Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Heineken89:

Jag beställde ett grafikkort från er som nu hamnat på ett annat postserviceställe som bara ifs är 4 mil bort men finns betydligt närmare ställen att lägga det på, är det något ärende ni tar tag PostNord med ?

Hej hej

Vilket serviceställe det hamnar på baseras på din adress och är ett beslut taget av Posten, inte oss. Prova ring dem och se om de kan flytta det åt dig, passa gärna på att fråga varför det hamnat där då så att inte alls dina paket går dit fortsättningsvis. Om du inte löser det så är det möjligt att vår kundservice kan hjälpa dig.
http://cdon.se/kundservice/kontaktalternativ/

MVH Josefin

Skrivet av svalle:

Beställde två par skor men de passade inte, så jag skickade tillbaka dem i retur och stoppade med en kopia på fakturan. Men har inte fått något besked från er om hur jag gör nu. Betalar jag fakturan eller makuleras den? Får jag något besked om att ni har tagit emot min retur?

Hej hej

Kontakta vår kundservice så hjälper de dig. Olika kontaktalternativ hittar du här: http://cdon.se/kundservice/kontaktalternativ/

MVH Josefin

Skrivet av Leopardkungens:

Alltså mail om erbjudanden får jag men det är bara sådana som är för alla som anmäler sig för nyhetsbrev eller vad det heter. Vilka erbjudanden har du fått för bara Cdon+ kunder? Har du något exempel?

Hej hej

Även jag har såklart CDON+! Senaste mailet jag hittar är från 1 mars, skickat från nyhetsbrev@cdon.se och i ämnesraden står det "CDON+ | 100 kr i rabatt på filmer och 200 kr i rabatt på kläder och skor". Det är även det mailet som innehöll 20% rabatt på alla hörlurar och headsets som varit uppe på tapeten tidigare.
Mailet innan dess är från 26 januari, ämnesrad "Erbjudanden med CDON+ | 25% på sport och träning. Apple TV för 799 kr och The Sims 3-spel för 99 kr". Det innehåller förutom det även rabatt på kläder, Clarks, SteelSeries Siberia och HTC Desire.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har en dum fråga, om man har lagt en order och precis efter kom på att man hade en rabattkod liggande som man glömt använda och dessutom ser att koden gick ut för bara ett par dagar sen så finns det ingen chans alls att man skulle kunna få en ny kod och få den pålagd på ordern ??

Snälla söta med massa socker på ?? haha

Hade tydligen en 100kr kod liggande som jag totalt glömt bort och den gick ut den sjuttonde enligt mailet.

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem

Det verkar vara något fel på eran dagens deal på denna produkten
http://cdon.se/film/star_trek%3a_into_darkness_%28blu-ray%29-...

Det står att den kostar 49kr men när man lägger den i in korg så kostar den där 79kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MB76:

Det verkar vara något fel på eran dagens deal på denna produkten
http://cdon.se/film/star_trek%3a_into_darkness_%28blu-ray%29-...

Det står att den kostar 49kr men när man lägger den i in korg så kostar den där 79kr.

Märkligt, den hamnar som 49kr för mig :/ Även i kassan.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

ja, verkar ha fixats medans jag gjorde förra inlägget men nu slapp jag ju köpa den då min order redan gått iväg.

Ett annat fel på den produkten är att det står att det är 75% rabatt medans om man klickar in sig på produkten så är det bara 50% rabatt. Ordinarie priserna stämmer inte överens 199 vs 99

Är för övrigt samma fel på http://cdon.se/film/snabba_cash_-_livet_deluxe_%28blu-ray%29-...

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av '[TBOC:

Razor;14482321']Jag har en dum fråga, om man har lagt en order och precis efter kom på att man hade en rabattkod liggande som man glömt använda och dessutom ser att koden gick ut för bara ett par dagar sen så finns det ingen chans alls att man skulle kunna få en ny kod och få den pålagd på ordern ??

Snälla söta med massa socker på ?? haha

Hade tydligen en 100kr kod liggande som jag totalt glömt bort och den gick ut den sjuttonde enligt mailet.

Hej hej

Har tyvärr inga koder liggande och även om jag skulle haft det så appliceras de inte efter att man skickat ordern. :/

MVH Josefin

Skrivet av MB76:

Det verkar vara något fel på eran dagens deal på denna produkten
http://cdon.se/film/star_trek%3a_into_darkness_%28blu-ray%29-...

Det står att den kostar 49kr men när man lägger den i in korg så kostar den där 79kr.

Skrivet av MB76:

ja, verkar ha fixats medans jag gjorde förra inlägget men nu slapp jag ju köpa den då min order redan gått iväg.

Ett annat fel på den produkten är att det står att det är 75% rabatt medans om man klickar in sig på produkten så är det bara 50% rabatt. Ordinarie priserna stämmer inte överens 199 vs 99

Är för övrigt samma fel på http://cdon.se/film/snabba_cash_-_livet_deluxe_%28blu-ray%29-...

Hej hej

Priset verkar vara fixat nu, blir 49:- för mig med.
Jag ber filmavdelningen kolla över ordinariepriset. Tack!

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Har tyvärr inga koder liggande och även om jag skulle haft det så appliceras de inte efter att man skickat ordern. :/

MVH Josefin

Ok tack ändå

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem

Bra och Kul deal ni har med mionix http://cdon.se/hemelektronik/mionix/mionix-naos-7000-p2673634...

Ni skulle inte tänka er att ha en sådan för Avior 7000?
Blev så glad men såg det var naos 7000 och inte avior 7000 ;/

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av JimmieSan:

Bra och Kul deal ni har med mionix http://cdon.se/hemelektronik/mionix/mionix-naos-7000-p2673634...

Ni skulle inte tänka er att ha en sådan för Avior 7000?
Blev så glad men såg det var naos 7000 och inte avior 7000 ;/

Hej hej

Inte aktuellt för tillfället, då vi inte ens har Avior 7000 i lager. Just Naos 7000 tillhör en av våra kampanjerna i vårt 15-årskalas som pågår för fullt, närmare bestämt 24h-kampanjen.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk

Hej. När jag beställer från CDON behöver jag inte använda min säkerhetsdosa när jag betalar med mitt Mastercard ICA-kort. Det är samma sak när jag handlar med mitt Swedbank Mastercard-kort (behöver inte skriva in lösen). Alltså köpen går igenom ändå.

Har ni någon deal med bankerna? Bara nyfiken.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk

Ni hade 5% rabbatkod vid köp av datorkomponeneter för sweclockersmedlemmar förut gäller inte det längre?

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Hej

Jag skulle vara tacksam om man fick något erbjudande som cdon+ medlem på den här tvn. http://cdon.se/hemelektronik/samsung/46-led-tv-samsung-ue46f8...

Våran tv har nu gått sönder eller det tar 50min att starta den varje dag så skulle ni komma med ett erbjudande på denna tvn så köper jag den!

Cdon är den bästa sidan att handla på nätet stort tack att ni finns iaf,

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Ninotramp:

Hej. När jag beställer från CDON behöver jag inte använda min säkerhetsdosa när jag betalar med mitt Mastercard ICA-kort. Det är samma sak när jag handlar med mitt Swedbank Mastercard-kort (behöver inte skriva in lösen). Alltså köpen går igenom ändå.

Har ni någon deal med bankerna? Bara nyfiken.

Hej hej

3D Secure (dvs Verified by Visa samt MasterCard SecureCode) är något butiken bestämmer själv om de vill köra. Vi har i dagsläget valt att inte köra 3D Secure då vi har egen bedrägerikontroll vilken är lika säker för kunderna, dvs ifall man som kund hos oss skulle bli utsatt för bedrägeri kan man reklamera det till banken och få full ersättning.

MVH Josefin

Skrivet av Shakademus:

Ni hade 5% rabbatkod vid köp av datorkomponeneter för sweclockersmedlemmar förut gäller inte det längre?

Hej hej

Nej, den finns tyvärr inte kvar. Istället kör vi mer vanliga kampanjer, t ex har vi just nu en kampanj med 15% i rabatt på utvalda datorkomponenter.
http://cdon.se/hemelektronik/datorkomponenter_-15/

MVH Josefin

Skrivet av bosis1:

Hej

Jag skulle vara tacksam om man fick något erbjudande som cdon+ medlem på den här tvn. http://cdon.se/hemelektronik/samsung/46-led-tv-samsung-ue46f8...

Våran tv har nu gått sönder eller det tar 50min att starta den varje dag så skulle ni komma med ett erbjudande på denna tvn så köper jag den!

Cdon är den bästa sidan att handla på nätet stort tack att ni finns iaf,

Hej hej

Just TV är något vi kör kampanjer på väldigt ofta i våra vanliga nyhetsbrev, de som går ut varje vecka. Framför såklart ditt önskemål till ansvarig, men tycker du ska ta en titt på det vanliga nyhetsbrevet med.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej Josefin

Har ni någon garanti ifall man skulle få ett pixel fel när man köper tv hos er? Eller måste man ha en försäkring på tvn då för att få den utbytt?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av borz:

Prel leverans för NZXT H440?

Hej hej

Vi har fått in en mindre flock vita H440W i lager nu, den svarta är tyvärr fortfarande en bit fram - slutet av april var senaste jag hörde.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av bosis1:

Hej Josefin

Har ni någon garanti ifall man skulle få ett pixel fel när man köper tv hos er? Eller måste man ha en försäkring på tvn då för att få den utbytt?

Skickades från m.sweclockers.com

Hej hej

Det är lite olika regler beroende på vilken tillverkare. Just Samsung har nolltolerans, dvs garantin kickar in oavsett antal och om pixeln är död eller inte.
Det är dock tillverkaren själv som har hand om garantin, så är det t ex en Samsung-TV går det snabbast att kontakta Samsung själv. Vår kundservice kan såklart hjälpa dig i kontakten om du skulle behöva det, men TVn går inte via oss vid garantiärenden.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tack josefin när jag får ett bra erbjudande på den samsung tvn jag är ute efter så köper jag den;-)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Hej CDON!

