Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Ringde till Toyota idag. Att byta vajer på höger sida skulle kosta 2300kr. Att smörja frambromsarna kostar 400kr och då gör dom både vänster och höger. 400kr för att få bromsarna smorda skulle jag kunna gå med på, men 2300 för att fixa vajern är jag inte så pepp på. Men håller på och försöker hitta någon annan som kan göra det åt mig lite billigare. Ska se om jag kan få låna smörjgropen på farsans jobb för då skulle jag kunna komma åt under bilen och kolla hur det ser ut.

Bromsarna bak funkar som dom ska med pedalen. Inga trumbromsar utan det är skivbromsar, men tydligen ska det vara någon slags trumma i skivbromsen på något vis.

Nu vet jag inte exakt din bilmodell, eller ålder på den, men jag skulle säga att är den 10+, titta på andra verkstäder än Toyota själva. Tex Mekonomen har en hel del affilierade och certifierade verkstäder, många av dem med bra priser och du får stämpel/kvitto på allt. Toyota byter nämligen hela allt:et, medan andra verkstäder kanske bara byter den del som är trasig. Därför kan de göra samma jobb, till bättre pris. Kolla runt vad det finns för verkstäder i din närhet.

Är den närmare 15+ år och/eller "sk skrotbil", gör den billigaste reparationen till handbromsen du kan, bara den fungerar och blir godkänd. Smörja bromsen fram kostade mig 200kr på enklare verkstad senast jag fick det gjort, men det var på en gammal bil som sagt, 13 år gammal om jag minns rätt. Detta var också innan jag såg hur man kunde göra det själv. Har man inte verktyg dock är det dyrt att börja.

Permalänk
Medlem

Lite orolig för min katt, han har inte gjort Nr.2 på 4 dagar. Ska till veterinären om ca 1 timme.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Nu vet jag inte exakt din bilmodell, eller ålder på den, men jag skulle säga att är den 10+, titta på andra verkstäder än Toyota själva. Tex Mekonomen har en hel del affilierade och certifierade verkstäder, många av dem med bra priser och du får stämpel/kvitto på allt. Toyota byter nämligen hela allt:et, medan andra verkstäder kanske bara byter den del som är trasig. Därför kan de göra samma jobb, till bättre pris. Kolla runt vad det finns för verkstäder i din närhet.

Är den närmare 15+ år och/eller "sk skrotbil", gör den billigaste reparationen till handbromsen du kan, bara den fungerar och blir godkänd. Smörja bromsen fram kostade mig 200kr på enklare verkstad senast jag fick det gjort, men det var på en gammal bil som sagt, 13 år gammal om jag minns rätt. Detta var också innan jag såg hur man kunde göra det själv. Har man inte verktyg dock är det dyrt att börja.

Hmm ja visst snåla kan man göra om man gör det rätt och har kunskaperna.

Bromssystem är däremot något jag inte anser att man skall snåla in och försöka på sig själv om man inte har gjort det innan.

Jag som jobbat som bilmek har sett rena dödsfällor från "förståsigpåare"

Men men en märkesverkstad är dyrare än oberoende verkstäder. Mitt tips är att leta efter någon på bilmek på bygden då de generellt sett är billigare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donkey:

Hmm ja visst snåla kan man göra om man gör det rätt och har kunskaperna.

Bromssystem är däremot något jag inte anser att man skall snåla in och försöka på sig själv om man inte har gjort det innan.

Jag som jobbat som bilmek har sett rena dödsfällor från "förståsigpåare"

Men men en märkesverkstad är dyrare än oberoende verkstäder. Mitt tips är att leta efter någon på bilmek på bygden då de generellt sett är billigare.

Skickades från m.sweclockers.com

Normalt sett håller jag med dig, men handbromsen är inte "dödsfälla". Och går reparationen genom besiktningen är den också tittat på och okej. Är en skillnad på att byta hela vajersystemet, mot att ev bara laga det som är trasigt. Och han har bekräftat att bakre bromsarna fungerar som de ska, så det handlar om en vajer med stor sannolikhet som lossnat eller gått av, inte att bromsarna skulle vara dåliga.

