Permalänk
Skrivet av Marwelln:

Är det nå modifierade drivers eller? Måste det vara trådad som hans eller går det med trådlös också? Jag har feedback i andra spel men inte ETS2.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlvarBerglind:

Menade om man kör med tangenter, varför finns det ingen knapp för koppling då? Om det finns rattar med stöd för koppling i spelet så bör det ju finnas en knapp för koppling också...

De tänker väl att det blir onödigt mycket mikro.

Jag får inte ut någonting alls av det här spelet körandes med tangentbord. På något vänster känns det här liret mest krävande av alla racing lir jag kört. Inte för att den har bäst fysik långt därifrån men det känns bara inte rätt köra med 280 mm ratt. Måste på med 365 mm kringlan. Köra paddlar eller automat nej måste ha H-shiftern. Nu är jag ju medveten om att det är automat som gäller nu för tiden men måste ha saker att göra

Köra T500RS pedaler som jag annars tycker är rätt okej nej måste va mina HE Sim Ultimates. Med rätt prylar får jag den härliga tunga känslan i fysiken. Gör att jag kör vettigare medan jag lättare ser igenom arkadfysiken med ex G27 ratten istället för TX/Momo.

Men det är bara jag det. Tangentbord har aldrig någonsin fungerat i bilspel för mig. Gamepad visst det går ha roligt med det också i arkadlir.

Fast nu var det ett bra tag sedan jag boota upp spelet. Väntar tills jag kan köra promod med 1.6.2 sedan vill jag ju se om jag vågar få igång den där afrika kartan med den här profilen.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av oqvist:

De tänker väl att det blir onödigt mycket mikro.

Jag får inte ut någonting alls av det här spelet körandes med tangentbord. På något vänster känns det här liret mest krävande av alla racing lir jag kört. Inte för att den har bäst fysik långt därifrån men det känns bara inte rätt köra med 280 mm ratt. Måste på med 365 mm kringlan. Köra paddlar eller automat nej måste ha H-shiftern. Nu är jag ju medveten om att det är automat som gäller nu för tiden men måste ha saker att göra

Köra T500RS pedaler som jag annars tycker är rätt okej nej måste va mina HE Sim Ultimates. Med rätt prylar får jag den härliga tunga känslan i fysiken. Gör att jag kör vettigare medan jag lättare ser igenom arkadfysiken med ex G27 ratten istället för TX/Momo.

Men det är bara jag det. Tangentbord har aldrig någonsin fungerat i bilspel för mig. Gamepad visst det går ha roligt med det också i arkadlir.

Fast nu var det ett bra tag sedan jag boota upp spelet. Väntar tills jag kan köra promod med 1.6.2 sedan vill jag ju se om jag vågar få igång den där afrika kartan med den här profilen.

om man nu inte har råd o köpa en ratt o pedaler o en occulus rift så funakr tangentbord helt okej. Det hade varit kul att ha en koppling när man kör med släp inne i en stad, eller på en mindreväg, där man behöver tänka mer på vilken växel man ligger i istället för att bara köra. Såklart så blir det också svårare med en klenare motor. men ja....

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlvarBerglind:

om man nu inte har råd o köpa en ratt o pedaler o en occulus rift så funakr tangentbord helt okej. Det hade varit kul att ha en koppling när man kör med släp inne i en stad, eller på en mindreväg, där man behöver tänka mer på vilken växel man ligger i istället för att bara köra. Såklart så blir det också svårare med en klenare motor. men ja....

Har du inte pengar till en ratt är jag rätt säker på att även en xbox-kontroll hade gett dig mer nöje. Den kan du ju givetvis använda till andra spel också så det är en fin investering.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av kevve1:

Har du inte pengar till en ratt är jag rätt säker på att även en xbox-kontroll hade gett dig mer nöje. Den kan du ju givetvis använda till andra spel också så det är en fin investering.

men finns det koppling?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Kör omoddat och brukar ligga och brumma runt 89km/h och händer ibland att det dingar till vid hastighetskontroller men oftast inte men nu efter patchen får jag böter hela tiden.

Ser och vet att det är 80 som gäller för lastbil men jag brummar på i mina 89-90.

Har de ökat på fartkameror? Känns som det är fler nu än förr och har de "sänkt" hastighetsgränsen i patchen? Åkte inte på böter så här ofta innan patchen och var inte lika frekvent med kameror, känns det som.

Kan bero på var du åker någonstans dock. Jag vet att Storbritannien är fullt av kameror

Permalänk
Skrivet av Ant3:

Jag kör oxå men äkta 360 dosa och får ingen feadback alls i den... har ALDRIG fått.

Det verkade inte fungera för mig heller nu. Installerade om två gånger och sen provade jag att dra upp allt på max och då hände det grejer. Jag hade helt enkelt för klent uppskruvat trots att det var på minst 50%. Så här kör jag nu. Då skakar det när man kör på trottoarkanter, svänger hårt eller gasar på hårt. Tyckte det va lite störigt att ha högre på motorstyrkan då det vibrerar hela tiden. Prova sätt reglagen så här

Skrivet av AlvarBerglind:

men finns det koppling?

Jupp! Gå in på kontrollinställningar och leta på kopplingsaxel. Tryck på den och välj en knapp så har du koppling valt. Problemet är att du måste köra sekventiell för att kunna "bläddra" i växlarna med växel upp och växel ned, och då är koppling inaktiverat. Väljer du H-växel så har du koppling men inte knappar nog för att få plats med alla växlar då du inte kan bläddra. Det finns men fungerar inte x) Så det är nog en död gränd men håller med om att det hade varit lite roligt.

