Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk
Skrivet av Tiamat:

Ja fick såhär: Din order är nu under behandling och kommer att vara klar för avhämtning när produkten släpps.
Dagens datum: 2017-03-01 14:48

Men jag ska hämta i butik.

Hmmm. jag ska hämta ut hos ICA postombud tyvärr så behandlas väl olika.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk

Uppdateringsmail från NetOnNet: de har sänkt priset på Switchen med fem kronor, och eftersom de inte skickat min än så gäller detta även för mig! Goddammit. Sitter nu och värsta-tänkbara-scenariot-fantiserar om att den här prisjusteringen gör att de inte hinner få iväg konsolen i tid.

Permalänk
Inaktiv

En trist iaktagelse som kanske bara är en ren tillfällighet är att två olika brev med spel (Horizon: Zero Dawn, Last Guardian och CoD: Black Ops 3 om någon är nyfiken ) har fastnat på vägen. Skickades igår och borde vara framme idag. Oroar mig lite att Postmord kommer sinka leveranser från iallafall CDON men kan ha varit vädret eller något sådant. Ett annat paket som jag också hämtade ut (Ncase M1!) kom fram utan problem på ett dygn.

Jag hade gärna sett att CDON skickat redan idag, blir för tight nu...

Skrivet av Arditi:

Blir att ögna igenom lite smått, någon av dessa som är extra läsvärd? Blir nog även att kolla Ars recension, såvida den inte skrivits av Kyle Orland då.

Edit: Äsch, Kyle som skrivit den. Blir väl att kolla i den ändå: https://arstechnica.com/gaming/2017/03/nintendo-switch-review...

Skrivet av Tiamat:

Ja fick såhär: Din order är nu under behandling och kommer att vara klar för avhämtning när produkten släpps.
Dagens datum: 2017-03-01 14:48

Men jag ska hämta i butik.

Fick även jag denna bekräftelse på min Pro-kontroller: "Din order är nu under behandling och kommer att vara klar för avhämtning när produkten släpps.". Den bör vara hämtbar i min lokala butik på fredag med andra ord.

Permalänk
Medlem

Som jag misstänkte, den gamla E3 versionen för Wii U var missvisande.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

https://www.youtube.com/watch?v=se-NEt1rxBc

Som jag misstänkte, den gamla E3 versionen för Wii U var missvisande.

ser typ exakt likadant ut förutom att switch har sunglare effect, men har för mig också att switchen ska ha bättre upplösning och fps. Ser dock inte detta i denna video.

Permalänk

Nu har jag suttit med switchen i ett par timmar och min hype har gått från 10 till 0.

Konsolen känns som om den fortfarande är i beta-stadiet. Som många andra rapporterar så buggar kontrollerna ur väldigt ofta. Den vänstra kontrollen tappar kontakt 3-5 per minut och ger ett inputlagg som orsakade min död ett flertal gånger i Zelda.

1-2 Switch känns som något som borde varit gratis, och många av spelen känns som reklam för företag som Subway och Mcdonalds.

Konsolen i sig känns rucklig när kontrollerna sitter i och känns verkligen inte stabil alls. Den klickar inte riktigt som man vill. Själva kontrolltillbehören som man ska klicka på kontrollerna är inte heller universella och sätter man fel (L/R) är det otroligt jobbigt att få av själva prylen. Detta är något som definitiv kommer skapa problem och folk kommer lämna tillbaka konsolen på grund utav detta.

Var även med om att den inte ville acceptera spelen man satte i om man inte flera gånger tog ut kassetten och satte i den igen.

Jag är ledsen och måste rekommendera alla att vänta tills dessa saker är fixade. Konsolen känns ofärdig.

Visa signatur

Processor: Intel Core i5 3570K 3,4Ghz
Moderkort: Gigabyte GA-Z77X-D3H ATX
Grafikkort: Gigabyte Radeon HD7950 3072MB Windforce SOC
Ram: Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP
BOOT:A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB

Permalänk
Skrivet av kvicksilverfred:

Nu har jag suttit med switchen i ett par timmar och min hype har gått från 10 till 0.

Konsolen känns som om den fortfarande är i beta-stadiet. Som många andra rapporterar så buggar kontrollerna ur väldigt ofta. Den vänstra kontrollen tappar kontakt 3-5 per minut och ger ett inputlagg som orsakade min död ett flertal gånger i Zelda.

1-2 Switch känns som något som borde varit gratis, och många av spelen känns som reklam för företag som Subway och Mcdonalds.

Konsolen i sig känns rucklig när kontrollerna sitter i och känns verkligen inte stabil alls. Den klickar inte riktigt som man vill. Själva kontrolltillbehören som man ska klicka på kontrollerna är inte heller universella och sätter man fel (L/R) är det otroligt jobbigt att få av själva prylen. Detta är något som definitiv kommer skapa problem och folk kommer lämna tillbaka konsolen på grund utav detta.

Var även med om att den inte ville acceptera spelen man satte i om man inte flera gånger tog ut kassetten och satte i den igen.

Jag är ledsen och måste rekommendera alla att vänta tills dessa saker är fixade. Konsolen känns ofärdig.

Säger du bara för att kunna få en avbokad själv på fredag, den är bäst mitt hjärta vet det.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Skrivet av kvicksilverfred:

Nu har jag suttit med switchen i ett par timmar och min hype har gått från 10 till 0.

Konsolen känns som om den fortfarande är i beta-stadiet. Som många andra rapporterar så buggar kontrollerna ur väldigt ofta. Den vänstra kontrollen tappar kontakt 3-5 per minut och ger ett inputlagg som orsakade min död ett flertal gånger i Zelda.

1-2 Switch känns som något som borde varit gratis, och många av spelen känns som reklam för företag som Subway och Mcdonalds.

Konsolen i sig känns rucklig när kontrollerna sitter i och känns verkligen inte stabil alls. Den klickar inte riktigt som man vill. Själva kontrolltillbehören som man ska klicka på kontrollerna är inte heller universella och sätter man fel (L/R) är det otroligt jobbigt att få av själva prylen. Detta är något som definitiv kommer skapa problem och folk kommer lämna tillbaka konsolen på grund utav detta.

Var även med om att den inte ville acceptera spelen man satte i om man inte flera gånger tog ut kassetten och satte i den igen.

Jag är ledsen och måste rekommendera alla att vänta tills dessa saker är fixade. Konsolen känns ofärdig.

Du är medveten att det släpps en day one-patch på releasedagen va..?

Visa signatur

GTX970 --Intel i5-10600K

Permalänk
Skrivet av tribute87:

Du är medveten att det släpps en day one-patch på releasedagen va..?

För en okunnig, vad innebär detta?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kvicksilverfred:

Nu har jag suttit med switchen i ett par timmar och min hype har gått från 10 till 0.

Konsolen känns som om den fortfarande är i beta-stadiet. Som många andra rapporterar så buggar kontrollerna ur väldigt ofta. Den vänstra kontrollen tappar kontakt 3-5 per minut och ger ett inputlagg som orsakade min död ett flertal gånger i Zelda.

1-2 Switch känns som något som borde varit gratis, och många av spelen känns som reklam för företag som Subway och Mcdonalds.

Konsolen i sig känns rucklig när kontrollerna sitter i och känns verkligen inte stabil alls. Den klickar inte riktigt som man vill. Själva kontrolltillbehören som man ska klicka på kontrollerna är inte heller universella och sätter man fel (L/R) är det otroligt jobbigt att få av själva prylen. Detta är något som definitiv kommer skapa problem och folk kommer lämna tillbaka konsolen på grund utav detta.

Var även med om att den inte ville acceptera spelen man satte i om man inte flera gånger tog ut kassetten och satte i den igen.

Jag är ledsen och måste rekommendera alla att vänta tills dessa saker är fixade. Konsolen känns ofärdig.

Hur vet vi att du faktiskt använt en Switch? Jag har inte sett någon recensent som haft problem med stabiliteten.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-Z97X-UD3H CPU: Intel i5 4690k GPU: Gigabyte GTX 1080 G1 PSU: EVGA Supernova G2 750w RAM: Corsair vengeance 8GB 1600mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av kvicksilverfred:

Nu har jag suttit med switchen i ett par timmar och min hype har gått från 10 till 0.

Konsolen känns som om den fortfarande är i beta-stadiet. Som många andra rapporterar så buggar kontrollerna ur väldigt ofta. Den vänstra kontrollen tappar kontakt 3-5 per minut och ger ett inputlagg som orsakade min död ett flertal gånger i Zelda.

1-2 Switch känns som något som borde varit gratis, och många av spelen känns som reklam för företag som Subway och Mcdonalds.

Konsolen i sig känns rucklig när kontrollerna sitter i och känns verkligen inte stabil alls. Den klickar inte riktigt som man vill. Själva kontrolltillbehören som man ska klicka på kontrollerna är inte heller universella och sätter man fel (L/R) är det otroligt jobbigt att få av själva prylen. Detta är något som definitiv kommer skapa problem och folk kommer lämna tillbaka konsolen på grund utav detta.

Var även med om att den inte ville acceptera spelen man satte i om man inte flera gånger tog ut kassetten och satte i den igen.

Jag är ledsen och måste rekommendera alla att vänta tills dessa saker är fixade. Konsolen känns ofärdig.

Märks att du verkligen har funderat länge över vad du möjligt skulle kunna gnälla över bara för sakens skull. Grattis!
Nej, jag tror då fan inte ett skit på det här.

