Permalänk
Medlem

Spelat flera matcher nu med totalt obalanserade lag typ 25 emot 32 osv ..Auto balance team vore kanske något för DICE att fixa till...Värsta hittills var 18 emot 32 .. på conquest

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeCors:

@mapo:

Du ska ha v-sync OFF i nvidias kontrollpanel.

Gör en textfil som innehåller "GameTime.MaxVariableFps 140", döp den till user.cfg och lägg den i roten under "Battlefield 1" var du nu än installerat det.

Hellre tearing över 144fps än dubbelt med input lag så det känns som man åker på en räls.

Nej jag har G-sync aktiverat i nvidias kontrollpanel, och v-sync avslaget i spelmenyerna.

Permalänk
Medlem

@mapo:

Har du V-sync ON eller OFF i nvidias kontrollpanel? G-sync är mellan 30-max Hz. Har du V-sync ON i kontrollpanelen så får du ingen rolig upplevelse när fps når 144. Klarar din burk INTE 144 fps så lär du inte märka av det dock.

Permalänk
Medlem

@GeCors: Vill han spela bf1 med allt på low för att nå maximal FPS så ska han stänga av GSYNC totalt och köra ULMB/120hz. Vill han spela bf1 på ultra med hygglig fps på sitt 1070 så ska han ha VSYNC PÅ! i kontrollpanelen och AV i spel. Just det som är poängen när man inte får upp FPSEN till vad skärmen klarar.

Visa signatur

- 13600K | ASUS 3080 | 32GB DDR5 | XB271HU -

Permalänk
Medlem

@MrQke:

Även om han kör på ultra så skall V-sync vara avstängt då han har en 144hz skärm.

Visa signatur

Computer says no...

Permalänk
Avstängd

Finns det ingen fix för oss som inte kan joina servrar?! Sökt som en galning på Google..bara massa frågor utan svar.

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Medlem

@Vimsig: AV i spelet, Ja.

Visa signatur

- 13600K | ASUS 3080 | 32GB DDR5 | XB271HU -

Permalänk
Medlem

Om man exempelvis kör 2560x1440 i 144Hz i BF1 med V-sync aktiverat, samt G-sync aktiverat i Nvidia kontrollpanel så får man max 144 FPS i spelet. Slår man av V-sync i BF1 så kan FPSén dra vidare över 144Hz. Men G-sync är endast aktiv mellan 30 och 144 Hz.

I den här video från Battle(non)sense analyserar han G-Sync lag men han går också in på hur man ska ställa in diverse settings.

Visa signatur

Intel Core i9-10900K | ASUS ROG Z490 Maximus XII Formula (WI-FI) | ASUS TUF RTX 3090 OC | Asus ROG Swift PG259QNR 360Hz | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB / 4000MHz / DDR4 | Samsung 970 EVO Plus SSD 1TB M.2 | Corsair Cooling Hydro H100X / 240mm | Corsair HX1000i | Logitech PRO X Superlight | Fractal Design Meshify S2 | Windows 11 x64 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrQke:

@Vimsig: AV i spelet, Ja.

GSYNC är aktiverat mellan 30-144 oavsett om du har VSYNC på eller ej i antingen spelet eller nvidia kontrollpanelen. Det avaktiveras om du når över eller under de siffrorna. Jag kör alltid Vsync "av"även om jag har GSYNC på för jag vill ha så lite inputlag som möjligt. I spel där jag har över 144fps så kör jag helt utan GSYNC.

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Medlem

jag har ställlt in MSI afterburner "max fps limit" 120 . är det som att ja har vsynk på eller är det bara att det stryper så fps inte kommer över 120.. såg eran disskution o blev nygiken om ja ska testa vsync on, har ej gsync , men har en 120härts stjärm åck en nivida 980 ti

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem

@Oggaaaa: Ja, just det som jag säger. Når man över 144fps med 144hz skärm så spelar ju inte GSYNC/vsync av/på någon roll, då kan man lika väl spela med ULMB. Men personen i fråga sitter ju på en Asus ROG Swift PG279Q 144hz /1440p och då kommer han verkligen inte över 144fps med sitt 1070 OM han nu spelar i Ultra. Då är väl vsync PÅ(kontrollpanel) och AV i spel korrekt? Vad är ni inte förstår?

Edit: Ok, förlåt. Mer än jag förstod av tekniken, att du kör både AV i kontrollpanel och i Spel om du inte uppnår 144fps. Sorry.

Visa signatur

- 13600K | ASUS 3080 | 32GB DDR5 | XB271HU -

Permalänk
Avstängd

Detta spelet på banor med behemoth + hardcore = behemoth laget vinner då den inte går att skjuta ner + alla dör av salvorna.

10/10 på balansen.

DICEs implementation av HC är väldigt dålig förövrigt. Mycket teamkilling då folk inte ser vem som är fiende och lagkamrat.. svårt också ibland att se ifall man dödat sin fiende då man inte får upp något.

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem

Jo jag hittade det, hade v-sync avstängt i kontrollpanelen, så kör båda på nu, ska testa nu och se hur de flyter. Tack för alla svar, det var behövligt.

Permalänk
Avstängd

Jag trodde det var bäst att ha vertical synk i läget anpassningsbar.
Är jag helt fel på det??

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

@Mange43:

Om du spelar med handkontroll kan du köra med anpassningsbar. Man ska inte ha på v-sync NÅGONSIN om man spelar med mus.
Anpassningsbar = V-sync ON om du kan hålla t.ex 144fps på 144Hz-skärm. Om det droppar under 144 får du V-sync OFF.

Permalänk
Medlem

@Laxpudding , kan vi få detta löst "Diskussionen handlar om att ha VSYNC PÅ i Kontrollpanelen och AV i spel om ens grafikkort inte klarar att uppnå 144fps med 144hz skärm" Eller ska VSYNC vara AV i kontrollpanelen och AV i spel. Självklart kan man trixa och cappa fpsen för liknande resultat, men det är off topic.

Visa signatur

- 13600K | ASUS 3080 | 32GB DDR5 | XB271HU -

Permalänk
Medlem

vad är problemet? Om din fps pendlar mellan 30-143 så är ju G-sync alltid ON oavsett inställningar i kontrollpanelen eller i spelet. Det är ju vad som händer på 144 fps och ÖVER som kontrollpanelen bestämmer. Då har man ju 2 val. Antingen v-sync ON eller V-sync OFF när man är ÖVER 144 FPS eller på 144FPS. Det är inte svårare än så.

Permalänk
Medlem

Du förstår inte tekniken GeCors. Har du äns en GSYNC skärm? GSYNC har en egen flik, likaså vsync. GSYNC är alltid ON, likaså VSYNC i kontrollpanelen.

Visa signatur

- 13600K | ASUS 3080 | 32GB DDR5 | XB271HU -

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrQke:

Du förstår inte tekniken GeCors. Har du äns en GSYNC skärm? GSYNC har en egen flik, likaså vsync. GSYNC är alltid ON, likaså VSYNC i kontrollpanelen.

Oh dear lord.... Har en acer xb240H G-sync skärm.

Man väljer g-sync, ulmb eller fixed refresh rate under fliken "Monitor tehnology".
Har man valt g-sync kommer g-sync vara aktivt mellan 30-143 fps
Om fps når 144fps eller högre kickar det alternativ man valt under fliken "vertical sync" igång: ON, OFF eller use 3d app.
Om du då valt ON under vertical sync kommer du ha v-sync ON/G-sync OFF om du når 144fps
Om du då valt OFF under vertical sync kommer du ha v-sync OFF/G-sync OFF om du når 144fps
Om du då valt "use 3d-app" under vertical sync kommer du ha G-sync OFF samt v-sync du valt i spelet om du når 144fps

Kan jag förklara det bättre än så? SÅ fungerar det.

Permalänk
Medlem

Battle(non)sense förklarar g-sync och varför man cappar:

https://www.youtube.com/watch?v=F8bFWk61KWA&feature=youtu.be&t=8m

Permalänk
Medlem

@GeCors: Jamen då är ju vi på exakt samma plan, vad tjabbar vi om? Vi vet vad det innebär, försökte bara ge honom ett tips för få mer smooth känsla som han önskade. Menade då att han skulle testa med vsync på i windows, och off ingame

Jag utgår bara lite från vad fler än jag tycker man ska ha för inställningar.

https://www.reddit.com/r/nvidia/comments/3xmwd8/gsync_vsync_o...

https://linustechtips.com/main/topic/492436-gsync-should-i-ha...

Från linustech

"So OP, to clarify.
Ingame: Vsync Off
Control panel: Gsync On, Vsync On."

edit:Ja jag vet om att man kan cappa, det är ett bättre alternativ, det var inte poängen.

MOD, ta bort alla dom här meningslösa inläggen.

