Drivrutiner till Silicon Image 3112A SATA-kontroller

Permalänk
Hedersmedlem

Drivrutiner till Silicon Image 3112A SATA-kontroller

Jag har ett ASUS A7N8X Deluxe med inbyggd SATA-kontroller. Jag har anslutit en Seagate Barracuda 7200.7 160 GB på den primära kanalen, men windows hittar den inte. Windows hittar inte heller SATA-kontrollern trots att jag installerat drivrutinerna från Silicon Image's hemsida. Jag kör W2K SP2 med alla acceptabla updates.

Någon här inne måste ha fått motsvarande att funka.

EDIT: Disken detekteras som den ska under uppstart före windows.

Visa signatur

Religion och vidskepelse är smittsamma psykiska sjukdomar, den biologiska motsvarigheten till datorvirus.
"-Pappa, pappa, idag firade vi födelsedag och hela dagis fick gå på McDonalds. - Vems födelsedag då? - En farbror som hette Lenin."

Permalänk
Medlem

Installera drivrutinerna från Asus istället.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Re: Drivrutiner till Silicon Image 3112A SATA-kontroller

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ulvenstein
Jag har ett ASUS A7N8X Deluxe med inbyggd SATA-kontroller. Jag har anslutit en Seagate Barracuda 7200.7 160 GB på den primära kanalen, men windows hittar den inte. Windows hittar inte heller SATA-kontrollern trots att jag installerat drivrutinerna från Silicon Image's hemsida. Jag kör W2K SP2 med alla acceptabla updates.

Någon här inne måste ha fått motsvarande att funka.

EDIT: Disken detekteras som den ska under uppstart före windows.

Tjena jag har samma moderkort o tänkte köpa en sata-hårddisk. maxtor eller seagate. hur funkar din? har du löst problemet?