När det gäller hans fram bromsar så är smörjning inget hightech. Du kan göra det själv genom att ta av hjulet och en bult. Du behöver inte ta av slangar, eller lufta/återfylla systemet. Jag säger inte att han ska köpa nya saker, eller lappa hop dessa, utan bara göra det man normalt gör vid service, dvs smörja bromsarna så de inte ligger an, och 400kr för att ta av 2 hjul, 2 bultar och kleta på lite fett är inte direkt prisvärt. Han har (om jag förstått det rätt) godkänd bromsfunktion, de går bara inte tillbaka som de ska på vänster fram.

Mekonomen som jag föreslog är något mellanting mellan märkes och lilla firman. Du får en godkänd del och garanti på jobbet, precis som på märkes verkstan, men inte till hutlösa överpriser som ofta OEM normalt tar. Om inget annat bör han definitivt få pris uppskattning från mer än ett ställe iaf, innan han gör något.

Permalänk

I många år har mitt liv sett lika tomt ut. Jag fann nu en hund och föreställer mig hur glad jag skulle vara att ha en livsvän som jag lägger större delen av min fritid på. Till min förvåning så var säljaren positiv trots att jag saknade tidigare ägande av schäfer.
Januari, pengabrist, jag fick be om ursäkt och backade. Kunde lösa den ekonomiska biten men alla i min omgivning säger att "det är så mycket, du blir så låst, det är fel för dig" bla bla och jag tappar ju självförtroendet totalt. Jag förstår ju att dom egentligen tänker sig själva ha denna hunden, inte på att jag sitter här ensam varje vardag och helg och bara hade mått bra av att få något att pyssla om och träna....

Suck.. Dom kanske har rätt, världens mest ägda hundras som både pensionärer och annat har i sina hem, som anses vara bra förstahund för den är förlåtande sålänge man fortsätter försöka i all evighet... Kanske är fel för mig som bara mött dessa via flickvän, och annan tjej föddeupp enklare hundar så jag var med på träning och tävling - men som aldrig ägt någon själv och kanske inte når upp till elit-träningsnivån...

Gah. den är ju så fin och dess personlighet var så rätt...

Permalänk
Medlem

Jag beställde en förstärkare från AliExpress med DHL förra veckan som skickades i fredags.
Jag fick då ett mess att det var på väg hit. Står att jag kan välja fall det ska komma till en service point (som ligger 5km bort istället för ombudet som ligger 800m från mig??!) eller hem. Det kommer då att leveras mellan 8 och 17.
Jag väljer hem för att jag har frivecka och antar att de messar igen dagen innan att nu imorgon kommer det. Då får man vara hemma liksom.

Nej men nu får jag att mess att de har försökt leverara klockan 13:30 (????!) när jag såklart var ute för lunch. Och vill jag boka ny leverans måste jag göra det innan 17 för att få det dagen efter. MEN VARFÖR SKICKAR NI INTE SMS INNNA 17 DÅ SÅ JAG KAN GÖRA DET? ÅÅåh.

Så jag är arg över att DHL är ett skämt till fraktföretag, i alla fall för privatpersoner. Det är sjukt hur de bara kör över oss.
Är det rimligt att man ska sitta och vänta alla vardagar från 8-17 från att paketet skickas tills man får det??!

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Skrivet av Sweex:

Jag beställde en förstärkare från AliExpress med DHL förra veckan som skickades i fredags.
Jag fick då ett mess att det var på väg hit. Står att jag kan välja fall det ska komma till en service point (som ligger 5km bort istället för ombudet som ligger 800m från mig??!) eller hem. Det kommer då att leveras mellan 8 och 17.
Jag väljer hem för att jag har frivecka och antar att de messar igen dagen innan att nu imorgon kommer det. Då får man vara hemma liksom.

Nej men nu får jag att mess att de har försökt leverara klockan 13:30 (????!) när jag såklart var ute för lunch. Och vill jag boka ny leverans måste jag göra det innan 17 för att få det dagen efter. MEN VARFÖR SKICKAR NI INTE SMS INNNA 17 DÅ SÅ JAG KAN GÖRA DET? ÅÅåh.

