[BF4] Tävlingsdags på SweClockers.com 64 HC CQ!

Permalänk
Moderator
Moderator

[BF4] Tävlingsdags på SweClockers.com 64 HC CQ!

Tävlingsdags!

Första pris: 1 st Powercolor Radeon R9 290X från Webhallen samt en reserved slot på SweClockers.com 64 HC CQ!
Andra till tionde pris: En reserved slot på SweClockers.com 64 HC CQ!

Är ni redo att samarbeta och kämpa för ert lag? För att vinna detta kort eller en reserved slot måste du spela på servern och få till en riktigt bra runda, det som räknas är din bästa runda oavsett hur många du spelar under tävlingsperioden om 5 dagar. Det är alltså ikväll 17 Dec klockan 19:00 till söndag 22 Dec 19:00. De exakta värdena som mäts är hemligt men om du gör allt i din makt för att hjälpa laget att vinna rundan så ökar dina chanser! Att ansluta till Mumble.sweclockers.com är en bra ide till exempel.

Tävlingsmoment - Gäller enbart SweClockers.Com HC 64 Conquest.

Citat:

Krav 1, Först måste spelaren gå in och sätta sin battlelog "game activity" synlig.

Gå in på setting, privacy och sätt "feed and game activity" till visible to everyone i dropdown menyn. Detta görs för att vi ska kunna följa upp vinnarna och kolla deras poäng. Fusk eller annat försök att manipulera sina poäng (ex statspadding) leder till diskvalificering och bannlysning.

Krav 2, Spelaren måste gå in och skriva !contest i squad chat (funkar i all och team men för att minska spam så skriv i squad) för att få information och tävlingsvillkor även ingame. Detta är dels till för att vi ska få ert medkännande att ni har läst alla regler och dels för att ni ska kunna anmäla er i nästa steg nedan.

Krav 3, Spelaren måste gå in och skriva !register <Sweclockers nickname> i squad chat (funkar i all och team men för att minska spam så skriv i squad) för att registrera sig.

Exempelvis: !register Lan

En kontroll görs gentemot SweClockers användarregister och om det spelaren skrivit in inte matchar ett känt nickname, kommer det att returnera att spelaren skrivit fel. Märk väl att ditt BF4 nick kommer att vara synligt öppet på leaderboarden och sammankoppla dig med ditt forumnick.

Krav 4, Sedan gäller det att spelaren under 5 dagar försöker åstadkomma en så bra runda som möjligt! Det är bara spelarens bästa runda som mäts, så det finns alla chanser att förbättra den över tid. Din prestation för laget är det viktigaste. KDR är inte ett mätvärde - det är enda ledtråden ni får!

Att vi inte ger ut mer info är för att undvika att någon försöker utnyttja systemet orättvist.

Uppfylls inte ovan krav kan spelaren komma att diskvalificeras. Vi granskar självklart topp tio nogrannt.

FAQ och allmän info

Citat:
  • Svenska tecken i ditt användarnamn på SweClockers forum är tyvärr problematiska, de sänds nämligen inte genom vår registrering på servern. Iställt kan ni använda er av följande:

    !register agentq15

    Skriv sedan ett meddelande till mig eller agentq15 här i forumet med ert BF4 namn så fixar vi detta bakvägen med korrekt registrering.

  • Spelaren kommer dels att få personliga chatmeddelanden ingame om han förbättrat sin ställning från föregående runda men hans placering syns även via denna tillfälliga topplista: http://smarttaxi.se/bf4/

  • Reglerna på servern gäller självklart, inga undantag kommer att göras för tävlingsdeltagare.

  • Teambalancer kommer att vara påslagen, om du vinner eller förlorar en runda påverkar inte din score då vi mäter din insats för laget.

  • Vinnarna kommer att meddelas via PM i forumet tack vare sin anmälning på servern ingame. Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren av grafikkortet, detta skickas i början av januari. De topp tio som vunnit reserved slots i en månad kommer att få de snarast möjligast och meddelas via pm.

  • Om tävlingen får tekniska problem och måste avbrytas så tas den upp igen vid senare tillfälle - dock med helt ny data.

  • Arrangörerna deltar självklart inte i tävlingen även om ni kan komma att se våra namn på listan så sker det pga tillfälliga mätningar - de kommer i så fall att tas bort.

  • Topp Tio listan kommer att finnas kvar på 64'an och bidra till framtida utveckling av leaderboards, tävlingar med mera.

  • Frågor om tävlingen ställs i tråden här, alternativt skickas till mig via pm eller Lan@sweclockers.com.

Lycka till och ha en riktigt God Jul!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk

Kommer xp boost räknas? I vilken fall riktigt rolig tävling!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H700i - ASUS Z390-F Strix - 32GB Vengeance PRO 3200Mhz - Intel I9 9900k - PALIT 2080 TI - Corsair HX850 - 500Gb Sandisk Ultra SSD - 1TB Samsung SSD - Custom Watercooled

Corsair K70 Lux RGB - Logitech G502 - Astro A50 - Acer Predator 35" Curved 200hz

Permalänk
Medlem

Wow, riktigt coolt initiativ som även binder forumet närmare spelservern :).

Permalänk
Medlem

Nej tack. Hade BF4 varit bättre optimerat så kanske..

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem

Hur sätter man sin game activity synlig? hittar inte ^^

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Traktorsson:

Hur sätter man sin game activity synlig? hittar inte ^^

Läs hela den paragrafen.

Settings, privacy...

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Läs hela den paragrafen.

Settings, privacy...

Oj! såg inte tack så mycket.

Permalänk
Medlem

Måste man skriva in "!Contest" för varje runda, eller varje gång man lirar?
Eller räcker det att man skriver det första gången så är det klart sen?

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Då fattar jag varför servern var så knökfull när jag skulle spela

Permalänk
Medlem

Tar nog en stund innan man kommer in på servern, 18 i kö

Permalänk
Avstängd

Borde inte tävlingen hållas i ett spel som inte crashar var 4e min och inte har 78 buggar. Eller åtminstone vänta tills spelet är , ja..... speldugligt. Förlåt, men det är ju löjligt att hålla tävling i ett spel som bevisat inte ens är halvfärdigt. Kolla bara på senaste turneringen på DH, vilket j*vla skämt.

Patcharna som släpps skapar ju hela tiden nya problem.

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk
Skrivet av Leon1:

Borde inte tävlingen hållas i ett spel som inte crashar var 4e min och inte har 78 buggar. Eller åtminstone vänta tills spelet är , ja..... speldugligt. Förlåt, men det är ju löjligt att hålla tävling i ett spel som bevisat inte ens är halvfärdigt. Kolla bara på senaste turneringen på DH, vilket j*vla skämt.

Patcharna som släpps skapar ju hela tiden nya problem.

För mig och alla jag känner funkar det utmärkt! Tråkigt dock att spelet inte fungerar för dig, men varför klaga när Sweclockers släpper en tävling som garanterat många tycker om.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Simonlind:

För mig och alla jag känner funkar det utmärkt! Tråkigt dock att spelet inte fungerar för dig, men varför klaga när Sweclockers släpper en tävling som garanterat många tycker om.

För att det är garanterat lika många som inte kan spela utan avbrott.
Tycker det är fel att alla inte kan spela på samma villkor. Hade vart underbart för fler än jag som har strul att va möjligt och delta.

Hur som, lycka till ni som kan delta, vi andra sitter och tjurar på er som har en dejt till balen.

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk
Medlem

MegaIodon@Battlelog ansluter sig till denna tävling, gladeligen!

Det är bara att skriva in !contest samt !register srekcolcews i squadchat alltså? (Vill bara vara på den säkra sidan)

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/MegaIodon/

Visa signatur

https://battlefieldtracker.com/bf1/profile/pc/FIDELI7Y
GPU: MSI GTX 780 Lightning | MB: ASUS P8Z77-V-DELUXE | CPU: Intel i5 3570K ---> CM Hyper 212 EVO | RAM: Corsair Vengeance 8GB | Chassi: Corsair Carbide Air 540 | PSU: Seasonic M12D 850W | OS: Win10 | SSD: Samsung EVO 840 250GB | Mus: Logitech G900 Chaos Spectrum | Tangentbord: Vortex POK3R RGB MX Brown | Musmatta: Steelseries QcK+ | Monitor: ASUS VN247H

Permalänk
Medlem

Skit oxå... Har nästan bara lirat domination jue, och dessutom har jag fyra timmars fysikprov imorgon och Labb test på torsdag. Julklappar måste handlas och måste såklart även vinna denna tävling?

Näh, det blir nog till att knarka dextro och lira sent!

Visa signatur

Citera för svar :)

Intel 3770k / Msi Mpower / 980 TI / 16gb 1600mhz Corsair Vengeance / H100i / Silverstone Strider 1000w Gold / Samsung 830 128gb / Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Jag får hela tiden "could not connect" till servern när det blivit min tur efter alla i kö och vill va med och tävla. Någon mer som får detta? Bara på sweclockers. andra servrar fungerar...

Permalänk
Skrivet av Kaishero:

Jag får hela tiden "could not connect" till servern när det blivit min tur efter alla i kö och vill va med och tävla. Någon mer som får detta? Bara på sweclockers. andra servrar fungerar...

Jag brukar få det när det är en väldigt lång kö, fick ett svar från någon om att det är kösystemets fel och inte Sweclockers.

Permalänk

eftersom jag snittar på 40-5 varje runda så blir det iiiiiiiiiinga problem

Permalänk
Medlem

Men nu finns det ju en 32* Domination

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av Kaishero:

Jag får hela tiden "could not connect" till servern när det blivit min tur efter alla i kö och vill va med och tävla. Någon mer som får detta? Bara på sweclockers. andra servrar fungerar...

Det är tyvärr ett relativt vanligt problem när det är kö på servrar.

Visa signatur
Permalänk

6 per i kö sen har man ju förtur med premium. cathcing.

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av Lanaya:

Men nu finns det ju en 32* Domination

Tävlingen gäller dock endast på 64 conquest servern. Men självklart är ni välkomna in på båda servrarna.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Frystpingvin:

Jag brukar få det när det är en väldigt lång kö, fick ett svar från någon om att det är kösystemets fel och inte Sweclockers.

Nu var det en före i kö, kom in på 1 minut. spelet koppla ner automatiskt när kartan började laddas och fick ERROR
Game disconnected: could not join server." -igen. Sen reconnectade jag och fick "could not find server" Trist. Får avvakta med tävlingen

Permalänk

Som någon tidigare frågade undrar även jag ifall man behöver rega sig för tävlingen på varje ny map eller om det räcker att rega sig en gång och sen låta det va till tävlingen är slut?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ecthilien:

Som någon tidigare frågade undrar även jag ifall man behöver rega sig för tävlingen på varje ny map eller om det räcker att rega sig en gång och sen låta det va till tävlingen är slut?

Det räcker med en gång. Att försöka regga sig igen gör dock inget utan du får bara veta att du redan är registrerad.

Permalänk
Medlem

Hittar inte ens server >_< hatar dice browser något fruktansvärt detta har varit problem sedan BF2....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Busko:

Hittar inte ens server >_< hatar dice browser något fruktansvärt detta har varit problem sedan BF2....

Se till att du söker på även fulla servrar och hardcore. Sen skriv bara swec i sökfältet så hittar du nog den.

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem

har tagit bort alla filters och no Server found >_>

Permalänk
Medlem

Kul initiativ! Jag försöker mig på en runda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Busko:

har tagit bort alla filters och no Server found >_>

http://battlelog.battlefield.com/bf4/servers/show/pc/dc5cdf97...