Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av imo:

Tjenixen.
Läste de 3 senaste sidorna men kunde inte hitta att någon snacka om detta, ber om ursäkt ifall det är dubbelpost!

Kom förbi detta google docs när jag gjorde lite googlingar på vad man bör evolva etz.

Tydligen har varje pokemon bakom sin CP (combat power) andra atribut, brukar betecknas IV (idividual value), som vi inte kan se.
Väldigt grovt försimplat kan man säga att en maxad Rattata kan vara sämre än en annan maxad Rattata då dess inviduella grund stats, IV, kan vara väldigt olika.

Men hjälp av dokumentet jag länkade matar ni bara in CP, liv, power up cost samt om ni har gjort någon power up eller ej på den pokemonen ni vill kontrollera. Då kan de sedan ge er en procentsats som säger hur nära perfekt, aka nära max stats, just den specifika pokemonen är.
Ibland får man väldigt breda spektrum, iaf när jag testa lite snabbt på mina egna, men genom att du göra en power up (som instruktionerna till vänster förklarar) kommer ni reducera specktrummet och se vart det tenderar att gå. Guiden rekommenderar att bara lägga stardust på pokemons med 80%+

Är ni bara rena samlar och skiter i battle gissar jag att detta inte spelar någon roll.

Här har ni länken till orginal sidan jag hittade länken till dokumentet i, ifall ni heldre går via original sidans länk. Där ser ni att där nämst lite folk från Reddit som jobbat med det. Sen hur sant allt är kan jag inte svara på.

Det finns gott om IV calculators om man inte vill sitta i ett kalkylark. Det spelar dock större roll i de "riktiga" spelen, det ska inte skilja mer än typ 10% mellan sämsta och bästa i GO.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Det finns gott om IV calculators om man inte vill sitta i ett kalkylark. Det spelar dock större roll i de "riktiga" spelen, det ska inte skilja mer än typ 10% mellan sämsta och bästa i GO.

Haha, att man ibland är så naiv. Klart jag skulle googlat vidare innan man lade upp det... Facepalm.

Får väll bara hoppas att någon annan precis som mig som också missat detta tills nu och kan lära sig något.

Permalänk
Medlem

Tycker det går för fort att levla. Är level 27 efter en dryg vecka, ska bara finnas 40 har jag hört =( Tar det inte ens ett par år dit känns det jävligt trist. I turf som kräver att man motionerar mycket mer än pokemon go gör så krävs det lika mycket XP för att nå sista leveln som det gör att gå från 1 till näst sista ( det är drygt 40, minns ej exakt). Och den bästa turfaren har på 4-5år (spelet kom 2010) efter att ha cyklat timmar per dag blivit den enda som nått näst sista leveln =p Där får man inte heller mer XP per dag på sista leveln än första.

I go räcker det ju med att farma pidgeys och liknande. Jag gör 50-60 evolves per lucky egg och vips 50-60k XP på en halvtimme utan att ens röra mig :'(

Med berries och masters/greatballs är det inte svårt att fånga dem heller. Och sådana får man ju i överflöd. Mitt största problem är att min bag blir full hela tiden.

Spelet är visserligen kul. Men att jag fångat 2/3 av all pokemons redan gör att jag undrar vad som ska hålla antalet spelare uppe och rolig under lång tid?

Visa signatur

Nillithion and his Alminduors gonna have this world as there own

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dagol:

Tycker det går för fort att levla. Är level 27 efter en dryg vecka, ska bara finnas 40 har jag hört =( Tar det inte ens ett par år dit känns det jävligt trist. I turf som kräver att man motionerar mycket mer än pokemon go gör så krävs det lika mycket XP för att nå sista leveln som det gör att gå från 1 till näst sista ( det är drygt 40, minns ej exakt). Och den bästa turfaren har på 4-5år (spelet kom 2010) efter att ha cyklat timmar per dag blivit den enda som nått näst sista leveln =p Där får man inte heller mer XP per dag på sista leveln än första.

I go räcker det ju med att farma pidgeys och liknande. Jag gör 50-60 evolves per lucky egg och vips 50-60k XP på en halvtimme utan att ens röra mig :'(

Med berries och masters/greatballs är det inte svårt att fånga dem heller. Och sådana får man ju i överflöd. Mitt största problem är att min bag blir full hela tiden.

Spelet är visserligen kul. Men att jag fångat 2/3 av all pokemons redan gör att jag undrar vad som ska hålla antalet spelare uppe och rolig under lång tid?

Tyvärr kommer dom säkerligen lägga till "expansioner"....... Alltså alla Pokemons utöver dom 101 från "orginalet".