Så jag är arg över att DHL är ett skämt till fraktföretag, i alla fall för privatpersoner. Det är sjukt hur de bara kör över oss.
Är det rimligt att man ska sitta och vänta alla vardagar från 8-17 från att paketet skickas tills man får det??!

Bara att utgå ifrån att dom alltid gör så. Deras ursäkt är att den som skickar inte har betalat för smstjänst.
Jag får alltid be dom stoppa leveransen och åka 7mil enkel resa för att hämta i deras terminal om jag vill slippa vänta extra dagar.
- Skriv INTE på något innan du försökt granska kartongen till max, skador är där, frågan är om dom har gått genom wellpapen och skadat innandömet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lassefrasse:

I många år har mitt liv sett lika tomt ut. Jag fann nu en hund och föreställer mig hur glad jag skulle vara att ha en livsvän som jag lägger större delen av min fritid på. Till min förvåning så var säljaren positiv trots att jag saknade tidigare ägande av schäfer.
Januari, pengabrist, jag fick be om ursäkt och backade. Kunde lösa den ekonomiska biten men alla i min omgivning säger att "det är så mycket, du blir så låst, det är fel för dig" bla bla och jag tappar ju självförtroendet totalt. Jag förstår ju att dom egentligen tänker sig själva ha denna hunden, inte på att jag sitter här ensam varje vardag och helg och bara hade mått bra av att få något att pyssla om och träna....

Suck.. Dom kanske har rätt, världens mest ägda hundras som både pensionärer och annat har i sina hem, som anses vara bra förstahund för den är förlåtande sålänge man fortsätter försöka i all evighet... Kanske är fel för mig som bara mött dessa via flickvän, och annan tjej föddeupp enklare hundar så jag var med på träning och tävling - men som aldrig ägt någon själv och kanske inte når upp till elit-träningsnivån...

Gah. den är ju så fin och dess personlighet var så rätt...

Min vän! Vill du skaffa en hund så skaffar du banne mig en hund. De bästa av vännerna man kan ha, du kommer aldrig känna dig ensam igen!
Men med en hund så kommer ansvar, så som att gå ut med hunden på morgonen och under dagen. Utöver de kissandet/bajsandet så behövs promenader och aktivering av hunden, vilket många glömmer.
Men om du känner att du fixar det och kan lösa med jobb o annat, så skaffar du dig en byracka :).
Måste det vara en schäfer? Finns sällskapshundar som inte behöver lika mycket aktivering och mental stimulering.

Men som sagt kan du lösa det så att hunden inte behöver sitta ensam i 8h när du jobbar och att ni är ute mycket och har ekonomi för diverse saker, mat, veterinärkostnader och andra oanade kosntader så kör för all del!

Visa signatur

Intel i7 6700k - Gigabyte geforce 1080 8gb gaming G1 - Asus z170 pro gaming - Samsung 750 EVO - Corsair DDR4 16gb - Asus 27" swift 1440p G-sync.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ohem:

Lite orolig för min katt, han har inte gjort Nr.2 på 4 dagar. Ska till veterinären om ca 1 timme.

Hur gick det?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Skrivet av aron65:

Men med en hund så kommer ansvar, så som att gå ut med hunden på morgonen och under dagen. Utöver de kissandet/bajsandet så behövs promenader och aktivering av hunden, vilket många glömmer.
Men om du känner att du fixar det och kan lösa med jobb o annat, så skaffar du dig en byracka :).
Måste det vara en schäfer? Finns sällskapshundar som inte behöver lika mycket aktivering och mental stimulering.

Men som sagt kan du lösa det så att hunden inte behöver sitta ensam i 8h när du jobbar och att ni är ute mycket och har ekonomi för diverse saker, mat, veterinärkostnader och andra oanade kosntader så kör för all del!

Har stor tomt och marker för att den ska kunna röra sig generöst, nära till natur och klubb-banor. Nära till jobbet där den kan vara med. Privata och yrkeshunddagis i området. Har normalt fall god ekonomi men chansade dumt det mesta på aktier som gick snett, snart återställt bufferten. När jag ser andra hundar såsom labradorer och annat som folk får dra fram då hundarna är så slöa så känner jag ingen direkt intresse, utan det är själva grejen med schäfern att den har drivet.
- Alla tycker jag ska göra något, men ingen tycker jag ska göra det jag själv vill göra. Deras åsikt borde inte ha betydelse men ändå har den det. Ger jag mig in i något så gör jag det 110% men åh, får väl se efter någon mops eller katt som sitter och stönar i ett hörn utan att jag utmanar mig eller den mig...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ohem:

Lite orolig för min katt, han har inte gjort Nr.2 på 4 dagar. Ska till veterinären om ca 1 timme.

Skrivet av Icte:

Hur gick det?

Känner för hen och katten. Hur gick det?

Visa signatur

7900GT > XFX4890 > 2xGTX480 > GTX780 > GTX1070 > RTX3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av lassefrasse:

Bara att utgå ifrån att dom alltid gör så. Deras ursäkt är att den som skickar inte har betalat för smstjänst.
Jag får alltid be dom stoppa leveransen och åka 7mil enkel resa för att hämta i deras terminal om jag vill slippa vänta extra dagar.
- Skriv INTE på något innan du försökt granska kartongen till max, skador är där, frågan är om dom har gått genom wellpapen och skadat innandömet.

Så jävla sjukt asså :/ Och fattar inte varför inte alla ombud kan ta emot paket?

Ja tack för tipset, väl värt att göra!

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Hur gick det?

Skrivet av Oak:

Känner för hen och katten. Hur gick det?

Det framgick faktiskt inte vad som orsakade det, veterinären kunde inte observera något som skulle vara utmärkande. Men 97% krysta han ut iaf, och så fick jag gratis kloklippning också(!).

Den här gången hjälpte faktiskt försäkringsbolaget mig, originalpriset var ~3300kr men tack vare låg självrisk och +15% rörlig så behövde jag bara betala 1833kr.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av lassefrasse:

Har stor tomt och marker för att den ska kunna röra sig generöst, nära till natur och klubb-banor. Nära till jobbet där den kan vara med. Privata och yrkeshunddagis i området. Har normalt fall god ekonomi men chansade dumt det mesta på aktier som gick snett, snart återställt bufferten. När jag ser andra hundar såsom labradorer och annat som folk får dra fram då hundarna är så slöa så känner jag ingen direkt intresse, utan det är själva grejen med schäfern att den har drivet.
- Alla tycker jag ska göra något, men ingen tycker jag ska göra det jag själv vill göra. Deras åsikt borde inte ha betydelse men ändå har den det. Ger jag mig in i något så gör jag det 110% men åh, får väl se efter någon mops eller katt som sitter och stönar i ett hörn utan att jag utmanar mig eller den mig...

Då låter det ju som att du kan hantera en hund utan några vidare problem!
Utgår ifrån att du är en fullvuxen man, lyssna inte så mycket på vad andra i din omgivning tycker o tänker, gör en schäfer dig glad o lycklig?! Då skaffar du dig en liten schäfervalp på 8 veckor, så har du en bästis att dela sängen, soffan, u name it med.

Visa signatur

Intel i7 6700k - Gigabyte geforce 1080 8gb gaming G1 - Asus z170 pro gaming - Samsung 750 EVO - Corsair DDR4 16gb - Asus 27" swift 1440p G-sync.

Permalänk
Medlem

Behöver tydligen 10 inlägg för att använda marknaden....sååå detta verkar vara en bra tråd att skriva av sig i

Permalänk
Medlem

Helvete vad triggad jag blir av benämningen "sparare" och "småsparare" i den här kontexten. Det är ffs inga sparare! De som har pytsat in sina pengar i aktieposter i fingerprint har sysslat med spekulation. S P E K U L A T I O N. Det är bara en annan form av gambling.

Permalänk
Skrivet av Olegh:

Helvete vad triggad jag blir av benämningen "sparare" och "småsparare" i den här kontexten. Det är ffs inga sparare! De som har pytsat in sina pengar i aktieposter i fingerprint har sysslat med spekulation. S P E K U L A T I O N. Det är bara en annan form av gambling.

