Microsoft Flight Simulator 2020-tråden

Permalänk
Visa signatur

Thermaltake Tower 100 mini
ASUS RTX 2080ti
Corsair SF750
Asus Rog Strix Z390i Gaming
32gb Ram 3000mhz

Permalänk
Medlem

@Base_Camp2: Men WHAT! Det är ju klockan 22:00 IDAG, den 17:e??? Men det kanske är då MS Store öppnar upp för nerladdning, så man kan vara redo att spela typ 2 timmar senare, efter nerladdning och installation... Jag lyckas i alla fall inte ladda ner det från Store än...

Permalänk

@Prebz: gå in på länken så ser du infon 😀😀😀

Visa signatur

Thermaltake Tower 100 mini
ASUS RTX 2080ti
Corsair SF750
Asus Rog Strix Z390i Gaming
32gb Ram 3000mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Base_Camp2:

Klockan 22:00 17/8 UTC motsvarar väl 00:00 natten mot 18/8 svensk tid. Allt väntat?

Permalänk
Medlem

Kolla igen cet två timmar efter utc så midnatt då

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Badmondy:

Egentligen bara 1 dag om man är uppe till 00:01 imorgon, haha

Släpps tidigt på tisdag morgon på Steam. Kommer ju ta lite tid att få ordning på all nerladdning också ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av flightsim18:

Hur mycket kan man tanka hem själv och spara ner lokalt/cacha? Nån som vet?

Som jag förstått finns det egentligen ingen gräns på hur mycket du kan cacha. Bortsett från din hårddisk förstås.

Permalänk
Inaktiv

För att inte tala om att alla kommer ladda ner samtidigt med.

Lite så jag önskat att Microsoft kunde använt tekniken de utvecklar för Xbox Series X redan nu där du strömmar hem det du behöver nu och om en stund. Flyger man kring Seattle så behöver man inte ha låtsäga Berlin nedladdad på direkten utan låta det laddas ner sen för att få en komplett installation.

För övrigt börjar jag misstänka att jag slängt eller tappat bort min TrackIR 5 i flytten. Skulle vara så lagomt typiskt när jag för ovanlighets skull har behov av den. Har någon flyttlåda kvar att kolla igenom, men det är VR som gäller för mig när det väl är klart och då kvittar detta.

Alternativt om Tobiis lösningar skulle kunna fungera. Har ingen sån heller förstås men länge varit sugen på köp. Speciellt nu när en nyare modell finns som klarar stora skärmar.

Permalänk
Medlem

@anon5930: annars har jag en tobii som ligger på marknaden här som jag ska sälja och som legat ett tag utan intresse så priset är diskuterbart

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Någon som har Sidewinder Force Feedback 2 och kan testa om force feedback effekterna fungerar? Please? 🙏

Permalänk
Medlem
Skrivet av A1200:

Någon som har Sidewinder Force Feedback 2 och kan testa om force feedback effekterna fungerar? Please? 🙏

Jag har en sånn som står här och väntar på att testas, men måste nog vänta tills jag får ner spelet....

Permalänk
Medlem

Hur många kommer sitta uppe inatt och flyga kors och tvärs? Skyller på jetlag imorrnbitti på morgonmötet...tar en flight till New York så blir känslan total

Visa signatur

i7 8700K | Asus STRIX 1080ti OC GAMING 11 Gb | Corsair 32 GB@3000Mhz

Permalänk

@flightsim18: kommer nog försöka komma in i kontrollerna, och ställa in settings sen blir det lång flygning imorgon över stället man bor på

Visa signatur

Thermaltake Tower 100 mini
ASUS RTX 2080ti
Corsair SF750
Asus Rog Strix Z390i Gaming
32gb Ram 3000mhz

Permalänk
Hedersmedlem

Det går tydligen att börja tanka (och spela!) nu om man ändrar Windows-region till en där det är släppt (Kiribati var först), om ni är sugna.
Edit: Gäller bara Microsoft Store-köp förstås. Steam funkar som vanligt.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Det går tydligen att börja tanka (och spela!) nu om man ändrar Windows-region till en där det är släppt (Kiribati var först), om ni är sugna.

Så enkelt till och med. Var inne på om man skulle bemöda sig med att region-fnippla med någon VPN tjänst men det där verkar ju klockrent.

Visa signatur

i7 8700K | Asus STRIX 1080ti OC GAMING 11 Gb | Corsair 32 GB@3000Mhz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Don_Tool:

@anders190: annars har jag en tobii som ligger på marknaden här som jag ska sälja och som legat ett tag utan intresse så priset är diskuterbart

Ganska intressant faktiskt, dock kör jag en Acer X34A och den modellen fungerar inte bra över 29" eller vad det var. Men lockande pris, borde inte vara så svårsåld kan jag tycka. :/

Skrivet av flightsim18:

Hur många kommer sitta uppe inatt och flyga kors och tvärs? Skyller på jetlag imorrnbitti på morgonmötet...tar en flight till New York så blir känslan total

Jag kommer starta nedladdningen vid midnatt, kommer inte få hem spelet innan helgen förmodligen, men vill komma igång så snart som möjligt.

Skrivet av Thomas:

Det går tydligen att börja tanka (och spela!) nu om man ändrar Windows-region till en där det är släppt (Kiribati var först), om ni är sugna.
Edit: Gäller bara Microsoft Store-köp förstås. Steam funkar som vanligt.

Eller kanske inte, tror det blir lite virtuell semester nu på eftermiddagen.

Permalänk
Medlem

Kommer man ha någon glädje av en laptop med 1650/60 ti, I5/Ryzen4000 och 16gb eller är det bara att ge upp tanken på att soff-flyga lite casual?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flightsim18:

Så enkelt till och med. Var inne på om man skulle bemöda sig med att region-fnippla med någon VPN tjänst men det där verkar ju klockrent.

Funkar inte för mig... Får fortfarande Error code: 0x80073cf9

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av erCon:

Kommer man ha någon glädje av en laptop med 1650/60 ti, I5/Ryzen4000 och 16gb eller är det bara att ge upp tanken på att soff-flyga lite casual?

Tycker det borde vara ganska lungt, utan att ha sett några systemkrav. Den svaga länken är grafiklösningen, men du borde inte behöva slakta alltför mycket i grafikväg. Men vi vet nog ganska snart hur det ligger till.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Prebz:

Funkar inte för mig... Får fortfarande Error code: 0x80073cf9

Kollat så du har tillräckligt med utrymme? Spelet är väldigt utrymmeskrävande, ifall det skulle vara något sådant. Har precis rensat lite på den SSD spelet ska installeras till, så jag bör slippa sådanna bekymmer.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Thomas:

Det går tydligen att börja tanka (och spela!) nu om man ändrar Windows-region till en där det är släppt (Kiribati var först), om ni är sugna.
Edit: Gäller bara Microsoft Store-köp förstås. Steam funkar som vanligt.

Är man på rätt väg om man faktiskt kan starta spelet? Innan har den tyckt att jag varit dryg och otålig.

//anders190 från Kiribati

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Kollat så du har tillräckligt med utrymme? Spelet är väldigt utrymmeskrävande, ifall det skulle vara något sådant. Har precis rensat lite på den SSD spelet ska installeras till, så jag bör slippa sådanna bekymmer.

Det står att den ska ladda ner 127GB och jag har 154GB ledigt enligt explorer på den disken jag har valt att installera på...Cancellerade hela installationen och startade precis om den. Nu laddar den ned 1GB på ca 11MB/s, får se vad som händer sen...

Permalänk
Medlem

@anon5930: Jag hade innan jag bytte skärm en curved 34tums ultrawide. funkade alldeles perfekt och märkte inte av några begräsningar. väldigt sällan jag stirrar rakt ner i ett hörn på en skärm så där var inga problem. Men jag läste också det innan jag köpte den men drog en chansning och den gick hem.

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Lyckades inte med att bara ändra region. Försökte betala med svenskt kort så den gick inte...

Visa signatur

i7 8700K | Asus STRIX 1080ti OC GAMING 11 Gb | Corsair 32 GB@3000Mhz

Permalänk
Medlem

Gamepass

Hej ! såg att gamepass kostar 10 kr i en månad sen 45kr.

måstae man ha gamepass för att kunna spela fs2020.

Kanske Steem är bättre för jag spelar inga spel på Gamepass.

Vad tycker ni som vet lita mera.

Permalänk
Medlem

OMG OMG OMG

Ändrade till Kiribati timezone och nu tankar det.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av KA52:

Hej ! såg att gamepass kostar 10 kr i en månad sen 45kr.

måstae man ha gamepass för att kunna spela fs2020.

Kanske Steem är bättre för jag spelar inga spel på Gamepass.

Vad tycker ni som vet lita mera.

Du kan ju alltid testa spelet på gamepass och köpa det på steam senare.
Gamepass är i min mening det bästa som hänt sedan skivat bröd! Dock så går det genom windowsbutiken som jag inte tycker om alls

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deo:

OMG OMG OMG

Ändrade till Kiribati timezone och nu tankar det.

Hur betalade du? Med svenskt kort? Jag fick felmeddelade om att det inte gick att använda mitt kort i den regionen. Eller skall man betala via "preorder" i sverige och sedan ändra för att tanka ner?

Visa signatur

i7 8700K | Asus STRIX 1080ti OC GAMING 11 Gb | Corsair 32 GB@3000Mhz

Permalänk
Medlem

@flightsim18: Köpte en prenumeration på xbox game pass för 40 kr månaden, ändrade sedan timezone.

Betalade via paypal med mitt norska kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Du kan ju alltid testa spelet på gamepass och köpa det på steam senare.
Gamepass är i min mening det bästa som hänt sedan skivat bröd! Dock så går det genom windowsbutiken som jag inte tycker om alls

Detta är LÄTT vad jag ska göra! Är ju sådär JÄTTE impulsiv av mig, så skall vara lite snälla mot min plånbok denna gången ifall man inte skulle fastna. Men spelet är inte med i gamepass ännu, eller har jag fel?