Edit:

Skrivet av Toivo83:

vet vart man poppar upp radio kanals listan, men finns det ingen knapp som zappar kanaler utan att den hoppar ur köringen å man får klicka där?!

Det här kanske kan vara något Toivo? Bara att lägga till alla i favoriter Fungerar för mg i alla fall.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axeran:

Kan bero på var du åker någonstans dock. Jag vet att Storbritannien är fullt av kameror

Från norra Tyskland ner till "nya" Venezia och de två nya städerna österut.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk

Har inte spelat ETS2 på väldigt länge, men suget kom tillbaka nu ikväll eftersom det kommit ut mycket bra mods dom senaste veckorna. Det blev en ny profil och ny lastbil.

Lite inspirerad av Brings gröna färg.

Permalänk

snyggt! vad är det för mods du kör?

Permalänk
Skrivet av Zechnubis:

snyggt! vad är det för mods du kör?

Tack!

Den här lastbilen är grunden http://ets2.lt/en/scania-r2008-3/. Använder också http://ets2.lt/en/light-pack-and-object/ och http://ets2.lt/en/mega-horn-v1-0/

Permalänk

R730 Topline, på väg ifrån Rotterdam till Milano.

Permalänk

Jag får väl lägga ut ett par bilder på ekipaget som jag rullar med för stunden.

Permalänk
Medlem

Blir AI'n påverkad av ditt släp?

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Skrivet av OrientExpress:

tack för svaret!

Permalänk
Medlem

Någon som har tips på mods? Är ny till spelet och undrar vilka mods ni mer erfarna truckare gillar mest?

Visa signatur

Corsair Carbide 500R | i5 4670K | Asus 1070 Dual | Ballistixsport 4x4GB | GB Z87-HD3 | Samsung 850 Pro 128GB SSD | Seagate 1TB HDD | CM 600W | Samsung DVD |

Permalänk
Medlem

Finns det någon modd lik 50kedas scania fast för volvo?

Permalänk
Skrivet av Ant3:

Blir AI'n påverkad av ditt släp?

Japp. Den fungerar precis som ett vanligt släp.

Skrivet av TroubleBaker:

Någon som har tips på mods? Är ny till spelet och undrar vilka mods ni mer erfarna truckare gillar mest?

Jag skulle rekommendera denna: http://forum.scssoft.com/viewtopic.php?f=35&t=19168 Har så gott som bara använt den sen den kom ut.

Permalänk
Medlem

http://steamcommunity.com/games/227300/announcements/detail/1...

Dags för den officiella Nordenexpansionen att släppas?

Permalänk

Vad använder du för mod till det där släpet?

Permalänk
Skrivet av kallelyra:

Vad använder du för mod till det där släpet?

Denna http://forum.scssoft.com/viewtopic.php?f=35&t=126098 Men med mina egna modifieringar.

Permalänk
Skrivet av Nicklasmp:

Går det att använda 50keda scanian till det där moddet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axeran:

http://steamcommunity.com/games/227300/announcements/detail/1...

Dags för den officiella Nordenexpansionen att släppas?

Tja, den verkar annars gå att förbeställa via:

http://www.amazon.co.uk/Euro-Truck-Simulator-Scandinavia-Add-...

om jag tolkar det rätt.

"This item will be released on September 26, 2014"

Permalänk

Kan man på något ställe hitta samlad info om alla lastbilarna i spelet? Är nämligen på jakt efter en med så stor bränsletank som möjligt.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Skrivet av AxelDahlstedt:

Finns det någon modd lik 50kedas scania fast för volvo?

-> Volvo FH 2013 [ohaha] v14.2s

-> Volvo 2009 tweaks [ohaha] v11.1r

-> Volvo FH classic av Peerke

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Skrivet av kallelyra:

Går det att använda 50keda scanian till det där moddet?

Nepp moddet fungerar bara till alla original bilarna. Det är jag själv som har åndrat den så den fungerar till 50kedas R2008.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Kan man på något ställe hitta samlad info om alla lastbilarna i spelet? Är nämligen på jakt efter en med så stor bränsletank som möjligt.

Har faktiskt ingen koll på ingame, men vanligtvis brukar 4x2 bilarna ha upp mot 1400-1500 liter. Beroende på specification och märke så klart.

Volvo FH 4x2-dragbil har en maximal bränslevolym är 1480L
MAN TGX 4x2-dragbil 1,490 l

Som exempel:)

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Skrivet av Swedish Berserk:

Kan man på något ställe hitta samlad info om alla lastbilarna i spelet? Är nämligen på jakt efter en med så stor bränsletank som möjligt.

Hittade denna listan

https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0Ao2vq90HOE5gdEM0eFFHNW9pZ2NhemRvZFRTdDFRZ0E&usp=drive_web#gid=0

Permalänk
Medlem

Verkar som 1.12 inte är så långt borta.. Hoppas ProModdarna hinner ikapp snart

http://blog.scssoft.com/2014/08/get-ready-for-euro-truck-simu...

Visa signatur

Med vänlig hälsning

Permalänk
Skrivet av Plenum:

Verkar som 1.12 inte är så långt borta.. Hoppas ProModdarna hinner ikapp snart

http://blog.scssoft.com/2014/08/get-ready-for-euro-truck-simu...

Tror att vi kommer få svaret på anledningen till att det inte släppts något ännu från Promods teamet till 1.11 idag när dom ska utannonsera "A New Type of the DLC"

Promod teamet har ett nära samarbete med SCS.

Åh där hade jag fel haha

http://blog.scssoft.com/2014/08/high-power-cargo-pack-dlc.htm...