Den stora Xbox One-tråden

Permalänk

Tja! skulle behöva ett speltips. Helst open world och bra story, lite fallout stuk hade vart nått!

Permalänk
Inaktiv

Nu vet jag inte hur många som följer tipstråden för digitala spel men jag postade ett inlägg där under kvällen då CDON säljer nycklar till Forza Horizon 3 och Gears of War 4 för 349kr/styck. Då dessa spel är Xbox Anywhere-titlar så blir spelet tillgängligt både på Xbox One och Windows 10. Jag slog själv till på FH3, hade GoW4 sedan tidigare: #16482139

http://cdon.se/spel/spel-downloads/forza-horizon-3-standard-e...
http://cdon.se/spel/spel-downloads/gears-of-war-4-standard-ed...

Skrivet av Uggi:

Både jag och min kompis har Live gold!

Skickades från m.sweclockers.com

Hm.... riktigt konstigt att det skiljer sig. :S

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Nu vet jag inte hur många som följer tipstråden för digitala spel men jag postade ett inlägg där under kvällen då CDON säljer nycklar till Forza Horizon 3 och Gears of War 4 för 349kr/styck. Då dessa spel är Xbox Anywhere-titlar så blir spelet tillgängligt både på Xbox One och Windows 10. Jag slog själv till på FH3, hade GoW4 sedan tidigare: #16482139

http://cdon.se/spel/spel-downloads/forza-horizon-3-standard-e...
http://cdon.se/spel/spel-downloads/gears-of-war-4-standard-ed...

Hm.... riktigt konstigt att det skiljer sig. :S

Dang!!! FH3 är uppe på 599:- jäkla skit att man missa

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Doktor_Krall:

Dang!!! FH3 är uppe på 599:- jäkla skit att man missa

Finns nog en god chans att vi får se samma priser 25'e november/Black Friday. CDON hade rätt bra spelpriser förra året på blandannat Xbox One-spel.

Men ja, inte lika attraktivt till fullpris. :/

Permalänk
Medlem

Då får man krypa till korset och erkänna att man hade fel, det var inte pyttemjuk som gjort fel utan min bank. Någonting hade uppenbarligen gått snett med överföringen i MS store, konstigt nog visade banken att det stod rätt till, ända tills jag ringde upp dom xD Jaja, slutet gott och allt det där... Tack för hjälpen.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Avstängd

Någon som var med i Closed beta på STEEP ? Hur tyckte ni det var ?

Permalänk
Medlem

Jag skulle verkligen behöva er hjälp. För ett par dagar sedan slutade jag helt plötsligt att få inbjudningar till spel och grupper. Lirar för det mesta Destiny och kan nu inte längre gå med i några fireteams eller groupchats då jag inte ser dessa även att man har skickat inbjudningar till mig.

Om jag blir tillagd som vän av någon kan jag själv gå in på denne "nya vän" och gå med i hans spel eller grupp men inte annars. Har någon tips på vad jag kan göra för att lösa detta? Har startat om både box och router, haft sladden urdragen en längre tid (minst 10 min) men inget verkar fungera.

Permalänk
Medlem

I morgon tänkte jag försöka slå till på en one, fråga är bara om jag helt ska ignorera den gamla (som lär finnas för bäst pris) med tanke på att S inte verkar ha någon nackdel med?
Men båda varianter ska vara tysta om de står vettigt va? Har en vän med gamla stora och den kan fläkten varva väldigt mycket men det beror nog på placering för det blir väldigt varmt framme vid bänken.

Förra året kunde man ju få one för 1990kr på BF så det är vad jag siktar på i år.

https://www.mediamarkt.se/sv/product/_microsoft-xbox-one-s-in... Innehåller 2 spel jag troligtvis köper så kanske är bra men någon superman film vill jag ju inte betala för ...

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Min gamla One står rätt öppet och då varvar fläkten inte mycket alls, sen har vi dom med nya S som tycker den låter betydligt mer än gamla. Vad som stämmer blir rätt subjektivt och från fall till fall.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem

Såg 12 månaders live kod för £25 på amazon.uk (man måste ju slicka microsofts arsle med jämna mellanrum om man har konsolen)
- är det någon hake eller kommer det funka på en svensk xbox.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tellus82:

Min gamla One står rätt öppet och då varvar fläkten inte mycket alls, sen har vi dom med nya S som tycker den låter betydligt mer än gamla. Vad som stämmer blir rätt subjektivt och från fall till fall.

