Permalänk
Medlem

Bli av med bakgrundsknaster

Tjena!

Jag har nu sen jag köpte mitt NF7-S letat efter en lösning på ett ganska irriterande problem. Jag har ett Pinnacle PCTV Pro-kort som jag använder för att göra captures med. När jag ser på TV eller gör captures så får jag in ett attans irriterande ljud i form av ett lågfrekvent konstant surr, precis som om nån fläkt ligger och stör. Det fungerade perfekt utan ljudproblem i min gamla dator, så det är inget fel på TV-kortet. Saken är den att jag har testat att ta ur alla fläktar (även processorfläkten under en mkt kort stund) för att testa om det var nån av dem, men inte då. Är det nån annan som har råkat ut för samma problem, och i så fall fick ni löst det?

/E

Visa signatur

Nån liten HP-desktop, ASUS EeePC 1215N, Mac Mini, Macbook C2D

Permalänk
Medlem

Re: Bli av med bakgrundsknaster

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elros
Tjena!

Jag har nu sen jag köpte mitt NF7-S letat efter en lösning på ett ganska irriterande problem. Jag har ett Pinnacle PCTV Pro-kort som jag använder för att göra captures med. När jag ser på TV eller gör captures så får jag in ett attans irriterande ljud i form av ett lågfrekvent konstant surr, precis som om nån fläkt ligger och stör. Det fungerade perfekt utan ljudproblem i min gamla dator, så det är inget fel på TV-kortet. Saken är den att jag har testat att ta ur alla fläktar (även processorfläkten under en mkt kort stund) för att testa om det var nån av dem, men inte då. Är det nån annan som har råkat ut för samma problem, och i så fall fick ni löst det?

/E

Jag har inbyggt ljudkort i mitt asus p4pe och jag har ett ljud som jag bara hör när ja har högsta volym på mina högtalare (vilket ja inte ofta har ) men när ja kör med hörlurarna så kan jag höra surret å ljudet från HDDn när den jobbar och ökarvarvtalet eller vad den gör.. vad kan det bero på? kankse är en liknande problem..?

Permalänk
Medlem

Re: Bli av med bakgrundsknaster

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elros
Tjena!

Jag har nu sen jag köpte mitt NF7-S letat efter en lösning på ett ganska irriterande problem. Jag har ett Pinnacle PCTV Pro-kort som jag använder för att göra captures med. När jag ser på TV eller gör captures så får jag in ett attans irriterande ljud i form av ett lågfrekvent konstant surr, precis som om nån fläkt ligger och stör. Det fungerade perfekt utan ljudproblem i min gamla dator, så det är inget fel på TV-kortet. Saken är den att jag har testat att ta ur alla fläktar (även processorfläkten under en mkt kort stund) för att testa om det var nån av dem, men inte då. Är det nån annan som har råkat ut för samma problem, och i så fall fick ni löst det?

/E

Låter som det skulle kunna vara nät-brum, alltså 50Hz från någon sladd. Har du sladdarna till PCTV kortet liggandes i en härva med massa nätsladdar?

Visa signatur

Failure is always an option.....

Permalänk
Medlem

Re: Re: Bli av med bakgrundsknaster

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Ristl
Låter som det skulle kunna vara nät-brum, alltså 50Hz från någon sladd. Har du sladdarna till PCTV kortet liggandes i en härva med massa nätsladdar?

Nix. Ljudsladden ligger väl separerad från nätkablarna, plus att allt ligger på precis samma sätt som det gjorde med min gamla dator där allt fungerade felfritt.

/E

Visa signatur

Nån liten HP-desktop, ASUS EeePC 1215N, Mac Mini, Macbook C2D