Jag lyckades pricka in en aktie-raket, under några timmar låg jag +19700kr.
Blev girig, tänkte att 20 hade låtit bättre på jobbet. Aktien låstes. Folk fick panik.
Dagen efter låstes den upp och folk toksålde. Nu är den värd 30 gånger mindre än när jag köpte den....

Så ja, gambling.

Permalänk
Medlem

Har nog fått parkeringsbromsen fixad idag. Inget fel på vajern, var något i själva bromsen som hade rostat fast eller nåt om jag förstod rätt. Enligt farsan så ska den funka nu i alla fall. Har precis kommit hem från jobbet så har inte hunnit prova själv.

Frambromsen verkar vara klurigare, inga fel på glidpinnarna utan det är själva kolven som inte går tillbaka riktigt. Verkar vara något fel på slangen eller nåt, för oljan går tydligen inte tillbaka riktigt så det är konstant oljetryck i bromsen vilket gör att bromsen ligger mot lite.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Jag behöver en låda att bygga in värmestyrning i till mina giftormar, men det finns fan inga att köpa färdiga i rätt storlek!

Vet ej hur jag ska göra än.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

Så, en spännande grej hände idag. Kom hem, tog av mig min tjocktröja och startade datorn som vanligt. När jag ska ta på mig hörlurarna så händer något märkligt, jag får en stöt av stålbågen på hörlurarna (Fidelio X2), men tänker inte mer på det. Jag tar på mig hörlurarna och märker att det sprakar något oerhört, så direkt så anar jag att ESD har varit i farten. Testar hörlurarna i mobilen och de verkar som tur ha klarat sig men ljudkortet verkar ha dött. Så nu har jag beställt ett nytt ljudkort (Xonar DG). Så surt att lägga ut pengar på något man redan hade för 5 minuter sedan.

Nu hoppas jag bara att resten av komponenterna har klarat sig välbehållna, det får väl tiden utvisa.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Medlem

Bjöd ut en fantastisk person jag vet har varit intresserad av mig, blev nekad :*(

Visa signatur

Hörlurar : HD650 --- Förstärkare : X-Can V8 + X-Can psu

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon264921:

Har suttit i 2 timmar och försökt koppla in det olika kablar från chassit till moderkortet. Är det så jävla svårt att ha tydliga instruktioner i er moderkorts manual Asus? Är det så svårt att göra pins som passar så att jag inte behöver trycka isönder moderkortet? Fast man trycker för kung och fosterland går inte kabeljävlen i. Hd audio sladd my a**.

Nu sitter man här med en halvbyggd dator, hade jag inte betalat så mycket pengar hade jag slagit isönder skiten. Jag hoppas den ingenjören som designat moderkort och manualen slår huvudet i en betonvägg så att han kan känna på den huvudvärken jag har upplevt de senaste timmarna.

Vad har du för moderkort och chassi?

Citat:

Även evga kan köra upp deras psu manual där solen inte skinner, är det så svårt att skriva om man ska använda vga1 eller 2 uttaget när man ska koppla gpu sladden eller om det inte har någon betydelse.

Hade det varit viktigt hade det stått något om det.

Citat:

Fractal, tack för att era chassi hål passar perfekt till mitt moderkort, NOT....., tur att ni tar 1000kronor för en låda men kan inte borra lite extra hål, gotta save all them cents, hur ska annars han som är på alla fractals reklamer på youtube ha råd med sin röda porsche.

Är ditt moderkort av någon udda formfaktor? Kontrollerade du innan köp att chassit stödjer det?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Den mest fantastiska personen jag någonsin har träffat, kom idag undan... Japp, så går det när man inte har staken för att säga hur man känner.

En del av mig känner lättnad för att jag äntligen kan gå vidare, men samtidigt är jag rädd för att jag aldrig kommer kunna släppa det. Ånger har trots allt en förmåga att verkligen ta över ditt liv...

Permalänk
Medlem

Bättre lyss på den sträng som brast än att aldrig spänna bågen.

