PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cash774:

Varför ska en butik ta ca 600-700kr extra förstår ej varför kan dem ej vara som andra butiker som elgiganten webhallen netonnet ta samma pris (Retrospelbutiken)

Det är faktiskt riktigt fult. Det finns en anledning till att de inte gör det via sin huvudsida, Spelbutiken.se, liksom! Retrospelbutiken är en rätt obskyr sida så de tänker väl att det är bäst använda den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Det är faktiskt riktigt fult. Det finns en anledning till att de inte gör det via sin huvudsida, Spelbutiken.se, liksom! Retrospelbutiken är en rätt obskyr sida så de tänker väl att det är bäst använda den.

står Max 1 order per kund! på sidan aa roligt att ni ej lägger den på huvudsidan lycka till med 7299kr med gamla kontrollen (vita färgen) när andra som tex webbhallen ger nya kontrollen i nya färger i sina paketpriser o sedan tar ni ut extra 600kr
men finns ju folk som köper från dem mitt tips köp inte vänta kommer upp på webbhallen o andra sidor igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cash774:

står Max 1 order per kund! på sidan aa roligt att ni ej lägger den på huvudsidan lycka till med 7299kr med gamla kontrollen (vita färgen) när andra som tex webbhallen ger nya kontrollen i nya färger i sina paketpriser o sedan tar ni ut extra 600kr
men finns ju folk som köper från dem mitt tips köp inte vänta kommer upp på webbhallen o andra sidor igen

Haha. Bara det att inte sälja konsolen separat utan tvinga på kunden en kontroll extra och ta 6700 eller 6800 som vissa seriösa butiker gjorde är lite fult men ändå förståeligt. Det här är ju något helt annat. De kunde lika bra sålt det för 8300 istället för 7300.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Haha. Bara det att inte sälja konsolen separat utan tvinga på kunden en kontroll extra och ta 6700 eller 6800 som vissa seriösa butiker gjorde är lite fult men ändå förståeligt. Det här är ju något helt annat. De kunde lika bra sålt det för 8300 istället för 7300.

skulle fråga dem i deras chatt på höger sida om varför dem tar ut så mycket extra när dem är en butik men den är stängd
annars finns fortfarande i lager

http://www.retrospelbutiken.se/store/produkt.php?produkt=3923...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cash774:

står Max 1 order per kund! på sidan aa roligt att ni ej lägger den på huvudsidan lycka till med 7299kr med gamla kontrollen (vita färgen) när andra som tex webbhallen ger nya kontrollen i nya färger i sina paketpriser o sedan tar ni ut extra 600kr
men finns ju folk som köper från dem mitt tips köp inte vänta kommer upp på webbhallen o andra sidor igen

Gamla kontrollen? Är det den versionen som "muppar" sig?
Om man köper från t.ex. Netonnet så borde väl handkontrollen som medföljer vara en nyare variant?
(Jag har inte följt snacket så mycket och hängt med känner jag).

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Streamdog:

Gamla kontrollen? Är det den versionen som "muppar" sig?
Om man köper från t.ex. Netonnet så borde väl handkontrollen som medföljer vara en nyare variant?
(Jag har inte följt snacket så mycket och hängt med känner jag).

vissa gamla kontroller har lite problem tror jag vad jag hört
ingen aning sony fixar ofta problemen med tiden har ju gått 7 månander typ nu sedan ps5 var ute
menade den nya kontrollen som har färgen röd och svart man fick dem som extra kontroll på webbhallens paket

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt tjafset om överpris hos Spelbutikens annex när bästa pris hos Prisjakt ligget betydligt högre, pris baseras på utbud och efterfrågan.

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-MortarMint-WD-BlackSN850Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
Övriga datorer ej i drift

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cash774:

skulle fråga dem i deras chatt på höger sida om varför dem tar ut så mycket extra när dem är en butik men den är stängd
annars finns fortfarande i lager

http://www.retrospelbutiken.se/store/produkt.php?produkt=3923...

Jag förstår dig och tycker också det är märkligt av en butik men samtidigt är det ju deras business och folk får välja om de vill handla där eller inte. Det finns ju uppenbarligen en marknad för det. Det är inte som om de blåser folk utan de skickar faktiskt det de säger, en spelkonsol dyrare än MSRP. Det fanns folk som gav 16 000-17 000 kr för PS5 i höstas...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jarl:

Förstår inte riktigt tjafset om överpris hos Spelbutikens annex när bästa pris hos Prisjakt ligget betydligt högre, pris baseras på utbud och efterfrågan.

