Permalänk

Nexus 5 eller 6? Rykten?

Jag ska nu köpa en ny telefon och eftersom Nexus 4 är så grymt bra vill jag nog stanna med nexus märket.

Eftersom rykten säger nexus 6 först i Okt/Nov så orkar jag nog inte vänta. Vad tror ni, vilket datum för release?

Jag har jämnfört nexus 4 och 5 via prisjakt för att kolla vad som skiljer dem åt, förutom skärm, processor och lite större batteri men mindre timmar vad skiljer mest tycker ni som har dessa och springer omkring med dem?

Vad är bra med dessa nexus 5 telefoner? Jag gillar 4:an starkt så 5:an borde vara perfekt.

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem

Har ägd en Nexus 4 och ett par mobiler där imellan och har nu nexus 5.
5:an är enligt mig snabbare och har bättre skärm. Jag gillar att dom nu har plast och inte glasbaksida.
Sen att den finns i 32 Gb version då var jag såld. 16 Gb var för lite för mig.
Sen tycker jag att de är bättre ljud i 5:an än 4:an.
Jag kör iof ej root och de gick säkert att fixa med 4:an också.

Jag köpte min 5:a för en månad sen men de var länge sen jag var så nöjd med en mobil.

Permalänk

Jag har en Nexus 5 och är supernöjd! Billig är den också! Morsan har en Nexus 4 och den är väl bra, fast känns lite slöare än 5:an.

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Medlem

Frågan är snarare Nexus 5 eller Oneplus One, skulle jag vilja säga.
Oneplus One kommer om någon månad och ser ut att vara en enormt bra mobil för ungefär samma pris som Nexus 5. Nexus 6 har varken bekräftats eller ens haft några trovärdiga läckor, så ett halvår lär det ju minst ta innan du kan få händerna på en Nexus 6.

Permalänk
Medlem

Köpte en Nexus 5 för två månader sen. Aldrig varit så näjd med en telefon.
Kommer från Samsung världen och att vissa knappar flyttat sig tog ett tag att vänja sig med. Men å andra sidan är N5 extremt snabb i jämgörelse. Ingen bloatware och i princip alla funktioner jag uppskattade med Samsung finns i andra appar. Utan att roota.

Dessutom riktigt pårisvärd från Google själva.