Permalänk
Skrivet av gundeboy:

Såg en stream igår där man körde multiplayer med massor andra. Såg fett nice ut.
Men jag undrar om ni har någon multiplayer mod som funkar bäst och vilken server man ska vara med på?

Ets2MP.com
Funkade sist jag lira, är ju ett helt community.

(var dock ett tag sist sedan jag testa)

Visa signatur

GPU: -MSI GeForce GTX 770 CPU: -Intel i5 4670K RAM:-Kingston HyperX Fury 8gb
Mobo: -Gigabyte GA z97x SLI PSU: -Corsair CS750M HDD:-Samsung SSD Evo 840 Series 120gb, Seagate desktop HDD 1tb
Case: -Fractal Design R4 OS: -Windows 7 Ultimate 64bit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberduck:

Ets2MP.com
Funkade sist jag lira, är ju ett helt community.

(var dock ett tag sist sedan jag testa)

aha tack ska titta på det

Permalänk
Medlem

Skulle väldigt väldigt gärna vilja ha detdär sista, precis som en annan användare! Har ju själv byggt trailern IRL så den vore ju kul att kunna köra också

Permalänk
Skrivet av TheFlyingFin:

Skulle väldigt väldigt gärna vilja ha detdär sista, precis som en annan användare! Har ju själv byggt trailern IRL så den vore ju kul att kunna köra också

http://forum.scssoft.com/viewtopic.php?f=36&t=186887

Visa signatur

Grundare av www.TruckSims.se - Ett Nordiskt community för lastbilssimulatorer

Permalänk
Medlem

Visade upp några av våra IRL verk i spelet för en del av företagsledningen för ett tag sedan och dom var mäkta imponerade av jobbet folk satsat på att få trailrarna att se autentiska ut. Stor tumme upp till alla som gör Limetec trailers i spelet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av gundeboy:

Såg en stream igår där man körde multiplayer med massor andra. Såg fett nice ut.
Men jag undrar om ni har någon multiplayer mod som funkar bäst och vilken server man ska vara med på?

Finns bara en MP mod vad jag vet och den hämtar du på ets2mp.com.

Servern bör ju vara europa 1 eller 2, ettan är fartbegränsad till 110km/h men på tvåan kan man köra så fort som lastbilen klarar av att köra. Kort och gott, vill du vara realistisk så är det ju ettan och där är det av uppenbara skäl också mindre trafikolyckor men om du är som jag och inte pallar ligga i max 110km/h så är tvåan valet för dig. Dock får du vara beredd på att du måste vara betydligt mer försiktig när du kör på tvåan eftersom du kör snabbare och lastbilar välter lätt när man kör för fort med dom

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av [TBOC]Razor:

Finns bara en MP mod vad jag vet och den hämtar du på ets2mp.com.

Servern bör ju vara europa 1 eller 2, ettan är fartbegränsad till 110km/h men på tvåan kan man köra så fort som lastbilen klarar av att köra. Kort och gott, vill du vara realistisk så är det ju ettan och där är det av uppenbara skäl också mindre trafikolyckor men om du är som jag och inte pallar ligga i max 110km/h så är tvåan valet för dig. Dock får du vara beredd på att du måste vara betydligt mer försiktig när du kör på tvåan eftersom du kör snabbare och lastbilar välter lätt när man kör för fort med dom

Eller så följer man bara trafikregler för lastbil?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Eller så följer man bara trafikregler för lastbil?

Ja men om man inte har 110-begränsningen så är det ganska lätt hänt att man gasar på för mycket och har man en starkare lastbil så klättrar den rätt fort upp i högre farter utan att man märker det.

Personligen så drar jag på på motorvägen och andra större vägar om jag ser i spelarlistan att ingen är nära, är någon i närheten är jag betydligt försiktigare eftersom jag skiter i min egen lastbil men jag vill inte sabba för någon annan.

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Inaktiv

Tänkte testa det här med multiplayer idag, men lyckas inte få det att funka... :/

Gick in på deras hemsida, registrerade mig osv, och laddade sedan ner den som kallades "game client", vilken jag antar är rätt. Men nu när jag ska starta det, står det; "cannot find game executable file".

