Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tyvar1:

bara glad om skärmen är i hd! 3DSen som man äger har alldeles för låg upplösning

Skickades från m.sweclockers.com

Jo, är ju första bärbara spelkonsollen som når upp till HD. Intressant att se om den i dockat läge når upp till FHD iallafall.

Permalänk
Medlem

Fler rykten: http://www.nintendolife.com/news/2016/10/nintendo_switch_to_r...

Känns mer och mer som att det är en renodlad portabel konsol med en docka för att spela på TV:n.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

Fler rykten: http://www.nintendolife.com/news/2016/10/nintendo_switch_to_r...

Känns mer och mer som att det är en renodlad portabel konsol med en docka för att spela på TV:n.

Verkar som att Apple och Nintendo har en sak gemensamt med varandra då...

Switching Accessories.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Jag har aldrig köpt Nintendo konsoler för prestanda. Köper Nintendo konsoler för jag älskar deras spel! För prestanda har jag min pc!

Nintendo + PC är bästa combon enligt mig

Skickades från m.sweclockers.com

Kunde inte uttryckt det bättre själv. Även om jag har naggat både på Sonys och Microsofts skapelser så har det alltid varit Nintendo som genererat mest spelglädje och då särskilt i sällskap som kanske inte är så inbitna tv-spelentusiaster.

De lite mer krävande titlarna tycks nästintill alltid komma till PC i slutändan(med några få undantag).

Så sjukt taggad inför Switch!

Permalänk
Konsolgrävare

Nu finns Miitomo i Sverige!
https://miitomo.com/en/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Arghh, pga namnbytet har jag trott att detta bara var en nyhetskommentartråd. Kunde bäste TS inte behållt NX i titeln?

Skrivet av Orisons:

Är det bra jag som är lite orolig över att de inte släpper hårdvaru informationen nu? Känns som att de vill hålla den hemlig under julhandeln, om Switch var bättre än Ps4/X1 så finns det ingen anledning att hålla den hemlig? Enda skälet jag kan se är att den är markant svagare och de vill inte att folk ska bestämma sig för ett kraftfullare system innan jul-hysterin?

Nintendo har alltsedan Wii aktivt hemlighållt de tekniska specifikationerna och belagt utvecklare med tystnadsplikt om det.

Skrivet av anon5930:

Lite nya rykten: http://www.eurogamer.net/articles/2016-10-27-nintendo-switch-...

"Let's start with the Nintendo Switch's screen. It is 6.2" in size, 720p and - for the first time in any Nintendo device - boasts a capacitive multi-touch screen. "

"So, how will the touchscreen work when the Switch is docked? While connected to your TV the Switch itself is out of reach - you play either with both JoyCon controllers attached to the system's grip or with a Pro Controller. The Switch's touchscreen is almost entirely obscured within the console's dock.

The answer may lie hidden in the right-hand JoyCon, which houses a short-range IR sensor in its base. This could be used to point at the TV to replicate basic touchscreen functionality, picked up by a corresponding IR sensor in the Switch's dock. "

Så om ryktena stämmer så är det "problemet" löst med.

Smart! Dock lär det inte få bli något med precision som styrs med touch, blir ju lite handikappat. Tänker spontant på Destiny of Spirits till PS Vita.

Skrivet av Solaris:

Verkar som att Apple och Nintendo har en sak gemensamt med varandra då...

Switching Accessories.

Nintendo och Apple har sedan en tid tillbaka varit väldigt lika. De säljer båda ett fåtal produkter på en förhållandevis nischad marknad enbart till konsumenter.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen detta stämmer, tror det skulle vara grymt bra för Switch att ha pokemon tidigt.

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Konsolgrävare

@GilbertG: Kändes mer logiskt att ha det riktiga namnet på konsolen nu när vi vet om det

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Kan någon förklara hur 4990kr är det svenska priset för Nintendo Switch, men att den kostar runt €225 enligt Nintendos egna announcements? Jag har därav helt tappat intresset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av izaqski:

Kan någon förklara hur 4990kr är det svenska priset för Nintendo Switch, men att den kostar runt €225 enligt Nintendos egna announcements? Jag har därav helt tappat intresset.

"Observera att priset bara är preliminärt och kommer justeras ned så fort vi vet det officiella priset och det är självklart det priset du betalar även om du förbokar nu."

Någon som har förbokat ännu? Från vilken sida isåfall och varför? Har aldrig förbokat någon konsoll tidigare men tänkte göra det med switch.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av ekeee:

"Observera att priset bara är preliminärt och kommer justeras ned så fort vi vet det officiella priset och det är självklart det priset du betalar även om du förbokar nu."

Någon som har förbokat ännu? Från vilken sida isåfall och varför? Har aldrig förbokat någon konsoll tidigare men tänkte göra det med switch.

Jag förbokade NX på Webhallen "Orderdatum : 2015-04-02" haha var rätt så länge sedan

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Läste det först nu, trodde på länken att det mest var en rak konvertering, men att det blir som en tredje version till Switch som är en extra länk till Sun och Moon är ju faktiskt coolt och gör mig rätt sugen. Kanske blir mitt första Pokémon sedan Guld och Silver Pokémon kommer få konsolen att sälja ordentligt. Konsolen är ju bärbar, så grundkonceptet med att byta djur och slåss med andra spelare är kvar. Vilket genidrag av Nintendo!

