Diablo II: Resurrected – betatestet är igång!

Permalänk
Melding Plague

Diablo II: Resurrected – betatestet är igång!

Inför lanseringen är det dags för två perioder av betatester. Dela med dig av dina erfarenheter i forumet och leta efter spelvänner!

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Där dog servrarna, första timmen medans det fungerade var rätt mysig dock.

Edit: Står man ut med 200+ms ping så funkar US servrarna, man kan köra med samma gubbar.

Visa signatur

Pappas: 5900X,16GB, GTX 3070, M.2 1TB Gen4, PG278Q.
Barn 1: 4790K, 24GB, GTX 1080Ti, SSD 1TB, 24" IPS.
Barn 2: MSI Laptop i5-7300HQ, 8GB, GTX 1050, HDD 1TB, SSD 128GB.
HTPC: 5800x3D, 32GB, 7900XT, M.2 2+1TB Gen4, Sony 75x90K.

Permalänk
Medlem

Man kan ju hoppas att man spelar tills solen går upp.
Men det kanske blir när Diablo 4 kommer.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, 3080 Ti

Permalänk
Medlem

"Det öppna betatestet startar den 20 augusti 19:00 och avslutas 20 augusti 19:00"

Aj då, det blir väldigt tajt

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

"Det öppna betatestet startar den 20 augusti 19:00 och avslutas 20 augusti 19:00"

Aj då, det blir väldigt tajt

Speedrun på en helt ny nivå!

Permalänk
Medlem

Behöver byta ut hamstern i hjulet så servrarna hoppar igång igen.

Visa signatur

Define R6 | Corsair RM 750x | ASUS PRIME Z370-A | Intel Core i7 8700K | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance | ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC | Samsung 960 EVO 500GB | ROG PG279Q | DELL UP2716D |

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

"Det öppna betatestet startar den 20 augusti 19:00 och avslutas 20 augusti 19:00"

Aj då, det blir väldigt tajt

Det förklarar varför jag inte kommer förbi start lobby bossen

Permalänk
Medlem

Det öppna betatestet startar den 20 augusti 19:00 och avslutas 23 augusti 19:00 (du får dock ta ett flyg till Singapore för att lira de sista 24h (tips VPN)).
Beta test info

Visa signatur

I've somehow been WASDing my whole life

13th Intel 8P@6GHz E-cores off Kraken X73 360mm DDR5 m.2@7000MB/sek Gigabyte Z690
Alltid över AMD 3D med överklocking i fakefikans (swefaker) grafer med intel :)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Snabbt_o_Hårt:

Det öppna betatestet startar den 17 augusti 19:00 och avslutas 20 augusti 19:00 ?

Nej, 20-22 augusti är det.
https://www.sweclockers.com/nyhet/32531-diablo-ii-resurrected...

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Jo, fast jag litar nog mer på Blizzards officiella hemsida än på SweClockers artikel... Som han ovan dig även länkade till.

Tidszoner är jag kass på däremot. Slutar 23de kl 10:00 am PSD time

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av talonmas:

Jo, fast jag litar nog mer på Blizzards officiella hemsida än på SweClockers artikel... Som han ovan dig även länkade till.

Tidszoner är jag kass på däremot. Slutar 23de kl 10:00 am PSD time

Fast om du kollar mitt citat så ser du att inlägget ändrats från en fråga till fakta.
Samt det där med VPN, så 20-22 lär stämma för svensk tid isåfall?

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

@Jacob kommer du streama betan någonting?

Visa signatur

Rigg: Intel i7 4790K @ 4,7 GHz delid | Noctua NH-U12S | Asus Z97-A | Corsair 2x4+2x8 GB 2133 MHz DDR3 RAM | EVGA RTX 2080 XC Ultra GPU | Intel SSD 2x 800 GB | Acer Predator XB271HU IPS skärm | M-Audio AV42 monitorer | HyperX Cloud 2-lurar | HyperX Pulsefire FPS mus

Permalänk
Medlem

Någon som lyckas köpa grejer av handlarna? Det verkar som att spelet kraschar efter ett tag av "Waiting for transaction...". Att sälja till dem verkar fungera.

Permalänk

Allmänt kaos och går inte att ansluta till servrarna just nu, lyckades spela en kort stund vid 1930 innan anstlutningen avbröts.

Visa signatur

| R9 5900X | MSI x570 Unify | 4*8GB SR A-Data Spectrix D60G 3200c14 @3800c14 | AMD RX6800XT | Corsair HX750i |

Permalänk

Och folk kan inte förstå varför folk gnäller på att det ska vara ständig uppkoppling och inget tcp ip.

Visa signatur

Moderkort: ASRock Z790 PG Lightning
Processor: Intel Core i7-13700K 3,4Ghz
Grafikkort: Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Ram: Corsair 32Gb DDR5 5600Mhz Vengeance S
SSD: Samsung 990 PRO 1TB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av surfar_hy:

Allmänt kaos och går inte att ansluta till servrarna just nu, lyckades spela en kort stund vid 1930 innan anstlutningen avbröts.