Är det normal praxis att ni skickar faktura utan att ni ens fått ut produkten jag beställde ur ert lager?

Mvh Jesper.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Hej Josefin, har precis varit i kontakt med er kundtjänst.

Måste säga att det var något av de mest omöjliga jag varit med om.
Kan bara komma ihåg ett liknade fall på kundtjänst och det var när man tvingades kontakta Bokus en gång gällande material som hade beställts och som aldrig dök upp.

Denna gången försökte jag få svar på frågan om det möjligtvis finns en liten chans att kunna få hämta ut paket hos ombudet istället för få försändelsen hemskickad med brevbäraren. Något som borde va enkelt & kunna ordna om man har insyn i hanteringen kan man tycka men det slutade med att man skyllde allt ansvaret på posten.

Än värre är att jag har ett handikapp som gör det besvärligt vad gäller detta med assistenter och som av naturliga omständigheter inte alltid kan stå till tjänst när brevbäraren kommer (vid obestämt datum) och vill lämna paket. Ur den synpunkten hade de varit enklare att hantera själva överlämnandet om det får ske via postombud så man kan be någon hjälpa en att hämta när hjälp finns att tillgå.

Som jag skrev till kundtjänst, det är ju inte reko att man på de här viset låter diskriminera människor med rörelsehinder på bekostnad av principskäl där man då bestämt att alla kunder liksom ska dras över en kant och behandlas på samma likvärdiga sätt. Menar, det går ju inte och ni förlorar ju bara på de själva.

Skulle jag kunna få be dig Josefin att kika lite på detta?

Tack

Permalänk
Avstängd

Menar du om ditt paket inte får plats i lådan ?

Om så är fallet skickas den till ombud ändå, tar dock en dag extra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Menar du om ditt paket inte får plats i lådan ?

Om så är fallet skickas den till ombud ändå, tar dock en dag extra.

Medveten om att det normalt sett är tänkt att gå till på de viset, Ja.

Tyvärr gör Posten inte på de sättet här för jämnan.....

Permalänk
Medlem

Hände en liten förändring för kort stund sen, fick kontakt igen med kundtjänst.

Man meddelar att allting skickas som brev.

Undantaget av följande som sänds med postens kolli id dvs sökbart i logistikkedjan.
Såsom överstigande 1,5kg, varor över 1000kr eller liknande mobiltelefoner.

Utgår från att då måste försändelser kvitteras ut också, vilket jag gillar.

Permalänk
Skrivet av Venke:

Medveten om att det normalt sett är tänkt att gå till på de viset, Ja.

Tyvärr gör Posten inte på de sättet här för jämnan.....

Här fungerar det jättebra med Posten, däremot springer Bring och ringer på så fort vi ska få ett paket genom dem... Får till och med ofta AVI:n från Posten samma dag så det inte blir långsammare leverans.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem

Hej!

Tänkte beställa datorn för 13290:- med kampanjkoden, men i kassan så godkänns ej koden.

http://cdon.se/hemelektronik/nya_msilaptops/?utm_source=swecl...

Permalänk
Medlem

Sony Xperia Tablet Z2 SGP511 10,1'' 16GB Wifi - denna produkt har orimligt lång tid tills den kommer in på lager:
Beräknad i lager 2031-12-31
http://cdon.se/hemelektronik/sony-xperia-tablet-z2-sgp511-10-...

Det vore ju bra om det kunde lagerföras redan denna vecka.
Edit: infogade länk.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Hedersmedlem

Fick precis mail om ytterligare förseningar på 4/15 varor. Order lagd 25/2. Samtliga ligger fortfarande som "Beställningsvara 3-6 dagar". Har fler varor från andra beställningar med samma problem.

Av fem ordrar (egentligen sex men den är helt ny) de två senaste månaderna så är enbart två orders fullevererade. 3 saknar fortfarande varor, trots att produkterna fortfarande är beställningsbara. Den nyaste av dessa är en månad gammal.

Jag skriver inte detta för att gnälla utan att ni ska undersöka vad som egentligen pågår och förhoppningsvis kunna åtgärda.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av thexps:

Hej!

Tänkte beställa datorn för 13290:- med kampanjkoden, men i kassan så godkänns ej koden.

http://cdon.se/hemelektronik/nya_msilaptops/?utm_source=swecl...

Läs ?

Citat:

För att ta del av erbjudandet använd följande rabattkod: xY9zfMbg

Koden gäller t.o.m. 2014-03-21, eller så långt lagret räcker, och kan endast användas vid ett köptillfälle. Observera att koden inte kan kombineras med andra rabattkoder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Ja jag har sett det nu.
Men man gör dock fortfarande "reklam" för kampanjen bl.a här på sweclockers...

Spydiga kommentarer undanbedes!

Permalänk
Avstängd

Hur kan ni med och ta 499kr för Google Chromecast, skulle köpa en av er men fick en chock av rövarpriset.