Visa signatur

B450 Aorus Elite - AMD Ryzen 5 3600X - GeForce RTX 2060

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dagol:

Tycker det går för fort att levla. Är level 27 efter en dryg vecka, ska bara finnas 40 har jag hört =( Tar det inte ens ett par år dit känns det jävligt trist. I turf som kräver att man motionerar mycket mer än pokemon go gör så krävs det lika mycket XP för att nå sista leveln som det gör att gå från 1 till näst sista ( det är drygt 40, minns ej exakt). Och den bästa turfaren har på 4-5år (spelet kom 2010) efter att ha cyklat timmar per dag blivit den enda som nått näst sista leveln =p Där får man inte heller mer XP per dag på sista leveln än första.

Jag är som sagt benägen att hålla med dig, men turf verkar ha ungefär samma problem.

De första 30 nivåerna i turf ser (i ljuset av senare nivåer) ungefär lika onödiga ut (lämnar knappt x-axeln) som de första 20 i pokemon go och de förta fem i ingress.
Pokemon go ser i alla fall inte så extremt ut jämfört med liknande spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dagol:

Tycker det går för fort att levla. Är level 27 efter en dryg vecka, ska bara finnas 40 har jag hört =( Tar det inte ens ett par år dit känns det jävligt trist. I turf som kräver att man motionerar mycket mer än pokemon go gör så krävs det lika mycket XP för att nå sista leveln som det gör att gå från 1 till näst sista ( det är drygt 40, minns ej exakt). Och den bästa turfaren har på 4-5år (spelet kom 2010) efter att ha cyklat timmar per dag blivit den enda som nått näst sista leveln =p Där får man inte heller mer XP per dag på sista leveln än första.

I go räcker det ju med att farma pidgeys och liknande. Jag gör 50-60 evolves per lucky egg och vips 50-60k XP på en halvtimme utan att ens röra mig :'(

Med berries och masters/greatballs är det inte svårt att fånga dem heller. Och sådana får man ju i överflöd. Mitt största problem är att min bag blir full hela tiden.

Spelet är visserligen kul. Men att jag fångat 2/3 av all pokemons redan gör att jag undrar vad som ska hålla antalet spelare uppe och rolig under lång tid?

eh jag är lvl 20 och det är 50,000 redan till nästa nivå, känns ju som man behöver redan nu ha 9 ägg igång som kläcks, hur tusan får du lvl 27 och upp dit snabbt ? hur många timmar har du spelat detta egentligen din galning...

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

eh jag är lvl 20 och det är 50,000 redan till nästa nivå, känns ju som man behöver redan nu ha 9 ägg igång som kläcks, hur tusan får du lvl 27 och upp dit snabbt ? hur många timmar har du spelat detta egentligen din galning...

Han skriver ju vad han gör..

Permalänk
Medlem

Oj missade, jag det är sant sjukt överflöd av råttor och pidgeys där jag bor, man ska nog köpa så man får mera innehåll i sin bag då eftersom man får ju samma monster mer eller mindre oftast. Men frågan är hur kul detta är egentligen ,sitta hemma och få massa xp när man evolvar? dom borde nerfa detta och ge istället mera xp när man är ute och fångar monster istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dagol:

Tycker det går för fort att levla. Är level 27 efter en dryg vecka, ska bara finnas 40 har jag hört =( Tar det inte ens ett par år dit känns det jävligt trist. I turf som kräver att man motionerar mycket mer än pokemon go gör så krävs det lika mycket XP för att nå sista leveln som det gör att gå från 1 till näst sista ( det är drygt 40, minns ej exakt). Och den bästa turfaren har på 4-5år (spelet kom 2010) efter att ha cyklat timmar per dag blivit den enda som nått näst sista leveln =p Där får man inte heller mer XP per dag på sista leveln än första.

I go räcker det ju med att farma pidgeys och liknande. Jag gör 50-60 evolves per lucky egg och vips 50-60k XP på en halvtimme utan att ens röra mig :'(

Med berries och masters/greatballs är det inte svårt att fånga dem heller. Och sådana får man ju i överflöd. Mitt största problem är att min bag blir full hela tiden.

Spelet är visserligen kul. Men att jag fångat 2/3 av all pokemons redan gör att jag undrar vad som ska hålla antalet spelare uppe och rolig under lång tid?

99% av spelarna kommer aldrig nå 40 dock pga hur galen exp som behövs. Som det är nu verkar många ge upp kring 20.
På lvl27 har du väl bara tagit 10% av expen för lvl40 eller så?

Jag har själv nästan helt lagt ner, gick två timmar igår och spelet gav mig 5km (gick fan nästan två mil). Hittade 10~ pokémon :/
Gjorde också mitt bästa för att gå rakt men hjälpte fan inte.
Är lvl23.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Plockade en Electabuzz med rätt sköna IV. 28/30 A+D och 15/15 STA.

Synd att det var en Electabuzz bara

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

99% av spelarna kommer aldrig nå 40 dock pga hur galen exp som behövs. Som det är nu verkar många ge upp kring 20.
På lvl27 har du väl bara tagit 10% av expen för lvl40 eller så?

Jag har själv nästan helt lagt ner, gick två timmar igår och spelet gav mig 5km (gick fan nästan två mil). Hittade 10~ pokémon :/
Gjorde också mitt bästa för att gå rakt men hjälpte fan inte.
Är lvl23.

Ursäkta mig, men du promenerar icke två mil på två timmar. Att distansmätningen i spelet fungerar sisådär vet vi alla, men många överskattar hur långt de faktiskt går.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Abbs:

Ursäkta mig, men du promenerar icke två mil på två timmar. Att distansmätningen i spelet fungerar sisådär vet vi alla, men många överskattar hur långt de faktiskt går.

Skyller på att jag var nyvaken, jag förflyttade mig två mil på två timmar.

Var egentligen 1.3mil~ till fot och 7km med bil som knappt rulla fram. Automat i drive och bromsa nästan hela tiden.
GPSn i telen kanske mäter fel, men var infon jag loggade.

Dold text
Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk

Lite tråkigt att bo på landet, finns två pokestops inom 10 minuter från varandra och det är bara på vägarna vid dessa som det spawnar pokemons

Visa signatur

3570K, MSI Z77A-GD65, GTX670 WF3 OC, 16GB DDR3@1600MHz

2600x, ASUS ROG STRIX B450-F GAMING, GTX1070Ti, 16GB DDR4@ 2666MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arkebuzer:

Lite tråkigt att bo på landet, finns två pokestops inom 10 minuter från varandra och det är bara på vägarna vid dessa som det spawnar pokemons

Ja och sen klagar vissa på att man levlar för snabbt när vi på landsbyggden som bäst kanske får några hundra exp per dag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arkebuzer:

Lite tråkigt att bo på landet, finns två pokestops inom 10 minuter från varandra och det är bara på vägarna vid dessa som det spawnar pokemons

Skrivet av Terrell:

Ja och sen klagar vissa på att man levlar för snabbt när vi på landsbyggden som bäst kanske får några hundra exp per dag

Fast jag själv bor i Malmö kan jag inte mer än hålla med att Pokemon Go utanför städer suger.
Och jag har så svårt att förstå varför de valt att göra på detta viset. Ska inte pokemons vara motsvarigheten till våra vilda djur? Dvs finnas ute i skogen, uppe på bergen osv.

Jag är fullt medveten om att majoriteten av deras använder (aka money cash) säker bor i städer, iaf när vi kollar på fattigare länder över världen. Men att lägga sånt fokus just på vart det bor mycket folk gör ju hela spelet skevet för användarna. Varför ska man bli "belönad" för att bo i en stor stad medans de som bor lite avsides får absolut ingenting.
Att lägga tex pokestop och gym LITE tätare i städer hade väll känts naturlig men den totala avsaknade av både gym, pokestops och pokemon spawn på landet gör det hela skrattretande.

Jag kan bara hoppas att det är något det jobbar på att patcha upp för det passar inte alls in på pokemon-temat för tillfället... Det funka säker på Ingress temat, men nu är det inte Ingress vi pratar om.

Och det hade faktiskt varit lite kul om det spelet uppmuntrade till att ta sig ut, och då menar jag inte för stads-vandring och sätta sig på ett fik där det finns lure osv. Utan faktiskt ut i naturen. Just nu bidrar det bara till att mer folk åker in till stan...

Permalänk
Medlem
Skrivet av imo:

Irronin när du svara på din egen fråga i det andra inlägget. Folk har just nämt det någon sida tillbaka.

Om du inte själv orkar gå tillbaka så verkar svaret vara ja.

Jepp man löste buggen med battery saver som alla andra buggar, genom att ta bort det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dagol:

Tycker det går för fort att levla. Är level 27 efter en dryg vecka, ska bara finnas 40 har jag hört =( Tar det inte ens ett par år dit känns det jävligt trist. I turf som kräver att man motionerar mycket mer än pokemon go gör så krävs det lika mycket XP för att nå sista leveln som det gör att gå från 1 till näst sista ( det är drygt 40, minns ej exakt). Och den bästa turfaren har på 4-5år (spelet kom 2010) efter att ha cyklat timmar per dag blivit den enda som nått näst sista leveln =p Där får man inte heller mer XP per dag på sista leveln än första.