Skrivet av tyvar1:

@GilbertG: Kändes mer logiskt att ha det riktiga namnet på konsolen nu när vi vet om det

Kunde haft bägge Känns mindre förvirrande tycker jag, då vet man att tråden varit med ett tag.

Skrivet av izaqski:

Kan någon förklara hur 4990kr är det svenska priset för Nintendo Switch, men att den kostar runt €225 enligt Nintendos egna announcements? Jag har därav helt tappat intresset.

Finns inget officiellt pris, det presenteras i januari. Allt som är uppe nu är så kallade platshållare bara.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

Lite nyheter om Zelda: Zelda: Breath of the Wild may not be a launch title

Vilket också fått lite reaktioner: Zelda delay is a Nintendo bait and Switch disaster we've seen before
Där sägs det att Nintendo inte verkar ha lärt sig av tidigare misstag och sen är dom inne på lite samma sak som jag varit inne på om Zelda WiiU som utlovades som exklusivt till WiiU 2013 och skulle släppas 2015. Fast jag tycker nog Rayman till WiiU var mer en bait & switch.

För att avsluta med en mer positiv nyhet så är Skyrim nu bekräftat

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem

@Hurtigbullen
Jag bryr mig inte. Man kan aldrig vänta för länge på ett Zelda, särskilt som det blivit lite inflation i varumärket på senare år enligt mig. Jag har inte varit såhär pepp på Nintendo i allmänhet och Zelda i synnerhet sedan GC-tiden. Breath of the wild är det första spelet över huvud taget på åratal som jag ser fram emot, och konceptet med att det är öppet och ickelinjärt, precis som det första Zelda-spelet jag spelade när jag var 5 år, vilket jag njuter av än idag, gör mig exalterad som ett klappmongo. De får gärna putsa på det "tills det är klart".

Ocarina of time var också hiskligt försenat, åtminstone för sin tid. Det slutade med att bli världens bästa spel någonsin.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

Någon Foxconn-anställd som tydligen "läckt" lite specifikationer. Alltid kul med spekulationer men hur många % sanning kan vi hitta i denna text månntro.

https://www.reddit.com/r/NintendoSwitch/comments/5ea9uo/rumor_someone_who_producing_switch_at_foxconn_is/

Visa signatur

AMD 5800X3D - Asus ROG B450-F - AMD Sapphire Vega 56 Pulse
Intel 330 180GB - 32gb DDR4 - Meshify C - beQuiet L8 530w
Panasonic 50" VT60 - Xonar Essence STX - Arcam FMJ A39 - Monitor Audio BR5 - Nintendo

Permalänk
Medlem

@GilbertG Jag är också såld. 3DSen kommer kompletteras med en Switch när Zelda kommer.

Skrivet av Pelleboj:

Någon Foxconn-anställd som tydligen "läckt" lite specifikationer. Alltid kul med spekulationer men hur många % sanning kan vi hitta i denna text månntro.

https://www.reddit.com/r/NintendoSwitch/comments/5ea9uo/rumor_someone_who_producing_switch_at_foxconn_is/

Intressant! Prestandamässigt verkar den prestera rätt ok, om man ska tro ryktet då.

Permalänk
Konsolgrävare

Så löjligt taggad!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Mm, ser ju så otroligt lovande ut på alla plan. Länge sedan jag var så taggat inför ett spelsläpp

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Inaktiv

Riktigt härligt att få se det som kanske fattades mest innan, NPC's och en mer levande (spel)värld. Ser verkligen fram emot denna titel.

Jag håller på med att spela igenom Final Fantasy XV och kan även med denna titel se att Square Enix fortsätter i en trist riktning med deras mest framgångsrika spelserie. Glädjande att Nintendo fortfarande fortsätter i en bra riktning samtidigt som de utvecklar spelen. Inte alltid till det bästa (det där tåg-Zeldat till DS har jag nog mest svårt för) men fortfarande i en riktning som man som gammal spelare fortfarande kan uppskatta.

Blir nog att lyxa till med en samlarutgåva av detta spel. Känns som ett spel utöver det ordinarie.

Permalänk
Medlem

Nu finns det rykten om ett spel som kan få mig att vilja ha en Switch, Pokémon Stars.
Känns lite dumt att köpa en konsol för ett spel, men en möjlig åttonde generation lär väl komma till Switch isåfall vilket gör det lite mindre onödigt

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem

Tycker spelet ser fantastiskt ut! Älskar grafikstilen som ser ut som en korsning mellan Wind Waker och Skyrim.

Nintendo gör helt rätt här - kan man inte konkurrera i antal pixlar så se till att fokusera på annat för att få spelet riktigt snyggt istället för att det ska se ut som en sämre kopia av andra spel.

