Permalänk

Gaming bygge för första gången samt Custom loop

Hejsan! Nu när jag lagt ut mitt första Mitx bygge så tänkte jag även bjuda på mitt första seriösa gaming bygge som även kommer att installeras med Custom waterloop som också är första gången för mig
Detta projekt är tanken att jag ska slippa tänka på att uppgradera datorn efter jag flyttat hemifrån samt att ha ett rejält chassi från början.

Så specs är följande:
Chassi: Phanteks Enthoo primo bigtower
Modertkort : Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3
Cpu: intel core I5 4690K
Ram: Hyper X Savage 16Gb 2400Mhz CL11
Grafikkort: 2St Gigabyte 970 Windoforce X3
Nätaggregat : EVGA Supernova G2 750W, 80+ Gold, Modulär
SSD1: Adata 256GB Installerat OS på
SSD2: Kingston v130 120GB För övrig programvara
HDD: WD Black 1TB

Custom loop:
Reservoar: EK 5,25 Bayress
Pump: EK-DCP 4.0 PWM (12V DC Pump)
Radiator 1: EK-CoolStream RAD PE (480) Quad
Radiator 2: Alphacool NexXxoS XT45 280
Cpu Block: EKWB EK-Supremacy EVO NI CPU Block
GPU block: EK-FC970 GTX WF3-Nickel
Slang: Primo chill crystal clear 10 /16
Fittings: EK-CSQ 10/16mm G1/4 Black

Övrigt:
Cable mods Röd
Biltema RGB lister
3 mm röda lysdioder
Temp givare

Besök galleriet här

Permalänk
Medlem

Snyggt och genomtänkt. Dock för mycket lysen för min smak. Skulle se mer cleant ut utan LED lampor.

Permalänk
Medlem

Om du använder fläktarna över radiatorn till att ta bort varm luft inuti chassit så borde det väll göra radiatorn väldigt varm eller? Borde det inte vara bättre att ha så de blåser in kall luft på radiatorn eller? Har inte jobbat med radiatorer innan, så rätta mig gärna om jag har fel.

Visa signatur

Grafikkort: GIGABYTE 2070 Processor: 3930k. Moderkort: Sabertooth x79. Processorkylare: Be Quiet! Shadow rock 2. RAM: 16 gb 4x4 Corsair vengeance DDR3 1600MHz. Lagring: 250GB Samsung evo 840, 1 TB WD Blue. Nätaggregat: Fractal design Integra 650W. Chassi: Fractal Design Define C. Skärmar: AOC 27" C27G1 Curved 144Hz, BenQ 27'' GL2750HM
Hörlurar: Audio technica M-50s. Mikrofon: Blue snowball iCE på mikrofonarm. Tangentbord: Qpad MK-30 Datormus: Logitech 502 Proteus spectrum RGB. Högtalare: Logitech Z533.

Permalänk

@VideoyGTX: Tackar Kan hålla med dig till viss del. Men kör mitt ljus på nästan det lägsta. Vilket bilderna inte visar då fokusen drar upp ljuset så mycket. Men detta är på gränsen för att bli för mycket enligt mig. Men det är ju en smaksak med Jag gillar det än så länge. Få se hur länge det varar

Permalänk

@Fuldrake: Kan inte direkt svara på det tyvärr . Tanken var att luftflödet ska gå som normalt utan att försöka pressa luften ut någon annanstans . Och under researchen jag gjorde under bygget så var det många som körde såhär. Och min fläkt på baksidan suger in luft istället så att radiatorn får lite "färskt" luft så att säga. I det hela så har jag 3 140 Fläktar som suger luft in i chassit utan en radiator som sen sugs igenom topp radden. Och mina temperaturer är fantastiska

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freddan95:

@Fuldrake: Kan inte direkt svara på det tyvärr . Tanken var att luftflödet ska gå som normalt utan att försöka pressa luften ut någon annanstans . Och under researchen jag gjorde under bygget så var det många som körde såhär. Och min fläkt på baksidan suger in luft istället så att radiatorn får lite "färskt" luft så att säga. I det hela så har jag 3 140 Fläktar som suger luft in i chassit utan en radiator som sen sugs igenom topp radden. Och mina temperaturer är fantastiska

bara dina temperaturer ät bra så funkar det ju. Är själv inte så kunnig inom vattenkylning, ville bara se till att du inte stekte sönder dina datorsalar!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Grafikkort: GIGABYTE 2070 Processor: 3930k. Moderkort: Sabertooth x79. Processorkylare: Be Quiet! Shadow rock 2. RAM: 16 gb 4x4 Corsair vengeance DDR3 1600MHz. Lagring: 250GB Samsung evo 840, 1 TB WD Blue. Nätaggregat: Fractal design Integra 650W. Chassi: Fractal Design Define C. Skärmar: AOC 27" C27G1 Curved 144Hz, BenQ 27'' GL2750HM
Hörlurar: Audio technica M-50s. Mikrofon: Blue snowball iCE på mikrofonarm. Tangentbord: Qpad MK-30 Datormus: Logitech 502 Proteus spectrum RGB. Högtalare: Logitech Z533.

Permalänk

@Fuldrake: Nej då Kolla senaste bilden jag la ut så får du se mina temps och Benchmark