Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Har inte Qpad 5K justerbar lift-distance i mjukvaran precis som Naos 5000 ?
Genom att sänka den borde du kunna få bort ditt problem med att musen läser av när du lyfter och sveper.

För mig personligen är det ett krav att musen ska kunna läsa av när jag lyfter och sveper musen. Det känns helt enkelt mycket mer naturligt för mig, speciellt vid rakethoppning och så i spel.

Det hade den tydligen, tack!

Då är det 10 av 10 då

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pajen887:

Måste ändå säga att den är helt okej... Jag har inte haft nåt problem med den i alla fall!

Okej, bra att höra!

Skrivet av Casper:

Jag fick en 5K i julklapp som fick ersätta min R.A.T 9. Har aldrig varit nöjdare.

5K
+ Precisionen
+ Ergonomin
+ Designen
+- Mjukvara för anpassning, dock lite fattig
- Kan hända att musen följer med när man lyfter och sveper
- Går ej att ändra tyngd

Egentligen en fullträff, men för svepproblemet dras ett poäng bort.

9/10 ranchchips!

R.A.T 9
+ Sensorn har hög DPI (om någon behöver det)
+ Väldigt mycket anpassningsmöjligheter
+ Innehållsrik mjukvara
+- Trådlös
+- Ganska tröga knappar
- Kort batteri
- Obekvämt för ring- och lillfinger även efter mycket anpassningar
- Designen, när den inhandlades var jag i åldern att jag tyckte den var fräsig, men nu ser det bara fånigt ut. Självklart är detta subjektivt.

Finns inte så mycket att säga. Bra mus i sig, men otroligt obekväm. Plus i kanten får den dock för mjukvaran.

6 av 10 ranchchips!

Testade båda dessa möss på Media Markt nyss. QPAD var extremt skön som de flesta påpekar men jag tyckte den var alldeles för lätt och knapparna var alldeles för känsliga för min smak. RAT9 tycker jag ser lite barnslig ut och men den var skapligt skön.

Skrivet av Kibbey:

Zowie mössen då? har en ec2 evo som jag gillar än så länge

De såg okej ut, får testa om jag får tillfälle. De var ganska lik Steelseries

Skrivet av Mange75:

Det är just detta som är det STORA problemet med kringutrustning.
Alla har så olika meningar om vilket som är bäst , skönast och som ger mest för pengarna.
Jag personligen tycker inte illa om några produkter eller företag , det är bara det att Qpad har fungerat bäst för mig.
Med vänlig hälsning / Mange

Gott Nytt Clock och Gaming År!!!

Skrivet av MagisterLarsson:

Måste säga att det är en smaksak, det är bara något du själv kan avgöra istället för att fråga på forum Om jag var du skulle jag bege mig ut i butiker och leta istället! Bytte från min gamla mus häromdagen, från mx518 till steelseries sensei pro.. Enligt mig så är det ett bra val, men som sagt: smaksak!

Självklart är det en smaksak, men har inte tillgång till att testa alla möss som finns ute så det är bra början att höra vad andra använder och vad de rekommenderar

Skrivet av ilsk3n:

Kan rekommendera Razer Deathadder 2013. Grym sensor.
Gillar även Steelseries Sensei Raw (rubberised).
Mionix Naos är också ok, men känns väldigt stor + att jag har dålig erfarenhet av Mionix support och kundhantering.

Har testat Razer DA, tycker den inte var speciellt utstickande i ergonomi. Sensorn märkte jag inte heller någon skillnad men har bara använt den 2-3 lol-games.

Vid support ska man väl vända sig till företaget man köpte den från?

Skrivet av Sweede:

FUNC MS-3 är grymt skön, vill man ha en större mus som han kan lägga hela näven på är den grym!

Tyvärr vet jag inte om det går att rekommendera den för det verkar onekligen vara en del kvalitets problem och många verkar ha fått byta ut sina, jag är inne på min andra. Sen är det alltid så att det är dom som har problem med sina grejer som hörs mest och inte för dom som det fungerar.

Jag hoppas iaf att min nuvarande ms-3 ska hålla för utformningen är den bästa jag har stött på, bättre än qpad 5k och mionix varainterna, enligt mig.

Det är det missnöjda kunderna som hörs mest. Jag brukar vara duktigt på att få ett nytt exemplar eller pengarna tillbaka om jag är missnöjd med en produkt

Permalänk

Rekommenderar Starkt

Rekommenderar denna datormusen Starkt:
www.webhallen.com/se-sv/hardvara/174514-logitech_g700s_wirele...

Har G700 modellen själv och den är underbar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av devilfille:

Rekommenderar denna datormusen Starkt:
www.webhallen.com/se-sv/hardvara/174514-logitech_g700s_wirele...

Har G700 modellen själv och den är underbar!

Testade den på Media Markt gillade den inte alls! Har beställt Steelseries Rival, återkommer med vad jag tycker om den

Permalänk
Avstängd
Skrivet av devilfille:

Rekommenderar denna datormusen Starkt:
www.webhallen.com/se-sv/hardvara/174514-logitech_g700s_wirele...

Har G700 modellen själv och den är underbar!

Men ingen seriös gamer kör ju trådlöst:)Det blir ju för mycket eftersläpningar,obs skriver inte lagg för det har man online:))

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Avstängd

Köpte nyligen en Naos 7000 som jag beslutade att jag inte kunde använda. Sensorn lider av häftig smoothing som är helt för jävlig i FPS spel. Inte så mycket i Windows miljö och diverse spel men I FPS är det helt oanvändbar. Köpte mig en Intellimouse 3.0 och är gladare än någonson. Skaffa en IME 3.0!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Köpte nyligen en Naos 7000 som jag beslutade att jag inte kunde använda. Sensorn lider av häftig smoothing som är helt för jävlig i FPS spel. Inte så mycket i Windows miljö och diverse spel men I FPS är det helt oanvändbar. Köpte mig en Intellimouse 3.0 och är gladare än någonson. Skaffa en IME 3.0!

Bästa formen någonsin... <3
Ska beställa ca. 5 stycken vid löning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Köpte nyligen en Naos 7000 som jag beslutade att jag inte kunde använda. Sensorn lider av häftig smoothing som är helt för jävlig i FPS spel. Inte så mycket i Windows miljö och diverse spel men I FPS är det helt oanvändbar. Köpte mig en Intellimouse 3.0 och är gladare än någonson. Skaffa en IME 3.0!

Skrivet av ODalis:

Bästa formen någonsin... <3
Ska beställa ca. 5 stycken vid löning.

Har en sån som reserv! Formen är skön men är så plastig!

Permalänk
Medlem

Har nu lirat med Steelseries Rival en dag nu och jag är inte annat än nöjd. Min hand passar den perfekt då båda lill- och ringfingret får plats på sidan utan att släpa i bordet. Alla knappar är underbara. Scrollen är lite trögare och har större hack vilket jag gillar. Den ger dock ifrån sig ett litet plastigt ljud när man scrollar, detta är den enda nackdelen jag kan hitta. Kul att leka med färger i mjukvaran!

5/5 Torsten

Tack alla för alla tips!