Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeke-SE:

Hej .
Jag lyssnar mycket pa ljudbocker i min 920 . Dom kan ju innehalla flera hundra filer ibland sa det blir ratt jobbigt nar mobilen "tappar minnet" efter att jag pausat boken och jag maste sitta och bladdra igen om alla filerna for att hitta "ratt sida" igen . Att den tappar minnet nar man startar om mobilen ar kanske inte sa konstigt men detta verkar handa slumpmassigt vid normal anvandning . Nagon som har en ide om hur detta kan atgardas ?
MVH Zeke

Jag kör den här: http://www.windowsphone.com/sv-se/store/app/digital-audio-boo...

Inte helt klockren på alla punkter men den fungerar. Kommer ihåg var man är i flera böcker samtidigt samt även vid omstarter.

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rattnalle:

Jag kör den här: http://www.windowsphone.com/sv-se/store/app/digital-audio-boo...

Inte helt klockren på alla punkter men den fungerar. Kommer ihåg var man är i flera böcker samtidigt samt även vid omstarter.

Provar den
Tack for hjalpen
Mvh Zeke

Permalänk

Någon annan som haft strul med proximity-sensorn tidigare och fått det löst med uppdatering?
Min funkar nu igen iallafall

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucifer579:

Någon annan som haft strul med proximity-sensorn tidigare och fått det löst med uppdatering?
Min funkar nu igen iallafall

Jag vet inte hur längre skiten inte har fungerat... Flera månader. Vad är det för uppdatering du menar? Min telefon hittade ingen. Jag ångrar så mycket att jag köpte denna lur...

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucifer579:

Någon annan som haft strul med proximity-sensorn tidigare och fått det löst med uppdatering?
Min funkar nu igen iallafall

Tidiga modeller saknade dammskydd så det kom smuts i vägen för sensorn. Borde du kunna få fixat på garantin. När skärmen pajjade på min la de in smutsskydd.

Permalänk
Skrivet av Asusboy:

Jag vet inte hur längre skiten inte har fungerat... Flera månader. Vad är det för uppdatering du menar? Min telefon hittade ingen. Jag ångrar så mycket att jag köpte denna lur...

Jag har dev-preview, kan det ha med det att gö?

Skrivet av betan:

Tidiga modeller saknade dammskydd så det kom smuts i vägen för sensorn. Borde du kunna få fixat på garantin. När skärmen pajjade på min la de in smutsskydd.

Hehe, jag har ju bytt skal på min lur - så garantin är antagligen bortom all räddning
Om jag köper nya skruvar och ny spole till telefonen kanske - men det är inte värt jobbet.
Använder aldrig min frontkamera ändå (sensorn funkar ju nu).

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem

Tänkte kolla med er alla här som kan lumia 920.
Har en svart 920 som är köpt på elgiganten i höstas.
Knappt använd och legat i skal hela tiden så den har knappt en enda repa.

Vad tycker ni man skulle kunna ta för den?

Sen vill jag även kolla om någon provat byta enbart glaset på en 920?
Har min gamla där glaset gick sönder och jag bytte bara själva glaset vilket gick bra förutom att det visade sig vara en dålig kina kopia så touchen fungerade bara ibland..
Om någon då vet någon ordentlig försäljare på ebay eller något sådant?

Permalänk
Skrivet av Troberg:

Sen vill jag även kolla om någon provat byta enbart glaset på en 920?
Har min gamla där glaset gick sönder och jag bytte bara själva glaset vilket gick bra förutom att det visade sig vara en dålig kina kopia så touchen fungerade bara ibland..
Om någon då vet någon ordentlig försäljare på ebay eller något sådant?

Jag har bytt glas och LCD på flera Nexus 4, en Nokia N8 och två Lumia 920. Sammanfattningsvis så kan jag säga att touchen har aldrig fungerat så bra som originalet. Nokia N8:an bytte jag tillbaka till den gamla spruckna på för den var oanvändbar med den nya. Lumia 920 är ju egentligen ett eget kapitel, den är ju full med High-tech, som kineserna bara kan drömma om. Som t.ex. Double Tap To Wake, Nokia Clear Black Display som är ett polaroidfilter för bättre kontrast i dagsljus, osv, osv.

