Permalänk
Medlem

Vad är alla dessa kablar till?

Hämtade nyss min nya dator hos Inet. Fick något som liknar en necessär från Corsai, mitt nätaggregat är corsair ax760.

Inuti i den fanns massa kablar, skruvar och grejer. Vad ska jag med dom till? Väntar fortfarande på min skärm så jag har inte satt igång datorn, men visst är det bara att tuta och köra när Inet har monterat datorn?

Permalänk

Ditt nätaggregat är ett modulärt sådant, vilket innebär att alla kablar är löstagbara och att man på så sätt kan ha endast de kablar som behövs inkopplade. Den "necessär" som du nu fått har nätagget legat i och nu har du fått de kablar som blev över i den. Spara dessa, du kanske behöver de i framtiden.
Det är alltså bara att tuta och köra

Permalänk
Medlem
Skrivet av heinz1:

Hämtade nyss min nya dator hos Inet. Fick något som liknar en necessär från Corsai, mitt nätaggregat är corsair ax760.

Inuti i den fanns massa kablar, skruvar och grejer. Vad ska jag med dom till? Väntar fortfarande på min skärm så jag har inte satt igång datorn, men visst är det bara att tuta och köra när Inet har monterat datorn?

Ditt nätaggregat är modulärt, dvs. det har inga fasta kablar. Ska du koppla in fler hårddiskar, grafikkort etc. så behöver du koppla in nån av dessa lösa kablar, för att få ström till nya enheter:

Edit: Liiiite för långsam...

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk
Medlem

Grejerna ser ut såhär?
http://assets.vr-zone.net/18595/04.JPG

Du har nog även fått skruvarna från moderkortslådan och liknande lagda i den. Att sparas och hållas väl dolda från omvärldens kleptomaner.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

Ser ut precis som på bilden! Då får dom ligga nere i någon skrivbordslåda Tack för hjälpen!

Skickades från m.sweclockers.com