Permalänk
Skrivet av SimpanDirr:

Säger du bara för att kunna få en avbokad själv på fredag, den är bäst mitt hjärta vet det.

Har bokat sen oktober. Jobbar i butik och fick in ett demo-ex idag. Kommer ändå hämta ut den, Nintendo-nörd som man är... Men måste medge att jag blev duktigt deppig nu efter jag testat Zelda och 1&2...

Skrivet av tribute87:

Du är medveten att det släpps en day one-patch på releasedagen va..?

Patcha hårvara? Nu blev jag nyfiken... Det är ju mekaniska fel?

Visa signatur

Processor: Intel Core i5 3570K 3,4Ghz
Moderkort: Gigabyte GA-Z77X-D3H ATX
Grafikkort: Gigabyte Radeon HD7950 3072MB Windforce SOC
Ram: Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP
BOOT:A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredro:

Mitt Zelda spel har fått ett Tracking nr bara, de har inte skickat iväg än. Inget på konsolen än.

Skickades från m.sweclockers.com

Vad menar du med tracking nummer? Jag har ett leveransnummer om det är det du menar men det hade jag från första början när jag la min beställning.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av n4ight:

Märks att du verkligen har funderat länge över vad du möjligt skulle kunna gnälla över bara för sakens skull. Grattis!
Nej, jag tror då fan inte ett skit på det här.

Skulle vara möjligt att det är ett defekt exemplar. Men finns anledning att tvivla då det isåfall är första i tråden som fått tag i en Switch. Stämmer inte så bra in med recensionerna heller, iallafall av vad jag sett hittills.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matenrou:

ser typ exakt likadant ut förutom att switch har sunglare effect, men har för mig också att switchen ska ha bättre upplösning och fps. Ser dock inte detta i denna video.

Fick bli Zelda till wii u för mig så härligt att se! Trodde att att det skulle bli ganska stor skillnad.

Visa signatur

AMD 5800X3D - Asus ROG B450-F - AMD Sapphire Vega 56 Pulse
Intel 330 180GB - 32gb DDR4 - Meshify C - beQuiet L8 530w
Panasonic 50" VT60 - Xonar Essence STX - Arcam FMJ A39 - Monitor Audio BR5 - Nintendo

Permalänk
Skrivet av Timelord Sloth:

Hur vet vi att du faktiskt använt en Switch? Jag har inte sett någon recensent som haft problem med stabiliteten.

Flera som nämnt detta. Men här är en annan iaf, bara googla så får du fler:

http://www.trustedreviews.com/news/nintendo-switch-problems

Fler:

http://www.eurogamer.net/articles/2017-02-24-concerns-for-nin...

http://www.polygon.com/2017/2/23/14711932/nintendo-switch-joy...

Visa signatur

Processor: Intel Core i5 3570K 3,4Ghz
Moderkort: Gigabyte GA-Z77X-D3H ATX
Grafikkort: Gigabyte Radeon HD7950 3072MB Windforce SOC
Ram: Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP
BOOT:A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB

Permalänk
Skrivet av n4ight:

Märks att du verkligen har funderat länge över vad du möjligt skulle kunna gnälla över bara för sakens skull. Grattis!
Nej, jag tror då fan inte ett skit på det här.

Förstår att det är jobbigt att höra när man verkligen sett fram emot den. Men nu har jag sagt det i alla fall så folk vet. Är inte ute efter att sabba någons hype, men problemen är verkliga och existerar. Flera som har testat har nämnt exakt det jag pratar om. Sök på Nintendo Switch Controller problems så kommer det upp en uppsjö med info.

Visa signatur

Processor: Intel Core i5 3570K 3,4Ghz
Moderkort: Gigabyte GA-Z77X-D3H ATX
Grafikkort: Gigabyte Radeon HD7950 3072MB Windforce SOC
Ram: Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP
BOOT:A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB

Permalänk
Skrivet av znorlaxvbg:

För en okunnig, vad innebär detta?

Förstärkning av Bluetoothsignalen. Känns som batteritiden kan påverkas av detta dock men jag har hoppet uppe

Visa signatur

GTX970 --Intel i5-10600K

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av kvicksilverfred:

Förstår att det är jobbigt att höra när man verkligen sett fram emot den. Men nu har jag sagt det i alla fall så folk vet. Är inte ute efter att sabba någons hype, men problemen är verkliga och existerar. Flera som har testat har nämnt exakt det jag pratar om. Sök på Nintendo Switch Controller problems så kommer det upp en uppsjö med info.

Har du testat med pro kontrollen med?
De flesta menar att det funkar med prokontrollen.

Permalänk
Skrivet av Tiamat:

Har du testat med pro kontrollen med?
De flesta menar att det funkar med prokontrollen.

