Hur vet jag om kortet passar (finns inte på Inet)

Permalänk
Medlem

Hur vet jag om kortet passar (finns inte på Inet)

Hej! Bygger min första dator och köper allt nytt förutom ett MSI GeForce GTX 1080 Ti Founders Edition jag fått. Den finns inte på Inet så kan varken kolla kompabilitet eller slutföra mitt bygge utan ett valt grafikkort...

Kan bifoga min build men då med ett random grafikkort inlagt (har alltså redan ett grafikkort)

Permalänk
Medlem

Det finns specifikationer på MSIs hemsida:
https://www.msi.com/Graphics-Card/GeForce-GTX-1080-Ti-Founder...

CARD DIMENSION (MM): 266 x 111 x 40 mm

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, 3080 Ti

Permalänk
Keeper of the Bamse

Height: 4.376in - 111.15mm
Length: 10.6in - 269.2mm
Width: Dual Slot

Det är mao inte ett speciellt "långt" kort, ett 3080 är 285mm in length, 112 mm height.

Namnen på dimensionerna är ju lite olika beroende på var man tittar, vissa kallar det length, vissa kallar det height osv.

På svenska ska det ju vara 269.2mm bredd, 111.15mm djup, och "dual slot" höjd.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ekhyddan:

Det finns specifikationer på MSIs hemsida:
https://www.msi.com/Graphics-Card/GeForce-GTX-1080-Ti-Founder...

CARD DIMENSION (MM): 266 x 111 x 40 mm

Yes men kan tyvärr inget om datorer! Ska dom måtten jämföras med moderkortet? Med chassit? Var måste den passa om du förstår!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobbyjoe:

Yes men kan tyvärr inget om datorer! Ska dom måtten jämföras med moderkortet? Med chassit? Var måste den passa om du förstår!

För chassit brukar det stå "Max längd grafikkort (standardutförande)" eller liknande.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, 3080 Ti

Permalänk
Skrivet av Bobbyjoe:

Yes men kan tyvärr inget om datorer! Ska dom måtten jämföras med moderkortet? Med chassit? Var måste den passa om du förstår!

Det är chassit det måste få plats i! Moderkortet kommer inte vara några problem. Där gäller det dock att du väljer ett som stöder din processor så... antingen AMD och AM4 typ eller intel och LGA 1200 som är de senare generationerna!

Permalänk

Sen behöver du ha ett moderkort (finns t ex mATX och ATX m fl) som passar i chassit också. Det står också vilka formfaktorer som passar i chassit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ekhyddan:

För chassit brukar det stå "Max längd grafikkort (standardutförande)" eller liknande.

Hittade det, tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av AmaerildeRimfrost:

Det är chassit det måste få plats i! Moderkortet kommer inte vara några problem. Där gäller det dock att du väljer ett som stöder din processor så... antingen AMD och AM4 typ eller intel och LGA 1200 som är de senare generationerna!

Yes, verkar som allt är i sin ordning!