Det som jag tror gick fel, är det steget när man skulle välja var man skulle spara den...

Nån som kan förklara hur man ska göra? Vore väldigt roligt att testa köra mp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lunchlådan:

Tänkte testa det här med multiplayer idag, men lyckas inte få det att funka... :/

Gick in på deras hemsida, registrerade mig osv, och laddade sedan ner den som kallades "game client", vilken jag antar är rätt. Men nu när jag ska starta det, står det; "cannot find game executable file".

Det som jag tror gick fel, är det steget när man skulle välja var man skulle spara den...

Nån som kan förklara hur man ska göra? Vore väldigt roligt att testa köra mp

Hej!

När du installerar ETS2MP så står det någonting i stil med "Choose path", den ska det vara "C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Euro Truck Simulator 2\bin\win_x86" Den första bokstaven beror givetvis på vilken disk du har installerat steam, men jag har steam på C. Lycka till!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av [TBOC]Razor:

Ja men om man inte har 110-begränsningen så är det ganska lätt hänt att man gasar på för mycket och har man en starkare lastbil så klättrar den rätt fort upp i högre farter utan att man märker det.

Personligen så drar jag på på motorvägen och andra större vägar om jag ser i spelarlistan att ingen är nära, är någon i närheten är jag betydligt försiktigare eftersom jag skiter i min egen lastbil men jag vill inte sabba för någon annan.

Nja, visst är det lite lätt men man ser väl på hastighetsmätaren och lär känna av?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av vrmlnd:

Hej!

När du installerar ETS2MP så står det någonting i stil med "Choose path", den ska det vara "C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Euro Truck Simulator 2\bin\win_x86" Den första bokstaven beror givetvis på vilken disk du har installerat steam, men jag har steam på C. Lycka till!

Tack så otroligt mycket!! =D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lunchlådan:

Tack så otroligt mycket!! =D

Nemas problemas - kör försiktigt.

Permalänk

Senaste bygget

Permalänk
Medlem
Skrivet av [TBOC]Razor:

Ja men om man inte har 110-begränsningen så är det ganska lätt hänt att man gasar på för mycket och har man en starkare lastbil så klättrar den rätt fort upp i högre farter utan att man märker det.

Personligen så drar jag på på motorvägen och andra större vägar om jag ser i spelarlistan att ingen är nära, är någon i närheten är jag betydligt försiktigare eftersom jag skiter i min egen lastbil men jag vill inte sabba för någon annan.

Börja använd farthållaren då?

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ElectricPulze:

Börja använd farthållaren då?

Det gör jag redan

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk

Rolig last, letat efter den där helikoptern

Visa signatur

Intel Core i5 13400F | ASUS Prime B660-Plus D4 | MSI MPG A850G PCIE5 850W | Corsair 4000D Airflow | ASUS GeForce RTX 3060 12GB DUAL OC V2 | be quiet! Pure Rock 2 | Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1024GB | Kingston Fury 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz

Permalänk
Medlem

Va kul att se att det finns så många truckers på detta forumet! Kanske dags att börja spela igen alltså!

Permalänk

Blev fan på lira det igen nu alltså, har världens speltorka och kom på att detta kan ju vara lite kul att ta upp igen! =D
Dock, har jag redan köpt det en gång men vet ej från vilken platform..
Men köpte det igen från steams deal, bra pris för allting!
http://store.steampowered.com/sub/64904/

Lär väl säkert komma en 3a i år

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredrikkarlsson:

Blev fan på lira det igen nu alltså, har världens speltorka och kom på att detta kan ju vara lite kul att ta upp igen! =D
Dock, har jag redan köpt det en gång men vet ej från vilken platform..
Men köpte det igen från steams deal, bra pris för allting!
http://store.steampowered.com/sub/64904/

Lär väl säkert komma en 3a i år

En trea kommer nog inte komma eftersom dom håller på (snart klara) med American Truck Simulator som släps den 3:de februari Men man kan ju alltid hoppas att dom gör en trea med bättre stöd för sådan tandem vi har i norden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFlyingFin:

Visade upp några av våra IRL verk i spelet för en del av företagsledningen för ett tag sedan och dom var mäkta imponerade av jobbet folk satsat på att få trailrarna att se autentiska ut. Stor tumme upp till alla som gör Limetec trailers i spelet!

Se om det finns intresse bland moddarna och om det är möjligt sett från företaget att dela lite teknisk data till moddarna för att de ska kunna göra ännu bättre trailers, jag skulle tycka det är roligare att kunna göra riktigt bra modeller om jag hade kumnat och det kan ju vara en bra marknadsföring med officiella Limetec trailers i spelet.

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk

Ska börja spela nu igen, kommer inte ihåg vilka mods jag använde.

Finns det några mods som är " Du måste ha .. " ???

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fredrikkarlsson:

Ska börja spela nu igen, kommer inte ihåg vilka mods jag använde.

Finns det några mods som är " Du måste ha .. " ???

Visa signatur

MOBO: Asus M5A97 R2.0 - CPU: AMD FX6300 - GPU: Sapphire Radeon R9 280 - RAM: Corsair Vengeance 8GB LP - PSU: Cooler Master V550 - CPU Cooling: Cooler Master TX3 EVO - Monitor: Samsung S27D590P - Mouse: Steelseries Rival - Mousepad: Steelseries QCK+ - Keyboard: Corsair Strafe MX Brown - Headphones: Sennheiser HD558

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det finns några asfeta kjolpaket som man kan skaffa till lastbilen? Tänkte så man kunde bygga lastbil med släp som är värt att ställa ut på elmia liknande stuk? xD

Permalänk
Medlem

Hur har du gjort egen trailer? OCh hur kan man ha sån där tandem? eller vad det heter

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThLoser:

Någon som vet om det finns några asfeta kjolpaket som man kan skaffa till lastbilen? Tänkte så man kunde bygga lastbil med släp som är värt att ställa ut på elmia liknande stuk? xD

Hejsan, så vi möts igen! Har för mig att jag såg dig på ETS2MP-forumet här om kvällen!

I Ohahas Volvo-mod finns det kjolpaket som sänker lastbilen en del - rekommenderas skarp även som jag inte är så förtjust i just kjolpaket.

Permalänk
Medlem

@vrmlnd: Det har du nog helt rätt i Enda anledningen till att jag vill ha kjolpaket är att jag vill bygga en utställningsbil typish Och måste hitta till scania hatar volvo bilarna dom ser inte najs ut imo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Litenskit:

Se om det finns intresse bland moddarna och om det är möjligt sett från företaget att dela lite teknisk data till moddarna för att de ska kunna göra ännu bättre trailers, jag skulle tycka det är roligare att kunna göra riktigt bra modeller om jag hade kumnat och det kan ju vara en bra marknadsföring med officiella Limetec trailers i spelet.

Vi har ju självklart vissa patenterade företagshemligheter, men jag tror inte att något av dessa patent skyddar yttermått och utseende. Vi har även gjort en helt ny produkt serie och fasar därmed sakta ut den gamla, på vilken alla trailrar i ETS2 hittils är baserad, så alla mått skall jag nog kunna skaffa. Utseendet på så gott som allting finns på vår Facebook sida, där nästan allt vi levererar laddas upp, så detta i kombination med måtten skall väl hjälpa den som vill Är någon intresserad så tag kontakt så skall jag se vad jag lyckas fixa

Permalänk
Medlem

Finns det något sätt att ta bort damage på bil såväl som släp efter att det inträffat? Är så förbannat utled på att att bli krockad i av AI bilar så man tar 10-20% damage och förlorar väldigt stora summor pengar. En del random damage inträffar också, tog engång 80% på bilen och 70 något på släpet mitt under körning >-< Blir så förbannad!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFlyingFin:

Finns det något sätt att ta bort damage på bil såväl som släp efter att det inträffat? Är så förbannat utled på att att bli krockad i av AI bilar så man tar 10-20% damage och förlorar väldigt stora summor pengar. En del random damage inträffar också, tog engång 80% på bilen och 70 något på släpet mitt under körning >-< Blir så förbannad!

Ingen aning om det finns någon mod men du kan ju ladda den senaste autosparfilen. Brukar spola tillbaka lagom lång tid. Har själv fått göra det ett par gånger hehe

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG