Permalänk
Skrivet av Dinos:

En snabb fråga ang spelkontroller.

Kör med xbox360-kontroller, tycker det är riktigt nice. Hade bra inställningar för den förrut, men lyckades tappa bort alla saves och så och därmed försvann min sköna inställning. Försöker nu få till det hela lite bättre...

Och då kommer min fråga; vad är styrlinjäritet? Vad gör den?

Tack!

Kopierat från FZ:
"Men spelet försöker i alla fall underlätta för gamepad-bundna. Inställningen icke-linjäritet gör att antalet grader ratten snurras ökar ju längre styrspaken, eller ratten, hålls åt sidan."

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Kopierat från FZ:
"Men spelet försöker i alla fall underlätta för gamepad-bundna. Inställningen icke-linjäritet gör att antalet grader ratten snurras ökar ju längre styrspaken, eller ratten, hålls åt sidan."

Tackar lilla gumman!

Permalänk
Medlem
Skrivet av stefanden:

Måste jämt fråga om det är någon annan som har samma problem som jag.

Jag har något väldigt lessamt flimmer i mina ljusreflektioner av någon anledning, detta fenomen uppkom när jag gick från 5760x1080 till 1920x1080 samt från ett grafikkort till två.

Jag har RadeonPro installerat och tror jag ska ha fått inställningarna rätt, har ändrat på inställningar fram och tillbaka och får inte bort flimmret... syns särskilt väl på kväll/natt när man kör incab, uppkommer på typ allt som reflekterar ljus, ljusa bilar, regplåtar, nederdelar på lastbilar där mitt eget ljus lyser på dem... (ligger förövrigt på ca 35-45 fps)

Någon som vet vad detta kan bero på? kan det ha med crossfire att göra? har två GTX460 som jag funderar att pröva med snart...

Du kan bli kvitt det genom att stänga av "Secondary Vehicle Lights". Jag fick det problemet när jag körde med 50kedas R08 -.-

Permalänk
Medlem

Här får ni se mina mästardrag

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Här får ni se mina mästardrag

Hahaha, visst är det härligt när det spårar ur

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ploppsan:

Hahaha, visst är det härligt när det spårar ur

A jätte, jag skulle ta en högersväng då den "berömda" AI´n fick för sig, att det ultimata var att se till så att en bil trängde mig.
Då jag givetvis inte vill ha skador på lastbilen, så råkade jag komma ut mot den snöiga gräsmattan.
Sen rasslade det till och hela lastbilen välter och försvinner ut i tomma intet.
Det var bara att ladda om, men man ville ju ta några screenshot´s av situationen först.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Permalänk

Inget dåligt ekipage du har där, Warstrikerr

Permalänk

Vilket/vilka mods använder du för allt det där fina?

Permalänk
Medlem

Vet ni någon bra bussmod? Har testat några men inte hittat någon riktigt bra

Permalänk
Skrivet av Zyriak:

Vet ni någon bra bussmod? Har testat några men inte hittat någon riktigt bra

OMSI 2 kanske skulle vara något för dig? Finns även på Steam.

http://www.omnibussimulator.de/english.htm

Visa signatur

Grundare av www.TruckSims.se - Ett Nordiskt community för lastbilssimulatorer

Permalänk

Tjena! Tillbaka i leken efter ständigt jobb i 2 och en halv månad.... Har hänt mycket ser jag Såg att Streamline nu har kommit!! Dags att börja modda igen.

Jag har dessutom en detalj till, vår mega mod är nerlagd. Bristande intresse och frustration över begränsningarna i spelet tog kål på flera av oss. Möjligt att den tas upp igen men vi får se. Jag och en kille till funderar på att slänga ihop det som fungerar men det får bli när tid finns. Lessen att jag lovat för mycket men vi trodde själva på det tills kraven på oss själva blev allt för höga.

Nu tänker jag dock själv unna mig lite ren körning Så lite roliga moddar för streamline vore kul Vill även att de ska ha kompatibilitet med andra karosser då det inte alltid verkar vara fallet

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Skrivet av trucker75:

Vilket/vilka mods använder du för allt det där fina?

En del Scania tuning mods, De flesta är gjorda av vänner.

Har en del Skins av Ex. T.Hedberg transport, Runeborgs, Wennberg & Thunborg i ETS2 om det finns några fans av de bilarna/företagen :).

Permalänk
Permalänk
Skrivet av Nicklasmp:

fungerar allt med både 2009 och streamline?

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk

Funkar bättre på 6 - Serien än Streamline.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nicklasmp:

Nerladdningslänken funkar inte.

Kan du lägga den på en droppbox eller lagga upp den på Zippyshare åt oss?

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Skrivet av Ant3:

Nerladdningslänken funkar inte.

Kan du lägga den på en droppbox eller lagga upp den på Zippyshare åt oss?

Om du går in på youtube-klippet så finns det två andra länkar i beskrivningen. Den första fungerade för mig igår kväll iaf.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk

T. Hedberg Trp

Laröd Åkeri (Helsingborg)

Wennborg & Thunborg.

Fick 3 st pms från Sweclockers och 5 andra av folk som är intresserade. Bilarna är till 80% korrekt kopierade av de verkliga.

Har också Freddy Krueger och Fear of the Dark skins (men det får bli en annan gång).

Permalänk
Hedersmedlem

När jag började köra en gång i tiden så fick jag efter ett tag en polare att börja köra också. Vi körde flygfrakt ihop i några år sen skildes våra vägar åt men ivf så är det han som varit med och byggt Hedberg-bilen och även kört den fram till för någon månad sen.

Mycket fin bil kan jag säga, inte en detalj lämnad till slumpen!

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Hej grabbs! Fick hem mitt TrackIR idag och det är verkligen värt pengarna, förhöjer spelupplevelsen nått enormt. Och det är lätt att installera. Finns även ett kit att köpa så man slipper kepsen, och kan ha systemet på headsetet istället, och det köpte jag. Och det väger inget, så det är bekvämt att använda. Så ta er en titt. köpte det hos flightsimshop.se

Permalänk

Vad måste jag göra för att få släpet också? Ersätter det någon speciell last? Har kollat igenom listan på alla jobb som finns men ser inget som jag kan dra med flakbilen.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Skrivet av Tinardirith:

Vad måste jag göra för att få släpet också? Ersätter det någon speciell last? Har kollat igenom listan på alla jobb som finns men ser inget som jag kan dra med flakbilen.

Standalone, "Kipper.scs" heter filen som innehåller släpet. Den är rätt så sällsynt. Kanske 5st av 50.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Obduro:

Hej grabbs! Fick hem mitt TrackIR idag och det är verkligen värt pengarna, förhöjer spelupplevelsen nått enormt. Och det är lätt att installera. Finns även ett kit att köpa så man slipper kepsen, och kan ha systemet på headsetet istället, och det köpte jag. Och det väger inget, så det är bekvämt att använda. Så ta er en titt. köpte det hos flightsimshop.se

Nördigt värre, men fan vad nice!

Visa signatur

*Har en dator. Den är okej, men inte värd att skryta över... ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Obduro:

Hej grabbs! Fick hem mitt TrackIR idag och det är verkligen värt pengarna, förhöjer spelupplevelsen nått enormt. Och det är lätt att installera. Finns även ett kit att köpa så man slipper kepsen, och kan ha systemet på headsetet istället, och det köpte jag. Och det väger inget, så det är bekvämt att använda. Så ta er en titt. köpte det hos flightsimshop.se https://www.youtube.com/watch?v=KJI4nIQI8zk

Har man en hyffsad webkamera så finns det gratisalternativ.
FaceTrackNoIR heter ett program som använder webkameran för att fungera på samma sätt som TrackIR.

jag har testat det tidigare och efter lite pillande i inställningarna så fungerade det kanon.

http://facetracknoir.sourceforge.net/home/default.htm

Visa signatur

[img]http://i6.photobucket.com/albums/y227/Deagle-66/Sort-2.jpg[/img]

I worshipped him, that's why my own helmet is blue and yellow.

Permalänk
Skrivet av Warstrikerr:

Standalone, "Kipper.scs" heter filen som innehåller släpet. Den är rätt så sällsynt. Kanske 5st av 50.

Alright! Du har inget mer specifikt namn eller länk på den moden?
Att googla kipper.scs ger ingenting eftersom det bara betyder typ tippsläp, blir ju hur mycket skit som helst.

Edit: Såg nu att den egentligen inte får delas utanför forumet den kom ifrån.. Man måste alltså regga sig där för att få tag på släpet?

Edit 2: Nevermind, hittade den till slut där på forumet

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem

Tjena, köpte ETS2 på mellandagsrean efter att länge funderat på att köpa det. Ångrar mig inte en sekund.

Jag har ett litet problem dock... jag får fortkörningsböter väldigt ofta... jag har en tendens att inte uppfatta hastighetsskyltarma. Finns det något sätt att hålla koll på hastighetsgränsen där man kör. Följer jag strömmen av bilar så har jag fått böter ändå så det känns inte som någon bra måttstock.
Hade varit kul att alltid kunna se aktuell hastighetsbegränsning någonstans på skärmen. Någon mod kanske?
Nu har jag inte hunnit spela så jättemycket pga familj och övrigt liv men det kanske är något man tränar upp att bli mer uppmärksam på hastighetsskyltar?

En fråga till... när man kör i England med vänstertrafik, är det vänsterregel istället för högerregel då?

Ikväll ska jag ta och ladda hem lite moddar tänkte jag, många inspirerande bilder här i tråden.

Permalänk

Vilka moddar rekommenderar ni att man bör ha, inklusive exteriör och interiör (skins)?

Visa signatur

- i7 3770K & P8Z77-V Pro - MSI GTX 680 - Vengeance 16GB 1600Mhz -

- The horror... the horror... -

Permalänk

Permalänk

Öhm, asså, jo..

TELL ME HOW U DID!