Permalänk
Medlem

Ha koll på signalstyrkan. Pröva ställ router/ modem på olika ställen så att du får bäst signalstyrka. Jag har hängt upp mitt modem i en metallsil i fönstret. Har nu riktigt bra signalstyrka, ökade från 30 pct till 70. Mvh

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Medlem
Skrivet av ElWeed:

Ha koll på signalstyrkan. Pröva ställ router/ modem på olika ställen så att du får bäst signalstyrka. Jag har hängt upp mitt modem i en metallsil i fönstret. Har nu riktigt bra signalstyrka, ökade från 30 pct till 70. Mvh

Den borde jag tänkt på, stort tack för tipset
Ser ut som man har något att roa sig med en bra stund med imorgon

Mvh Viktor

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Skrivet av frostfield:

Netflix drar cirka 2 gig i timmen om man kollar på högsta kvalité. Krävs ju inget geni för att insé att 80 gig är riktigt lite. Ska man sedan streama fullhd-filmer (porr eller inte) så kan man lätt komma upp i 10 gig per timme.

Jag förbrukar cirka 1TB i månaden och oroar mig inte det minsta för att slå i något tak..

bourne94: Skulle jag varit dig hade jag sett till att förbruka så mycket data som möjligt. Se till att alltid köra alla youtube-klipp i 1080p (eller högsta möjligt) osv. Få din mamma att inse att situationen är ohållbar. Fifan... Skulle inte ta mobilt bredband med tång

Håller med, det är väldigt lite...:(

BRA idé frostfield.:D Bästa sättet att få mor att inse att situationen de facto är ohållbar (och dyr då hon måste köpa till extra data)...:D;)

Skrivet av bourne94:

Jo, jag har levt med 3G ett bra tag, och hasigheten duger till 98% av tiden, men när det blir film och sådant så blir det jobbigt ibland när den kopplar ifrån och sådant.

Men hoppas på att det blir fast, men den chansen ser väll ganska minimal ut

Grattis till en bättre hastighet i alla fall - även om det inte är obegränsat.:)

Visa signatur

Его высокопревосходительство!:)
Sex, resor, kvinnor och mat - det är livet!:) Utan livet kan jag inte leva!

Permalänk
Medlem

hej!

tänkte bara fråga ett par saker och klaga lite!

Det är så att ibland när jag surfar så dör wifi (vet inte hur det är med trådade) helt random, ibland 5 gånger/timme och ibland kan det gå en vecka helt smärtfritt... någon som har tips på vad det kan vara?
Hur jag återställer det är väll med en reboot på routern... men lite lagom kul när man spelar/tittar på film/skype :/

Och det är totalt ostabilt, sitter visserligen ute på landet (lite halvt iallafall) men ibland får man typ 10/4 (enligt bredbandskollen) och igår under hela dagen så var det helt värdelöst, kollade en gång så fick jag 0.68 ned och 0.02 upp... kändes som kvällen var ämnad för hd film...

Kan tillägga att nätet är riktigt ostabilt mer än över säg 6/2 mbit... dock har detta bara vart i ett par veckor... innan kunde man kolla på hyrfilm på cdon utan större problem (kräver väll runt 2mbit har jag för mig i nedlänk).

Så var mest bara tvungen att skriva av mig lite, och om något har tips på hur man kan göra för att få det funka bättre?
Den har inte flyttats en millimeter under tiden jag haft den

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

hej!

tänkte bara fråga ett par saker och klaga lite!

Det är så att ibland när jag surfar så dör wifi (vet inte hur det är med trådade) helt random, ibland 5 gånger/timme och ibland kan det gå en vecka helt smärtfritt... någon som har tips på vad det kan vara?
Hur jag återställer det är väll med en reboot på routern... men lite lagom kul när man spelar/tittar på film/skype :/

Och det är totalt ostabilt, sitter visserligen ute på landet (lite halvt iallafall) men ibland får man typ 10/4 (enligt bredbandskollen) och igår under hela dagen så var det helt värdelöst, kollade en gång så fick jag 0.68 ned och 0.02 upp... kändes som kvällen var ämnad för hd film...

Kan tillägga att nätet är riktigt ostabilt mer än över säg 6/2 mbit... dock har detta bara vart i ett par veckor... innan kunde man kolla på hyrfilm på cdon utan större problem (kräver väll runt 2mbit har jag för mig i nedlänk).