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av anon5930:

massa rykten nu dom senaste dagarna! Gha vill bara att januari ska komma så man får svar på alla frågor!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Dark Souls!

Ryktas om att Dark Souls-trilogin ska portas till Switch. http://wccftech.com/dark-souls-trilogy-release-considered-nin...
Blir nog köp för mig om det kommer då jag ännu inte spelat det på PS3.

Angående Zelda så tänker jag inte kolla på fler trailers och läsa in mig en massa, jag vill ha en "fräsch" och ofärgad första upplevelse och låta utforskandet och nyfikenheten få fullt genomslag i spelet. Jag är redan såld på det lilla jag sett och läst. För mig känns det som det allra första Zelda i modern tappning, och det säger inte lite. Att det inte synts så många karaktärer gör mig inget, är lite av ett plus faktiskt. Första Zelda var också ganska öde på så vis. Det var utforskande och pussellösning som gällde. Invånarna gömde sig i grottor och bakom buskar. Känns lite mer mystiskt så.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Kan man tom hoppas på Wii-support? GC och Wii är ju rätt lika varandra hårdvarumässigt. (Jag tänker tex på https://sv.dolphin-emu.org som emulerar båda konsolerna med samma kod.)

Permalänk
Medlem

Reggie demonstrerar Switch på Jimmy Fallon Show:

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av solemn:

Reggie demonstrerar Switch på Jimmy Fallon Show:

https://www.youtube.com/watch?v=7TJ7IUNWGl4

första gången man får se gameplay när Switch är undocked! Riktigt smooth i mina ögon! Tycker idén med switch är otroligt bra!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av GilbertG:

Ryktas om att Dark Souls-trilogin ska portas till Switch. http://wccftech.com/dark-souls-trilogy-release-considered-nin...
Blir nog köp för mig om det kommer då jag ännu inte spelat det på PS3.

Angående Zelda så tänker jag inte kolla på fler trailers och läsa in mig en massa, jag vill ha en "fräsch" och ofärgad första upplevelse och låta utforskandet och nyfikenheten få fullt genomslag i spelet. Jag är redan såld på det lilla jag sett och läst. För mig känns det som det allra första Zelda i modern tappning, och det säger inte lite. Att det inte synts så många karaktärer gör mig inget, är lite av ett plus faktiskt. Första Zelda var också ganska öde på så vis. Det var utforskande och pussellösning som gällde. Invånarna gömde sig i grottor och bakom buskar. Känns lite mer mystiskt så.

Hehe jo, känns rätt givet att just Dark Souls-serien skulle kunna dyka upp. Kanske en exklusiv titel, typ Demons Soul eller Bloodborne varit för Sony. Personligen hade jag gillat en exklusiv titel i Souls-stuk baserad på Zelda.

3D Dot Game Heroes hade jag gärna sett portas, hade varit riktigt trevligt för formatet. Lite av en bortglömd titel med, en bra Zelda-klon från FROM.

Skrivet av doomas:

Kan man tom hoppas på Wii-support? GC och Wii är ju rätt lika varandra hårdvarumässigt. (Jag tänker tex på https://sv.dolphin-emu.org som emulerar båda konsolerna med samma kod.)

Wii U är en tredje generations Gamecube så kanske. Intressant att se hur man löser detta. Wii borde gå bra med, även om kontrollerna kan bli lite svårt att lösa, iallafall till fots och i vissa titlar. Hemma borde det gå bra om man kan använda Wii-mote och nunchuck till.

Skrivet av solemn:

Reggie demonstrerar Switch på Jimmy Fallon Show:

https://www.youtube.com/watch?v=7TJ7IUNWGl4

"Anywhere you see you can get to". Älskar sådanna spelvärldar.

Ser riktigt bra ut och kul att se Switch faktiskt köra ett spel. Switch trailern visade ju inte riktiga spel som kördes trots allt.
Mario spelet ser rätt trevligt ut ändå, blir nog att prova på min LG G3 när spelet dyker upp.

Skrivet av tyvar1:

första gången man får se gameplay när Switch är undocked! Riktigt smooth i mina ögon! Tycker idén med switch är otroligt bra!

Skickades från m.sweclockers.com

Lite tveksam fortfarande, hade föredragit en stationär konsoll men hybrid-konceptet är ändå en bra kompromiss. Förutsatt att systemlösningen duger prestandamässigt då.
Lär nog bli ett köp oavsett, har ägt alla innan med. Men ska försöka avvakta tills det är tydligt vilket spelutbud vi har att vänta oss.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

första gången man får se gameplay när Switch är undocked!

Det är första gången vi ö.h.t. får se spelklipp från Switch-versionen; dockat eller ej - det säger ju Reggie själv i videon. Allt tidigare har varit renderingar och/eller från WiiU. Det ser dock oerhört lovande ut! En bra presentation som når ut till miljontals konsumenter, där Fallons (verkliga) entusiasm inte direkt ligger dem i fatet. Smart drag, NoA.

Visa signatur

De (tredje person, plural, subjektsform).
Dem (tredje person, plural, objektsform).
Vi (första person, plural, subjektsform).
Oss (första person, plural, objektsform).