Visa signatur

- 13600K | ASUS 3080 | 32GB DDR5 | XB271HU -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fisken1986:

Finns det ingen fix för oss som inte kan joina servrar?! Sökt som en galning på Google..bara massa frågor utan svar.

Jag lyckades lösa genom att aktivera DX11 ist för 12.

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zarnexx:

Jag lyckades lösa genom att aktivera DX11 ist för 12.

Redan testat :(, funkar inte. Antar att man får köpa ett Xbox och Bf1 om man vill kunna spela det smärtfritt..

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fisken1986:

Redan testat :(, funkar inte. Antar att man får köpa ett Xbox och Bf1 om man vill kunna spela det smärtfritt..

Händer det på alla spellägen? Får problemet ibland när jag vill köra Operations med 64-spelare, brukar dock lösa sig efter 4-5 försök.

Har du testat att reparera spelet i origin?

Testat detta?

"Just for giggles go to C:\Users\kmfayisob16\Documents\Battlefield 1\settings and delete all files EXCEPT the first three which should be meta.xml, PROFSAVE, and PROFSAVE_backup. Not because you did this you will, in the game, have to review all settings because some will change. I did this and it got rid of the game exit black screen hang. My keyboard settings remained the same.

You could try turning off network throttling, but this depends on you version of Windows.

You could try clearing your network cache:
https://documentation.cpanel.net/display/CKB/How+To+Clear+You...

https://forums.battlefield.com/en-us/discussion/62064/cant-co...

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gwaniiz:

Händer det på alla spellägen? Får problemet ibland när jag vill köra Operations med 64-spelare, brukar dock lösa sig efter 4-5 försök.

Har du testat att reparera spelet i origin?

Testat detta?

"Just for giggles go to C:\Users\kmfayisob16\Documents\Battlefield 1\settings and delete all files EXCEPT the first three which should be meta.xml, PROFSAVE, and PROFSAVE_backup. Not because you did this you will, in the game, have to review all settings because some will change. I did this and it got rid of the game exit black screen hang. My keyboard settings remained the same.

You could try turning off network throttling, but this depends on you version of Windows.

You could try clearing your network cache:
https://documentation.cpanel.net/display/CKB/How+To+Clear+You...

https://forums.battlefield.com/en-us/discussion/62064/cant-co...

Jo, reparera, ominstallera..testat olika drivrutiner till GTX970, raderat de filerna så att man var tvungen att ställa om allt i spelet och se om introfilmen..

Spelet fungerar galant i självspelarläge..men så fort man ska lira med polarna..eller andra så blir det krasch till skrivbordet efter att spelet har laddats klart.

Kollat brandväggen, spelet går igenom..samma sak med routerns portar..spelet är accepterat, testat alla tips på nätet..Tydligen vill de inte ha PC-spelare..

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk

Älskar bf1, det är nog det roligaste spelet jag har lirat! Tyvärr så har jag stött på ett problem, jag kan inte ansluta till EA's server. Jag har gjort allt jag kan för att försöka lösa det här. Om någon har något tips eller någon idé på hur man kan lösa det här får ni gärna skriva det i min tråd "Högt ping".

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av MrQke:

@Laxpudding , kan vi få detta löst "Diskussionen handlar om att ha VSYNC PÅ i Kontrollpanelen och AV i spel om ens grafikkort inte klarar att uppnå 144fps med 144hz skärm" Eller ska VSYNC vara AV i kontrollpanelen och AV i spel. Självklart kan man trixa och cappa fpsen för liknande resultat, men det är off topic.

Normalfallet med adaptiv sync är att fps från grafikkort och Hz på skärmen följer varandra när fps ligger inom ett spann, till exempel 30-144 Hz på många G-Sync-skärmar. Ligger fps då inom Sync-intervallet har det ingen betydelse hur man ställer V-sync. Det är först när man kliver utanför spannet för den adaptiva syncen V-Sync-inställningen tar effekt.

Typexemplet är man stänger av V-sync för att ligga med så låg latens som möjligt i den typ av spel som kräver hög- koordinations eller reaktionsförmåga

Permalänk
Medlem

Har dom fixat problemet nu med BF1 i senaste Nvidia driver? Vågar man tanka den?

Visa signatur

i7-11700k - RTX 3080 - 32GB DDR4 - 1TB SSD

Permalänk
Avstängd

@Lspn:
Sålänge du inte kör sli funkar det.
(Är så för mig.)

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

Är SLI fortfarande obrukbart? Fortfarande massiva flickerings?