Alltså har ni lite sliten display eller en spricka, lär er leva med det, de glas ni köper från Ebay och byter ut kommer enligt min erfarenhet inte vara i paritet med originalet och ett original lär kosta lika mycket som en komplett begagnad mobil. Visst jag kan ha haft otur, men då har jag haft det minst tio gånger. Jag har blivit så trött på dessa skräpdisplayer att jag slutat byta dem nu.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Troberg:

Tänkte kolla med er alla här som kan lumia 920.
Har en svart 920 som är köpt på elgiganten i höstas.
Knappt använd och legat i skal hela tiden så den har knappt en enda repa.

Vad tycker ni man skulle kunna ta för den?

Kolla tex ebay, Tradera och Blocket vad andra tar.

Permalänk
Medlem

någon som kan tala om för mig hur man stänger av blixten HELT ?

Visa signatur

- ASUS Zenbook UX32VD -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aerious:

någon som kan tala om för mig hur man stänger av blixten HELT ?

Beror på vilken app du använder.
Nokia camera:
Kolla till höger/övre delen av skärmen, finns en liten blixtikon, tryck där tills det är en cirkel med ett streck över. Blixt är nu helt avstängd, finns bara auto, av och på. Sätt på av så är blixten helt avstängd.

Det du menar kanske är "focus assist light" i så fall finns den i inställningar med alternativen,
Alltid av, auto och beroende på blixt. "beroende av blixt" så stäng assistljuset av om blixten är av.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hallå.
Vet att några, iaf tidigare, har bytt "housing" eller själva skalet, baksidan, på telefonen. Det har även jag gjort då min vita blanka var lite sliten.
Beställde från samma säljare som en rekommenderade i tråden. Dock så började alla skalen att spricka, några ner till skruvarna i nederkant, vissa upptill och nu den sista som har en spricka upp till höger från skärmen och ut.
Tyckte synd om säljaren och sa ingenting om det sista skalet.

Har ni varit med om samma sak eller har era klarat sig?

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Skrivet av NoNamesWayne:

Hallå.
Vet att några, iaf tidigare, har bytt "housing" eller själva skalet, baksidan, på telefonen. Det har även jag gjort då min vita blanka var lite sliten.
Beställde från samma säljare som en rekommenderade i tråden. Dock så började alla skalen att spricka, några ner till skruvarna i nederkant, vissa upptill och nu den sista som har en spricka upp till höger från skärmen och ut.
Tyckte synd om säljaren och sa ingenting om det sista skalet.

Har ni varit med om samma sak eller har era klarat sig?

Mitt har hållt sig helt

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucifer579:

Mitt har hållt sig helt

Har provat beställa ett nytt från en annan säljare nu. Får se hur snabbt det börjar spricka för mig.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man går tillbaka till föregånde app? Installerade till senaste Nokia pro cam o är inte nöjd, live imaging längst upp i hörnet har försvunnit... Någon som har en ide ?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nVIDIA:

Någon som vet hur man går tillbaka till föregånde app? Installerade till senaste Nokia pro cam o är inte nöjd, live imaging längst upp i hörnet har försvunnit... Någon som har en ide ?

Går inte att backa om du väl uppdaterat en app.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av nVIDIA:

Någon som vet hur man går tillbaka till föregånde app? Installerade till senaste Nokia pro cam o är inte nöjd, live imaging längst upp i hörnet har försvunnit... Någon som har en ide ?

Skickades från m.sweclockers.com

Har du 8.1? Vilken version av appen har du? (som för övrigt heter Nokia Camera)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Har du 8.1? Vilken version av appen har du? (som för övrigt heter Nokia Camera)

Har 8.1, versionen är 4.8.1.1, vill gärna tillbaka till min förra version som jag inte minns versionen på... Den hade live image osv.. Har letat som tok utan resultat... O backa verkar inte fungera...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk
Medlem
Skrivet av nVIDIA:

Har 8.1, versionen är 4.8.1.1, vill gärna tillbaka till min förra version som jag inte minns versionen på... Den hade live image osv.. Har letat som tok utan resultat... O backa verkar inte fungera...

Skickades från m.sweclockers.com

Har du Nokia Camera Beta? Jag tänkte bara om du kunde jämföra, men i Nokia Cam så är det en grej i det högra hörnet hos mig, jag vet inte vad den står för, har du också en grej i högra hörnet, eller är din borta?

Denna grej finns nämligen inte i Beta-appen, men är inte det någon form av Image-liiving?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Har du Nokia Camera Beta? Jag tänkte bara om du kunde jämföra, men i Nokia Cam så är det en grej i det högra hörnet hos mig, jag vet inte vad den står för, har du också en grej i högra hörnet, eller är din borta?

