The one and Only "Project Three Leaves" -drömbygge utav eucalyptus

Permalänk
Medlem

@eucalyptus
Det där såg mycket bättre ut utan heatshrink! Snyggt!
Ska bli kul att se hur det här artar sig

Tips dock, lägg alla bilder i en spoiler tagg.. Hela tråden tar sin tid att ladda annars..

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Medlem
Skrivet av eucalyptus:

Efter mycket tung kritik så har jag nu gett mig på att sleeva "heatshrinkless", utan krympslang.

Än så länge går det bra, endast påbörjat PCI express kabeln (den till gpu). Tar en fruktansvärd tid, många timmar så lär dröja med updates här i tråden. 2 snabba pics, de var tänkta för facebook och inte forummaterial :/

http://www.overclock.net/content/type/61/id/2623954/width/500/height/1000
http://www.overclock.net/content/type/61/id/2623955/width/500/height/1000

Vad roligt att du anammar "gör om gör rätt" Jag har själv sleevat shrinkless med paracord, och det är inte så svårt när man får kläm på det. Paracorden ska några mm in på stiftet, sedan smälter man det lite och klämmer ihop med fuktade fingrar. Då sitter det riktigt bra. Lycka till!

Glöm inte sträcka paracorden hela vägen längs med sladden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tandborste:

@eucalyptus
Det där såg mycket bättre ut utan heatshrink! Snyggt!
Ska bli kul att se hur det här artar sig

Tips dock, lägg alla bilder i en spoiler tagg.. Hela tråden tar sin tid att ladda annars..

Skrivet av biorrith:

Vad roligt att du anammar "gör om gör rätt" Jag har själv sleevat shrinkless med paracord, och det är inte så svårt när man får kläm på det. Paracorden ska några mm in på stiftet, sedan smälter man det lite och klämmer ihop med fuktade fingrar. Då sitter det riktigt bra. Lycka till!

Glöm inte sträcka paracorden hela vägen längs med sladden.

Jag tackar för Er vänlighet, roligt att höra

@Tandborste jag har försökt lägga in i spoiler, men det vill inte till sig. Några tips på hur man gör? Trycker på spoilerfunktionen och lägger alla bilder emellan, men funktionen vägrar fungera.

Har nog en jävlans tur att man köpte 90 meter utav paracord Gick åt cirka 25m till första försöket.

Av någon lustig anledning så snackade jag med en snubbe på OC, visade sig att det var ägaren för Icemodz Han var väldigt vänlig och förklarade och visade wire diagrams/pinout för ett Leadex 650W gold och Leadex 1000W Plat. vilket bör vara samma pinout på mitt agg.
Laine (Jazid) påpekade att jag troligen snubblat över sladdarna och kopplat dem en aning fel på 24 pin, så ska försöka fixa till det nu i helgen.

Iaf, det visade sig, trotsallt, att kritiken vände allting till det bättre, inte bara att man blir bättre på och sleeva och lär sig nya knep, det blir ett bättre resultat också.

Vill dela med mig av ett tips och tricks.
För er som köpt sleevingverktyg, och så går verktyget för att ta ut stiften av. Då blir man inte glad!
Men jag hittade denna introduktion: http://linustechtips.com/main/topic/5438-how-to-remove-to-atx...

För att göra det ultimat, använd häftklamrar som är menade för "pistol" - en sån här: https://www.google.se/search?espv=2&biw=1280&bih=705&tbm=isch...

De stiften är liiiite tjockare och mycket stabilare än vanliga klamrar. Det du gör är att plocka några och lägger på arbetsbänken, slå ett par medelhårda slag i en änden så att du kan skåda med ögat att de blir lite lite plattare.

Sedan har du hur många som helst och världens bästa stiftverktyg! De funkar faktiskt bättre än Phobyaverktygen samt mycket enklare att använda, det rullar på som tåget nu.

Vet ej heller om jag nämnt det, men industrilärarna som hjälper till med att skära ut nya plåtar är det typ sjukstuga på hela bunten månaden ut, så har det väldigt träligt med att komma vidare. Typ det som sätter stop för att bygga klart, tråkigt nog.

Ha en bra helg allihopa!

Permalänk
Medlem

@eucalyptus

Det du gör är att du skriver (spoiler) bla bla bla massa text (/spoiler)

Fast du byter ut ( ) mot [ ]

så hamnar all text som du har inom spoiler taggarna i en spoiler (i brist på bättre svenskt ord i mitt vokabulär)

Dold text

Kul att det går framåt! Men segt med verkstaden.
Ska ta tag i sleevandet till min rigg också, speciellt nu när jag ändå inte har nån uppkoppling hemma. Perfekt för lite Årligt underhåll och eventuell ombyggnation..

