AMD Radeon "Fiji" presenteras på E3

Permalänk
Melding Plague

AMD Radeon "Fiji" presenteras på E3

Det är inte långt kvar till AMD:s lansering av Radeon 300-serien och grafikprocessorn Fiji, som enligt nya uppgifter sägs äntra scenen i samband med Computex Taipei och spelmässan E3.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Hoppas AMD får till en hit med sin nya serie. Känns som nu eller aldrig om de ska hålla stången mot de gröna...

Visa signatur

Marknadsreferenser: 1 2
3
4

Permalänk
Medlem

@Nyhet:

Jag hoppas Nvidia får det svettigt så att de tvingas sänka priset på 970.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

#Hype #390xPl0xBeatTitanX Jag hoppas att allt blir bra

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem

@Nyhet:

om det verkligen kommer vara så bra och litet som det sägs så blir det ett köp!

Visa signatur

Citera för svar!

Detta må inte längre vara min primära dator men står kvar vid TV:n så den får ligga kvar ändå!

MB: Asus Maximus III Gene CPU: I7 860 4ghz HT Kylning: Antec 920 GPU: EVGA 770 2GB RAM: Corsair 12GB 1600mhz XMS3 2x2GB + Vengence HP 2x4GB SSD: Samsung EVO 840 120GB HDD: Samsung 1Tb 7200rpm, Seagate 2TB 7200rpm Chassi: Fractal Design Define Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daark:

#Hype #390xPl0xBeatTitanX Jag hoppas att allt blir bra

Vari exakt ligger hypen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Vari exakt ligger hypen?

Jag är hypad

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem

hoppas det blir bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Vari exakt ligger hypen?

Hur 4000+ streamprocessorer med HBM ska prestera

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk

Bra, ska ju ändå sitta som klistrad framför E3 ändå

Visa signatur

Eltreum: AMD Ryzen 7 5800X3D | Asus Prime B350-Plus | 16GB 2933Mhz DDR4 | PowerColor 7900XTX | Crucial MX500 1TB | Seagate Barracuda 3TB | Asus VG27AQ1A

Permalänk
Avstängd

bästa kortet på 28nm värt att vänta på

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Bara en månad kvar innan papperslansering av grafikkortet som började hypas för flera månader sen och som förmodligen inte kommer vara tillgängligt förren efter sommaren.

Yay!

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Bara en månad kvar innan papperslansering av grafikkortet som började hypas för flera månader sen och som förmodligen inte kommer vara tillgängligt förren efter sommaren.

Yay!

Ja det har då inte hypats av AMD, man har istället varit extremt sparsamma med information vad gäller de nya korten.
Men jag antar att man kommer bli beskylld för något som inte har hänt ändå.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Bara en månad kvar innan papperslansering av grafikkortet som började hypas för flera månader sen och som förmodligen inte kommer vara tillgängligt förren efter sommaren.

Yay!

Någon källa på det? AMDs egna uttalanden pekar ju på en faktisk lansering inom Q2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av havoc:

Ja det har då inte hypats av AMD, man har istället varit extremt sparsamma med information vad gäller de nya korten.
Men jag antar att man kommer bli beskylld för något som inte har hänt ändå.

Hype har inget med mängden information att göra. Det är inte AMD som hypar det. Det är exakt samma som när folk tror att Fallout 4 kommer presenteras på E3 när devsens legal department går ut och säger att läckan om att spelet skulle vara under utveckling är bara ett rykte som inte är sant, men att prata om spel som är under utveckling är ett brott mot deras NDA så dom kan inte säga mer om det.

AMDs nya kort började hypas sen dom läckte info om att dom skulle ha HBM och ta ett stort steg framåt på minnessidan. En hype som iof svalnat lite när dom släppte OEM infon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

AMDs nya kort började hypas sen dom läckte info om att dom skulle ha HBM och ta ett stort steg framåt på minnessidan. En hype som iof svalnat lite när dom släppte OEM infon.

Hype? Menar du verkligen att det inte ett stort steg på minnessidan? Det har dubbla bandbredden mot tidigare toppgrafikkort, och minnet drar mindre ström.´

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Hype har inget med mängden information att göra. Det är inte AMD som hypar det. Det är exakt samma som när folk tror att Fallout 4 kommer presenteras på E3 när devsens legal department går ut och säger att läckan om att spelet skulle vara under utveckling är bara ett rykte som inte är sant, men att prata om spel som är under utveckling är ett brott mot deras NDA så dom kan inte säga mer om det.

AMDs nya kort började hypas sen dom läckte info om att dom skulle ha HBM och ta ett stort steg framåt på minnessidan. En hype som iof svalnat lite när dom släppte OEM infon.

