Är dessa loppisfynd någonting att ha?

Permalänk

Är dessa loppisfynd någonting att ha?

Hej!

Jag var nyligen på en loppis och hittade dessa ljudprylar:

JVC UX-BS1004
Philips SW 3800 (subwoofer)
Genexxa CS 100 (center)

En konstig samling kanske men eftersom jag fick allt för 150 kr så chansade jag.

Just nu använder jag bara hörlurar när jag sitter vid datorn eftersom jag inte har några högtalare, men hoppas kunna ändra på det.
Jag kan inte så mycket om ljud så jag skulle behöva lite hjälp:
Är de här grejerna någonting att spara?
Jag har ingenting förutom dem här, vad mer behöver jag?

Här finns lite bilder

Element på undersidan av subwoofern
_________________

Dold text
Permalänk
Inaktiv

Ursäkta om jag är hård men billigt skräp enligt mig. Å andra sidan, för 150kr kan man inte begära så mycket mer.

Permalänk
Skrivet av Kunzite:

Ursäkta om jag är hård men billigt skräp enligt mig. Å andra sidan, för 150kr kan man inte begära så mycket mer.

Helt okej, det var ju trots allt en chansning.

Permalänk
Medlem

Det är klart att det inte är några top-of-the-line saker om man säger så, men hittar du en billig förstärkare går det ju absolut få ljud ur sakerna

Visa signatur

NZXT H1 | Sapphire RX 5600XT PULSE | AMD Ryzen 5 3600 | ASUS Strix X470-I | 16gb Crucial Ballistix RGB @3600MHz | Kingston A2000 500gb | Samsung 860 Evo 500gb| Samsung 840 Evo 250gb | Philips E-line 27" 1440p @75Hz

Permalänk
Medlem

Genexxan är väl det som är något att ha. Men det är ju tyvärr bara en center som sagt.
Svensktillverkad. Jag hade två sådana hära en gång i tiden.

http://www.genexxa.se/genexxa_gx1500stone.php

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Rekordmedlem

Du har betalt ungefär delarnas bruksvärde så det handlar varken om ett fynd eller att du blivit lurad.
Det är rätt enkla delar men du betalade inte mycket heller så slit på prylarna och var nöjd, du har förhoppningsvis råd att köpa ett par bra golvhögtalare så kan du kombinera med de här delarna så får du surround och kan byta upp surroundkanalerna efterhand.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.