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Medlem

Sådär, kablar och kontakter till GPU klara.

Att köra paracord utan krympslang gick helt klart mycket bättre än vad jag kunnat tänka mig!

Tänker ej göra om denna, är super nöjd med resultatet! Även sprayat kontakterna in till grafikkortet vita då de var röda från början.

Sista bilderna är när mina RAM minnena som fick åka under varmluftspistolen. Stort tack till David Rittri, (igen ) som tipsade, samt gav mycket positiva ord om att jag kunde klara det

Eftersom X99 ITX moderkortet inte är byggt på samma sätt som ett Z97 ITX (Z97 kortet är mycket snyggare), så är mina ram minnen placerade på sidan så de kommer tyvärr knappt synas. Hade planerat göra något snyggt i grönt. Men de får bli helvita

Nu den där satans 24 pin kvar....

Woho, lyckades lägga in bilderna i en spoiler!

Dold text
Permalänk
Hedersmedlem

Riktigt fint hantverk! Kommer följas med spänning

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av MichaSWE:

Riktigt fint hantverk! Kommer följas med spänning

*Bockar & bugar* Micha

Permalänk
Medlem

Dags för en update. Tänker hålla texten kort.

En 24 Pin sleevad och klar. Även denna blev jag nöjd med. Baksidan (ej på bild) blev dock inte lika fin, vågar därav inte visa den
Vet ej riktigt vilka cable combs jag ska köra på. Den närmast kontakten är en 2x12 och då får ej 2 av kablarna plats. Ytterst är en 2x7 & en 2x6 och då får alla kablarna plats, men inte lika snyggt eller stadigt - ett dilemma!

SSD'erna klara, var ruskigt svårt. Den första fick göras om 3 ggr, och den sista 2 ggr.

Så med facit i handen - är själv nöjd med resultatet - även fast alla kanske inte älskar kvalitén eller motivet.

Var, - är alldeles för svårt att rita upp chassipanelerna i CAD med exakta mått på millimetern då formen är problematisk och den har ena väldiga böjar. Gick ut i verkstan i skolan och de pekade på plasmaskäraren, den man kör för hand. Övade ett par gånger på en plåtbit och gick sedan på chassipanelen - som nu ligger delad i 3 gömd under sot.

**tilläggas ska att ett stort tack till Swerigs på Facebook där ett par personer, särskilt "Laine", hjälpt till med hur jag skulle sleeva om, samt med wire diagram/pinout efter att jag råkat strula till det rejält vid första försöket. Samtidigt ett stort tack till Mundi, ägaren utav IceModz som också tog sig tid att reda ut ett och annat på OC ang. pinout, vilket stift som ska vart ***

Vi fortsätter med bilderna i en spoiler

Dold text
Permalänk
Medlem

Bra jobbat med sleeven

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk

Sleevingen blev jävligt bra

Permalänk
Medlem

Spännande! Ser ut att kunna bli mycket bra! Ser fram emot fler bilder.

Mvh
Hugo

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Custom vattenkylning | Intel Core I5 3570K @ 4.4GHz | ASUS Sabertooth Z77 | Sapphire R9 Fury | 24 GB 1600MHz | Corsair RM 750x | Samsung 830 128 GB | Crucial BX100 500GB |

| Egenbyggd DAC: MINI4396, moddad | --> | Fostex TH-X00 |

Permalänk

Nu börjar det se bra ut! Lyckades du få så fina snitt för hand med plasmaskäraren? Måste vara en grym maskin, eller så är jag sämst på det! anyway, bra jobbat!

Visa signatur

Lita inte på vad jag säger, det kan gå åt skogen
3D-printrar: Hembyggd prusa i2 och en egenutvecklad UM-inspirerad skrivare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av juckeyy:

Bra jobbat med sleeven

Vielen dank Jocke!

Skrivet av Oscargrundstrom:

Sleevingen blev jävligt bra

Si, muchas gracias Oscar

Skrivet av pixzie:

Spännande! Ser ut att kunna bli mycket bra! Ser fram emot fler bilder.

Mvh
Hugo

Woho! Fler bilder blir det, näste upp är ram minnena. Kommer fortsätta nu med chassiplåtarna så fort tid ges.

Skrivet av A_hultman:

Nu börjar det se bra ut! Lyckades du få så fina snitt för hand med plasmaskäraren? Måste vara en grym maskin, eller så är jag sämst på det! anyway, bra jobbat!