Jag har aldrig hört fläkten på min Xbox One, har ganla modellen. Det enda som kan låta är installation av spel från skiva eller om det är riktigt tyst i lägenheten och jag är bakom TVn så kan nätdelen höras lite. Väldigt lågt spoltjut. Min står inte speciellt optimalt i TV-möbeln men har ventilation åt alla relevanta sidor men bara ett par cm i höjd.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av pacc:

Såg 12 månaders live kod för £25 på amazon.uk (man måste ju slicka microsofts arsle med jämna mellanrum om man har konsolen)
- är det någon hake eller kommer det funka på en svensk xbox.

Det ska funka. Jag köpte mitt för ett tag sedan från amerikanska Amazon och det gick utan problem. Har även köpt tidigare från brittiska sidor utan problem. Det ska vara regionsfritt.

Permalänk
Skrivet av pacc:

Såg 12 månaders live kod för £25 på amazon.uk (man måste ju slicka microsofts arsle med jämna mellanrum om man har konsolen)
- är det någon hake eller kommer det funka på en svensk xbox.

Köpte precis från engelska Gamestop, för typ samma pris. Funkade fint!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Potatissallad:

Det ska funka. Jag köpte mitt för ett tag sedan från amerikanska Amazon och det gick utan problem. Har även köpt tidigare från brittiska sidor utan problem. Det ska vara regionsfritt.

Såg också den där: https://www.amazon.co.uk/Xbox-LIVE-Month-Membership-Online/dp...

Men när jag skulle betala så fick man det här meddelandet:

Important message about the item you would like to purchase

We noticed that you're shopping from Sweden. This item is not available for purchase due to geographical restrictions. Not Shopping from Sweden? Change your country setting

Vet nån om en bra sida där dom säljer Xbox live gold 12 månader billigt?

Det bästa priset jag har hittat än så länge (förutom den via Amazon UK) var: 429:- för 12 månader.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tellus82:

Min gamla One står rätt öppet och då varvar fläkten inte mycket alls, sen har vi dom med nya S som tycker den låter betydligt mer än gamla. Vad som stämmer blir rätt subjektivt och från fall till fall.

Skrivet av anon5930:

Jag har aldrig hört fläkten på min Xbox One, har ganla modellen. Det enda som kan låta är installation av spel från skiva eller om det är riktigt tyst i lägenheten och jag är bakom TVn så kan nätdelen höras lite. Väldigt lågt spoltjut. Min står inte speciellt optimalt i TV-möbeln men har ventilation åt alla relevanta sidor men bara ett par cm i höjd.

Skickades från m.sweclockers.com

Blev en one s kan återkomma med vad jag tycker om ljudet om jag kommer ihåg.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marc Swing:

Såg också den där: https://www.amazon.co.uk/Xbox-LIVE-Month-Membership-Online/dp...

Men när jag skulle betala så fick man det här meddelandet:

Important message about the item you would like to purchase

We noticed that you're shopping from Sweden. This item is not available for purchase due to geographical restrictions. Not Shopping from Sweden? Change your country setting

Vet nån om en bra sida där dom säljer Xbox live gold 12 månader billigt?

Det bästa priset jag har hittat än så länge (förutom den via Amazon UK) var: 429:- för 12 månader.

Produkt: Xbox live 12 mån
Länk: http://www.game.co.uk/en/xbox-live-12-month-gold-membership-2....
Prisjakt: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=961066
Pris: 293kr (24,99 pund)

293kr var det belopp som drogs från min konto

Permalänk
Avstängd
Skrivet av drexler:

Produkt: Xbox live 12 mån
Länk: http://www.game.co.uk/en/xbox-live-12-month-gold-membership-2....
Prisjakt: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=961066
Pris: 293kr (24,99 pund)

293kr var det belopp som drogs från min konto

Nice!

Och den funkar om man har Xbox one i Sverige? med Sverige som språk/region?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marc Swing:

Nice!

Och den funkar om man har Xbox one i Sverige? med Sverige som språk/region?

Funkade inte i datorn då postnumret strulade av någon anledning, men när jag gjorde det på mobilen funka det fin fint.

Körde som gäst även om jag har ett konto, men lösenordet är inte tillgängligt i mitt huvud för tillfället

Permalänk
Medlem

Helt sjuka priser på Xbox One idag. T.ex: https://www.spelbutiken.se/produkt/xbox-one-console-1tb-rise-...
Sälj spelen från den bundle'n så har du en 1TB Xbox för säkert ~1400:-

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Avstängd
Skrivet av drexler:

Funkade inte i datorn då postnumret strulade av någon anledning, men när jag gjorde det på mobilen funka det fin fint.

Körde som gäst även om jag har ett konto, men lösenordet är inte tillgängligt i mitt huvud för tillfället

Körde också på "gäst" och Köpte nu och det fungerade perfekt!

