Permalänk
Medlem

Jag försöker köpa ps+ för 620 där man får 160kr i psn points, lyckas ej. Det står att jag redan köpt den vilket jag inte har gjort. Kan bara välja att köpa ”vanliga” 12månader premunationen utan credits. Har testat appen, hemsidan och i ps5an.
Någon som stött på liknande problem?
Tack

Permalänk
Skrivet av Fatking:

Jag försöker köpa ps+ för 620 där man får 160kr i psn points, lyckas ej. Det står att jag redan köpt den vilket jag inte har gjort. Kan bara välja att köpa ”vanliga” 12månader premunationen utan credits. Har testat appen, hemsidan och i ps5an.
Någon som stött på liknande problem?
Tack

Är det inte PS Now som har den dealen?

Permalänk

Fick tag på dessa på Elgiganten igår för 496kr på deras Outlet! Skapligt fynd!! Hann testa dem lite igår kväll till min PS5’a. Kanonljud!!! Tycker jag i alla fall… 😉

https://www.elgiganten.se/product/gaming/gaming-headset/22397...

Permalänk
Medlem
Skrivet av StefanFalun:

Är det inte PS Now som har den dealen?

Nej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levandebild:

Tittar man här så visar deras banners endast erbjudandet för PS Now, men vad vet jag
https://store.playstation.com/en-se/subscriptions

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Tittar man här så visar deras banners endast erbjudandet för PS Now, men vad vet jag
https://store.playstation.com/en-se/subscriptions

På mina banners står de att de är PS Plus. Jag har inte försökt skaffa för jag har redan PS plus.

@Fatking Om du inte får det att funka kan du köpa genom sidan nedan. Jag och flera andra köpte PS plus genom den: https://partner.getgifted.com/se/

Där får man 20% rabatt på medlemskapet, men nu fick jag error när jag försökte kolla om de funkar. Men det kanske är för jag är på mobil.

Edit: Om jag förstår rätt så är det så att om man har aktivt PS+ får man erbjudandet på PS Now, men om man inte har aktivt får man erbjudandet på PS+. För nu när jag loggade in dök bara PS Now erbjudandet upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Tittar man här så visar deras banners endast erbjudandet för PS Now, men vad vet jag
https://store.playstation.com/en-se/subscriptions

Det här är vad din länk leder till för mig i alla fall så du kanske kommer åt fel region och får annat erbjudande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levandebild:

https://i.imgur.com/KpjNDZK.png

Det här är vad din länk leder till för mig i alla fall så du kanske kommer åt fel region och får annat erbjudande.

Aha.. det har du rätt i. Jag hamnade på UK-sidan, där visas endast PS now banner med det erbjudandet

Permalänk
Medlem

Köpte 12 mån ps+ via Gifted men när jag ska visa koden så får jag bara felmeddelande. Brukar det lösa sig om man väntar ett tag eller är det bara att be om refund?

Permalänk
Skrivet av zleikir:

Köpte 12 mån ps+ via Gifted men när jag ska visa koden så får jag bara felmeddelande. Brukar det lösa sig om man väntar ett tag eller är det bara att be om refund?

Koderna är slut, ska komma nya under nästa vecka (enligt kundtjänst). Väntar själv på en kod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av avenger90:

Koderna är slut, ska komma nya under nästa vecka (enligt kundtjänst). Väntar själv på en kod.

Finfint, då väntar jag också!

Permalänk
Medlem

Det va så längesen jag hade ps+, kommer inte ihåg hur det funkade mellan användare... har ju GoW nerladdat nu genom det, men då kan bara min användare spela det eller? För hittar inte det på grabbens användare på ps5an... tänkte om han ville spela det lite...

Permalänk
Medlem

Installerade ett spel från skiva precis. Helvetes jävlar vad högt det lät om uhd spelaren då!

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Det va så längesen jag hade ps+, kommer inte ihåg hur det funkade mellan användare... har ju GoW nerladdat nu genom det, men då kan bara min användare spela det eller? För hittar inte det på grabbens användare på ps5an... tänkte om han ville spela det lite...

På sonens profil, gå in i Library (vanligen längst till höger bland raden av hans installerade spel) och klicka sen på R1 för att komma till lokalt installerade spel. Där ska du kunna hitta ditt GoW. Han behöver inte PS+ för att komma åt ditt PS+-spel.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkiii:

Installerade ett spel från skiva precis. Helvetes jävlar vad högt det lät om uhd spelaren då!

För mig har det blivit mycket tystare efter att jag lade en musmatta under konsollen. Tidigare satte den hela TV-möbeln i resonans med läsarenheten.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quenya:

På sonens profil, gå in i Library (vanligen längst till höger bland raden av hans installerade spel) och klicka sen på R1 för att komma till lokalt installerade spel. Där ska du kunna hitta ditt GoW. Han behöver inte PS+ för att komma åt ditt PS+-spel.

Tack

Permalänk
Medlem

Nån annan som har problem med att fläkten knarrar i idle rpm? Sjukt jobbigt. Har skruvat loss fläkten och när jag lyfter ut den ur sin socket så låter det knäpptyst. Så fort jag sätter tillbaka den börjar knarrandet igen.

Någon som haft samma problem och hittat en lösning?

Permalänk

Min SE är så tyst att jag nästan blir orolig, verkligen knäpp tyst(!).
Inte testat med skiva än, knappt man törs efter allt man läst..

(Edit. Den är sval så bevisligen fungerar kylningen)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Eckelhesten:

Har skruvat loss fläkten och när jag lyfter ut den ur sin socket så låter det knäpptyst. Så fort jag sätter tillbaka den börjar knarrandet igen.

Låter som PWM-resonans, dvs, fläktens hastighet regleras genom att modulera strömförsörjningen till motorn med en fyrkantvåg av full spänning som max och noll spänning minimum, och med en variabel pulsbredd, istället för att sänka volttalet till motorn för att få den att gå långsammare. Det gör att man får maximalt vridmoment från motorn hela tiden, även vid låg hastighet (vilket gör att fläkten kan startas lättare med låg belastning och även köras vid lägre varvtal utan att stanna), men det tvära av- och påkopplandet av spänning till motorn kan ge upphov till ett hörbart kuggande ljud, som kan fortplantas och förstoras av chassit fläkten är fäst i.

Så prova med O-ringar mellan fläkt, skruvskalle och chassi, som beskrivet av många andra här och på nätet. Skulle kunna hjälpa.

...Såvida det inte är den där beryktade papperslappen som ligger an mot din fläkt, förstås.

Permalänk
Konsolgrävare

Sådär, till slut blev det ett köp. Ikväll kommer en LG OLED65CX hem till mig.

Ska bli intressant och se skillnaden på 55 till 65 tum och 60 till 120hz!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Sådär, till slut blev det ett köp. Ikväll kommer en LG OLED65CX hem till mig.

Ska bli intressant och se skillnaden på 55 till 65 tum och 60 till 120hz!

Man gratulerar!
Har en GX65 och kan intyga om att du kommer bli över...lycklig! Glöm inte att kolla in Rtings hemsida eller HDTVtest på youtube för rekommenderade inställningar.

Permalänk
Medlem

Testade Outriders Riktigt snyggt... men såna här shooters på hk alltså... testade demot på pc med, gör av med 10ggr mer ammo på ps5an iom sikta med hk... varför är inte allt mus/tangbord kompatibelt för?!
Sen tänkte på det, hur funkar BD filmer köpta i US? Är det regionslåst?

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Donhoz:

Man gratulerar!
Har en GX65 och kan intyga om att du kommer bli över...lycklig! Glöm inte att kolla in Rtings hemsida eller HDTVtest på youtube för rekommenderade inställningar.

Denna arbetsdag kommer gå lååååångsamt.

Tack för tipset, ska kollas in

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

Låter som PWM-resonans, dvs, fläktens hastighet regleras genom att modulera strömförsörjningen till motorn med en fyrkantvåg av full spänning som max och noll spänning minimum, och med en variabel pulsbredd, istället för att sänka volttalet till motorn för att få den att gå långsammare. Det gör att man får maximalt vridmoment från motorn hela tiden, även vid låg hastighet (vilket gör att fläkten kan startas lättare med låg belastning och även köras vid lägre varvtal utan att stanna), men det tvära av- och påkopplandet av spänning till motorn kan ge upphov till ett hörbart kuggande ljud, som kan fortplantas och förstoras av chassit fläkten är fäst i.

Så prova med O-ringar mellan fläkt, skruvskalle och chassi, som beskrivet av många andra här och på nätet. Skulle kunna hjälpa.

...Såvida det inte är den där beryktade papperslappen som ligger an mot din fläkt, förstås.

fantastisk beskrivning. Ska prova med o-ringar, får se var jag kan köpa några som passar

och nej, ingen papperslapp vad jag kunde se. Folk med papperslappsproblemet har ett helt annat ljud dessutom

Permalänk
Medlem
Skrivet av Martiin82:

Min SE är så tyst att jag nästan blir orolig, verkligen knäpp tyst(!).
Inte testat med skiva än, knappt man törs efter allt man läst..

(Edit. Den är sval så bevisligen fungerar kylningen)

Min är också knäpptyst, ända tills man ska använda skiva.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkiii:

Min är också knäpptyst, ända tills man ska använda skiva.

Även när du kollar på BD filmer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Även när du kollar på BD filmer?

Har inte testat att titta på film. Har endast installerat last of us 2 med skiva. Under installation så lät det något frutansvärt mycket. Blev tystare efter installation va klart.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkiii:

Har inte testat att titta på film. Har endast installerat last of us 2 med skiva. Under installation så lät det något frutansvärt mycket. Blev tystare efter installation va klart.

Ok, för testat uhbd och bd film här, tänkte inte på något oljud då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eckelhesten:

fantastisk beskrivning. Ska prova med o-ringar, får se var jag kan köpa några som passar

och nej, ingen papperslapp vad jag kunde se. Folk med papperslappsproblemet har ett helt annat ljud dessutom

Varsågod! Du behöver 8 st.

https://www.kullager.se/product.html/o-ring-3x15-nbr?category...

Permalänk
Medlem

Tack! 🙏