För mig har det funkat med några krascher fram tills nu. Men nu så blir det "Join failed" varje gång jag försöker återuppta spelet.

Permalänk
Medlem

Byt till americas servrarna om ni har problem dom är stabilare men högre ping tyvärr och sitt inte och växla mod heller för då kraschar spelet alle fall i grupp

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Byt till americas servrarna om ni har problem dom är stabilare men högre ping tyvärr och sitt inte och växla mod heller för då kraschar spelet alle fall i grupp

Hur gör man det? Menar du med VPN?

Permalänk
Skrivet av Iskra:

Hur gör man det? Menar du med VPN?

Du ställer om "Region" i Battle.net launchern, en liten jordglob jämte Game Version.

Visa signatur

Pappas: 5900X,16GB, GTX 3070, M.2 1TB Gen4, PG278Q.
Barn 1: 4790K, 24GB, GTX 1080Ti, SSD 1TB, 24" IPS.
Barn 2: MSI Laptop i5-7300HQ, 8GB, GTX 1050, HDD 1TB, SSD 128GB.
HTPC: 5800x3D, 32GB, 7900XT, M.2 2+1TB Gen4, Sony 75x90K.

Permalänk
Medlem

Gillade D3 skarpt och dess paragon levlar. D2 spelade jag inte så mycket men ska bli intressant och få prova.

Permalänk
Medlem
Skrivet av neohamster:

Du ställer om "Region" i Battle.net launchern, en liten jordglob jämte Game Version.

Det funkade. Men typ en timmes spelande rullades tillbaka, hela Bloodmoor är outforskad igen (trots att första questen är avklarad) och utgången från lägret är i en annan riktning... Helt buggfritt är det inte.

Permalänk

Vad händer om sändningen slutar innan 2.5 timme då.. får man börja om på en ny streamer då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iskra:

Det funkade. Men typ en timmes spelande rullades tillbaka, hela Bloodmoor är outforskad igen (trots att första questen är avklarad) och utgången från lägret är i en annan riktning... Helt buggfritt är det inte.

Diablo 2 kör med random kartor, så varje gång du startar spelet så måste du börja om (iaf till närmaste waypoint) på ditt utforskande.

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem

Trodde grafikjusteringen skulle bättra smaken för mig till spelet men nej inget för mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av {SWEC}Rool82:

Diablo 2 kör med random kartor, så varje gång du startar spelet så måste du börja om (iaf till närmaste waypoint) på ditt utforskande.

Hmm, jo jag vet att kartorna är procedurellt genererade.

Jag kom ihåg det som att de sparades när man avslutade spelet. Men jag har nog fel i det (det är trots allt nästan 20 år sedan jag nötte Diablo II senast ). Att mitt inventory försvann är nog inte så konstigt eftersom spelet kraschade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iskra:

Hmm, jo jag vet att kartorna är procedurellt genererade.

Jag kom ihåg det som att de sparades när man avslutade spelet. Men jag har nog fel i det (det är trots allt nästan 20 år sedan jag nötte Diablo II senast ). Att mitt inventory försvann är nog inte så konstigt eftersom spelet kraschade.

Kartorna sparas i singleplayer men inte i multiplayer (betatestet är MP).

Permalänk
Medlem
Skrivet av AldinD:

Kartorna sparas i singleplayer men inte i multiplayer (betatestet är MP).

This man speaks the truth!

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Snackbox:

@Jacob kommer du streama betan någonting?

Tyvärr inte. Har fullt upp på hemmaplan med stundande flytt. Hinner varken med early access eller den öppna beta...

Å den ljusa sidan har jag snart ett eget hemmakontor / rum och då är ambitionen helt klart att streama mer! Nu när "kontoret" är ett skrivbord i köket är det inte uppskattat att streama eftermiddag-kväll i flera timmar, så jag måste anpassa mig efter när jag kan vara själv hemma.

Vi får se om jag kan göra något i samband med lanseringen!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iskra:

Hmm, jo jag vet att kartorna är procedurellt genererade.

Jag kom ihåg det som att de sparades när man avslutade spelet. Men jag har nog fel i det (det är trots allt nästan 20 år sedan jag nötte Diablo II senast ). Att mitt inventory försvann är nog inte så konstigt eftersom spelet kraschade.

I single player sparas dom, iallafall i tidiga versioner. Minns ej hur det fungerar nu.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SplendidPerformance:

Och folk kan inte förstå varför folk gnäller på att det ska vara ständig uppkoppling och inget tcp ip.

Huh? Det var ett konstigt skott från ingenstans.
Att kunna spela multiplayer utan Activisions servrar undviker ju per definition allt strul med deras servrar?