Permalänk

Windows bar "Blinkar"

Tjena!

Har nu stött på ett problem med datorn som jag själv inte vet hur jag ska lösa. Min windows bar kan helt plötsligt börja blinka och sen bli helt svart och sen när jag drar muspekaren över den så kommer den tillbaka till normalt läge. Jag har provat med nya drivrutiner för grafikkorten men blir likadant. Har även provat med en annan DVI sladd också men det hjälpte inte heller. Någon som vet vart problemet kan ligga? Tacksam för svar!

Specs:
Intel core i7 2600k (CPU)
Asus p8p67 (MB)
2 st Zotac Gtx 560 ti AMP (GPU)
Corsair vengeance 16GB 1866Mzh (RAM)
Corsair TX 750W (PSU)
Philips 27" skärm

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Graverobber:

Tjena!

Har nu stött på ett problem med datorn som jag själv inte vet hur jag ska lösa. Min windows bar kan helt plötsligt börja blinka och sen bli helt svart och sen när jag drar muspekaren över den så kommer den tillbaka till normalt läge. Jag har provat med nya drivrutiner för grafikkorten men blir likadant. Har även provat med en annan DVI sladd också men det hjälpte inte heller. Någon som vet vart problemet kan ligga? Tacksam för svar!

Specs:
Intel core i7 2600k (CPU)
Asus p8p67 (MB)
2 st Zotac Gtx 560 ti AMP (GPU)
Corsair vengeance 16GB 1866Mzh (RAM)
Corsair TX 750W (PSU)

Menar du aktivitetsfältet? Har du gjort några installationer nyligen? Kört in några nya drivrutiner? Testat systemåterställning till ett datum där det funkade?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av Jalle64:

Menar du aktivitetsfältet? Har du gjort några installationer nyligen? Kört in några nya drivrutiner? Testat systemåterställning till ett datum där det funkade?

Ja exakt! har inte installerat något efter det kom. Det började efter att jag installerade bf4. När jag installerade det så sa det att jag skulle uppdatera drivrutinerna för att kunna spela, vilket jag sedan gjorde. Men jag har gått tillbaka till dem jag använde förut men samma sak händer. Jag har tänkt att köra en systemåterställning men har inte hunnit göra det :/

Permalänk
Medlem

kör du eyefinity/surround?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Skrivet av morxy49:

kör du eyefinity/surround?

Nej, kör endast men en skärm!

Permalänk
Skrivet av Jalle64:

Menar du aktivitetsfältet? Har du gjort några installationer nyligen? Kört in några nya drivrutiner? Testat systemåterställning till ett datum där det funkade?

Så har nu provat med systemåterställning. Det hjälpte inte.. Provade då att blåsa datorn helt och börja och från scratch, men problemet ligger fortfarande kvar. några tankar/idéer?

Permalänk
Hedersmedlem

Om du enbart använder ett grafikkort ser det likadant ut då? Vilket windows snackar vi om? Fullt uppdaterat sådant?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av Jalle64:

Om du enbart använder ett grafikkort ser det likadant ut då? Vilket windows snackar vi om? Fullt uppdaterat sådant?

Med ena grafikkortet avstängt så är det normalt (vilket det inte var förut). troligtvis drivrutinerna som krånglar? Windows 7 home premium som är fullt uppdaterat!

Edit:
#1
Märkte att det blir likadant med ett grafikkort också. Det tog bara längre tid för det att hända. När det väl hände blev det mycket värre. Hela Skrivbordet blev svart och genom att dra muspekaren över så blir det normalt del för del.