Permalänk
Medlem
Skrivet av Fltoig:

Alla ni som handlat innan 18/12 (jag antar att även de som handlat på BF hamnar i den kategorin?) och därmed blev lovade garanterad leverans innan jul, men inte fått något eller fått ordern annullerad borde gå ihop och skriva en gemensam anmälan till ARN - så kanske det händer något!

Dom håller på likadant vartenda jul.
Helt klart borde någon göra nåt åt dessa hästskojarna.

Speciellt när det gäller alla beställningar som bara stryks rätt av efter flera
veckor när man faktiskt ingått ett avtal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fltoig:

Alla ni som handlat innan 18/12 (jag antar att även de som handlat på BF hamnar i den kategorin?) och därmed blev lovade garanterad leverans innan jul, men inte fått något eller fått ordern annullerad borde gå ihop och skriva en gemensam anmälan till ARN - så kanske det händer något!

Plus på den punkten. Även om jag själv mest nu känner för att tända eld på en stor påse hundskit och kasta in genom deras brevlåda. Nåt kontor nånstans måste dom väl ändå ha?!
Hur ett så pass etablerat företag som just cdon inte kan lyckas att reda ut detta är inget annat än en ren skandal!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skäggig legend

Den extra skärmen CDON skickade är nu retunerat och mottagen av CDON, men frågan är varför jag inte får ett mail om detta? I mitt fall tycker jag att man borde ha fått det... oroade mig då fakturan förfaller den 30e.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Beställde en SSD i måndags eftermiddag, fick den idag nu på morgonen. Det kallar jag snabb leverans. Konstigt att det funkade så bra när alla andra verkar ha stora problem. De använder ju sig av ett automatiserat datasystem och när jag frågade dem i chatten om det skulle komma denna veckan så sa dem nej. Men tydligen så gick det utan problem. Förvånad men glad. Nu har jag äntligen plats för alla spel jag fyndat på steamrean.

Permalänk
Medlem

Jag förstår att de drabbade är frustrerade och arga men "alla andra" är säkerligen bara några enstaka procent. Jag har bestället både under BF och inför jul och det har bara tagit några dagar för grejorna att komma.

Det är oftast bara de missnöjda kunderna man hör om. Alla gånger det fungerar som det ska hör man ytterst sällan om. Hoppas det löser sig fortast möjligt för er som fått problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av majtii:

Det är oftast bara de missnöjda kunderna man hör om.

Även om så är fallet, så märks det tydligt att CDON har fler missnöjda kunder än någon av de andra större återförsäljarna. Betydligt fler.

För min egen del så är CDON den enda ÅF jag faktiskt har haft problem med (och det har hänt mer än en gång), och till slut fick jag nog och gjorde det bästa man kan göra som kund om man vill göra någon som helst skillnad: jag slutade handla där.

Att många av dom som beställde på BF har fått sina ordrar annullerade är halvt om halvt förståeligt (men inte acceptabelt och det borde isåfall skett betydligt tidigare.)
Jag fick min (sista) order annullerad under en vanlig vardag i höstas, långt innan/efter högtider eller annat som kan orsaka problem med leveransen. Hur förklarade CDON det? Svaret: det gjorde dom inte. Faktum är att jag inte ens fick mail om att de hade annullerat min order, så hade jag inte aktivt kollat min leveransstatus hade jag kanske gått och väntat på leveransen hur länge som helst.

CDON har alltid varit lite av problembarnet bland de större hårdvaruåterförsäljarna, även här på Sweclockers, men dom har försämrats kraftigt under de senaste åren. Jag vet inte om det har blivit något ägarbyte eller om dom har sänkt lönerna för personalen, ändrat sina rutiner till det sämre, etc men så illa som det är nu har det aldrig varit.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

De gånger jag haft problem med en återförsäljare så har det alltid varit CDON, de har verkligen gått ner sig på senare år. Nu senast beställde jag ett Xbox One där jag märkte att tejpen på kartongen var öppnat och att dom satt dit en ny som om de försökte dölja att det var en returvara de skickat åt mig.
Färdig med dom här skojarna nu

