Många har väl redan svarat på detta men i alla fall.
Freesync stöder en större skala av hastigheter (9-240Hz) men de få skärmar som kommit hittills stöder de hastigheter du nämner.
Ghosting varierar beroende på inställning och skärmkvalitet. Det finns ingen anledning att det skulle vara sämre på den ena eller andra tekniken.
Under stödd uppdateringsfrekvens fungerar en freesync-skärm som en vanlig skärm, du kan själv välja ifall den ska köra V-Sync och alltså lägga in kopior av frames mellan de riktiga framesen eller ej. I dagsläget gör G-sync inte det utan den kör V-sync automatiskt. Det gäller även över stödd frekvens som du nämner. Alltså kan man välja ifall man vill ha tearing eller stuttering, på G-sync är det stuttering som gäller, just nu i alla fall.
Båda teknikerna fungerar bara över DP men Freesync tillåter andra ingångar på skärmen, vilken standard som krävs är mindre intressant för det är bara de senaste korten från båda tillverkarna som stöder tekniken och då har man rätt utgångar i alla fall.
Antal ingångar har väldigt lite att göra med lagg och det är inget krav med flera ingångar, bara en möjlighet.
Jag sa aldrig licenspengar bara att det kostar en hel del att implementera G-sync och inte Freesync. Stöd för Freesync redan är inbyggt de scalers som används av skärmtillverkarna så det blir en mycket billigare implementation. Det är därför G-sync-skärmar är så dyra medan Freesync ligger mycket närmare samma skärm utan adaptive sync. Det är inte licenskostnader men du måste betala ganska mycket för en scaler som brister i funktionalitet bara för att den ska stöda G-sync liksom.
Nvidia kommer förstås att jobba på att minska eller helt eliminera dessa skillnader så långt som möjligt innan Freesync blir vanligare och i slutändan lär de vara väldigt likvärdiga när det gäller funktionalitet och bildkvalitet och sannolikt även kostnad för skärmtillverkaren. Då är den stora skillnaden som är kvar att Freesync är öppet för andra tillverkare att använda i sina grafikkort och det är ju en väldigt trevlig sak i mina ögon. Dock har det förstås inte så stor betydelse så länge det bara är Intel som tillverkar grafikprocessorer mer än dessa två då Intelgrafiken inte är så mycket att ha för spel i alla fall. Men sannolikheten är rätt så stor att Nvidia kommer att stöda Freesync (då det är en del av DP-standarden), kanske inte nu men på sikt, och då har ju den tekniken vunnit liksom.