Permalänk

Val av wifi brygga till iptv.

Tja, är ute efter en wifibrygga som man kan få ut en Ethernetport ifrån som sen ska in i till hdboxen. Har ni något tips? Routern är 4 meter ifrån tvn så det behöver väl inte vara den bästa.

Visa signatur

Bärbar superdator typ lite halft.

Permalänk
Medlem

@Fredric1994:

Vilken leverantör har du? De flesta tillåter inte en generell brygga, utan du behöver skaffa från leverantören, tex BBB, tror jag, och Telia kör Technicolor 234. Detta eftersom TV kör si ett eget subnät. Comhem har också en egen lösning med USB.

Permalänk

Ethernet över elen är ett alternativ. Så slipper du köra trådlöst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kRiLLo_the_only:

Ethernet över elen är ett alternativ. Så slipper du köra trådlöst.

Det kan vara ett alternativ men är långt ifrån säkert. Jag körde över elnätet i lägetheten jag bodde i tidigare, fick ut ungefär 300mbit genom den lösningen. Köpte hus och försökte där, kunde inte få mer än 10-20mbit så det var bara att lägga ned och investera i "riktig" nätinfrastruktur.

Permalänk
Skrivet av joalin:

@Fredric1994:

Vilken leverantör har du? De flesta tillåter inte en generell brygga, utan du behöver skaffa från leverantören, tex BBB, tror jag, och Telia kör Technicolor 234. Detta eftersom TV kör si ett eget subnät. Comhem har också en egen lösning med USB.

Det är BBB som jag har idag och kan tyvärr inte byta. Hatar deras eget skit de skickar med. Men jag får väl höra mig för om vad som fungerar.

Skrivet av kRiLLo_the_only:

Ethernet över elen är ett alternativ. Så slipper du köra trådlöst.

Haha, grejen är ju den att jag vill få bort kablar och göra det så smidigt som möjligt. Det känns som att en vanlig ethernetkabel hade fungerat bättre isf. Samt varit en lika "snygg/ful" lösning.

Men det är inte ens någon som har något tips på något märke som kan leverera en brygga ifall det fungerar?

Visa signatur

Bärbar superdator typ lite halft.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredric1994:

Men det är inte ens någon som har något tips på något märke som kan leverera en brygga ifall det fungerar?

Du har redan fått tipset om Technicolor TG234. Duger inte det?

http://www.technicolor.com/en/solutions-services/connected-ho...
As a bridge for seamless in-home wireless video distribution, the TG234 offers home users a smooth, flicker-free, wire-quality viewing experience, supporting up to four high-HD TV channels