Xbox One till Sverige först hösten 2014

Permalänk
Medlem
Skrivet av Youjimbo:

Fast PS4 är ett rejältkliv upp mot PS3. Så döm inte ut den än. Xbox-kontrollern har klart sina fördelar, men tycker Sony gjorde ett rejält lyft på PS4ans kontroll.

Men nu svarade jag på en fråga om PS3/360, inte PS4/Xbox One

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rikimaru:

Sony torskade mer pengar än Microsoft, sant... men om PS3:an var mer populär så "vann" ju Sony i a f den striden.

(Sen om Sonys aktieägare blev gladare för det är en annan historia...)

jag tror att det var med i taktiken för att få upp populariteten för SP4, så slutet på SP3 är ett agerande för starten på SP4.
så om det går bra, vilket det onekligen verkar göra för Sony å deras SP4 tror jag aktieägarna är glada för att Sony gjorde de förändringar de gjorde med SP3:an även om det inte var någon förtjänst på dem i slutet av generationen.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Snorfisk:

Då vann alltså Nintendo förra generationen. med sina nästan 100 miljoner sålda WIIn

Om dina siffror stämmer så ja. De vann marknaden.

Skrivet av jnsson:

Men nu svarade jag på en fråga om PS3/360, inte PS4/Xbox One

Och du kom istället med en helt irrelevant åsikt om hur du tycker att Xbox 360 kontrollen var skönare än PS3:ans och påstod att det skulle innebära (indirekt) att de vann marknaden, vilket i sin tur är ganska befängt.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pijt:

Nu hade jag inte tänkt köpa xbone på ett tag ändå eftersom Forza halverade innehållet (enda anledningen att köpa xbone idag).
Men det här blir nästan personligt, hade ms kört med raka rör på en gång och förklarat anledningen till försening, beklagat och lovat några gratis spel när konsolen släpps osv hade det varit bättre.
Nu känns det som att dom skiter fullständigt i mig som kund. Kommer krävas mycket från MS sida om dem ska få mig som köpare igen.

Skickades från m.sweclockers.com

ligger något i de du säger, man känner sig inte direkt uppskattad som kund, snarare att dem tar en som kund för given, att vi ska stå med mössan i hand och vänta snällt... jag kommer inte köpa en SP4 för det, men jag kommer importera en från Vancouver Canada.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk

sony kommer hinna göra en ny version av playstation 4 innan xbox one släpps

Visa signatur

http://ninite.com/
Riktigt nice sida efter man installerat om datorn tex.
Finns de flesta program man behöver för att komma igång :)

Permalänk
Medlem

Som ägare till totalt 3 st. Xbox genom åren och inga PS så kan jag bara säga att mina pengar går till Sony denna Generation. Billigare, Bättre och behöver inte slänga bort pengar på en Kinect jag inte vill ha samt att Halo's skapare fokuserar hårdare på PS med Destiny, What's not to like?

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem

Alltså jag förstår inte varför det skulle vara ett problem att lansera i resterande Europa, om det är översättningar i manualer och menyer som bråkar eller om det är hårdvaran som saknas. Det går ju att importera från Amazon.

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem

Dödare än WiiU i norden
garanterat

Permalänk

Inte blir det ju bättre av att Kinects röststyrning är regions låst heller.
http://news.softpedia.com/news/Xbox-One-Kinect-Voice-Commands...

Så för de som vill använda sig av svenska marketplacen på sin x1 när den väl släpps är bundna till svenska röst kommandon. Kanske inte nån major deal men att inte ens ge alternativet på att kunna använda engelska är bara dumt.

För mig som finlandssvensk (svenska som modersmål) så innebär det att för att kunna använda finska marketplacen så måste jag även använda röstkommandon på finska!!! BULLSHIT (Om jag skulle få för mig att skaffa en x1)

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

PS4 vinner på KO

Borde det inte vara att PS4a vinner på WO?

Permalänk

"......Nu rapporterar Gamereactor att väntan kan bli lång för Norden. Lanseringen för Sverige, Norge, Danmark och Finland kan dröja så långt som till det tredje kvartalet nästa år....."

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk

Jag älskar Halo och kommer att skaffa ett Xbox one när det väl släpps. För mig så är det lugnt att konsolen släpps så sent som den gör, för det enda spelet förutom Halo som jag vill skaffa till next gen i nuläget är Destiny. Det släpps 9 September. Det är ju dock väldigt tråkigt för Microsoft att själv sätta sig i denna knipa som de har satt sig i.

Permalänk

Det är inte ens säkert att Xbone någonsin kommer lanseras i Norden.

Permalänk
Medlem

Har inte tänkt köpa en Xbone (eller PS4), men jag måste säga att om detta är sant vet jag inte om jag ska skratta eller gråta.

Vad håller Microsoft på med? Jag har aldrig varit med om ett sådant stort clusterfuck-of-fail som med deras lansering av Xbone. Först alla features som sågades och hatades av konsumenterna, som fick MS att dra tillbaks några av dom, och nu så kommer vissa delar av (väst)världen inte att få tillgång till konsolen förrän 1 år efter att den redan har lanserats? Återigen...vad håller MS på med?

Jaja, grattis Sony?

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av infigo:

det var så här Microsoft vann förra generationen, de fick 10 månaders försprång. Nu är det ombytta roller.

Nu vann ju i och för sig Microsoft inte förra generationen om man ser till försäljningssiffror, det gjorde Nintendo.

(Sedan kom ju tydligen Microsoft sist i den kampen: http://www.vgchartz.com/article/250980/playstation-3-lifetime-sales-overtakes-the-xbox-360/)

Permalänk
Medlem

Hur lång tid det än nu må ta för dem, det här kommer de att förlora potentiella köpare på. Det är verkligheten hur naivt blåögda en del fanboys än må vara.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Minsc S2:

Har inte tänkt köpa en Xbone (eller PS4), men jag måste säga att om detta är sant vet jag inte om jag ska skratta eller gråta.

Vad håller Microsoft på med? Jag har aldrig varit med om ett sådant stort clusterfuck-of-fail som med deras lansering av Xbone. Först alla features som sågades och hatades av konsumenterna, som fick MS att dra tillbaks några av dom, och nu så kommer vissa delar av (väst)världen inte att få tillgång till konsolen förrän 1 år efter att den redan har lanserats? Återigen...vad håller MS på med?

Jaja, grattis Sony?

Microsoft har antagligen förväntat sig att Amerika är den enda marknaden som räknas och trott att folk ska stå ut med att 'murica.. är de som prioriteras. Summan av det hela.. Microsoft har inte tänkt alls utan förutsatt en hel del saker som i sin tur slutar med katastrof.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av Rydisen:

I så fall kan de ju nästan skita i att lansera den. Vem hatar Playstation så mycket att man gladeligen väntar ett år för att slippa köpa ett?

Det handlar inte om att hata, utan om vilka spel man vill ha. För mig, som är helt insnöad på Halo så finns det inget annat alternativ än att snällt vänta tills lådfanskapet behagar släppas.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Sabertooth | i7 950 @ stock | Corsair H70 Schythe GT 1450 RPM PnP | XFX 6970 CrossfireX | 6 GB Corsair DDR3 @ 1600MHz | Corsair Force 120GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | 1 TB Lacie extern | Corsair HX 850W | Win 7 64-bit | Cooler Master HAF X |

Vill du vara säker på att få svar? Använd "citera"-knappen!

Permalänk

Hahaha lol 1 år tills lansering. Vilket skämt microsoft, blir nog ett PS4 snart istället for xbone.

Visa signatur

Dator: i5 7600k@5ghz | EVGA 1060 | 16gb Corsair 2666mhz | MSI Z270-A
Laptop: Lenovo Thinkpad T430s | i7-3520M | 8 GB &&
Laptop 2: HP Probook 6470B | Intel i5-3210M | 8 GB
Mobil: iPhone 7 128gb | Konsoler: XboxOne | PS4 | Wii

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Mycket trist om det blir så sent. I och för sig kan jag tycka att Sony luras lite genom att släppa typ 30 konsoler i Sverige.

Alltså, seriöst Strejf. Vi vet att du älskar Microsoft, men har du inget bättre för dig än att sitta och hitta på siffror?

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

men om det är så svårt att sälja för MS i sina butiker borde de kunna skeppa sina XBOne till andra länder. men iom att dem inte gör det så är det något annat som bromsar, antingen mjukvara för speciella länders språk eller tillverkningen.

Man tycker ju det och jag tycker innerligt synd om dom som faktiskt vill ha Xbox även om jag själv aldrig skulle köpa en för spelen jag gillar bäst finns på Playstation.