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

De gånger jag haft problem med en återförsäljare så har det alltid varit CDON, de har verkligen gått ner sig på senare år. Nu senast beställde jag ett Xbox One där jag märkte att tejpen på kartongen var öppnat och att dom satt dit en ny som om de försökte dölja att det var en returvara de skickat åt mig.
Färdig med dom här skojarna nu

Skickades från m.sweclockers.com

Min Harman Kadron Onyx Studio och Philips Fidelio L2 (som jag nyss fick hem) är båda returvaror - öppnad tejp, skadad förpackning m.m. Riktigt uschigt, har kontaktat CDON om detta men det är helt enkelt inte OK. Först Dustin, nu CDON..

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Min Harman Kadron Onyx Studio och Philips Fidelio L2 (som jag nyss fick hem) är båda returvaror - öppnad tejp, skadad förpackning m.m. Riktigt uschigt, har kontaktat CDON om detta men det är helt enkelt inte OK. Först Dustin, nu CDON..

Ja, det verkar tro att folk har noll IQ och godtar vad som helst!

Permalänk
Medlem

Ok att man kanske har fått hem ett retur-ex av en vara, men i så fall ska det tydligt framgå att så är fallet när man beställer. Det är ju där som CDON missar hela tiden.
"Oj hoppsan förlåt, fick du en returnerad vara? Aj vad tråkigt"
Pajaser.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Snart har det gått en månad, jag saknar fortfarande en retursedel för den piratkopierade varan de sålde mig och de har inte svarat på något mail i snart två veckors tid nu. Och de har fortfarande bilden på orginalprodukten uppe på sin sida, känns djävligt seriöst detta...

Visa signatur

Turn left! No, not that left, the other left!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bunz:

Snart har det gått en månad, jag saknar fortfarande en retursedel för den piratkopierade varan de sålde mig och de har inte svarat på något mail i snart två veckors tid nu. Och de har fortfarande bilden på orginalprodukten uppe på sin sida, känns djävligt seriöst detta...

Blanda in ARN så sätter det fart på dem (kanske)!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Mitt ärende är avslutat, fick ingen hjälp eller utlovad kompensation.

Tycker fortfarande att sweclockers borde sluta sälja reklamplats till cdon, men det blev inte så mycket respons på det heller.

Ska försöka stödja små handlare med service istället för att jaga billigaste priset.

Till representanterna som läser här, säg upp er och sluta ljug offentligt, det ger inte bra karma! Ni lovade kompensation, men höll inte det!

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Fråga till Cdon. Skulle inte ni flytta fram fakturadatumet för de som hade valt att betala med faktura?

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti SSD:Intel 600P M.2 256GB Tangentbord:Func KB-460 MX Brown Mus:Steelseries Sensei Raw Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 11 Pro Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bunz:

Snart har det gått en månad, jag saknar fortfarande en retursedel för den piratkopierade varan de sålde mig och de har inte svarat på något mail i snart två veckors tid nu. Och de har fortfarande bilden på orginalprodukten uppe på sin sida, känns djävligt seriöst detta...

Låt mig gissa, är det Oral-B tandborstar?
Blev själv lurad, fick en returadress och skickade tillbaka skiten(ja det var SKIT)
Men än inte fått några pengar i retur.

Undrar om man får ersättning(75 kr) för portot, eftersom det så uppenbarligen var ett bedrägeri.....

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Hedersmedlem

Jag var på jakt efter LED-ficklampor av hyfsad kvalitet och har köpt LED Lenser av er tidigare som jag varit nöjd med. Eftersom prisläget försämrats överlag och flera är slutsålda så letade jag vidare och fann Ultrafire som enligt er marknadsföring är otroligt prisnedsatta, 50% eller mer.

Döm om min förvåning när jag hittar samma lampa, som säljs av samma företag, fast på Tradera. Där står inget om någon rabatt eller prissänkning. T o m frakten är billigare. Detta är alltså samma företag som säljer på er sida, Storely.

För mig är det inte alls ok att ni aggressivt framhäver kraftiga rabatter som inte existerar i verkligheten, vilket man alltså enkelt kan konstatera eftersom det handlar om precis samma ÅF på båda ställena.