Har endast testat konsolen i handheld och med joyconsen lösa.

Visa signatur

Processor: Intel Core i5 3570K 3,4Ghz
Moderkort: Gigabyte GA-Z77X-D3H ATX
Grafikkort: Gigabyte Radeon HD7950 3072MB Windforce SOC
Ram: Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP
BOOT:A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB

Permalänk
Skrivet av tribute87:

Förstärkning av Bluetoothsignalen. Känns som batteritiden kan påverkas av detta dock men jag har hoppet uppe

Jaha! Tack

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Skrivet av kvicksilverfred:

Har bokat sen oktober. Jobbar i butik och fick in ett demo-ex idag. Kommer ändå hämta ut den, Nintendo-nörd som man är... Men måste medge att jag blev duktigt deppig nu efter jag testat Zelda och 1&2...

Patcha hårvara? Nu blev jag nyfiken... Det är ju mekaniska fel?

Kanske var otydlig med vad patchen ska innehålla... Problemet grundar sig i att blåtandssignalen är för svag och de kommer öka signalstyrkan via denna patch

Visa signatur

GTX970 --Intel i5-10600K

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Permalänk
Skrivet av tribute87:

Kanske var otydlig med vad patchen ska innehålla... Problemet grundar sig i att blåtandssignalen är för svag och de kommer öka signalstyrkan via denna patch

Det kanske löser problemet delvis. Det vi märkte var dock mekaniska fel, som att kontrollerna inte klickar i konsolen samt att tillbehören är otydliga med vilket som ska sitta i höger och vänster kontroll.

Visa signatur

Processor: Intel Core i5 3570K 3,4Ghz
Moderkort: Gigabyte GA-Z77X-D3H ATX
Grafikkort: Gigabyte Radeon HD7950 3072MB Windforce SOC
Ram: Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP
BOOT:A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av kvicksilverfred:

Var även med om att den inte ville acceptera spelen man satte i om man inte flera gånger tog ut kassetten och satte i den igen.

Hur många spel testade du och blev det såhär även om du stängde av hela konsolen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kvicksilverfred:

tillbehören är otydliga med vilket som ska sitta i höger och vänster kontroll.

Förutom att de är märkta plus och minus samt att man kan direkt förstår att strapsen ska vara nedåt?

Nåväl jag köper dock felet med kopplingen, onekligen många som rapporterat detta men Nintendo kommer ju lösa det på ett eller annat sätt. Är det hårdvarufel så kommer ju de ersätta joy consen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Minor update: PR for Nintendo tells me that the company is aware of reports some reviewers had w/ Joy-Con de-synch and are investigating. Nothing more yet

http://kotaku.com/minor-update-pr-for-nintendo-tells-me-that-...

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kvicksilverfred:

Det kanske löser problemet delvis. Det vi märkte var dock mekaniska fel, som att kontrollerna inte klickar i konsolen samt att tillbehören är otydliga med vilket som ska sitta i höger och vänster kontroll.

Jag vet dock inte hur dina händer ser ut, men för mig är det uppenbart att trigger-knapparna ska sitta i riktning uppåt då mina pekfingrar hamnar ungefär i den regionen.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Skrivet av Schluug:

Jag vet dock inte hur dina händer ser ut, men för mig är det uppenbart att trigger-knapparna ska sitta i riktning uppåt då mina pekfingrar hamnar ungefär i den regionen.

Tror du missuppfattat. Man får med två tillbehör till kontrollerna som man använder när man spelar wireless. Dessa två tillbehör fastnar ifall man skulle sätta dem tvärtom. Vilket inte är helt tydligt och känns generellt dumt då det är väldigt enkelt, läs väldigt, att sätta fel.

Sista jag svarar på. Förstår hetsen, är inte här för att förstöra något då jag har varit Nintendo Fan i 30 år. Ville mest nämna att jag blev negativt överraskad när jag testade konsolen i ett par timmar.

Jag provade endast 1/2 samt Zelda och det var dessa två spel som konsolen hade svårt att läsa.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Intel Core i5 3570K 3,4Ghz
Moderkort: Gigabyte GA-Z77X-D3H ATX
Grafikkort: Gigabyte Radeon HD7950 3072MB Windforce SOC
Ram: Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP
BOOT:A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kvicksilverfred:

Tror du missuppfattat. Man får med två tillbehör till kontrollerna som man använder när man spelar wireless. Dessa två tillbehör fastnar ifall man skulle sätta dem tvärtom. Vilket inte är helt tydligt och känns generellt dumt då det är väldigt enkelt, läs väldigt, att sätta fel.

Skickades från m.sweclockers.com

Ah, okej. Känns som att de borde ha nycklat dem på något sätt. Får se hur det är gjort när jag har konsolen i hand.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -