Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Går det åka runt? Kanske är meningen att det ska vara ett träd där eller nått.

Nix, provat på flera ställen runt det markerade området. Kommer ingenstans. Skapade ett inlägg på forza subreddit för o se om någon lyckats ta sig in i skogsområdet. Blev lite nyfiken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squedo:

Xbox Appen

ah att jag inte tänkte på det

Visa signatur

Galleri: https://imgur.com/a/4JTFzOF

Threadripper 1950X @ 3.8GHz — MSI X399 Gaming Pro Carbon
MSI 1080 Ti FE — 2 x PALIT 980 Ti — Corsair AXi1500W — G.Skill Trident Z RGB 64GB 3200 C14 — Corsair Obsidian 900D — EKWB custom loop — Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

Vad har hänt med Horizon 3? Den visar inte min inbyggda upplösning utan nån custom inställning på över 3000 pixlar, hela cpu gick upp i 100%, stängde av innan för att inte riskera nåt. Nån som vet hur man ska lösa skiten?

Permalänk
Medlem

Tröttnat på detta nu. Läst om folk som lyckats refund;a spelet. Någon som lyckats här? Själv hittar jag inget om återköp eller dylikt någonstans på deras hemsida eller Windows Store...

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Medlem
Skrivet av BostonGurkan:

Tröttnat på detta nu. Läst om folk som lyckats refund;a spelet. Någon som lyckats här? Själv hittar jag inget om återköp eller dylikt någonstans på deras hemsida eller Windows Store...

Det var inga problem att refunda spelet. Logga in på microsoft sida (den sida där du kan se dina programinköp). Gå till supportsidorna och öppna en chat med supporten. Ha ordernr till hands och en förklaring varför du vill häva köpet på spelet. Säg att du testat alla varianter av lösningar som finns tillgängliga utan önskvärt resultat. Det blev ordnat på ungefär 3 minuter för min del. Tar omkring två dagar att få tillbaka pengarna på ditt konto.

Visa signatur

"Once u go Intel, U never go back"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squedo:

Sjukt avancerad våffla!!! Har du gjort designen själv?!

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skippo:

Det var inga problem att refunda spelet. Logga in på microsoft sida (den sida där du kan se dina programinköp). Gå till supportsidorna och öppna en chat med supporten. Ha ordernr till hands och en förklaring varför du vill häva köpet på spelet. Säg att du testat alla varianter av lösningar som finns tillgängliga utan önskvärt resultat. Det blev ordnat på ungefär 3 minuter för min del. Tar omkring två dagar att få tillbaka pengarna på ditt konto.

Hittar inget alternativ för chat support. Vet att det funnits förr men vart jag än letar så finns endast telefonnummer...

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man fixar detta problem?

http://imgur.com/a/9UWb6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rocklets:

Sjukt avancerad våffla!!! Har du gjort designen själv?!

På sätt och vis. Det går att söka efter färdiga dekaler som andra har gjort, gick den vägen och letade fram några stickerbomb dekaler och lite annat smått och gott och bara smeta på. Så själva designen med placering av dekaler har jag gjort, men jag har inte gjort själva dekalerna.

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av BostonGurkan:

Hittar inget alternativ för chat support. Vet att det funnits förr men vart jag än letar så finns endast telefonnummer...

Fick tag i dem tillslut. Fick refund utan problem. Kanske köper det i framtiden igen när de fixat alla problem och har bättre stöd för rattar och tillbehör.

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Hedersmedlem

Nytt skumt problem då... Suck. Extremt dålig framerate i spelet (~30FPS) och extremt mycket stutter på inställningar som innan fungerat åtminstone hjälpligt. Afterburner visar att GPUn används till 100% men temperaturen ligger under 40 grader och core clock ligger stadigt på endast 575MHz. Vågar någon uttala sig om vad detta kan vara?

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av Andreaz1:

Nytt skumt problem då... Suck. Extremt dålig framerate i spelet (~30FPS) och extremt mycket stutter på inställningar som innan fungerat åtminstone hjälpligt. Afterburner visar att GPUn används till 100% men temperaturen ligger under 40 grader och core clock ligger stadigt på endast 575MHz. Vågar någon uttala sig om vad detta kan vara?
http://i.imgur.com/VNW8BE6.png

Har du överklockat? Jag upplevde samma symptom när jag klockade mitt GTX 780 för högt. Då låste sig kortet i lägsta power state. Krävdes en omstart för att bli av med det. Löste det genom att klocka ner grafikkortet 10MHz.

Det var som att kortet låg PRECIS på gränsen för vilken överklock det klarade.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squedo:

På sätt och vis. Det går att söka efter färdiga dekaler som andra har gjort, gick den vägen och letade fram några stickerbomb dekaler och lite annat smått och gott och bara smeta på. Så själva designen med placering av dekaler har jag gjort, men jag har inte gjort själva dekalerna.

Är du med i [SWEC] "klubben" (eller vad det nu heter i Forza)?

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rocklets:

Är du med i [SWEC] "klubben" (eller vad det nu heter i Forza)?

Yes! Mitt nick är JulL3r.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk
Medlem

Uppdatera gärna oss andra kontinuerligt om någon regelbundet följer trådar i forza forumet försöker själv att kolla lite där ibland men har dåligt med tid och det är ju sjuka mängder inlägg o trådar!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av mapo:

Någon som vet hur man fixar detta problem?

http://imgur.com/a/9UWb6

Du skulle ju kunna börja med att berätta vad problemet är?

Skrivet av Andreaz1:

Nytt skumt problem då... Suck. Extremt dålig framerate i spelet (~30FPS) och extremt mycket stutter på inställningar som innan fungerat åtminstone hjälpligt. Afterburner visar att GPUn används till 100% men temperaturen ligger under 40 grader och core clock ligger stadigt på endast 575MHz. Vågar någon uttala sig om vad detta kan vara?
http://i.imgur.com/VNW8BE6.png

Har spelet crashat? När spelet crashar för min del så låser sig mitt grafikkort på 575Mhz, bara att starta om datorn som gäller. Spelet körs i bordeless windowed mode vilket gör att den inte kan utnyttja gpu till fullo. Jag ligger själv väldigt lågt i värme, även om AB säger att spelet körs i min fulla överklock.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

@trickeh2k

Spelet jävlas med att köra i den dynamiska upplösningen i menyerna och det går inte att ändra. Så istället för 1440P blir upplösningen den där DSR som syns i kontrollpanelen. Vilket är runt 4K liknande upplösning.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Xyborg:

Har du överklockat? Jag upplevde samma symptom när jag klockade mitt GTX 780 för högt. Då låste sig kortet i lägsta power state. Krävdes en omstart för att bli av med det. Löste det genom att klocka ner grafikkortet 10MHz.

Det var som att kortet låg PRECIS på gränsen för vilken överklock det klarade.

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, ingen överklock. En omstart löste det för mig också men skumt ändå. Kan inte sluta facepalma över hur dåligt optimerat spelet är.

Skrivet av trickeh2k:

Har spelet crashat? När spelet crashar för min del så låser sig mitt grafikkort på 575Mhz, bara att starta om datorn som gäller. Spelet körs i bordeless windowed mode vilket gör att den inte kan utnyttja gpu till fullo. Jag ligger själv väldigt lågt i värme, även om AB säger att spelet körs i min fulla överklock.

Spelet kraschar hela tiden lite så där random. Vet dock inte om det hade gjort det just där, som sagt löste det sig efter en omstart.

Permalänk
Medlem

Sitter någon på en RX7 eller S14 de ej vill ha köper jag gärna dem för 500 000 credits stycket.

Permalänk
Medlem

Ny uppdatering på gång ikväll/inatt.

Ett gäng (för PC-spelare) anmärkningsvärda punkter:

Citat:

Performance
· Players running four-core setups on Windows 10 should see CPU improvements
· Improved thread layout changes for eight-core setups on Windows 10, resulting in improved performance
· Improvement to performance in upgrades and tuning screens on Windows 10
· Fixed a stall when driving in Byron Bay on Windows 10
· Stall fixed when applying Drivatar liveries while driving on Windows 10
· Stall fixed when driving in free roam on Xbox One

Se länken för vidare information.

Permalänk
Medlem

Låter ju bra men när får vi ett PC-demo? Det är ju över två veckor sedan spelet släpptes nu. Och på XONE släpptes ett demo långt innan spelet släpptes.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Hedersmedlem

Hoppas hoppas hoppas att det gör skillnad. Vi får dock inte se den ikväll, den släpps "7pm Pacific" vilket blir klockan 04:00 för oss.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Hoppas hoppas hoppas att det gör skillnad. Vi får dock inte se den ikväll, den släpps "7pm Pacific" vilket blir klockan 04:00 för oss.

Ja, det hoppas jag verkligen. Såg också att man lär ha åtgärdat problemet med suddiga skärmbilder tagna i fotoläget, vilket ju är välkommet. Återstår att se, men jag är försiktigt optimistisk vad gäller prestandaförbättringar.

Permalänk
Medlem

Lite inspiration för er som inte orkat kirra Nissan S14 ännu. Är fortfarande besviken att de utmaningarna är så absurt enkla att genomföra.

Permalänk
Medlem

Någon mer som byggt sin riktiga bil i spelet?
Äntligen la dom till R33 i Horizon så nu kan man glida runt där också och njuta!
Byggd så likt de gick och med samma effekt som den har på riktigt.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Tummen upp! Blir spel så fort jag vaknar imorgon, hade barnvakt imorgon så bra tajming!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Lagget i uppgraderingsmenyn är bortblåst med nattens uppdatering.

Permalänk

Joinade SWEC imorse. Jag heter FleXiuS85 i spelet.

Visa signatur

Fractal Design Define R6 | Asus ROG Strix B450-F Gaming | Ryzen 5 2600x | Ballistix Sport LT DDR4 16GB | Geforce RTX 3060 ti | OCZ 750w 80 Plus | OCZ Agility 3 -WD Green 1TB | AOC 24" 144Hz |

Permalänk
Medlem

Fan vad skönt med update, idag va första gången jag hade tålamod att sitta och kolla igenom menyerna för uppgradering.

Permalänk

min killer instinct livery, 50% klart.
hoppas ni gillar!

Visa signatur

i7 920 oc till 3.3ghz , gtx690, asusp6T, 75"tv som datorskärm, philips HUE och Lightpack i kombination med kodi :)