Kommentarer? Varför ska jag välja er portal istället för Tradera? Har ni inga avtal med butikerna om detta? Det ser ju inte alls bra ut för CDON.

CDON, Storely:

Tradera, Storely:

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Så här står det på sidan för CDONs Marketplace:

"Hur prissätter jag mina produkter?
Det enda anspråket CDON Marketplace har är att produkten inte skall säljas med ett högre pris än på din egen webbshop."

Sen om deras butik på Tradera räknas som webbshop eller ej vet jag inte. Men CDON gillar nog inte att de säljer billigare utanför deras butik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

De gånger jag haft problem med en återförsäljare så har det alltid varit CDON, de har verkligen gått ner sig på senare år. Nu senast beställde jag ett Xbox One där jag märkte att tejpen på kartongen var öppnat och att dom satt dit en ny som om de försökte dölja att det var en returvara de skickat åt mig.
Färdig med dom här skojarna nu

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Icte:

Min Harman Kadron Onyx Studio och Philips Fidelio L2 (som jag nyss fick hem) är båda returvaror - öppnad tejp, skadad förpackning m.m. Riktigt uschigt, har kontaktat CDON om detta men det är helt enkelt inte OK. Först Dustin, nu CDON..

Fast hur menar ni affärerna ska göra då?
I teorin skulle ju 100% av kunderna kunna köpa och returnera en vara, som ni då kräver att affären ska sälja till ett lägre pris. Vem ska stå för den kostnaden?
Och även om det bara är 1 endaste vara på ett helt år som returneras, så är det ändå en kostnad.

Vad än nu ni jobbar med, skulle erat företag/affärskoncept fungera bra om ni tvingades till att ta era tjänster i retur och sen sälja/utföra dom till ett lägre pris till nästa kund?

Det som istället händer är att företagen tvingas höja priserna överlag, samt typ som CDON börja ta betalt för frakten. För gratis frakt är väl bingo för alla som inte vet vad dom beställer, då ere ju bara kötta hem och sen returnera om det inte passade.

Jag har också haft problem med CDON, rejäla problem, men det har varit när man beställt från ett "partnerföretag".
Kortfattat så fick jag fel produkt levererad (och det måste varit nån riktig bakisdag för hen på lagret, produkten var inte i nääärheten av det jag beställt).
Samtidigt så var det inte ens en packsedel med så det verkade krångligt för dom att reda ut det hela. Detta var på tiden när CDON inte hade annat än mail som kontaktväg. (Testade chatt, men eftersom det var sålt via partnerföretag så kunde inte chatten hjälpa utan man hänvisades till mail). Det tog sammanlagt 3 veckor från order tills att jag hade min vara hemma. Utöver det så la jag väl ner nånstans runt 2-3 timmar på att maila fram och tillbaka, packa ner och returnera varan samt sen hämta ut den korrekta.
Dom vägrade skicka den korrekta varan innan dom fått den felaktiga i retur. Varför jag ska hamna i kläm för att deras inkompetenta lagerarbetare inte kan sätta rätt fraktsedel på rätt paket är för mig oklart.
Sist men inte minst så tog det mellan 2-3 dagar(!) att få svar varje gång man vände ett mail i konversationen.

Men... Det här är verkligheten vi lever i idag. Alla(?) företag ska maximera vinster samtidigt som priser ska pressas. Då säger det sig självt att servicen blir lidande.
Med det vill jag ha sagt, har jag antingen bråtttom, eller köper nått viktigt där jag inte vill ha en eventuellt returnerad vara, då ser jag till att köpa det över disk i butik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av altair4:

Så här står det på sidan för CDONs Marketplace:

"Hur prissätter jag mina produkter?
Det enda anspråket CDON Marketplace har är att produkten inte skall säljas med ett högre pris än på din egen webbshop."

Sen om deras butik på Tradera räknas som webbshop eller ej vet jag inte. Men CDON gillar nog inte att de säljer billigare utanför deras butik.