Du kan inte jämföra butikerna som ligger på prisjakt just nu.... just nu är har tillgången med ps5 blivit mycket mer fler har köpt sina konsoler det märker man med att tex ps5 ligger ute mycket längre tid tills den blir slut fler butiker får in hela tiden i lager
webbhallen har klarat av sin bokningslista för veckor sedan ,,, dessa 3 senaste veckorna har ps5 kommit in lager i ca 3 gånger per vecka i butikerna många har köpt som följer denna tråd så varför ska man betala 7200kr? när man kan köpa till standard pris :S förstår ej men visst köp en för 8990kr på en random butik som står på prisjakt

Permalänk
Medlem

En av de butikerna har sålt 3 av 29 konsoler för 9000 kr på ett halvt dygn. Mycket eller lite, i vart fall är det betydligt högre än Retrospelbutiken.

Vad sägs om https://webshop.fixarit.se/konsoler/playstation-5-disc-editio...

"OBS! Enheterna tas in per beställning därmed har vi inget öppet köp på denna produkt!"

12 000 kr. De köper säkert från inofficiella led. Jag kan se de buda på Tradera för att sen sälja på sin sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

En av de butikerna har sålt 3 av 29 konsoler för 9000 kr på ett halvt dygn. Mycket eller lite, i vart fall är det betydligt högre än Retrospelbutiken.

folk som köper till överpris finns anledning att dem är ej så datorkunnig att följa trådar /forum
ingen ork och kolla sidorna hela tiden uppdatera hela tiden för när butikerna som webbhallen.netonnet får in
så går det åt allt från 4 minuter till 20 minuter amazon fanns i 20 minuter man kunde köpa

Permalänk
Medlem

Fick precis bekräftelse att ps5+extra dual har skickats från både Mediamarkt cluberbjudande som kändes väldigt osäkert om de verkligen skulle få in för ett par dagar sedan när det stod att den va restad men ändå gick att boka OCH Retrobutiken som jag beställde från igår (till överpris). Så ni som har beställt under samma premisser borde också få tag på ett ex denna gång

Visa signatur

Killen

Permalänk
Medlem
Skrivet av almar:

Fick precis bekräftelse att ps5+extra dual har skickats från både Mediamarkt cluberbjudande som kändes väldigt osäkert om de verkligen skulle få in för ett par dagar sedan när det stod att den va restad men ändå gick att boka OCH Retrobutiken som jag beställde från igår (till överpris). Så ni som har beställt under samma premisser borde också få tag på ett ex denna gång

ska du skicka tillbaka retrospelbutikens sen eller kanske du hann avboka ?

Permalänk
Medlem

ska faktiskt köpa ett sony 3D pulse headset för ps5 som kommit in i lager i flesta butiker senare idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

En av de butikerna har sålt 3 av 29 konsoler för 9000 kr på ett halvt dygn. Mycket eller lite, i vart fall är det betydligt högre än Retrospelbutiken.

Vad sägs om https://webshop.fixarit.se/konsoler/playstation-5-disc-editio...

"OBS! Enheterna tas in per beställning därmed har vi inget öppet köp på denna produkt!"

12 000 kr. De köper säkert från inofficiella led. Jag kan se de buda på Tradera för att sen sälja på sin sida.

🤣

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cash774:

ska du skicka tillbaka retrospelbutikens sen eller kanske du hann avboka ?

Returfrakten lär hamna på runt 150-200 kr. Bäst försöka sälja till inköpspris eller lite högre i så fall.

Skrivet av Cash774:

ska faktiskt köpa ett 3D pulse headset för ps5 som kommit in i lager i flesta butiker senare idag

Amazon har haft den länge i lager. Dessutom ofta till bra pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cash774:

ska du skicka tillbaka retrospelbutikens sen eller kanske du hann avboka ?

En kompis ska köpa den! Annars hade jag skickat tillbaka Eller sålt den till någon här på något smidigt sätt.

Visa signatur

Killen

Permalänk
Medlem
Skrivet av almar:

En kompis ska köpa den! Annars hade jag skickat tillbaka Eller sålt den till någon här på något smidigt sätt.

Okej nu är det slutsålt på Retrospelbutiken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cash774:

Okej nu är det slutsålt på Retrospelbutiken

Det måste ha varit den jag avbokade. Lite överpris men inte så farligt, bra för de som äntligen fick tag i en.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Det måste ha varit den jag avbokade. Lite överpris men inte så farligt, bra för de som äntligen fick tag i en.

tror det var mer än 1 i lager för kollade innan sen kollade för 5 minuter sedan stog 1 i lager så tror fler avbokade

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cash774:

Du kan inte jämföra butikerna som ligger på prisjakt just nu....massa text på prisjakt

5990:- har iochförsig endast gått att köpa för i korta perioder i år, oftast har de inte gått att få tag på alls i butik, så tolvhundra i påslag (eller drygt 600 om jag räknar in extra kontroll) kändes helt OK , min är på väg därifrån.

inlagd parentes
Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-MortarMint-WD-BlackSN850Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
Övriga datorer ej i drift

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jarl:

5990:- har iochförsig endast gått att köpa för i korta perioder i år, oftast har de inte gått att få tag på alls i butik, så tolvhundra i påslag kändes helt OK , min är på väg därifrån.