Kan säga att de första snitten på provbiten inte var lika vackra Men det gick ganska fort att lära sig. I åtanke dock att jag bara har raka streck, några mönster eller liknande är det inte tal om

Permalänk
Medlem

Kul projekt på ett av marknadens coolaste chassie! Skönt att du släppte DH-deadlinen, har levt med den stressen i höst och det har pressat mig till många misstag på mitt bygge också.

"Kul" att du också hade problem med att sleeva, trodde bara det var jag som tyckte det var skitjobbigt!

Lycka till och kör hårt, kommer att följa!

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem

Hmm, bilderna funkar inte för mig? Var laddar du upp dom?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik-W:

Kul projekt på ett av marknadens coolaste chassie! Skönt att du släppte DH-deadlinen, har levt med den stressen i höst och det har pressat mig till många misstag på mitt bygge också.

"Kul" att du också hade problem med att sleeva, trodde bara det var jag som tyckte det var skitjobbigt!

Lycka till och kör hårt, kommer att följa!

Tackar så vänligt! Väldigt kul projekt, går dock fruktansvärt segt, nog det mest långsamma projektet som varit uppe på sweclockers
Som helt oerfaren datorbyggare och moddare kanske man skulle börjat med något enklare, mindre avancerat...

Skrivet av bmawn:

Hmm, bilderna funkar inte för mig? Var laddar du upp dom?

Märkligt! Använder du dator, webbläsare? Funkar utan problem för mig, använder chrome.

Laddat upp på dem Imgur med en imagelänk från Overclock för att få ned bildstorleken. Har aldrig stött på något liknande bekymmer, så kan nog inte hjälpa dig :/ Kan givetvis skicka dig länkar direkt till Imgur, direkt till albumena, de är dock extremt sega att ladda.

Permalänk
Medlem

En väääldigt kort update här.

Kapat färdigt 2 av 3 chassipaneler. De är långt ifrån färdiga dock, har ett par ess i rockärmen

Första bilden är GPU-kabinen, den som ska vara högst upp.

De andra två bilderna är på chassiplåten till psu-kabinen.

Permalänk
Medlem

Är vi här igen, en kort update om RAM minnena som fått ny kostym

Skulle säkert gå att modda dessa på något häftigt sätt, eller kanske göra en August Lindgren som har använt sig utav kylflänsar från gamla DDR2 minnen vilket har en urläcker design

Men, dessa kommer inte synas då, som tidigare sagt, skiljer sig X99 ITX helt och hållet från de andra plattformarna, strukturen är helt annorlunda (placeringarna). Så ramslottarna är placerade i utkanten nedåt i chassit, och kommer således inte att synas.

Även en "closer look" på SSD:erna uppradade bredvid varandra

Permalänk
Medlem

Kommer du att sätta in fönster i de olika "bladen"? Lite som det här: http://i.imgur.com/wciKooe.jpg

Permalänk
Medlem

Mm, dags för en uppdatering...

Det senaste då? Jo, när man väntat i 2 månader på att kunna använda CNC-maskinen i skolan för att skära akrylplast, givetvis så går det käpprätt åt helvete när man väll riggat upp och ska göra en testrunda...

Får nu köra allt med sticksåg! Spänner upp en planka bredvid så jag har en rak linje att följa längsides med.

Också köpt K800, K1200 samt K2000 sandpapper för att fina till lite. Frågat runt, sökt runt, och till slut hittat "Sonax plastic scratch remover rubbing" som kommer in nästa vecka då den var slut på Mekonomen. Hoppas på att kunna fina till allt ännu bättre

Ojoj, är verkligen mer att uppdatera än jag kunde tänka mig! Garanterat hänt något jag glömt ta upp, så ställ frågor om det är något ni funderar över

Skulle härom dagen montera cpu och vattenblock, men så visa det sig att jag har just en 2011 sockel för montering och behöver därför köpa till en mounting plate från EK.......... Sagt och gjort så är den nu beställd.

Ang. moderkortet. Ni finner nedan en bild på hur det blev med vita RAM samt kylflänsarna vita som snö Akrylbiten med de graverade bladen ståendes på en vit LED kommer monteras ovanpå Samsung Sm951 NVME som också befinner sig på moderkortet, kommer bli riktigt läckert!

Håller för tillfället att färdigställa GPU kabinen. Ska ha ett "golv" av frostad akryl med leds som lyser upp undertill. Upptäcke dessutom att den "planerade" loopen inne i kabinen gick åt helvete, men gick snabbt och har redan nya idéer igång.