Gammalt ordspråk.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Overwatch har gått ifrån att vara en av de absolut roligaste spelen jag kört till mitt hatobjekt. Varenda comp game sätts jag ihop med värdelösa kamrater som bara pickar dps och har inget sinne för teamwork....kört lucio mina senaste 30 games i rad. Till en början försökte jag vara positiv och ge goda råd till dessa olärda spelare, men efter ett tag har jag blivit den mest toxic spelaren jag vet, det är bortom mig hur 90 % av de jag kör med ens tillåts köra comp, har de ens någon idé om laguppställningar, hur man kontrar specifika hjältar/laguppställningar eller hur man ens spelar sin hjälte. Jag hatar verkligen comp, Overwatch är nog det absolut sämsta spelet som någonsin gjorts OM man inte kör med åtminstone två kompisar, då jävlar är det roligt!

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Att "behöva" se en person som genomgår HLR var inte kul!

Hur gick det? Vad hände?

Jag kan HLR också, men hoppas att jag aldrig kommer behöva använda den kunskapen...

Skrivet av Alexander7938:

Overwatch har gått ifrån att vara en av de absolut roligaste spelen jag kört till mitt hatobjekt. Varenda comp game sätts jag ihop med värdelösa kamrater som bara pickar dps och har inget sinne för teamwork....kört lucio mina senaste 30 games i rad. Till en början försökte jag vara positiv och ge goda råd till dessa olärda spelare, men efter ett tag har jag blivit den mest toxic spelaren jag vet, det är bortom mig hur 90 % av de jag kör med ens tillåts köra comp, har de ens någon idé om laguppställningar, hur man kontrar specifika hjältar/laguppställningar eller hur man ens spelar sin hjälte. Jag hatar verkligen comp, Overwatch är nog det absolut sämsta spelet som någonsin gjorts OM man inte kör med åtminstone två kompisar, då jävlar är det roligt!

Därför lirar jag aldrig comp längre. Bara QG eller Arcade.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Bebben:

Hur gick det? Vad hände?

Jag kan HLR också, men hoppas att jag aldrig kommer behöva använda den kunskapen...

Anlände till Centralstationen i måndags, i vanlig ordning.
Börjar trava omkring som jag normalt gör och ser en grupp människor i antagligen lysjackor (Arbetsgubbar tänkte jag)
Fortsatta trava omkring på plattformen och när jag kommer tillbaka till trappan mot Klarabergsgatan ser jag ambulanssjukvårdare gå raskt mot denna grupp.

Går närmare och förstår fort att polis, räddningstjänst, ordningsvakter amb.sjukv. och annat löst folk är där. Räddningstjänsten utför HLR på en person som enl en OV bara hade kollapsat framför ögonen på folk. Har inte hört nåt om hur det gick för patienten, tyvär.
Hoppas att han klarade sig!

Permalänk
Inaktiv

Mitt surf är slut på mobilen, det är rent för jävligt och jag kontaktade genast Aftonbladet, men de ville inte skriva en helsida om mitt elände. Det var redan för många tragiska nyheter sa dem..

Bortsett från detta så jobb, jobb, jobb. Har ett stor lösning som är gjord förra årtusendet, senaste maskinen som kom i närheten av en del av lösningen hade windows server 2003. På i princip ingen tid ska jag få skiten att fungera i windows server 2016.
Förutom detta sista person som pillade med koden slutade på företaget för över 10år sedan..

Jag är så trött på pressen hela tiden, varför inte ta in fler praktikanter istället för man ska jobb ihjäl sig?

Permalänk
Medlem

Surfen är slut, det är måndag imorgon, sov skit med mina eländiga sömnproblem och har varken matlust eller någon energi. Annars äre bra
edit, det är fan ingen jävla snö i januari här i norrland... plusgrader tillåmed, så det blev just mindre bra

Visa signatur

I5-4460, R9:280X OC, B600W, 8gb HyperX och 120gb SSD/500GB WDBLUE

X5460@3.8ghz, GTX660, CMb600W, 4gb ddr2, XFX nForce 780i sli