Webhallen sålde väl sin Ps5 för 6490 så med det i åtanke är inte priset horribelt. Det är ju även värt något att få tag på en konsol istället för att sitta och vänta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steamroad:

Webhallen sålde väl sin Ps5 för 6490 så med det i åtanke är inte priset horribelt. Det är ju även värt något att få tag på en konsol istället för att sitta och vänta.

Jag köpte min PS5 på Webhallen för 5990:- på releasen i november förra året.
Inte sett att dom höjt priset någon gång faktiskt.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av almar:

Fick precis bekräftelse att ps5+extra dual har skickats från både Mediamarkt cluberbjudande som kändes väldigt osäkert om de verkligen skulle få in för ett par dagar sedan när det stod att den va restad men ändå gick att boka OCH Retrobutiken som jag beställde från igår (till överpris). Så ni som har beställt under samma premisser borde också få tag på ett ex denna gång

När lade du din MM-beställning? Jag lade min 23/6 och inte hört något.

Visa signatur

i7-9700k @ 3,6GHz | ASUS RTX 2070 STRIX GAMING OC | Gigabyte Z390 AORUS Pro Wifi | HyperX 2x8GB 3200MHz | Corsair RM750X 750W | Noctua NH-U12S | Samsung 970 EVO Plus | Corsair Carbide 275Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jarl:

5990:- har iochförsig endast gått att köpa för i korta perioder i år, oftast har de inte gått att få tag på alls i butik, så tolvhundra i påslag kändes helt OK , min är på väg därifrån.

Dessa senaste veckorna har det funnits massa chanser att köpa ps5 du kunde även boka ps5 från medimarkt från fredag fram till söndag och få leverans inom ca 2 veckor fanns på amazons hemsida igår i 30 minuter till priset av 5990kr fanns på netonnet idag i ca 15 minuter för 5990kr fanns i webbhallen igår fanns flera omgångar förra veckan

Permalänk
Medlem

MaxGaming har Digital Edition.
https://www.maxgaming.se/sv/playstation-5/playstation-5-digia...

Edit: 13:47 Slut

Gick betydligt snabbare den här gången men de hade också fem enheter till salu om jag inte missminner mig.

Permalänk
Hedersmedlem

Kjell&Co har enligt hemsidan 1+ i lager men köpknapp saknas

Har chattat med dem, det är ett lagersaldofel, så slipper ni undra/fråga!

Chattlogg i spoilertagg nedan:

Kundservice | 13:42:47
Hej, välkommen till Kjell & Company! Ställ din fråga nedan så hjälper vi dig så fort vi kan. Du vet väl om att vi numera erbjuder kvitton digitalt för köp gjorda i våra fysiska butiker? För mer information om detta: https://www.kjell.com/se/kivra
Du | 13:43:06
Hej, vil lbeställa en PS5 https://www.kjell.com/se/produkter/ljud-bild/tv-spel-gaming/p... står det finns 1+ i lager online men ingen köpknapp?
Gabriel | 13:43:16
Hej! Ett ögonblick så ska vi kika på detta!
Gabriel | 13:46:08
Hm, osäker på varför det står att vi har dem i lager faktiskt. Vi har inte fått in någon leverans vad jag kan se. Jag hörde med en kollega, och det verkar vara något som inte stämmer här
Du | 13:46:30
OK, men då är den inte beställbar alltså
Bra om ni kollar det, garanterat ni får en massa frågor på det annars
Gabriel | 13:47:14
Tyvärr inte. Jag dubbelkollade och det finns inte några i lager alls för tillfället. Japp! Det har redan börjat flyga in haha

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av Falle89:

När lade du din MM-beställning? Jag lade min 23/6 och inte hört något.

23/6 kl 17.18 beställde jag. Ah segt. Men de packar säkert för fullt! Du har inte fått någon orderbekräftelse alls?

Visa signatur

Killen

Permalänk
Medlem
Skrivet av almar:

23/6 kl 17.18 beställde jag. Ah segt. Men de packar säkert för fullt! Du har inte fått någon orderbekräftelse alls?

23/6 15:58 här. Jodå bekräftelse har jag fått, men inne på MMs sida så står ordern bara som "Leverans påbörjad".

Visa signatur

i7-9700k @ 3,6GHz | ASUS RTX 2070 STRIX GAMING OC | Gigabyte Z390 AORUS Pro Wifi | HyperX 2x8GB 3200MHz | Corsair RM750X 750W | Noctua NH-U12S | Samsung 970 EVO Plus | Corsair Carbide 275Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falle89:

23/6 15:58 här. Jodå bekräftelse har jag fått, men inne på MMs sida så står ordern bara som "Leverans påbörjad".

Okej. Konstigt! Kanske beror på betalsätt och vilket fraktsätt osv? Tror det är absolut lugnt

Visa signatur

Killen