Kom fram till att originalhållarna/ställningen för SSD'erna är fruktansvärd ful och klumpig.. Gör därför en helt egen beståendes av en akrylbit och 20mm skruvar, ser lite ut som de svävar. I ena änden har jag skruvat ihop en 6mm akrylbit för att sedan kunna gänga och fästa den i chassiväggen bredvid grafikkortet - ja ni kan se på bilderna Men tillvägagångssättet är inget att hurra över! Bara kolla hur i helsike jag spänt upp det, använder den vita snabbfästet för att markera ut hålen.

I samband med allt så bjuds en bild över den helt upp o nedvända arbetsbänken. Gett upp hoppet och arbetar nu på 2 andra bord i garaget, som också blivit fyllda med grejer. Blev ett stort projekt det här.

Kablarna från GPU kabinen går ned under golvet (akrylen).

All akryl är 4mm och vissa små saker, som biten över pci ssd'n är 6mm.

Kommer köra datorn via kabel. Men kanske kommer det tillfälle där trådlöst är ett måste. Kom på en riktigt smart lösning vart jag ska placera mottagaren. Överst i fronten, bakom plastkåpan kommer den ligga. Hade nämligen funderat på taket, under chassit, ja alla möjliga ställen

Avslutar med en bild på vovven Nalle 4 år, en riktig glädjespridare och livsälskare! Gör en alltid så himla glad, både i medvind och motgångar. Fluffig som bara den också

Massor av bilder, placerade i spoiler nedan

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av UtterN:

Kommer du att sätta in fönster i de olika "bladen"? Lite som det här: http://i.imgur.com/wciKooe.jpg

Blir fönster över hela chassit från alla vinklar förutom över psu kabinen

Lite problematiskt att skära ut dock!

Permalänk
Medlem

Nu blir det slutspurt sista veckan innan SMPC - Svenska mästerskapen i pc modding.

Säger dock inte att jag hinner, ser inte ljust ut. Men kommer köra så många timmar per dag som jag kan.

Efter bakslaget från CNC maskinen och allt annat så skär jag nu ut mina akrylbitar samt plåtbitar hela för hand med sticksåg och vanliga filar! Det tar tid, satt 4 timmar med en ynka liten plåtbit idag

Resultatet blir bra, framför allt känns det bra då jag kan kolla på mitt arbete, kolla på grejerna och vara riktigt stolt över vad jag lyckats åstadkomma! Och den känslan slår allt! Punkt slut.

En liten kort update,

Golvet till GPU kabinen är helt klart. Har kört grovt sandpapper för att få det "borstat", tyvärr ger bilderna ett falskt intryck då det i verkligheten är helt fantastiskt! Är sjuuuukt imponerad över hur snyggt borstad akryl går att få, helt magiskt. Skulle kunna ett chassi bara det

Även klippt ut och lackerat gallren till botten på vardera sida (psu och cpu). Den gamla S5:an har svårt att fånga nyanser och sprakande färger, så den lime-neon-gröna får inte sin rätta nyans. Men det blir väldigt grönt och skönt

SSD-väggen blev kapad så den nu mäter sig lika lång som grafikkortet (cirka 26.7cm om jag minns rätt) då vattenkylningen tog i annars.
Samt så fick skruvarna en varsin mutter så de nu sitter fast och håller avståndet (cirka 12-14mm) mellan SSD och akrylskiva.

Två av chassiplåtarna har fått sig ett 10mm bredd och 35cm långt hål, och fler ska de bli i de andra plåtarna Vad det ska bli får ni se, om ni inte kan gissa ut det hohoho

Återigen, pics in the spoiler!

Dold text
Permalänk

Helt sjukt att du fixar allt själv, var sinnessjukt nöjd när jag lyckades bygga min dator själv som är väldigt basic, och det skröt jag om i flera veckor (även jag är 18)

Grymt bra jobbat, synd att man bara kan få E i GA :/ Du skulle fråga mer om sponsring, det är inte så svårt att få till som man tror, särskilt när man gör nåt så välarbetat och samtidigt i ett Ga arbete!

Visa signatur

Datorn: i5-4690k@4.3ghz, Asus Dual OC 1070, Fractal Design Newton R3 1000w, Asus Z97-A, Fractal Define R5, 16GB Corsair@1600mhz, Hyper 212 EVO, Crucial BX100, WD Black 1TB x2
Kringutrustning: BenqXL2411Z, AOC 24" x2, Func KB-460, Mionix Naos 7000, Logitech MX Master, Logitech Z-906, Sehnheiser HD 558, Optuma uDAC 3, Blue Yeti, Akai LPK 25 Steelseries QCK XXL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sten sax påse:

Helt sjukt att du fixar allt själv, var sinnessjukt nöjd när jag lyckades bygga min dator själv som är väldigt basic, och det skröt jag om i flera veckor (även jag är 18)

Grymt bra jobbat, synd att man bara kan få E i GA :/ Du skulle fråga mer om sponsring, det är inte så svårt att få till som man tror, särskilt när man gör nåt så välarbetat och samtidigt i ett Ga arbete!

Tack så mycket

Har vana för garaget av tidigare projekt, men ny på datorer, så en perfekt kombo för att skapa något "häftigt" moddat

Sponsringen i sig spelar ingen roll. Mer själva "grejen" att ha ett samarbete med någon. Pengarna är oväsentliga. Nu är ju allt redan inköpt också så.

Men tack

God jul!

Permalänk
Medlem

Har inte tid att göra någon jätte update.

Skulle bygga klart till NHW/SMPC SM-tävling i moddning. Men hinner ej klart. Väntar in på akuta sprayburkar till samt ett paket från caseking.

Men för att få det att vattnas i munnen lite granna.

Moderkortet är 110% klart! Monterade ihop tidigare i veckan när 2011 mounting plate från EK dök upp. Och igår natt fixade jag resten, bland annat sleevad led

Bilder i spoilern!

God jul!

Dold text
Permalänk
Medlem

Både arg och glad att du inte är klar än. Kommer bli äckligt snyggt när du är klar, men vill ha något trevligt att läsa igenom på jobbet!

Visa signatur

CPU [Ryzen 7 3800XT] GPU [Red Devil RX 5700 XT 8GB]
PSU [Antec HCG Gold 750W]
MOBO [MSI B550-A Pro]
Chassi [Phanteks Entoo Pro M]

Permalänk
Medlem

Snyyggt Sebbe!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av iFerz:

Både arg och glad att du inte är klar än. Kommer bli äckligt snyggt när du är klar, men vill ha något trevligt att läsa igenom på jobbet!

Hahaha snarare sorgligt att det ej blir klart... Hade gärna knipit en pallplats. Men får sikta in mig på Dreamhack nästa sommar istället.

Blir antagligen klar nu i veckan fram mot jul

Skrivet av juckeyy:

Snyyggt Sebbe!

Tack Jocke

Permalänk
Medlem
Skrivet av eucalyptus:

Hahaha snarare sorgligt att det ej blir klart... Hade gärna knipit en pallplats. Men får sikta in mig på Dreamhack nästa sommar istället.

Glöm nu inte att det är för dig själv du ska bygga och ingen annan, se tävlingar och annat som en bonus.
Byggandet ska vara kul och inte stressas ihop, se fram emot att få ett bra resultat så du kan vara nöjd själv istället!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

Har ju ett helt lov på mig att bygga klart, så varför inte passa på att uppdatera, liite granna?

Kan börja med en mindre rolig grej.
En av kablarna på Vardarfläktarna lossnade, o eftersom de är så knepigt konstruerade är man tvungen att plocka isär precis HELA fläkten och bryta upp kretskortet ifrån plasthöljet för att komma åt lödpunkterna... Sagt och gjort så flög U-sprinten iväg i förtvivlan trodde jag den åkt ned mellan bordsbrädorna. Men det visade att den låg i fläkten......

Fläkten är hel o så, även limmat kablarna med smältlim som säkerhetsåtgärd. Men bordet slutade inte lika bra, hahaha om ändå föräldrarna visste att utemöblerna ser ut så här, blir svårt att förklara i vår Brädan gick till slut av helt, kaffeved kvar.

Det är mer arbete med chassit än man kan tänka sig, finns inte en penal som inte blivit "moddad" på något vis, varenda lite bit är tillfixad på något sätt.

I dagsläget är allting på lackering, inväntar de sista sprayburkarna. Gått åt cirka 10 vita burkar samt en 10 till i andra funktioner.

Testar tempsensorerna, en för gpu och en för cpu. Även hittat ett ställe för dem att monteras

En förhandstitt på akrylskivorna som ska sitta på toppen.

OCH nu mina vänner, nu jävlar på ren svenska börjar vi snacka om the heavy stuff. En provmontering för hur vattenreservoarerna kommer sitta, detta är vad jag väntat på sen första gången jag spånade på idéer.

Enjoy!

Dold text