Problemet ligger ju även i att detta tyder på att deras marketplace inte är under kontroll, inte säkert m.m. och som det sköts under Jul/nyår så visar det ju att CDON inte kan hantera det alls och att de måste seriöst tänka om runt hela konceptet. Under slutet av förra året brände CDON extremt mycket rykte och det är något som lätt kan döda en webhandel, speciellt när prisskillnaderna är små mot andra aktörer. Jag har helt slutat handla hos dem i alla de fall där det finns en alternativ återförsäljare (vilket det oftast gör).

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Fast hur menar ni affärerna ska göra då?
I teorin skulle ju 100% av kunderna kunna köpa och returnera en vara, som ni då kräver att affären ska sälja till ett lägre pris. Vem ska stå för den kostnaden?
Och även om det bara är 1 endaste vara på ett helt år som returneras, så är det ändå en kostnad.

Vad än nu ni jobbar med, skulle erat företag/affärskoncept fungera bra om ni tvingades till att ta era tjänster i retur och sen sälja/utföra dom till ett lägre pris till nästa kund?

Det som istället händer är att företagen tvingas höja priserna överlag, samt typ som CDON börja ta betalt för frakten. För gratis frakt är väl bingo för alla som inte vet vad dom beställer, då ere ju bara kötta hem och sen returnera om det inte passade.

Jag har också haft problem med CDON, rejäla problem, men det har varit när man beställt från ett "partnerföretag".
Kortfattat så fick jag fel produkt levererad (och det måste varit nån riktig bakisdag för hen på lagret, produkten var inte i nääärheten av det jag beställt).
Samtidigt så var det inte ens en packsedel med så det verkade krångligt för dom att reda ut det hela. Detta var på tiden när CDON inte hade annat än mail som kontaktväg. (Testade chatt, men eftersom det var sålt via partnerföretag så kunde inte chatten hjälpa utan man hänvisades till mail). Det tog sammanlagt 3 veckor från order tills att jag hade min vara hemma. Utöver det så la jag väl ner nånstans runt 2-3 timmar på att maila fram och tillbaka, packa ner och returnera varan samt sen hämta ut den korrekta.
Dom vägrade skicka den korrekta varan innan dom fått den felaktiga i retur. Varför jag ska hamna i kläm för att deras inkompetenta lagerarbetare inte kan sätta rätt fraktsedel på rätt paket är för mig oklart.
Sist men inte minst så tog det mellan 2-3 dagar(!) att få svar varje gång man vände ett mail i konversationen.

Men... Det här är verkligheten vi lever i idag. Alla(?) företag ska maximera vinster samtidigt som priser ska pressas. Då säger det sig självt att servicen blir lidande.
Med det vill jag ha sagt, har jag antingen bråtttom, eller köper nått viktigt där jag inte vill ha en eventuellt returnerad vara, då ser jag till att köpa det över disk i butik.

Detta är ju en risk affärerna får ta med i beräkning när de prissätter sina varor - de bör förvänta sig att en viss procent av alla varor kommer att returneras vilket får dem att förlora pengar. Nu håller jag med om att vissa varor som returnerats kan säljas som nya om de verkligen är i helt nytt skick och inspekterat noggrannt och varsamt av butiken innan de lägger upp den på hyllan. Dock så händer det, som mig och andra här på Sweclockers, att vi får varor som sålts som nya (d.v.s. ej fyndvaror) som verkar ha använts under en längre tid och därefter skickats tillbaka. Harman Kadron Onyx Studio som jag köpte har tydliga märken på baksidan av slitage (som om någon gnuggat på materialet), de medföljande kablarna har varit klart och tydligt använda och kartongen har öppnats ett flertal gånger. Det var inte så jättekul att förvänta sig på att få en ny, fräsch högtalare och därefter se att man fått en begagnad, därav mitt missnöje. Hade jag velat köpa en fyndvara så hade jag gjort det, alternativt köpt denna begagnad för ett lägre pris på t.ex. Tradera. Det CDON gjorde var att fula sig rejält - någon av deras anställda måste ha sett att skicket på högtalaren är inte OK för att säljas som ny, men ändå så skickade de iväg den till mig när jag beställde den. Nu sitter man och väntar på att CDON ska svara - de har inte svarat på mail jag skickade samma dag som jag mottog varan (ca 2-3 veckor sedan), och de har inte heller svarat på mitt reklamationsärende. Problem med tryck under Black Friday i all ära, men det har gått mer än en månad nu...

