8RDA+ & NF7-S rev 2.0 ägare se hit är ni snälla

Permalänk

8RDA+ & NF7-S rev 2.0 ägare se hit är ni snälla

Vet inte så mycket om 8RDA+ eller NF7-S v2.0 men vilken kommer går bäst att klocka?
Vart kan man läsa vad som kommer ändras i rev 2.0 av 8RDA+?
Saknade inte Epox kortet hål vid CPU socketen (har för mig den har vid nordbrygga) så man inte kan installera vattenkylning?
Har NF7-S rev 2.0 hål så man kan installera vattenkylning vid CPU socketen och nordbryggan (vore glad ifall ägare av båda korten kunde kommentera)?

Visa signatur

i5 8600K / Asus ROG Z370-F Gaming / Asus GTX 1070 Ti ROG Strix / Samsung 960 EVO 500GB M.2 PCIe m.m.

Permalänk
Medlem

Jag har NF7-S och det finns hål runt både CPU och NB. Tydligen måste man dock fila lite på CPU-blocket om man bestämmer sig för Aseteks Waterchillpaket.

/E

Visa signatur

Nån liten HP-desktop, ASUS EeePC 1215N, Mac Mini, Macbook C2D

Permalänk
Medlem

Abit kortet er nok bedre en 8rda+. begge kortene har hull rundt socketen.

Visa signatur

XP2500+@2400mhz|EPOX8RDA+|512MB CORSAIR TWINX PC3200|TI4200 128MB| LIFE IS STUDY :)

Permalänk

väldigt nöjd med mitt abit.. integrerade ljudet + nätverkskortet har funkat kanon fö mig..

Sen har den ochså sata som jag inte har använt än dock.

Permalänk
Medlem

jag har ett 8rda+ och är mkt nöjd... dock tror jag att abits bräda är lite bättre i dagens läge...

när 2.0 av epoxet kommer blir det nog minst lika bra IMO

Permalänk
Medlem

Köp abit.. Jag har RDA+ har haft ett KHA och kommer säkert köpa ett epox som nästa kort också.. Men det är en del strul med dem..
Experimentkort..

Visa signatur

9700Pro rockar fett i 3dsmax och spel

Permalänk
Medlem

skulle väl inte vilja kalla det "Experimentkort" direkt Rex, finns många nöjda 8rda+ägare här på forumet, du verkar tyvärr inte vara en av dem

Permalänk

tackar för alla svar forsätt gärna diskutera ifall ni har lust annars så har jag bildat mig en uppfattning om båda korten.

Visa signatur

i5 8600K / Asus ROG Z370-F Gaming / Asus GTX 1070 Ti ROG Strix / Samsung 960 EVO 500GB M.2 PCIe m.m.

Permalänk
Avstängd

ta abit Nf-7 2.0 de äeger phett

Visa signatur

*Cpu: AMD Athlon XP 2200+@2800+* Moderkort: Abit NF7-S Rev 2.0 (233fsb)*Minne:Twinmos Winbond* DDR400@466*Grafikkort: ATi Radeon 9700 Pro*Ljudkort: SB Audigy 2*Hårddisk:Western Digital 120gb*Kylning: Maze 4, Black Ice radiator, Eheim 1024

Permalänk
Medlem

har ett epox och är väldans nöjd..... men jag vet ju iofs inte hur ett abit är så jag kan inte säga vilket som är bäst...

Visa signatur

Ignoscere divinum

Permalänk
Medlem

Jag har ett 8RDA+ och jag måste väl säga att det fungerar bra överlag. Det finns dock en hel del irriterande buggar på mitt 1,1 kort som måste lösas med diverse moddar.

Permalänk
Medlem

Arel: vad mer än vdd?

Permalänk
Medlem

Re: 8RDA+ & NF7-S rev 2.0 ägare se hit är ni snälla

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheSwede86
Vet inte så mycket om 8RDA+ eller NF7-S v2.0 men vilken kommer går bäst att klocka?
Vart kan man läsa vad som kommer ändras i rev 2.0 av 8RDA+?
Saknade inte Epox kortet hål vid CPU socketen (har för mig den har vid nordbrygga) så man inte kan installera vattenkylning?
Har NF7-S rev 2.0 hål så man kan installera vattenkylning vid CPU socketen och nordbryggan (vore glad ifall ägare av båda korten kunde kommentera)?

Det var Abit som saknade hålen runt socketen, de kom till först i 1.2 tror jag. Epox har haft hålen sen första revisionen. Förutom VDD-inställningar i BIOS så har kylning på sydbryggan tillkommit plus officiellt stöd för XP 3200+, dvs 400 fsb.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem

8rda+ 2.0=8rda3+ som redan finns.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ph0ng
Arel: vad mer än vdd?

Extra kylning, vcore krånglar, VDD.