Permalänk
Medlem
Skrivet av kellox:

Underbart, sa kundtjänst detta till dig?

Yes, ringde dem relativt nyss och min order står som "under behandling" men den var visst redan packad och klar

Permalänk
Medlem

Leverans 7 december för mig från eg som fick bekräftelse 12.14.

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem

Jahopp, ser mörkt ut att få sin release ps5 på releasedagen från netonnet... trött jag blir!

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk

Beställde 02:00 batchen en DE från Amazon, nu uppe i PostNord-appen, framme imorgon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nevada:

Leverans 7 december för mig från eg som fick bekräftelse 12.14.

Fick du lagerstatus 12-04 på bekräftelsen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noxos:

Fick du lagerstatus 12-04 på bekräftelsen?

Nä blank lagerstatus

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem

EG. Orderbekräftelse kom fram 12.13. Blank lagerstatus. Pratade med kundtjänst, maskinen är packad och klar, plockas upp av Bring under kvällen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av deleulz:

Pratade nyss med EG iom att min stått som "under behandling" sen 08.59.

"Du har leveransdatum idag på kvittot, men det kommer ju det inte bli. Så du får ett SMS från Bring när de har fått den - kan tyvärr inte säga något närmre"

Den som lever får se 🤷‍♂️

Det var ju mer info än vad jag fick. Hoppfullt

Min står bara som reserverad?
Beställde 09:01

Permalänk
Medlem

Fick orderbekräftelse 12:21 från EG men det är väl ingen större mening å ringa å fråga nu känns det som, blir väl tidigast 7e dec.

Visa signatur

RTX 3090 - Ryzen 3700X - 16GB RAM 3600MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av feki:

EG. Orderbekräftelse kom fram 12.13. Blank lagerstatus. Pratade med kundtjänst, maskinen är packad och klar, plockas upp av Bring under kvällen.

Vad märkligt ä, jag fick ju bekräftelse 12:12 men får 7dec

Permalänk
Medlem
Skrivet av feki:

EG. Orderbekräftelse kom fram 12.13. Blank lagerstatus. Pratade med kundtjänst, maskinen är packad och klar, plockas upp av Bring under kvällen.

Har samma blanka lagerstatus. Hoppas på det bästa. Tack för info!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Vad märkligt ä, jag fick ju bekräftelse 12:12 men får 7dec

Ja det är skumt. Är det slumpvis eller. Verkar ju väldigt märkligt.

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Vad märkligt ä, jag fick ju bekräftelse 12:12 men får 7dec

Jao, det kan vara att orderbekräftelsen laggade lite, kanske. Ordernumret var i 110 416 xxx-serien, och jag såg någon med lite högre siffra få 7:e december i mail tidigare i tråden.

Permalänk
Skrivet av Wescan:

Min standard från Amazon.se är skickad! Var först måndag men nu skickad och leverans imorgon hoppas det blir imorgon. Men är fortfarande inställd på måndag för att inte bli allt för besviken om den inte kommer.

Får se när den från Elgiganten, beställd 12.11 dyker upp. Ser ju att folk som beställt 12.12 fått höra av kundtjänst att deras är hos bring. Borde ju min också va det. Men samma där, kan ju vara kundtjänst som är trötta och ger ut fel info får se helt enkelt om det dyker upp mejl om leverans under kvällen där med. Då blir brorsan glad också.

EDIT: Den från Amazon.se skickas med UPS. Crap, ingen bra erfarenhet av dom. Nu är jag mer inställd på nästa vecka.

UPS? Vad konstigt, min skickas med postnord.

Permalänk
Medlem

Någon som fick sin EG bekräftelse kring 13:30-snåret (13:39 för mig) som vet något mer? Lagersaldo 12-04 i mailet

Permalänk
Medlem

Dagens i-landsproblem men jag har en DE förbokad på Mediamarkt för ett antal veckor sedan "leverans okänd" och en diskversion bokad på Elgiganten vid 14 idag "leverans 7 december" som bara helt plötsligt dök upp att klicka på.

Har fått Mediamarkts förmodligen inte helt ovanliga "vi har sålt fler än vi har så vi vet inget alls"-mail och undrar om någon som förbeställt där blivit tidigarelagda under dagen pga. avbokningar eller om jag helt enkelt ska räkna med att Mediamarkt verkligen inte kan leverera på denna sida årsskiftet (mailet säger att de fyllt kvoten till mars och folk i butiken gissade "snarare maj" när jag frågade när de kunde få in i butik)

Hade hellre gått disk-lös, men om de inte börjat tidigarelägga leveranser än är det nog bara att avboka Mediamarkt, och deras kundtjänst är ju tyvärr som vanligt inte direkt till någon hjälp alls

Permalänk
Medlem

Sitter o spelar på min ps5a! Hämta den för en timma sen, första intrycket på kontrollen i astros playroom: WOW. 3D ljudet i pulse headsettet är också grymt i astro.
Spelar lite AC valhalla nu och här är ljudet inte alls samma som i astro, det känns platt och inte 3d. De kanske inte har optimerats i valhalla?

Visa signatur

I5 13600k - 5600 MHz 36 CL Corsair DDR5 - Msi pro z690-a wifi ddr5 - asus tuf oc v2 3080 - corsair rmx 1000 psu - nh d15 - sn850X

Permalänk
Medlem

Pratade precis med Elgiganten. De sa att mitt playstation har lämnat "oss" och skulle få ett SMS från Bring. I bästa fall kommer den imorgon, annars i början på nästa vecka.

La en beställning på Standard versionen
Idag ,Klockan 12:12
Blank lagersaldo i mailet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av feki:

Jao, det kan vara att orderbekräftelsen laggade lite, kanske. Ordernumret var i 110 416 xxx-serien, och jag såg någon med lite högre siffra få 7:e december i mail tidigare i tråden.

Mitt ordernummer är i 110 415 xxx-serien, så man kanske vågar hoppas 😅

Har dock inte pratat med elgigantens support något, så vi får se vad som händer.

Visa signatur

//Zidde

Permalänk
Medlem

Min order från Amazon är också skickad för ca 20 minuter sedan. SE med orderbekräftelse 00:05. Tyvärr med UPS istället för PostNord, men det är väl småaktigt att klaga i det här läget.

Skönt att det löste sig fort så jag kan avbeställa från Elgiganten och låta någon annan få den.

Permalänk
Medlem

Fan vad trött man blir när man ser en säljare från EG annonsera ut en PS5 för 10K på blocket... Fräscht

Permalänk
Medlem

Inte skickats från Amazon än.. Hoppas de inte gått hem för dagen 😆

Permalänk

Har också kontaktat Elgiganten. Ska få maskinen torsdag (26/11) enligt uppgifterna.

Disk version
Bekräftelse klockan 12:11
Blankt lagersaldo
Ej expressleverans

Permalänk
Medlem

För er som hoppas på att hitta en PS5 i butiker kommer här lite dystra nyheter från MediaMarkt.
Jag frågade om det finns en chans att de kommer ha en PS5 i butikerna nästa vecka när Black Friday lanseras, här kommer deras svar.

"Vi ber om ursäkt för det sena svaret, detta beror på hög arbetsbelastning och vi arbetar hårt för att komma ikapp.

Vi har tyvärr inget exakt besked på detta men preliminärt skulle vi säga April 2021. Håll koll på våran hemsida för mer information som kommer. "

April 2021 liksom. Lär väl vara liknande för alla butiker framöver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av planis83:

Fan vad trött man blir när man ser en säljare från EG annonsera ut en PS5 för 10K på blocket... Fräscht

Du kan ju alltid tipsa Elgiganten. Jag tror inte ledningen uppskattar det där.

Permalänk
Medlem

Pratade precis med EG kundtjänst i tele om min order.
Orderbekräftelse 09:01, står som reserverad.

Han meddelade att Bring har den och att den lämnat EG och att jag bör ha den absolut senast imorgon eller kanske till och med ikväll (expressleverans hem).

Ringde då istället till Bring som ser att dem har min order men ingen info om den levereras idag eller imorgon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Private Platypus:

Har också kontaktat Elgiganten. Ska få maskinen torsdag (26/11) enligt uppgifterna.

Disk version
Bekräftelse klockan 12:11
Blankt lagersaldo
Ej expressleverans

Då var de där 69kr för expressleverans väl värda sina pengar, med tanke på att jag fick mitt bekräftelsemail 1 minut efter dig, och kanske får min redan imorgon.

Permalänk
Skrivet av TobbeG92:

Då var de där 69kr för expressleverans väl värda sina pengar, med tanke på att jag fick mitt bekräftelsemail 1 minut efter dig, och kanske får min redan imorgon.

Det håller jag helt med om! Hade jag kunnat göra om det nu hade jag lagt den med express. Men men, jag får vänta en vecka medan ni andra får roa er!

Permalänk
Medlem

Kan det vara så att vi som beställde SE från amazon inte är lika prioriterade som DE? Verkar som att alla som skickats är DE

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk

Av intresse, vad menar ni när ni skriver blank lagerstatus?
Ber om ursäkt om det finns info i tråden sedan tidigare men jag hittar det inte och har inte tid att gå igenom alla sidor.