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Fast hur menar ni affärerna ska göra då?
I teorin skulle ju 100% av kunderna kunna köpa och returnera en vara, som ni då kräver att affären ska sälja till ett lägre pris. Vem ska stå för den kostnaden?
Och även om det bara är 1 endaste vara på ett helt år som returneras, så är det ändå en kostnad.

Vad än nu ni jobbar med, skulle erat företag/affärskoncept fungera bra om ni tvingades till att ta era tjänster i retur och sen sälja/utföra dom till ett lägre pris till nästa kund?

Det som istället händer är att företagen tvingas höja priserna överlag, samt typ som CDON börja ta betalt för frakten. För gratis frakt är väl bingo för alla som inte vet vad dom beställer, då ere ju bara kötta hem och sen returnera om det inte passade.

Jag har också haft problem med CDON, rejäla problem, men det har varit när man beställt från ett "partnerföretag".
Kortfattat så fick jag fel produkt levererad (och det måste varit nån riktig bakisdag för hen på lagret, produkten var inte i nääärheten av det jag beställt).
Samtidigt så var det inte ens en packsedel med så det verkade krångligt för dom att reda ut det hela. Detta var på tiden när CDON inte hade annat än mail som kontaktväg. (Testade chatt, men eftersom det var sålt via partnerföretag så kunde inte chatten hjälpa utan man hänvisades till mail). Det tog sammanlagt 3 veckor från order tills att jag hade min vara hemma. Utöver det så la jag väl ner nånstans runt 2-3 timmar på att maila fram och tillbaka, packa ner och returnera varan samt sen hämta ut den korrekta.
Dom vägrade skicka den korrekta varan innan dom fått den felaktiga i retur. Varför jag ska hamna i kläm för att deras inkompetenta lagerarbetare inte kan sätta rätt fraktsedel på rätt paket är för mig oklart.
Sist men inte minst så tog det mellan 2-3 dagar(!) att få svar varje gång man vände ett mail i konversationen.

Men... Det här är verkligheten vi lever i idag. Alla(?) företag ska maximera vinster samtidigt som priser ska pressas. Då säger det sig självt att servicen blir lidande.
Med det vill jag ha sagt, har jag antingen bråtttom, eller köper nått viktigt där jag inte vill ha en eventuellt returnerad vara, då ser jag till att köpa det över disk i butik.

Vill jag köpa begagnat så betalar jag inte fullpris.
Värdeminskningen får ursprungliga kund stå för.

Hade inte CDON en representant här på forumet? Det har varit väldigt tyst i den här tråden.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KKay:

Vill jag köpa begagnat så betalar jag inte fullpris.
Värdeminskningen får ursprungliga kund stå för.

Hade inte CDON en representant här på forumet? Det har varit väldigt tyst i den här tråden.

Skickades från m.sweclockers.com

Joda, som säkert gått på julledighet tillsammans med lagret, och troligen även fått uppandeförbud från ledningen för att skadeeliminera.

CDON.COM
Cdon.com
1 323 inlägg i forumet
1 skapade trådar i forumet
0 album i galleriet
0 annonser i marknaden
Namn CDON Guru
Plats Malmö
Sysselsättning Nordic Product Manager
Registrerad 2009-08-26
Senast aktiv 2015-12-23 10:48

Senaste inlägget verkar vara detta:
#15866955

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

... Troligen även fått uppandeförbud från ledningen för att skadeeliminera.

Precis det jag kände

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Cdon.com

Förfallodatum flyttades fram för de orders som försenades efter Black Friday, vi har även avvaktat med aktiveringen av fakturorna under december. Du kan själv lätt flytta fram förfallodatum direkt hos vårt faktureringsbolag Qliro, eller kontakta kundtjänst antingen hos Qliro eller CDON så hjälper vi dig gärna med det - väljer du fakturabetalning så ska du givetvis inte behöva betala förrän du mottagit din beställning.

Skrivet av svalle:

Fråga till Cdon. Skulle inte ni flytta fram fakturadatumet för de som hade valt att betala med faktura?

