Tänkt överraska syrran med ny laptop

Permalänk
Medlem

Tänkt överraska syrran med ny laptop

Det enda hon kommer göra med den är att kolla på film. Bilder sparar hon på telefon så behövs inget överdrivet lagringsutrymme. HDMI uttag är ett måste och USB uttag för tangentbord och mus. Skulle vara riktigt coolt om det finns med IPS skärm då hon emellanåt brukar titta på datorn när hon inte orkar köra in HDMI sladden. Budget går upp till 3000-4000, om ni hittar i metall så den plastiga känslan försvinner hade varit perfekt då det var det hon inte tyckte om med sin förra att den kändes så pass plastig. Har tittat lite på en Chromebook men vet inte vad skillnaden är mellan en vanlig laptop och Chromebook.

Visa signatur

CPU= Intel Core i7 6700k
PSU= EVGA Supernova G2 750W
Moderkort= ASUS Z170 Pro Gaming
GPU= ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX
Minne= Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15 (2x8GB)

Permalänk
Avstängd

Kanske en begagnad Zenbook eller vad de heter? Smidiga och ofta fina skärmar.

Köpte en sådan här på forumet för ett tag sedan, ett riktigt fynd. Köpa nytt i den prisklassen du anger får man inte så bra saker för tycker jag nog.

Permalänk
Hedersmedlem

Kolla in tipsen här:
http://www.sweclockers.com/forum/trad/1459920-laptop-till-fli...

Chromebook kör Googles eget OS istället för Windows. Det går säkert att installera Windows, men då får du ju den utgiften också.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

@videopac: Den kommer inte användas till något annat förutom Facebook, Spotify och film. Det är jag helt hundra på så behövs inte så mycket

Visa signatur

CPU= Intel Core i7 6700k
PSU= EVGA Supernova G2 750W
Moderkort= ASUS Z170 Pro Gaming
GPU= ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX
Minne= Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15 (2x8GB)

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU= Intel Core i7 6700k
PSU= EVGA Supernova G2 750W
Moderkort= ASUS Z170 Pro Gaming
GPU= ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX
Minne= Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15 (2x8GB)

Permalänk

Så länge hon inte hanterar några större filer så tror jag den chrome-booken du länkade fyller syftet mer än väl. Jag har inte jättestor erfarenhet av chromebooks, men windows-laptops i den prisklassen är ju aldrig roliga. Ska du ha aluminiumhölje är nog inte valmöjligheterna jättestora, så kör på den

PS. Hoppa begagnade laptops, man vet aldrig vad man får

Permalänk
Avstängd
Skrivet av borgeflak:

PS. Hoppa begagnade laptops, man vet aldrig vad man får

Haha, det är ju sant, man kan ju förstås råka ut för någon rolig typ som lurar en. Men köpa en ny Celeron- eller Atom-baserad laptop för en 3-4' skulle jag då aldrig göra, då är man ju redan lurad från affären rent av

Men alla är vi olika

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mythzs:

@videopac: Den kommer inte användas till något annat förutom Facebook, Spotify och film. Det är jag helt hundra på så behövs inte så mycket

Skrivet av Mythzs:

Min enda erfarenhet av Chromebooks är att grabben har en i skolan och den verkar starkt begränsad. Jag skulle aldrig köpa en. Men om hon förstår konceptet och hon är ok med de begränsningarna så varför inte?

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk
Medlem

Det enda vettiga valet i prisklassen just nu. Kör på denna om hon vill ha en 15 tums laptop.

Visa signatur

[CPU: Intel i5-750 @ 2,6 ghz][MB: Gigabyte P55A-UD3][GFX: Phantom Geforce 670 GTX OC][RAM: Corsair XMS3 1600MHz 8GB][Chassi: Fractal Design r3] [HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3][SSD: Crucial MX100 2.5" 7mm 256GB @ SATA 2][PSU: Corsair TX650W][CPU Kylning: Akasa Venom][OS: W7 64-bit][Skärm: BENQ 2412]

Permalänk
Avstängd

Denna känns ju sjukt prisvärd jämfört med en Chromebook

http://www.sweclockers.com/marknad/135919-smidig-laptop-13-3-...