Så var mest bara tvungen att skriva av mig lite, och om något har tips på hur man kan göra för att få det funka bättre?
Den har inte flyttats en millimeter under tiden jag haft den

Gå in i routern och slå över den på endast 3G eller endast 4G beroende på vilket nät du har bäst täckning på i området

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk

Om det var dåligt igår men inte idag är det troligt att ni slagit i taket men att det återställs den första i varje månad (som är idag) Fattar inte hur man kan klara sig på 80 GB Har också mobilt bredband fast Telenor och helt utan gränser på datamängd. Tre har ju också obegränsat mobilt, fast bara till företag.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcorc:

Gå in i routern och slå över den på endast 3G eller endast 4G beroende på vilket nät du har bäst täckning på i området

ska kolla det, men hur ser man täckningen på dom olika "banden"? ser bara en gemensam

Skrivet av Idleworks:

Om det var dåligt igår men inte idag är det troligt att ni slagit i taket men att det återställs den första i varje månad (som är idag) Fattar inte hur man kan klara sig på 80 GB Har också mobilt bredband fast Telenor och helt utan gränser på datamängd. Tre har ju också obegränsat mobilt, fast bara till företag.

Nja... taket har jag nog inte slagit i, har inte ens vart i närheten tror jag denna månaden (min dator har vart lite "out of order")

Men ska kolla lite och se om jag hittar något som kan göra nätet snabbare/stabilare

Tack för tipsen!

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

har testat nu en massa då bredbandet gick väääldigt sakta... och bytte till 3g bandet, och fick mycket bättre resultat på bredbandskollen.

Är det inte lite falsk försäljning då dom GARANTERADE att 4g var utbyggt här och att det skulle funka här?
Känns lite surt att ha köpt 4g men bara kan utnyttja 3g... :/

Eller har jag vaknat på fel sida? känner mig på dåligt humör

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Det kanske är dags att kolla om det går att reklamera abonnemanget, det fungerar ju uppenbarligen inte sätskilt bra där du bor (kass 4G täckning, etc.).

Den enda anledningen till att köra 3G/4G är ju trots allt om man är i behov av mobilitet eller inte kan få något annat.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir. Haxalot:

Det kanske är dags att kolla om det går att reklamera abonnemanget, det fungerar ju uppenbarligen inte sätskilt bra där du bor (kass 4G täckning, etc.).

Den enda anledningen till att köra 3G/4G är ju trots allt om man är i behov av mobilitet eller inte kan få något annat.

Skickades från m.sweclockers.com

joo, reklamering lockar ju en hel del... :/
Snackade med supporten och dom sa att det fanns 2/8 staplar i täckning, så det är nog bäst att köra på 3G fram tills dess att dom byggt ut, vilket han sa att dom skulle göra någon gång... men sa inte när.

Men hur är det med att reklamera abonnemanget? går det ens?

Dom sa att vi kunde lämna in routern då wifi dör ranom och se om det kan vara något fel på routern? kan det påverka hastigheten?

Men ska åka o lämna in routern imorgon och se vad dom säger, känner en som jobbar där så hoppas det går smärtfritt

Och som du sa, nog dax att skaffa fast bredband, gärna fiber

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

har fått hem allt nu och installerat det.

Kan ändå säga att jag är rätt ändå, får just nu 18-20 mbit/s ned och 5mbit/s upp (+-) så det räcker för mig.
Sen ska jag bara försöka fixa till täckningen och lite sånt och se om man kan få det ännu lite snabbare

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Hade helt seriöst hellre tagit ADSL 24/1 än 4G på mobilt.
Det är så jäkla ostabilt så det inte är sant. Sitter och väntar på fiber och kör mobilt just nu hemma och hatar de varenda sekund jag använder det.

Men kul att ni är nöjjda

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kajlie:

Hade helt seriöst hellre tagit ADSL 24/1 än 4G på mobilt.
Det är så jäkla ostabilt så det inte är sant. Sitter och väntar på fiber och kör mobilt just nu hemma och hatar de varenda sekund jag använder det.

Men kul att ni är nöjjda

kan egentligen bara instämma egentligen, när det funkar så är det helt okej... men 99% av andra tiden är pina.
Men ska kolla stabiliteten när jag kommer hem, men har inga stora förhoppningar

Tackar, och är väll sisodär halvnöjd

Och hade också gärna haft fiber, har det nämligen i lägenheten redan

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk

Haha! Jag hittade denna tråd då jag sitter i tankar för att skaffa 4g till mitt hus.

Har ADSL idag och skulle bara kunna drömma om 24mbit/s. Själv betalar man för 6-12 och har alldrig överskridit 8.... :/

Om ni tycker att ni lever i skogen med stenådersuppkopling så måste jag bo på månen i jämförelse. XD

Jag har försökt läsa på om 4G men kan inte påståstå att jag är så imponerad av den läsningen, det verkar som svarstiderna kan variera oerhört samt att frånkopling från master kan ske lite spontant när de belastas hårt.

Tänkte ta tillfället i akt och höra om en uppdatering. Du måste vi detta laget haft tid på dig att utvärdera ditt internet?