Tack som fan för tipset!:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marc Swing:

Körde också på "gäst" och Köpte nu och det fungerade perfekt!

Tack som fan för tipset!:)

Inga problem

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

I morgon tänkte jag försöka slå till på en one, fråga är bara om jag helt ska ignorera den gamla (som lär finnas för bäst pris) med tanke på att S inte verkar ha någon nackdel med?
Men båda varianter ska vara tysta om de står vettigt va? Har en vän med gamla stora och den kan fläkten varva väldigt mycket men det beror nog på placering för det blir väldigt varmt framme vid bänken.

Förra året kunde man ju få one för 1990kr på BF så det är vad jag siktar på i år.

https://www.mediamarkt.se/sv/product/_microsoft-xbox-one-s-in... Innehåller 2 spel jag troligtvis köper så kanske är bra men någon superman film vill jag ju inte betala för ...

Såg det där erbjudandet på Media Marks som var sjuk bra. Tyckte det var ganska väntat att det var fyndläge på Xbox One denna Black Friday, med tanke på hur det ser ut med kommande framtida modeller. Tror att priserna kommer att upprepa sig under julhandeln eller åtminstone under mellandagsrean. Själv köpte jag min egen på förra årets BF till fyndpris, och sålde dessutom iväg det medföljande spelet på Tradera och fick ner priset ännu mer

Permalänk
Medlem

Jag har ett Corsair H2100 trådlöst headset som jag är nöjd med (även om folk på prisjakt gett det kass betyg) Men det verkar inte fungera med Xbox. Har ni några tips på några bra trådlösa (under 1000kr) som fungerar både på Xbox och dator?

Skrivet av Baradet Funkar:

Såg det där erbjudandet på Media Marks som var sjuk bra. Tyckte det var ganska väntat att det var fyndläge på Xbox One denna Black Friday, med tanke på hur det ser ut med kommande framtida modeller. Tror att priserna kommer att upprepa sig under julhandeln eller åtminstone under mellandagsrean. Själv köpte jag min egen på förra årets BF till fyndpris, och sålde dessutom iväg det medföljande spelet på Tradera och fick ner priset ännu mer

Såg att jag råkat köpa två av det paketet på något vis.
Men har mailat dom så de kan ta bort ena fick dock svar att de var högt belastade så det kunde dröja innan jag fick svar.
Men jag kommer kunna nyttja ångerrätten på en av dom om de nu skulle skicka båda även att jag tog på 14 dagars faktura? (det är två olika ordrar) Eller kommer de runt distansköpslagen på något vis när man tar på faktura?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Ni som endast köper digitala spel via tex US store. hur gör ni i dagsläger? måste man fortfarande bängla och köpa US version av giftcards sen köpa via store.

dags o damma av krysslådan nu när ff 15 släpps

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Galming:

Ni som endast köper digitala spel via tex US store. hur gör ni i dagsläger? måste man fortfarande bängla och köpa US version av giftcards sen köpa via store.

dags o damma av krysslådan nu när ff 15 släpps

Japp, jag gör så fortfarande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galming:

Ni som endast köper digitala spel via tex US store. hur gör ni i dagsläger? måste man fortfarande bängla och köpa US version av giftcards sen köpa via store.

dags o damma av krysslådan nu när ff 15 släpps

Jag köper spelen via Xbox store på datorn, med VPN aktiverat så jag får US dollars valutan.
Nu är iof dollarn rätt kass mot vad den varit, men fortf bättre än kronan.

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Såg att jag råkat köpa två av det paketet på något vis.
Men har mailat dom så de kan ta bort ena fick dock svar att de var högt belastade så det kunde dröja innan jag fick svar.
Men jag kommer kunna nyttja ångerrätten på en av dom om de nu skulle skicka båda även att jag tog på 14 dagars faktura? (det är två olika ordrar) Eller kommer de runt distansköpslagen på något vis när man tar på faktura?

Du har alltid ångerrätt hur du än betalar, men kanske är det bra om du kan stoppa leveransen till dig av det ena om du själv måste stå för kostnaden för returfrakten (vet ej om mediamarkt har fria returfrakt).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baradet Funkar:

Du har alltid ångerrätt hur du än betalar, men kanske är det bra om du kan stoppa leveransen till dig av det ena om du själv måste stå för kostnaden för returfrakten (vet ej om mediamarkt har fria returfrakt).

Redan fått mail om att båda skickas men att stå för returfrakt kan jag gott göra när jag är så klantig ( om den är rimlig )

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

@Billy Joe Bob: när du köper via datorn använder du dig alltså av ditt kreditkort ? eller måste du ändå använda giftcards?

Permalänk
Medlem

@Galming: Jepp, kreditkort.