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com

Tandborsthuvudena som reades ut under Black Friday och senare levereras från en av våra samarbetspartners, kontaktar du kundtjänst dröjer det då dessvärre lite längre att få svar då avdelningen som har hand om dessa ärendena ligger back mer än ordinarie kundtjänst. De betar av ärendena i tur och ordning, så du kommer få svar - vi ber verkligen om ursäkt för det stora dröjsmålet.

Skrivet av Bunz:

Snart har det gått en månad, jag saknar fortfarande en retursedel för den piratkopierade varan de sålde mig och de har inte svarat på något mail i snart två veckors tid nu. Och de har fortfarande bilden på orginalprodukten uppe på sin sida, känns djävligt seriöst detta...

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com

Upplever du att det dröjer med återbetalning, återkom gärna i det ärende där du varit i kontakt med oss tidigare, så vi kan kika närmare på det!

Skrivet av Johnnymann:

Låt mig gissa, är det Oral-B tandborstar?
Blev själv lurad, fick en returadress och skickade tillbaka skiten(ja det var SKIT)
Men än inte fått några pengar i retur.

Undrar om man får ersättning(75 kr) för portot, eftersom det så uppenbarligen var ett bedrägeri.....

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com

Jag kan tyvärr inte svara på hur prissättningen kontrolleras för en sådan här produkt, men just Marketplace är något som ligger högt upp på prioriteringslistan att förbättra under detta kommande året.

Skrivet av MultiMan:

Jag var på jakt efter LED-ficklampor av hyfsad kvalitet och har köpt LED Lenser av er tidigare som jag varit nöjd med. Eftersom prisläget försämrats överlag och flera är slutsålda så letade jag vidare och fann Ultrafire som enligt er marknadsföring är otroligt prisnedsatta, 50% eller mer.

Döm om min förvåning när jag hittar samma lampa, som säljs av samma företag, fast på Tradera. Där står inget om någon rabatt eller prissänkning. T o m frakten är billigare. Detta är alltså samma företag som säljer på er sida, Storely.

För mig är det inte alls ok att ni aggressivt framhäver kraftiga rabatter som inte existerar i verkligheten, vilket man alltså enkelt kan konstatera eftersom det handlar om precis samma ÅF på båda ställena.

Kommentarer? Varför ska jag välja er portal istället för Tradera? Har ni inga avtal med butikerna om detta? Det ser ju inte alls bra ut för CDON.

CDON, Storely:

http://i533.photobucket.com/albums/ee339/MultiMan_photo/StorelyCDON1_zpsqd0806on.png

Tradera, Storely:

http://i533.photobucket.com/albums/ee339/MultiMan_photo/StorelyTradera1_zpshztbroyj.png

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com

Hej alla!

Vi ber om ursäkt för att det varit tyst här under julhelgen, vi är nu på plats igen som vanligt och hoppas på att det inte ska bli liknande avbrott i svar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Suck.. Man lägger en order hos er, och får bara halva beställningen skickad trots att allt finns på erat lager. Resten av beställningen "behandlas" fortfarande, trots att de finns på lagret enligt eran sida. Det har gått 4 vardagar nu och 50% av min order som finns på erat lager är fortfarande under behandling. Nja.. Sista beställningen jag gör hos er.

Visa signatur

Nätverkstekniker, Programmerare, Designer
MSI B450 | AMD Ryzen 5 3600@4.2GHz 0.95v | 16GB Kingston HyperX 3400MHz DDR4 | EVGA Geforce GTX 780Ti | 120GB Samsung SSD | 1TB Seagate Barracuda

Permalänk
Medlem
Skrivet av wersaq:

Suck.. Man lägger en order hos er, och får bara halva beställningen skickad trots att allt finns på erat lager. Resten av beställningen "behandlas" fortfarande, trots att de finns på lagret enligt eran sida. Det har gått 4 vardagar nu och 50% av min order som finns på erat lager är fortfarande under behandling. Nja.. Sista beställningen jag gör hos er.

CDON har fortfarande lager på olika orter så det är inte säkert det skickas från samma lager beroende på
om det är olika varutyper.
Sen kan det vara så att resten är slut.
Det har visst hänt någon gång förut