Nvidia Surround går inte att slå igång. Varför?

Permalänk
Medlem

Nvidia Surround går inte att slå igång. Varför?

Tjenare! Har försökt kolla runt lite på internet men hittar inte någon som har en direkt liknande situation som mig! Kanske är det jag som kollar för dåligt men jag lägger upp här så får vi se var vi hamnar!

För en månad sedan ungefär köpte jag ett MSI GTX 780 Twinfrozr (Funkar klockrent!) förut hade jag en HDMI sladd och en DVI sladd till varsin skärm då jag bara kör två skärmar men Nvidia Surround funkade inte. Igår när jag var på NetOnNet så testade jag med att köpa hem en extra DVI sladd då en vän till mig berättade att om man kör med HDMI sladd så kan den skärmen ses som en TV av grafikkortet och då funkar inte surround.

Problemet kvarstår dock att jag inte kan få igång surround för det ligger i dimman och är inte highlightat. Vad är det för fel och vad kan jag göra för att få igång det? Skärmarna är av två olika företag och har olika belysnings tekniker (Den ena är en IPS skärm och den andra en LED skärm tror jag) MEN båda kör på 60Hz.

http://puu.sh/8oh13.png

skulle uppskatta lite hjälp såhär en fin lördag.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teo123k:

Tjenare! Har försökt kolla runt lite på internet men hittar inte någon som har en direkt liknande situation som mig! Kanske är det jag som kollar för dåligt men jag lägger upp här så får vi se var vi hamnar!

För en månad sedan ungefär köpte jag ett MSI GTX 780 Twinfrozr (Funkar klockrent!) förut hade jag en HDMI sladd och en DVI sladd till varsin skärm då jag bara kör två skärmar men Nvidia Surround funkade inte. Igår när jag var på NetOnNet så testade jag med att köpa hem en extra DVI sladd då en vän till mig berättade att om man kör med HDMI sladd så kan den skärmen ses som en TV av grafikkortet och då funkar inte surround.

Problemet kvarstår dock att jag inte kan få igång surround för det ligger i dimman och är inte highlightat. Vad är det för fel och vad kan jag göra för att få igång det? Skärmarna är av två olika företag och har olika belysnings tekniker (Den ena är en IPS skärm och den andra en LED skärm tror jag) MEN båda kör på 60Hz.

http://puu.sh/8oh13.png

skulle uppskatta lite hjälp såhär en fin lördag.

Tack på förhand!

Du kan inte köra Nvidia Surround. Det krävs minst 3 skärmar för det.

Det du letar efter är "Ställ in flera skärmar" som ligger lite längre ner.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |