Är Computerstocklots.com trovärdig? Bl.a. GTX Titan för 130$, 4960X för 136$

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agile:

Hur gammal är du?

Vad har min ålder med saken att göra? Trodde vi diskuterade Leffes

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Vad har min ålder med saken att göra? Trodde vi diskuterade Leffes

Väldigt mycket, se inläggen ovan ditt.
Du är troligtvis väldigt ung och har lite svårt att tyda ålder på en röst. Precis som många andra här, inget ont menat med det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agile:

Väldigt mycket, se inläggen ovan ditt.
Du är troligtvis väldigt ung och har lite svårt att tyda ålder på en röst. Precis som många andra här, inget ont menat med det.

Det har dock inte med åldern att göra. Som ung är det mesta bättre än de äldre som hörsel osv.
Varför skulle jag ha svårt att tyda ålder på röster? Varför skulle yngre ha svårare för sådant?
Om du inte menar barn givetvis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Det har dock inte med åldern att göra. Som ung är det mesta bättre än de äldre som hörsel osv.
Varför skulle jag ha svårt att tyda ålder på röster? Varför skulle yngre ha svårare för sådant?
Om du inte menar barn givetvis.

Erfarenhet stavas det.

Det är väl bara att titta på den här tråden så ser man tendenserna. Inget mot dig personligen.
Hur man lär sig tyda olika åldrar på röster, ja det är väl något man lär sig med åldern.

Permalänk
Skrivet av Friterad:

Det har dock inte med åldern att göra. Som ung är det mesta bättre än de äldre som hörsel osv.
Varför skulle jag ha svårt att tyda ålder på röster? Varför skulle yngre ha svårare för sådant?
Om du inte menar barn givetvis.

skulle gissa på att Leif är mellan 45-55 då ljudet från telefonsvarare är så dåligt, min hörsel är skit.

men dagligt tal hör ja så bra att man borde få en uppfattning till hans ålder.
tror dock att det inte är fösta gången han gör en sån här scam-sida.

Leif har nog bott nere i Thailand ett bra tag då hans syn på avtal verkar gå så långt att han själv bestämmer reglerna

en anledning till varför han pratar engelska kan vara att dölja dialekter eller att nån känner igen honom på rösten.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatan80:

s
en anledning till varför han pratar engelska kan vara att dölja dialekter eller att nån känner igen honom på rösten.

Förutom att hans engelska är katastrof då.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Agile:

Erfarenhet stavas det.

Det är väl bara att titta på den här tråden så ser man tendenserna. Inget mot dig personligen.
Hur man lär sig tyda olika åldrar på röster, ja det är väl något man lär sig med åldern.

Har nog inget med ålder att göra då jag som 20årig håller med dig att åldern Leffe sagt kan stämma. Skulle tippa på hur ofta man pratar med de olika åldersgrupperna snarare än hur gammal man själv är.

Förövrigt så pratar han väl lika väl som valfri politiker. Jag brukar inte kunna sluta skratta när man ser ledarna för länder försöka prata andra språk än deras modersmål.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatan80:

skulle gissa på att Leif är mellan 45-55 då ljudet från telefonsvarare är så dåligt, min hörsel är skit.

men dagligt tal hör ja så bra att man borde få en uppfattning till hans ålder.
tror dock att det inte är fösta gången han gör en sån här scam-sida.

Leif har nog bott nere i Thailand ett bra tag då hans syn på avtal verkar gå så långt att han själv bestämmer reglerna

en anledning till varför han pratar engelska kan vara att dölja dialekter eller att nån känner igen honom på rösten.

Det är med största sannolikhet så som du säger att han döljer dialekt med hans engelska tal, vi kan dock konstatera att "Leif" har svenska som modersmål/fallback då han inte kommer på ett specifikt ord som han säger på svenska. Jag skulle dock gissa på ovanför Stockholm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186252:

Har nog inget med ålder att göra då jag som 20årig håller med dig att åldern Leffe sagt kan stämma. Skulle tippa på hur ofta man pratar med de olika åldersgrupperna snarare än hur gammal man själv är.

Förövrigt så pratar han väl lika väl som valfri politiker. Jag brukar inte kunna sluta skratta när man ser ledarna för länder försöka prata andra språk än deras modersmål.

Ok då, på individen, men ändå erfarenhet, vissa har det, vissa har det inte.

Skrivet av Azured:

Jag skulle dock gissa på ovanför Stockholm.

Japp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Ganska många... verkar ju som att dagens ungdom sitter och sover på svenskalektionerna. Bara att titta i trådarna i forumet, så får man ju mardrömmar ibland.. när det svenska språket våldtas.
Själv hade jag för många år sedan ett skitkasst betyg i svenska, men riktigt bra i engelska..
Vet flera i min bekantskapskrets som gått ut gymnasiet med bra betyg, men som stavar och skriver som krattor och ingen av dem har dyslexi.

Har man dyslexi däremot, så är man förlåten..

Poängen kvarstår dock, Leifs stavningsproblem kan bero på en massa olika saker, så det är både meningslöst och taskigt att nedvärdera honom på grund av det..
Finns så många andra fel som han gör som är bättre att klaga på

Citat redigerat från off-topic-spår. Se mitt senare inlägg.
Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - MSI Ventus 3080TI (non oc) - Ryzen 5800X - Noctua NH-D15 Chromax black - 32GB 3600 MHz - Samsung M.2 960 EVO 500GB - Corsair RM850X V2

Permalänk
Medlem

Verkar som att det finns tre stycken Leif Karlsson (med den "påstådda" åldern) med pendlingsavstånd till Västerås, men ingen av de har ett bolagsangagemang som liknar företaget som diskuteras i tråden.
Det finns ingen med tilltalsnamnet Leif och har efternamnet Karlsson som bor i Västerås. Jag sätter en tia på att Leif är ett alias.

Permalänk
Skrivet av Zyie:

Poängen kvarstår dock, Leifs stavningsproblem kan bero på en massa olika saker, så det är både meningslöst och taskigt att nedvärdera honom på grund av det..
Finns så många andra fel som han gör som är bättre att klaga på

han svarar inte på mail.. :C
har mailat hans popcorn konto frågade hur mycket man kunde få. hur lång tid det tar få paket. osv

Skrivet av Azured:

Verkar som att det finns tre stycken Leif Karlsson (med den "påstådda" åldern) med pendlingsavstånd till Västerås, men ingen av de har ett bolagsangagemang som liknar företaget som diskuteras i tråden.
Det finns ingen med tilltalsnamnet Leif och har efternamnet Karlsson som bor i Västerås. Jag sätter en tia på att Leif är ett alias.

No shit sherlock

Citat redigerat från off-topic.
Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Azured:

Verkar som att det finns tre stycken Leif Karlsson (med den "påstådda" åldern) med pendlingsavstånd till Västerås, men ingen av de har ett bolagsangagemang som liknar företaget som diskuteras i tråden.
Det finns ingen med tilltalsnamnet Leif och har efternamnet Karlsson som bor i Västerås. Jag sätter en tia på att Leif är ett alias.

Han bor ju i Thailand?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Han bor ju i Thailand?

Bor ja, men han lär vara folkbokförd här.

Att tillägga, boxen som påstås användas finnas i Västerås (Box 1362) används inte av ett/en AB/HB/KB/EF

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Azured:

Bor ja, men han lär vara folkbokförd här.

Att tillägga, boxen som påstås användas finnas i Västerås (Box 1362) används inte av ett/en AB/HB/KB/EF

Nej, han kan inte vara folkbokförd här om han inte bor här.
Vem/vad står boxen på då? Han personligen kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Nej, han kan inte vara folkbokförd här om han inte bor här.
Vem/vad står boxen på då? Han personligen kanske?

Boxen står inte på ett företag vad jag kan se, kan dock vara så att den är så nyinskaffad att diverse databaser inte är uppdaterade.

Permalänk
Skrivet av anon42512:

Nej, han kan inte vara folkbokförd här om han inte bor här.
Vem/vad står boxen på då? Han personligen kanske?

så klart man kan vara folkbokförd i Sverige även fast man inte bor här.
hur tror du man gör om man reser bort 1-2år studier/skola/jobb.
man ska ju få privat post på något sätt.

Citat:

Vem/vad står boxen på då? Han personligen kanske?

då är han bra korkad om han skriver boxen i sitt riktiga namn.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Box 1362 finns inte. Segmentet 1200-2000 existerar inte i Västerås. Leffe är listig
posten.se

Permalänk
Skrivet av Azured:

Box 1362 finns inte. Segmentet 1200-2000 existerar inte i Västerås. Leffe är listig
posten.se

computerstocklots.com så är SweC 2:a
computerstocklots så är SweC 1:a
computer stocklots så är SweC 7:a

nån som har koll på sökmotoroptimeringar Leif tyckte ju det var bra att vi gav honom reklam ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatan80:

computerstocklots.com så är SweC 2:a
computerstocklots så är SweC 1:a
computer stocklots så är SweC 7:a

nån som har koll på sökmotoroptimeringar Leif tyckte ju det var bra att vi gav honom reklam ?

Tips är att använda computerstocklots.com, computerstocklots, computer stocklots, computer stock lots, computerstock lots i så många inlägg som möjligt. Då får Leffe ännu mer PR, för all PR är bra PR. Eller..?

EDIT:
Enligt startpage.com (ofilterad och ej optimerade resultat (från Google))
så är resultatet för SWEC:
computerstocklots 3
computer stocklots ej på de första två sidorna
computerstocklots.com 1

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Azured:

Tips är att använda computerstocklots.com, computerstocklots, computer stocklots, computer stock lots, computerstock lots i så många inlägg som möjligt. Då får Leffe ännu mer PR, för all PR är bra PR. Eller..?

EDIT:
Enligt startpage.com (ofilterad och ej optimerade resultat (från Google))
så är resultatet för SWEC:
computerstocklots 3
computer stocklots ej på de första två sidorna
computerstocklots.com 1

All PR är nog inte bra, om nu en eventuell köpare av Leif's varor skulle läsa den här tråden.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

All PR är nog inte bra, om nu en eventuell köpare av Leif's varor skulle läsa den här tråden.

Skickades från m.sweclockers.com

Kan ju alltid hoppas att så många som möjligt läser innan en eventuell beställning.

Förövrigt: Leffes orkester
Ber om ursäkt för att den är kass, kastade ihop den lite snabbt inatt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azured:

Kan ju alltid hoppas att så många som möjligt läser innan en eventuell beställning.

Förövrigt: Leffes orkester
Ber om ursäkt för att den är kass, kastade ihop den lite snabbt inatt.

Haha, va fan?
Nu har han ju en reklamjingel att spela på radio också, lol.

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - MSI Ventus 3080TI (non oc) - Ryzen 5800X - Noctua NH-D15 Chromax black - 32GB 3600 MHz - Samsung M.2 960 EVO 500GB - Corsair RM850X V2

Permalänk
Medlem

åh nu behöver han ju bara en liten reklamfilm som han kan köra på tv också

Ska vi inte göra en tävling av det?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Hifisnubben:

Jag hävdar inte att du är leif. Tyckte det bara det var udda att endast du har lyckats tala med honom. Skulle tro att det är flera som försökt. Bara en intressant notering.

Lycka till med ordern.

Ps min foliehatt är ett plommonstop och oerhört fashionabel må jag säga.

Jag har haft både epost- och telefonkontakt med Leif, så det där med att ingen lyckats kontakta Leif vet jag inte vad ni fått från.

Men nu kommer väl ni att säga att jag är Leif och bor i Thailand, eller är hans högra hand.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem
Skrivet av SysGhost:

Jag har haft både epost- och telefonkontakt med Leif, så det där med att ingen lyckats kontakta Leif vet jag inte vad ni fått från.

Men nu kommer väl ni att säga att jag är Leif och bor i Thailand, eller är hans högra hand.

Skickades från m.sweclockers.com

Inga påhopp från min sida, följer tråden med spänning. Jag undrar bara om du, som haft kontakt med honom, kan bekräfta att det var samma person som lämnat meddelandet på telefonsvararen hos Sweclockers? Tack på förhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClubT:

Inga påhopp från min sida, följer tråden med spänning. Jag undrar bara om du, som haft kontakt med honom, kan bekräfta att det var samma person som lämnat meddelandet på telefonsvararen hos Sweclockers? Tack på förhand

Jag pratade med han igår på telefon och han berättade att han bjudit ner en swec medlem till thailand.
Sitter på jobbet så kan inte lyssna på det inspelade samtalet men ska göra det när jag är hemma.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blub:

Jag pratade med han igår på telefon och han berättade att han bjudit ner en swec medlem till thailand.
Sitter på jobbet så kan inte lyssna på det inspelade samtalet men ska göra det när jag är hemma.

Skickades från m.sweclockers.com

Kan inte du be han ge ut ett nummer som han faktiskt svarar på, så att fler får chansen att prata affärer med honom?
Tycker att du är girig som håller Leif för dig själv, tänk på att vi andra också vill ha en liten gubbe att prata med!
Speciellt skulle det vara intressant att få svar på några frågor!

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem
Skrivet av elklazor:

Kan inte du be han ge ut ett nummer som han faktiskt svarar på, så att fler får chansen att prata affärer med honom?
Tycker att du är girig som håller Leif för dig själv, tänk på att vi andra också vill ha en liten gubbe att prata med!
Speciellt skulle det vara intressant att få svar på några frågor!

Han har ju numret ute överallt. Det där 021 numret. Det är där jag når han. Borde inte vara svårt för er heller att komma fram

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blub:

Han har ju numret ute överallt. Det där 021 numret. Det är där jag når han. Borde inte vara svårt för er heller att komma fram

Skickades från m.sweclockers.com

Vad bra! Verkar dock som många har svårt att få tag i honom på telefon, jag ska göra ett försök senare. Måste man lyssna på hans förskräckliga engelska eller kan man få han att tala svenska?

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck