Helgsnack: "Playstation 4 eller Xbox One?"

Permalänk
Medlem

Playstation 4
- Enbart på grund av kommande spelen, båda har ganska dålig launch titlar men PS4 har oändligt antal mer exklusiva titlar jag vill spela som kommer nästa år.
Wii U äger jag redan så den tja går bort men finns mer exklusiva titlar på den än Xbox one som jag vill spela ( eller snarare sagt har spelat )

Spelet jag ser fram emot absolut mest är också på Wii U, kan inte vänta på längre på X

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Med tanke på att Xbox One inte släppts i Sverige än kommer det bli en Playstation 4.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

PS4 because:

1. Jag gillar Playstations exklusiva spel mer än xbox. Titanfall skaffar jag på PC.

2. Bättre hårdvara gör att det känns som en mer framtidssäker konsol för mig.

3. Sonys attityd som företag är i mina ögon bättre än microsoft. 4 the players.

Visa signatur

Razer Book 13 - i7/16gb | Xiaomi Pad 5 | PS5 | Xbox Series X | Steam Deck 256gb | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Kan bli en PS4 att ställa brevid Wii U, Snes, Luxor spelen när min mancave blir färdig. Grabben har PS3 och 360 och följer jag känslan så tar jag hellre PS maskinerna än M-soft produkterna......

Visa signatur

Burk 1: ASUS Z87-A/i5-4670K/Crucial BallistixSport 16GB/MSI GTX980/Sandisk Ultra Plus 256GB/WD Green 2TB/
Be Quiet L8 630W 80+ Bronze Modulär.
Burk 2: MSI Z97 Krait Edition/i5 4690K/ HyperX Fury 8GB 1866Mhz/Gigabyte GTX760 OC/Sandisk Ultra Plus 256GB/EVGA 500W

Permalänk
Medlem

Frågan var ju "Vilken spelkonsol föredrar du"? Jag tycker mycket om båda konsolerna och föredrar båda. Men jag tycker att Ps4 är gjort för hardcore gamers. Alltså om du älskar att spela skulle Ps4 vara PERFEKT för spel. Men Xbox one är helt sjukt bra för entairment. Du kan prata på skype,titta på hockeymatcher och spela samtidigt spel med dina vänner. Du kan alltså diskutera matchen ni tittade på med dina vänner och mycket mer. Men de sa "Spelkonsoler" så jag tog Ps4. Jag älskar bara designen på Ps4. Och röstkommandot gjorde microsoft extremt bra jobb med. Mycket bra jobb Sony och Microsoft!

Stavfel och lite otydliga svar.
Permalänk
Medlem

1. Playstation Plus, kommer att ha ett gäng PS4-spel när jag väl köper konsollen (Inlåsningseffekten)
2. Flest vänner på Playstation-sidan
3. De plattformsexklusiva titlarna på PS tilltalar mig mer än de på XBox (främst Quantic Dream & Naughty Dog)

WiiU har lite snällare spel, hade jag haft barn hade jag valt den.
Mediafunktionerna till XboxOne verkar fina, men likt PS3-TV-modulen lär det dröja (om det ens händer) innan det fungerar fullt ut i Sverige.

Permalänk
Medlem

Gillar dom som skriver att "Xs Handkontroll är snyggare än Ys".
Har ni klämt både på Dualshock 4 och XboxOnes nya? Har inte jag iaf. Eller snackar vi last gen nu?
Man kan föredra Xbox eller PSs handkontroll oavsett, men att påstå att den ena eller andra är "bättre" eller skönare känns dumt innan man provat dom.

Visa signatur

intel i7 920 @ 4000Mhz / Asus P6T Deluxe V2 / Corsair 6GB DDR3 Dominator @ 1600Mhz / 2st Gigabyte 460 GTX 1GB @ 850/1700/4400Mhz SLI / HDD1: Corsair Force 120GB HDD2: WD Black 1TB / Antec Twelvehundred / Corsair 750W HX / Win7 64Bit SWE

Permalänk
Avstängd

Det finns många anledningar till att jag kommer välja Xbox One:

1. Bättre spel vid lansering + TV!!!!
2. Kinect 2, speciellt då taligenkänning på svenska
3. Drar mindre ström, speciellt i standby

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk

PS4 pga:
1. Exklusiva spel
2. Prestandan (på pappret)
3. Sonys vs microsofts mindset från början (visst, de sistnämnda har i efterhand ändrat sig)

Priset är intressant även om jag planerar att vänta med PS4-köp till efter nyår.

Visa signatur

Återfinns under en sten 1.6mil ut på landet.
100/100 Mbit Fiber | Cisco EA4500 N900 Smart Router
Acer Aspire 6930G | ASUS K55VJ

Permalänk
Medlem

Grovt ointresserad av nya konsollerna, det är bara mer av samma, inget nytt alls. Inte ens exklusiviteterna är något att ha. Kommer att köpa en än biffigare dator och lägga pengarna där istället, kanske en extra skärm?

Visa signatur

Allan, please add signature

Permalänk

Xbox

1. HALO
2. Kontrollen
3. Dom polarna jag lirar med på 360'n nu kommer att köpa XBone.

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

3. Drar mindre ström, speciellt i standby

PS4'an drar ungefär hälften av XBone i standby, vet inte vad du fick detta ifrån.

Har du planer på att ha de inkopplade kommer denna standby förändring innebära att din Xbox One kommer överlag äta mycket mycket mer ström överlag, vist inte när du spelar men du lär inte spela 24/7.

http://www.anandtech.com/show/7528/the-xbox-one-mini-review-h...

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Precis som i de två senaste generationerna blir det Nintendo + Sony, Wii U är på plats och inväntar sällskap.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Gender Bender:

Ingen av dom. I alla fall inte i år. Lägger mina pengar på Super Mario 3D World i stället och inväntar bra spel till PS4 och XBone.

Skrivet av zather:

Wii U, Wii U och Wii U.
Monster Hunter plus resten av Nintendos extremt bra spel är helt otroligt perfekt för mig.
Älskar hela konceptet med kontrollen och är väldigt nöjd över mitt köp för snart ett helt år sen.

Skrivet av Ninjaflipp:

Wii U för min del. Hårdvaran är inte det som spelar stor roll för min del vad gäller konsoler, utan det är huvudsakligen spelen och exklusiva titlar såklart. Jag lägger tiotusentals kronor varje år på datorhårdvara och vill jag ha fin grafik så spelar jag helt enkelt på datorn istället. Wii U har och kommer få exklusiva titlar som tilltalar mig.

Skrivet av olle:

Wii U
För att:
1. Exklusiva titlar så som Zelda. (Zelda är en löjligt stor del)
2. Kul Multiplayer för alla åldrar på spel som till exempel Rayman och Nintendoland.
3. Nostalgin med Nintendo!

De titlar jag mest är intresserade av till Xbox One och PS4 skulle jag lika gärna spela på PC.

Skrivet av Chibariku:

Wii U för Zelda och super mario.

Skrivet av Kärlekstrollet:

Håller med om WiiU, det är exklusiva titlar som aldrig kommer få möta PC plattformen(ja emulatorer räknas inte). Medans Xbone/PS4 kommer dela sitt spelbibliotek med PCn.

Skrivet av Sebastian R:

Wii U

* Född med Nintendo med storebröder som spelade SNES, N64 och sen dess har jag alltid älskat Nintendo som min favorit av alla
* Mysiga exklusiva spel alltid, Mario, Zelda och en massa andra spel samt Wii U Gamepad.
* Charmig grafik och färgglad design jämt i alla spel

Skrivet av Da´Russian Stallion:

Det jag gillar med WiiU är att dom faktiskt gör lite annorlunda spel. Tyvärr verkar nintendo ha problem att knyta avtal med tredjepartstillverkare, så det kommer många B-titlar. Nintendos egna titlar är dock oftast riktigt bra. Ja kommer avvakta och se hur allt utvecklar sig under 2014. Jag kommer aldrig sluta spela på PC. Så allt hänger ju på konsolunika titlar. Kommer det ett grymt Zelda och Metroid och kanske StarFox + Några bra 3epartstitlar så kan det va nått. Annars blir det nog PS4/Xbox.

Skrivet av Oliver91:

Äger bara Wii U för tillfället eftersom den har bäst titlar av alla dessa, Super Mario 3D World, Sonic Lost World, Wind Waker HD, Super Mario Bros U, Sonic All-Stars Racing, Rayman Origins, Trine 2 Ultimate Edition, Ducktales Remastered och en del digitala snes spel är det jag har för tillfället.

Så sant så! Wii U är den perfekta konsolen för oss pc användare!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Båda, skaffar man bara en av dem så blir det Ps4.

Permalänk
Medlem

PS4

Playstation 4

1. Fanboy.
2. Abe's oddysee remake.
3. 1080p.
4. 60hrz.
5. Ingen spycam.

Visa signatur

Stationär; |Chassi: Fratal Design Define 7 (Ljudisolerad & Gunmetal) | MB: ASUS Prime X670-P WIFI | CPU: RyZen 9 7900X | RAM: 64GB DDR5 Kingston Fury (5600hz) | GPU: RX6700 XT | Lagring: 2x2TB M.2 NVMe, 1TB M.2 & 12TB HDD | Display: Phillips 24" HD (Pivot) & Samsung 27" UHD (165hz) | OS: unRaid 6.12.4 | Virtuell Maskin: Programmering (Win10Pro) Spel (Win11Pro), Allmänt Bruk (Fedora 39, ArcoLinux, Ubuntu 23.10) |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mumakil43:

Väljer Xbox One pga följande:

1. Bättre spel som kommer ut till konsolen (enligt mig i alla fall)
2. Roligt att de inte enbart riktar in sig på spel men även andra nöjen som musik, film osv.
3. Xbox Live har varit bättre än PSN på de flesta fronter (Äger både PS3 och Xbox 360).

4. VHS looken är ett plus! (Skämt åsido)

Tänk att det dröjde 15 kommentarer, innan någon gav till känna att denne väljer Xbox One.
Själv kör jag vidare på PC, men är säker på att både Sony Playstation 4, och Microsoft Xbox One är lysande konsoller.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Ps4 är billigare för konsument än så länge.
Ps4 har minneshårdvara som borde vara lättare att arbeta mot och ge bättre prestanda. I teorin är ms sram lösning bökig för utvecklare om ms inte tillhandahåller en simplifierad sdk eller api som gör det enklare.
Ps4 påtvingar inte något liknande kinect som dessutom kostar mer pengar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

Alltid varit för Playstation då det kommer till konsol, fast nöjer mig med datorn fram tills det börjat komma lite vettiga spel för PS4,an releasen kändes inte så otroligt spännande och aldrig varit en fan utav Killzone.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem

Xbox one.

1: miracast
2: miracast
3: miracast

sen är jag en windows nörd, så hoppas ju på en snygg integrering med windows platta, windows phone och vanlig dator

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem

3 alternativ? SteamOS enters the arena...

Även om det är en tid framåt så kommer det kännas samtida om 8 år då PS4/XBone är gamla men Steambox är lika fräsch som vilken annan pc som helst.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av SebKro:

Väljer Xbox One pga följande
1.Det har alltid haft ett bättre och stabilare nät enligt mig
2. Mer och "Bättre" exklusiva spel (enligt mig då och min smak)
3. Litar på företaget mycket mer än vad jag litar på Sony.

Sen det här med att hårdvaran är bättre på sony? Det spelar ingen roll för att skillnaden kommer ändå vara MINIMAL i spelen då man jämför dem. Sen är det så att konsoler, det är en smak sak, det finns inga översiktliga argument om vilka som är bäst i test osv då den enda skillnaden egentligen, kommer vara på vilka spel det är. Gillar verkligen inte det här konsol krig snacket och ännu mindre något så dumt som "PC master-race" eftersom att de är gjorda i olika syften och man ska välja det som passar en själv bäst!

EDIT: Vill bara påpeka att om det är "gratis" du vill ha för PS4:an så är det ju så att de har en avgift likt xbox live guld nu!

Minimal? och det var just derför Xbox one har 720p på cod ghost medans ps4 har 1080p? hårdvara spelar visst roll.

Permalänk
Medlem

Wii U såklart, bäst mest spel!

Visa signatur

moops

Permalänk
Inaktiv

Jag väljer Xbox One tycker bättre om Microsoft än Sony

Permalänk
Master of Overkill

Region lås på språket på Xbox One, gg microsoft.

Nu blir det ingen konsol överhuvudtaget.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Tycker många Xboxväljare har lite sisådär anledningar till sitt val.

Att välja Xboxet för TVtjoffset är ju rent utsagt korkat.. Du trycker en knapp på din TV fjärr för att byta från TV/HDMI.

De flesta snackar också om "Bättre" spel vid release? Har ni sett reviewsen på deras skitspel? Det ända som blir över är Forza som många verkar gilla.

Försöker inte basha, men allt som XB1 har, kan PS4 få om Sony vill det(BORTSETT från TV-tramset), bara genom att patcha in de. (Ni har väl inte glömt att PS4 också kan fixa en likadan motionkamera?)

Permalänk
Medlem

Crapbox är crap. PS4 är det självklara valet.

Permalänk
Medlem

1. Xbox One
2. Wii U
3. PS4

Eftersom jag redan spelar på datorn så behöver jag inte kraften. PC:n spöar PS4 i alla fall och indiespel kommer till Steam. Xbox One tror jag kommer ha mest nytänk i framtiden. Den kommer nog kunna bjuda på roligare spelupplevelser, jag vill ha utveckling. Wii U ligger 2:a pga av att deras exklusiva är verkligen exklusiva. Det finns inga Super Mario eller Zelda till någon av de andra enheterna.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem

Kontrollen

Föredrar kontrollen på Xboxen galet mycket, inte varit bekväm med ps enda sen back in the days.

Permalänk
Medlem

Tjuvstartade nästa konsolgeneration med min nyinköpta PC.

Next-gen så det smäller om det!!1