Denna grej finns nämligen inte i Beta-appen, men är inte det någon form av Image-liiving?

Jag hade ju 2 saker i högra hörnet innan jag uppgradera till senaste, en image living och den andra är genväg till fotoalbumet, live image agerar även den som genväg till det aktuella fotot man tagit, riktigt Nice funktion som tydligen är borta på den nya versionen an nokia camera.....

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av nVIDIA:

Jag hade ju 2 saker i högra hörnet innan jag uppgradera till senaste, en image living och den andra är genväg till fotoalbumet, live image agerar även den som genväg till det aktuella fotot man tagit, riktigt Nice funktion som tydligen är borta på den nya versionen an nokia camera.....

Skickades från m.sweclockers.com

Jag saknar den funktionen också men den försvann för ett bra tag sedan för mig. Obegripligt varför eftersom den var mycket användbar.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Jag saknar den funktionen också men den försvann för ett bra tag sedan för mig. Obegripligt varför eftersom den var mycket användbar.

För min del försvann den funktionen för ett par dagar sedan då jag inte uppgraderar apppar kontinuerligt, är det möjligt att gå tillbaka? Eller vilken version av Nokia Camera har dessa funktionerna? Möjligt att hitta o installera ?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk
Medlem

Jag tror detta har att göra med Cyan och att den nya versionen av Living Image endast täcker 1520 av de som funnits ett tag, 930 och Icon får det också. Funktionen ska väl bli mer omfattande antar jag.

"Det innebär att "Levande bilder" är en del av programuppdateringen Lumia Cyan, men till skillnad från andra imaging funktioner (t.ex. uppdateringar Nokia Creative Studio) kommer de inte att vara tillgängliga för alla enheter. Det är en bra satsning för enheter som stöds och kommer att omfatta Lumia Ikon och Lumia 1520, men vi skulle vara mindre optimistiska gällande den tidigare generationen av enheter (Lumia 920/925/1020) på grund av de behandlingsresurser som krävs för "Levande bilder" funktionen."

http://allaboutwindowsphone.com/flow/item/19676_More_details_...

Permalänk
Medlem

När kommer cortana till Svedala?

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nVIDIA:

För min del försvann den funktionen för ett par dagar sedan då jag inte uppgraderar apppar kontinuerligt, är det möjligt att gå tillbaka? Eller vilken version av Nokia Camera har dessa funktionerna? Möjligt att hitta o installera ?

Såg du inte att jag svarade dig här ovan?

Det går EJ att backa en app till tidigare version.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tjenare är det någon som har problem med sin mikrofon, min är knappt hörbar när man pratar i den?

Visa signatur

#Stinkeye

AKA Richardreferenskylare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rillkill:

Tjenare är det någon som har problem med sin mikrofon, min är knappt hörbar när man pratar i den?

Utan HF? Jag hade det strulet med HF vilket är en bugg många tydligen har upplevt, jag hade även strul med micken på själva luren, helt otroligt störande att tala sakta och tydligt och ändå få till svar att de inte hör något. Jag stod inte ut med det utan köpte ny lur. Att hålla på med omstarter gick ett tag men sedan orkar man inte. En av de mest störande buggar jag haft.

Permalänk
Medlem

HF = Handsfree? Den funkar bra med headsetet man fick med telefon det är utan den är omöjlig att prata i.
Har köpt ny telefon Lumia 930 men tänkte att jag skulle ge 920n till min mamma.

Visa signatur

#Stinkeye

AKA Richardreferenskylare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rillkill:

HF = Handsfree? Den funkar bra med headsetet man fick med telefon det är utan den är omöjlig att prata i.
Har köpt ny telefon Lumia 930 men tänkte att jag skulle ge 920n till min mamma.

Sätt i HF då, men jag tror buggen är där med, många är vi som drabbats av den, Det enda som funkar är högtalartelefon, men det är ju uteslutet

Det är väl inte konstant heller utan en omstart kan få bort det, men det kommer tillbaka.

Permalänk
Medlem

Idag har jag fått ett problem med min 920 som gör att jag vill slänga skiten i väggen. Jag trycker på "Power on" och då blir skärmen vit i 2s sedan är den vit fast med texten "återupptar" i ca 4s, först efter dessa 6s kommer jag till låsskärmen och kan börja använda skiten. Provat omstart osv, finns det någon lösning? Fabriks återställa gör jag helst inte om det går undvika.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb