Installera Windows 7 och blåsa.

Permalänk

Installera Windows 7 och blåsa.

Hejsan, till att börja med så är jag inte så bra på datorer så vänder mig därför hit.

Det är som så att jag har en dator jag inte använt på ett tag som har Windows xp samt massa onödigt skit på disken. Sen har jag en annan helt tom och oanvänd hårddisk. Jag vill skaffa Windows 7 samt rensa hela disken. Hur gör jag lättast? Installerar Windows 7 på den tomma för att sedan formatera den andra. Går det?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Starta W7-installationen på xpdisken och formatera klart.
Byt hårddisk och följ min guide.

Permalänk

Hur formaterar jag utan att installera w7? Somsagt är jag lite befriad av iq när det gäller detta..

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Oklartsom:

Hur formaterar jag utan att installera w7? Somsagt är jag lite befriad av iq när det gäller detta..

Följ min guide.. Starta w7-installationen, ta sedan bort alla partitioner.

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Följ min guide.. Starta w7-installationen, ta sedan bort alla partitioner.

Yes sir. Dock undrar jag vad du menade med byta hårddisk.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Du har ju en disk med XP på och en tom, du vill ha W7 på den tomma. Töm xpdisken och byt till den tomma som du vill ha W7 på och installera.

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Du har ju en disk med XP på och en tom, du vill ha W7 på den tomma. Töm xpdisken och byt till den tomma som du vill ha W7 på och installera.

Förlåt om jag är trög.. Men hur tar man bort partitioner? Det enda jag gör via skivan är väl att installera om OS? (Jag är knasig på detta jag vet)

Permalänk
Skrivet av Oklartsom:

Förlåt om jag är trög.. Men hur tar man bort partitioner? Det enda jag gör via skivan är väl att installera om OS? (Jag är knasig på detta jag vet)

du tar bort partitioner i installationen.. följ guiden så visar den hur man gör

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oklartsom:

Förlåt om jag är trög.. Men hur tar man bort partitioner? Det enda jag gör via skivan är väl att installera om OS? (Jag är knasig på detta jag vet)

Följ guiden som är i tcntad:s signatur dvs. denna: http://www.sweclockers.com/forum/22-microsoft-windows/938372-...

Visa signatur

MB: ASUS ROG Strix B450-F gaming - SSD OS: Samsung 970 EVO (1tb), SSD lagring: Kingston NV2 M.2 NVMe(2tb), CPU: Ryzen 7 5800X3D, AIO: Corsair Hydro H115i PRO RGB, GPU: ASUS TUF Geforce RTX 4070ti RAM: Corsair Vengeance 2x16GB 3600MHz Cl16, PSU: Corsair RM750X v2, Chassi: Fractial Design Define R6, Skärm: ASUS ROG PG278QR