Jag gillar själv inte MS vidare mycket och det syns väl i mina inlägg runt omkring. Jag har kört Windows sen urminnes tider och haft MS produkter runt omkring mig. Men på senare tid börjar man undra va sjutton som händer. Det kommer uttalanden från diverse MS anställda som är så upp åt väggarna skeva att dom borde skämmas och söka hjälp. Ta t ex fadäsen som iofs fick en kovändning med att Xbox One var tvungen att vara uppkopplad 24/7 och dom gav som svar köp en 360 då om det inte passar. Vem f*n i en högre position på ett företag går ut med något sånt i media? Listan med sådana här saker kan göras lång men det räcker vi känner alla till dom flesta statements som MS har gjort och de behövs inte upprepas vidare för i slutändan så har dom "aldrig sagt" eller "menat" så ändå för dom tänker på sina kunder. Så att Xbox blir så försenad till Sverige om vi ska tro att dom vill sina Fans här väl måtte ju vara att nåt är helt uppåt väggarna fel på konsolen för just vår marknad. För så svårt är det inte att tillverka en konsol.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Entusiast

Så bra, då kanske det faktiskt finns ett spelbibliotek att tala om när Xbox One dyker upp i Sverige. Sen låter det inte helt långsökt att det är för optimering av röststyrning. Den ska tydligen fungera riktigt bra på Xbox One.

Sen tycker jag det är lite tråkigt att Sweclockers forum har bestämt sig för att Xbox är sämst enbart för att de har klenare hårdvara. Därmed missar alla det som är långt mycket viktigare för en konsol, nämligen funktionalitet och spelutbud.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

TV, TV, TV, TV (som bara funkar i USA)..och sen release 1 år efter PS4. Dom kan nog nästan strunta i att släppa den i norden nu.

Permalänk
Medlem

Hade inte ens känts värt att importera Xbox One, då inga vänner kommer köpa den kommer man vara helt själv på Xbox live. Då får vännerna också importera den, men det känns osannolikt. Om det blir en nextgen konsol för mig, så blir det PS4 isåfall...!

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk

Hahaha oj oj oj MS did it again, kanske är det för att förbättra den förfärliga konsolen vi får väl bara hoppas, svårt att begripa är det iaf för att ändra hårdvaran kan ju inte vara aktuellt då dom skulle behöva rebranda konsolen plus tänk dom som redan köpt xbone hur dem skulle reagera. Men att släppa en next gen konsoll som igentligen inte kvalisifiserar för det och förlänga tiden med ett år nästan så är den ju ännu mindre next gen DET är helt obegripligt.

Visa signatur

NZXT H440W New Edition , Intel Core i7-6700K ,HyperX Predator 3000MHz 32GB ,CORSAIR RM850x ,2 x R9 NANO ,MSI Z170A GAMING M9 ACK, Samsung 950 PRO 256GB M.2, SEAGATE BARRACUDA 3TB , Intel TS15A CPU Air Cooler.

Permalänk
Medlem

Snedsteg efter snedsteg. Vilken flopp!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

Beroende hur man ser på det så är denna fördröjning rätt bra, speciellt då många (i Sverige) kommer att slippa behöva "beta-testa" Xbox One som alla fick göra med Xbox360 första åren. Mer opålitlig maskin har sällan skådats.

Visa signatur

Anime. Games. Life.

Permalänk
Medlem

THB, detta är ju skitsamma för mig. Tänkte köpa XB1 om någon, PS4 känns så förlegad funktionsmässigt, den har bara bättre hårdvara.

Annars kan man ju alltid importera. Spelutbudet är ju skitsamma, så vida man inte är fast i att endast köpa fysisk media, då är man ju lite förlegad.

Argumentet att XB1 har tappat Sverige/Norden känns lite konstigt. Om det är en XB man vill ha, och inte en PS, då kommer man ju helt enkelt vänta. Är ju inte så att jag skulle vilja ha sex med en man nu, bara för att min tjej kommer lite senare ikväll. Det är inte i min personliga smak, men det är många andra som känner annorlunda. Och så är det bara, alla har olika smak!

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av infigo:

det var så här Microsoft vann förra generationen, de fick 10 månaders försprång. Nu är det ombytta roller.

Kan säga direkt att dom inte vann förra generationen, om någon så vann Wii med hästlängder och PS3 gick faktiskt om xbox360 så dom kom sist ändå.

Visa signatur

En dator, en mobil och en tablet. X670 Hero / 7900X / 4080

Permalänk
Medlem

Sluta tjöta om att den utdaterade hårdvaran blir ännu sämre efter ett år. Ni vet mycket väl att konsolernas spel blir bättre och bättre optimerade ju längre det går.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W