I go räcker det ju med att farma pidgeys och liknande. Jag gör 50-60 evolves per lucky egg och vips 50-60k XP på en halvtimme utan att ens röra mig :'(

Med berries och masters/greatballs är det inte svårt att fånga dem heller. Och sådana får man ju i överflöd. Mitt största problem är att min bag blir full hela tiden.

Spelet är visserligen kul. Men att jag fångat 2/3 av all pokemons redan gör att jag undrar vad som ska hålla antalet spelare uppe och rolig under lång tid?

Låt bli att XP-grinda då? Det enda jag ser när du skriver är "jag trycker ner gaspedalen lite extra, och nu går det fortare än vad jag vill :(". Låt bli att fånga 50 dubletter och sansa dig lite.

Jag har spelat i två veckor och är på nivå 12. Antingen går det för fort att gå upp i nivå eller så spelar du rätt mycket?

Permalänk
Medlem

Fångade en Dragonite på ca 1700Cp förra veckan

Nu vill jag ha Snorlax..:) Hur har ni hittat era ? Ni som har en I ägg eller fångat i det fria ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av imo:

Fast jag själv bor i Malmö kan jag inte mer än hålla med att Pokemon Go utanför städer suger.
Och jag har så svårt att förstå varför de valt att göra på detta viset. Ska inte pokemons vara motsvarigheten till våra vilda djur? Dvs finnas ute i skogen, uppe på bergen osv.

Jag är fullt medveten om att majoriteten av deras använder (aka money cash) säker bor i städer, iaf när vi kollar på fattigare länder över världen. Men att lägga sånt fokus just på vart det bor mycket folk gör ju hela spelet skevet för användarna. Varför ska man bli "belönad" för att bo i en stor stad medans de som bor lite avsides får absolut ingenting.
Att lägga tex pokestop och gym LITE tätare i städer hade väll känts naturlig men den totala avsaknade av både gym, pokestops och pokemon spawn på landet gör det hela skrattretande.

Jag kan bara hoppas att det är något det jobbar på att patcha upp för det passar inte alls in på pokemon-temat för tillfället... Det funka säker på Ingress temat, men nu är det inte Ingress vi pratar om.

Och det hade faktiskt varit lite kul om det spelet uppmuntrade till att ta sig ut, och då menar jag inte för stads-vandring och sätta sig på ett fik där det finns lure osv. Utan faktiskt ut i naturen. Just nu bidrar det bara till att mer folk åker in till stan...

Grejen är att det är lite omvänt när det kommer till att spendera pengar i Pokemon GO.
Dom jag känner som är högst level, har bäst pokemons, m.m bor i eller i närheten av Stockholm och vandrar runt i innerstaden.
Och dom har inte spenderat en enda krona på spelet då dom har tillgång till en stor mängd Pokestops, m.m.

Medan de jag känner som har betalt för spelet är de som bor utanför städer.
T.ex köper man exp boost och Pokeballs för att utnyttja tiden så väl man bara kan när man är i ett bra område(dvs i en stad)

Och då det inte finns några pokestops utanför städer så har man valet mellan att betala för pokeballs via affären eller betala i form av bensin, m.m för att åka runt till Pokestops

Just nu känns det som att man lägger mer pengar på saker runt omkring än på själva spelet vilket är en stor miss för Niantic som inte tjänar ett öre på det

Permalänk
Medlem

@mikee1:
Satt i baksätet på en skruttig Volvo i 130 blås på motorvägen när föraren med panik i rösten utbryter "Det är en Snorlax här!!" och börjar fippla med telefonen. Då blev jag på riktigt ganska arg på honom, och det slutade med att ingen av oss fångade den. Men ibland får man fan sansa sig. PoGo och bilkörning är en ganska dålig kombination.

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk
Medlem

Alltså varför i helvete får jag aldrig 10km ägg? får bara 2 och 5km och vips är 9ägg fulla med skräpägg jag varken kan slänga eller bryr mig om, är det så för er andra lvl20+ ?

Permalänk

@HazZarD: Ja, jag hade 2x 10km ägg och säkert 10-20 stycken på 5 km innan level 20.

Nu på level 20 har jag fått 10 stycken 2km ägg....... =/

Visa signatur

nVidia Titan X (Pascal), Intel i9 9900K, 32 GB DDR4@3200 MHZ, Samsung 970 EVO 1TB, Asus Maximus Gene XI.

Acer Predator X34, Logitech G900, G513, G13, G933.
Creative GigaWorks S750 - 7.1 högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av doerman:

Tyvärr kommer dom säkerligen lägga till "expansioner"....... Alltså alla Pokemons utöver dom 101 från "orginalet".

Tyvärr? Det är väl en fullt rimlig utveckling när fler och fler börjat fånga alla eller nästan alla? Så länge dom även fixar till buggarna och lägger till andra funktioner också vill säga.

Skrivet av Arkebuzer:

Lite tråkigt att bo på landet, finns två pokestops inom 10 minuter från varandra och det är bara på vägarna vid dessa som det spawnar pokemons

Jepp det är trist, har istortsett gett upp levlandet och fångar bara pokemon jag inte har eller inte evolvat fullt ut.

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker spelet är ganska tråkigt när man är själv? Jag spelar nästan alltid med nära och kära, vilket gör att solo-sessionerna mest blir ensliga och långtråkiga. För så mycket händer det ju inte när man är ute och jagar...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Alltså varför i helvete får jag aldrig 10km ägg? får bara 2 och 5km och vips är 9ägg fulla med skräpägg jag varken kan slänga eller bryr mig om, är det så för er andra lvl20+ ?

Har fått totalt 7st 10km ägg, har hatchad 175st totalt, är lvl 25. De är rare utav bara helvete. till råga på det har jag bara fått Eevees, Scythers, Magmar och Pansirs i mina..

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Alltså varför i helvete får jag aldrig 10km ägg? får bara 2 och 5km och vips är 9ägg fulla med skräpägg jag varken kan slänga eller bryr mig om, är det så för er andra lvl20+ ?

Blir de mer sällsynta ju högre level man har? Har inte spelat speciellt mycket och var lvl 8 fram tills igår, har gått upp till lvl 10 nu. Men trea gånger i rad så fick jag 10km-ägg, två från samma pokestop. Fick ett till 10km-ägg igår. Efter det har de åtta andra äggen varit typ hälften 2km och 5km.

Edit: fick precis ytterligare ett 10km-ägg nyss.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Blir de mer sällsynta ju högre level man har? Har inte spelat speciellt mycket och var lvl 8 fram tills igår, har gått upp till lvl 10 nu. Men trea gånger i rad så fick jag 10km-ägg, två från samma pokestop. Fick ett till 10km-ägg igår. Efter det har de åtta andra äggen varit typ hälften 2km och 5km.

Edit: fick precis ytterligare ett 10km-ägg nyss.

Njae RNG, fick inte mitt första 10km ägg förrän lvl 21..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Bara jag som tycker spelet är ganska tråkigt när man är själv? Jag spelar nästan alltid med nära och kära, vilket gör att solo-sessionerna mest blir ensliga och långtråkiga. För så mycket händer det ju inte när man är ute och jagar...

Skickades från m.sweclockers.com

Det är ju helt klart roligare om man är fler.

Jag bor en bit utanför stan men det är faktiskt väldigt sällan jag ser någon som spelar själv överhuvudtaget. Kan vara en farsa eller något som går runt med barnvagnen men oftast är man 2 eller fler.

Jag själv skrattar till lite när man ser folk ute och man inte riktigt vill visa vad man gör.

Permalänk
Medlem

Jag levlade till 24 sen la jag ner, råkade kolla på en stream och såg hur sjukt orättvist spelet är.
Vi har 3 gym (cirka 20 minuter promenad mellan varje) och 4 stops med cirka 10min promenad mellan varje) på streamen hade han 6 st pokestops han kunde ta utan att flytta på sig, sen längs med den gatan fanns ytterligare 30 stops. Alla gick att ta på under 10 minuter.

Jag förstår att det är svårt att hitta landmarks i mindre orter, men det finns fan inget som motiverar att det måste vara ett pokestop på varenda jävla grej inne i städerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Jag levlade till 24 sen la jag ner, råkade kolla på en stream och såg hur sjukt orättvist spelet är.
Vi har 3 gym (cirka 20 minuter promenad mellan varje) och 4 stops med cirka 10min promenad mellan varje) på streamen hade han 6 st pokestops han kunde ta utan att flytta på sig, sen längs med den gatan fanns ytterligare 30 stops. Alla gick att ta på under 10 minuter.

Jag förstår att det är svårt att hitta landmarks i mindre orter, men det finns fan inget som motiverar att det måste vara ett pokestop på varenda jävla grej inne i städerna.

Det är ju också knappast landmarks som är stop i större städer. Allt beror på hur många som spelade Ingress och orkade fuska till sig ställen. Att de sen baserar spawnpoints efter vart folk varit förr är ju sjukt imo.
Spelar man i en storstad tar man 1-20 på 1h, de tog mig 50h~ här.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.