Men vari ligger hypen? Har det tillskrivits något fantastiskt? Det spekuleras på sina håll om hur det står sig mot Titan X eller 980Ti, ganska befogat. Ingenstans ser man någon tillskriva kortet några fantastiska egenskaper direkt. Hade varit en annan sak om alla pratade om hur det skulle slå 980Ti med 35% och dra under 200W eller något annat fantastiskt. Nu har alla ganska realistiska förväntningar som antagligen kommer att uppfyllas.

Permalänk
Medlem

Om allt går vägen för AMD i Sweclockers kommande recension för kortet så har jag ett givet nästa kort!

Permalänk
Medlem

Ser fram emot det och se vad det verkligen kan prestera. Hoppas att det går bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Men vari ligger hypen? Har det tillskrivits något fantastiskt? Det spekuleras på sina håll om hur det står sig mot Titan X eller 980Ti, ganska befogat. Ingenstans ser man någon tillskriva kortet några fantastiska egenskaper direkt. Hade varit en annan sak om alla pratade om hur det skulle slå 980Ti med 35% och dra under 200W eller något annat fantastiskt. Nu har alla ganska realistiska förväntningar som antagligen kommer att uppfyllas.

Alltså det som lockar mig mest är väl att jag eventuellt kan få den prestandan utan att behöva sälja bilen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som tycker att det är JÄVLIGT BRA GJORT av AMD att fixa till HBM Vram?
Speciellt om man ser till deras marknadsandel gentemot nVidia.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Någon mer än jag som tycker att det är JÄVLIGT BRA GJORT av AMD att fixa till HBM Vram?
Speciellt om man ser till deras marknadsandel gentemot nVidia.
/Lifooz

De brukar ju vara tidiga de var ju långt före nvidia med gddr 4 och 5.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Själv tycker jag att AMD snarare de-hypade korten när dom redan börjat prata om efterföljaren som ska dubbla prestandan & sen komma med HBM2 men på denna sida lär det fortsätta hypas. Ska bli intressant & se riktiga recensioner av det, blir väl en sådär 3 månader efter det är släppt som prestandan verkligen visar sig(hur det står till) Avvaktar själv till ersättaren av 390x eller pascal klarar mig bra med det kort jag har fram till dess.

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk

Jag blir sjukt besviken om det är en massa rebrands, igen. Visserligen kan toppmodellerna vara nya men konsumenterna vill ju ha ny teknik! Utveckling! När folk ber om rekommendationer för grafikkortsval så kunde man varmt rekommendera 7000-serien när den var aktuell. 200-serien ok, de var prisvärda. Men om 300-serien är rebrands så känns det inte lika lätt att rekommendera andra att köpa korten, om man "lika gärna" kan kolla på tradera efter ett 7970. Även om 300-serien är billig så tror jag inte mid-end och low-end korten kommer att lämna AMD:s varulager lika lätt som Nvidias. Tyvärr.
#AMD plz..

Permalänk
Avstängd

Hoppas AMD slår igenom stort! Så stort att nVidia halkar efter ett tag och slutar leka monopol med allt...Sen likadant med Zen, AMD förtjänar att kamma hem marknadsandelar.

Visa signatur

FX8350||M5A99X EVO R2.0||R9 290X||8GB RAM||250GB SSD||WIN 8.1||Seagate 1TB||CM V700||H440||

Permalänk
Medlem

frågan är kan de återanvända 7850 eller är prestandaden i den nya kommande CPUn med inbyggd GPU snabbare än gamla 7850??

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Skrivet av sesese:

frågan är kan de återanvända 7850 eller är prestandaden i den nya kommande CPUn med inbyggd GPU snabbare än gamla 7850??

Tydligen verkar det funka när man ska släppa en ny serie och någon modell måste fylla namnet R5 315X, då prioriteras inte en ny, strömsnål och nätt modell..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ase:

Själv tycker jag att AMD snarare de-hypade korten när dom redan börjat prata om efterföljaren som ska dubbla prestandan & sen komma med HBM2 men på denna sida lär det fortsätta hypas. Ska bli intressant & se riktiga recensioner av det, blir väl en sådär 3 månader efter det är släppt som prestandan verkligen visar sig(hur det står till) Avvaktar själv till ersättaren av 390x eller pascal klarar mig bra med det kort jag har fram till dess.

Alla tillverkare blickar alltid framåt, förbi saker de inte ens lanserat än.

Permalänk
Avstängd

Hoppas de får bukt på drivrutinerna..

Permalänk
Avstängd

Någon som vet hur många GB den kommer får i VRAM?

Visa signatur

Server: två Intel Xeon E5-2690v2 och 128 GB ram

Min server dator: #15149189 http://i.imgur.com/BKxOmUP.jpg
zxhosting: https://www.facebook.com/pages/Zxhosting/1476037889350815