland fastnade man till och med, spelmekaniken trögare - flight patherna satt inte ihop t.ex, klasserna fick inte blomma ut. Visst, när jag tänker tillbaka på spelet var det ju vanilla (jag började spela 2006), men känslan är densamma vid startpunkterna, tycker jag. Ibland loggar jag in och besöker de första världarna, det var ju då man blev fast.

Se fram emot ett fantastiskt spel och många många timmars spelande, men glöm inte skolan! Jag hade ett stenhårt schema för att klara min högskoleutbildning då.

Vi har haft många roliga timmar haha Men den nostalgin ni har för WoW. Den har jag för de två första spelen jag spelade och jag tror verkligen inte att jag kommer får en lika stark nostalgikänsla som för dem här spelen. Det är Left 4 dead 2 och Realm of the mad god.

Permalänk
Skrivet av l4nky:

Jag kör en månads subscription någon gång ibland, står mest i orgrimmar och väntar på random dungeon. Samma känsla kommer tyvärr aldrig igen, även om det är underhållande att spela så känns det inte likadant.

http://www.youtube.com/watch?v=8rd0-zVIBVo

Det där klippet förklarar exakt hur jag känner.

Tack för klippet Och du hade rätt. Jag fick aldrig riktigt samma känsla som er, tyvärr..

Permalänk
Skrivet av Drefan:

Om du börjar spela med ett gäng kompisar och ni gör det mesta tillsammans så tror jag att du kommer ha väldigt kul i WoW. Enda problemet när ett spel har varit ute länge är att dom du kommer att spela med som du inte känner har redan gjort allting. De kommer vara bättre på spelet, kunna alla genvägar och klaga ifall du inte hänger med vilket gör det hela till en mindre rolig upplevelse för dig som är ny till spelet.

Men har du ett gäng polare och ni spelar tillsammans ser jag inget problem med att kunna spela WoW och kunna titta tillbaka om några år och känna att det var riktigt roligt. Så länge du umgås med spelare du tycker om så kommer du ha roligt, den stora grejen med "classic" wow var att alla var noobs och man hjälpte varandra vilket inte är lika vanligt nu. Och det är därför alla är nostalgiska när det gäller classic wow, allting var nytt, alla var noobs, man hade mer community.

Du hade helt rätt! Har spelat nu någon månad och kan relatera til att du säger. Fortfarande ett skitroligt spel.

Permalänk
Proffsmoddare

Jag började spela redan i USA beta och har varit med och jagat World first, gjort ett par server first och raidat med 7dagar / veckan som krav i många år. Med det sagt vill jag säga att jag vet en hel del om att spela wow. Har alla klasser i fullt HC raid gear och lagt ALLDELES för mycket tid. Startat och slutat ett antal gånger de senaste 4 åren och började precis om.

Anledningen till att jag började om var precis som du skriver, jakten på förr, nostalgin. Det är bara att inse att första gången kan aldrig komma tillbaka. Det blir aldrig första gången igen. Däremot kan man få nostalgin uppfylld. En viktig distinktion att förstå.

De gånger jag har börjat om så har det bara känts som en lång grind från lvl 1. Med någon miljon i guld så finns inte heller några utmaningar. Starta en gubbe, skicka fullt hierloom, skicka största väskorna, grinda på. Ungefär så.

Det jag kan rekommendera är att därför börja om. Starta en ny karaktär på en ny server där du inte har något och fall INTE för frestelsen att flytta någon av dina gubbar. Då blir det mer som förr. Jag spelade häromkvällen och blev skitglad för att en 6slot väska droppade så jag slapp förstöra alla grå eller behöva springa tillbaka till en vendor var 3dje level. För att inte prata om den totala lyckan att få ihop över 5g innan level 20 så att du slipper springa.

Våga låta bli att välja mining/herbalist, sälj första 2x20 stacksen av låg lvl herbs för 100g och sedan är du igång igen.

DÅ har du, enligt min åsikt, en känsla att få nostalgi och i alla fall en drömsk glimt av hur det var när du började med wow, men precis som livet kommer du, hur härlig drömmen ändå var, förr eller senare vakna upp och befinna dig i verkligheten. Hur länge drömmen varar, det återstår att se, men önskar dig lycka till och hoppas du får en drömfylld LÅNG natt eller två

Visa signatur

Älskar modding, PC gaming och det händer ibland att jag skär mig i fingrarna.
Webbplats: https://zeuligan.com
----------------------------------------------------
https://youtube.com/zeuligan | https://twitter.com/zeuligan | https://facebook.com/zeuligan | https://twitch.tv/zeuligan | https://instagram.com/zeuligan

Permalänk
Skrivet av Zeuxlarsson:

Jag tror definitivt du skulle tycka om WoW som ny spelare nu. Anledningen till att vi veteraner är så nostalgiska är att vi följt spelet från börjat och sett det förändras, både det bra och det dåliga. Som helt ny spelare nu tror jag ändå man skulle tycka WoW är riktigt kul.

Exakt! Skitroligt spel, men nostalgin ni veteraner har, den kommer jag aldrig att få tyvärr.

Permalänk
Medlem

Enda jag gör nu är att samla på mounts, gör mina dailys för The Tillers atm samt gör Shetekk Halls(för Raven Lord) och Utgarde Keep(för Blue Proto Drake).

Att försöka få ner Hellscream i SoO på LFR är en ren omöjlighet då många inte alls verkar vilja ta instruktioner från dom som kan bossen.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Skrivet av AnXeZ:

Du kommer aldrig att få samma upplevelse. Det var bättre förr, spara pengar , köp ett annat spel.
Lirade från vanilla , följde med ända upp till Kung fu panda. Sen sa jag tack för mig.

Vill du ha nostalgi från WOW så får du bygga en tidsmaskin eller lira seriöst på någon private server.
Det är säkert emot reglerna att nämna "private server" här , men det är nog faktiskt så nära du någonsin kommer att komma , om nu WOW inte fortsätter i 10 år och du ser tillbaka på det du gjorde när du började spela, som vi andra gör idag.

Jag kan även säga att jag inte kan lira andra MMORPG's idag, då jag jämför allt nytt med mina upplevelser från mina tidiga år i World Of Warcraft ( Allt känns som skräp )

Men HEY! Vad vet jag , jag baserar bara allt det jag säger på mina egna åsikter och vad andra runt mig tycker.

Skulle faktiskt betala några tusenlappar för att åka tillbaka i tiden då WoW släpptes och uppleva samma känsla som dig.

Permalänk
Skrivet av blackeagle:

Kör på om du har råd och folk att spela med!

Om man börjar spela WoW för första gången nu så tror jag det fortfarande ger en episk känsla.

Nostalgi i all ära, jag spelade också på vanilla-tiden, hann dock inte riktigt upp till 60 och end game innan TBC kom, men började göra en del med Cenarion Circle och Argent Dawn m.m.

Men allvarligt talat, rent spelmässigt är Mists of Pandaria den absolut bästa versionen av WoW, de har förbättrat det mesta enormt. Lite balansproblem och så är det väl alltid, men det känns inte alls lika mycket nu som i TBC t.ex. där det i perioder var vissa klasser som totaldominerad i PvP t.ex.

För någon som jag, som har spelat spelet sedan "vanilla" så känns det givetvis lättare att göra det mesta nu, men för en nybörjare så är det nog perfekt. Nu får man ju faktiskt veta vettiga saker direkt i spelet om hur roller fungerar, förr fick man läsa på forum för att fatta allt. Jag sprang runt i int-stamina gear och tankade instanser med min warrior i arms-spec i början till man läst på lite.

Problemet med Cataclysm var att många stressade genom levlandet och tröttnade, jag som kör många alts, hade så roligt att köra alla nya omgjorda quests, med bättre story och en tydligare "röd tråd" att jag inte hann med slutspelet riktigt. Så även den expansionen gjorde spelet bättre rent speltekniskt, även om många tyckte att det var för lite nytt för max level.

Det är så skönt att de tagit bort det mesta onödiga i spelet, som att behöva jaga material i 5 dagar bara för att kunna raida de resterande 2. Man kan fortfarande lägga samma tid i spelet, men det är inte längre ett krav.

Man kan anpassa sig så enormt mycket bättre till sin egen tid och nivå. Det finns dailies, dungeons, looking for raid, flex/normal raids, pet battles (I choose you, Spawn of Onyxia! X) ), eller nu den nya ön där man kan springa runt och göra lite allt möjligt. Kanonbra för en som mig som inte har tid med seriöst raidande längre, men ändå har lite tid över titt som tätt.

EDIT: Och ja, det är passande med pandor i WoW, det fyller den österländska delen precis lika bra som Northrend och allt där liknade vårt egna fina norden. Jag tycker det är speciellt kul att man questar på ställen som man senare kör som instanser efter olika händelser osv. Bra kedjor helt enkelt.

Bra skrivet! Jag har inte spelat tidigare versioner av WoW utan bara Mists of Pandoria och spelet var sjukt kul. Men den där nostalgiska känslan får jag erhålla till andra spel istället.

Permalänk
Skrivet av gabriel15:

Spelet är helt förstört idag, du kan inte längre dö när du levlar och även om du tycker att värden är väldigt stor så står du bara stilla i staden typ 20 minuter och väntar på att det du köat till ska komma fram så du får börja spela.

WoW går att jämföra med en 20-årig trevlig flicka som hamnat snett i livet och idag 25 år senare dricker öl på en parkbänk.

Hahahah!

Permalänk
Medlem

Minns så väl första dagarna i wow. Man hade precis blivit klar med första questarna som undead och skulle in i Brill. Men när jag stod en bit bort och såg Brill så tänkte jag att SHIT! Går jag dit så dör jag nog!

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem

Jag tror absolut att du kommer gilla det du kommer att uppleva, tyvärr så blir det inte samma känsla, som många har påpekat tidigare, för oss som spelade competative på vanilla/tbc/wotlk-tiden. Efter den perioden i mitt wow-spelande blev wow aldrig riktigt detsamma. Det blev ett tidsfördriv och en transportsträcka istället för en upplevelse. Tillslut slutade det med att man sitter med 16 max-levlade karaktärer samt otaliga gamla guilder som har splittrats. Många som lägger av, byter spel, skaffar andra intressen o.s.v

Dock som ny spelare finns det hur mycket som helst att upptäcka och uppleva. Jag tror inte att någon som inte har spelat wow som verkar ha den passion för spel som du har kommer att bli besvikna om de skulle börja spela.
Se bara till att du har någon att spela med, för det förhöjer verkligen upplevelsen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av {SWEC}Rool82:

Vanilla var riktigt riktigt bra, lika så dagens version av WoW (på sitt sätt). Största anledningen till att många Vanilla spelare ser till baka till Vanilla som WoWs guld dagar är nog att det var nytt för dom då, det var ett helt nytt spelkoncept för många. Lika som det är för många dagens WoW/andra mmo spelare.
Dock tror jag inte att många Vanilla spelare skulle tycka Vanilla WoW är lika bra idag som man kommer ihåg

Det.

Jag har spelat WoW väldigt länge, och jag är grymt trött på alla "wow var bättre förr"-kommentarer. Det är väl givet, anser jag. Det var något helt nytt för många.

Folk tröttnar, tro det eller ej. Likadant med CS. WoW är vad man gör det till. Spelar du med folk du gillar, och gör saker du gillar i WoW, så blir det kul. Jag raidar i en guild jag trivs grymt bra med (kände ingen från början), och raidandet i WoW är väldigt kul om alla ligger på samma nivå.

Du kan göra så många saker i WoW, gör inte sakerna du inte tycker är kul, helt enkelt. Gav pet-battles några försök men det var helt enkelt inte roligt, så jag skippade det och fokuserade på annat. T ex levla alts, raida, geara alts, sånt JAG tycker är kul.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A