PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Skrivet av shenaswift:

Tackar

Visa signatur

Fractal Design Arc / Asrock z77 Pro4 / i5 3570k @ 4,4ghz / GTX 770 / vengeance LP / Hydro H80i / Samsung 840 pro ssd / 1TB WD

XBOXONE

Permalänk
Medlem
Skrivet av jojesos:

Om jag köper spelen utanför playstation store. Kan jag inte komma undan billigare då och bara lägga in "koder" för att låsa upp spelet?

Kanske, vet inte helt vad för ställen där finns man kan köpa koder ifrån men oavsett så verkar det vara dyrare överlag och sen kanske man inte vill behålla spelen efter man spelat igenom dom? Så fall kan man ju alltid sälja om dom begagnat, har man digital edition så har man ju inte den möjligheten

Visa signatur

Corsair iCUE 5000X | Corsair RM850x Vit | ASUS TUF GAMING Z690-PLUS | Intel i5-12600k
Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC | Team Group 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Skrivet av shenaswift:

Tack din KUNG

Permalänk
Medlem
Skrivet av shenaswift:

Kanske, vet inte helt vad för ställen där finns man kan köpa koder ifrån men oavsett så verkar det vara dyrare överlag och sen kanske man inte vill behålla spelen efter man spelat igenom dom? Så fall kan man ju alltid sälja om dom begagnat, har man digital edition så har man ju inte den möjligheten

Tänker exempelvis här (fast för ps5)
Det känns som priserna är en bråkdel av playstation store och att man kanske inte tjänar så mycket på att hålla på att "byta" spel fram och tillbaka i affärer eller med vänner.

Men kanske är ute och cyklar.

https://www.g2a.com/best-deals/list/cd-keys-ps4-playstation-4...

Permalänk
Medlem
Skrivet av jojesos:

Tänker exempelvis här (fast för ps5)
Det känns som priserna är en bråkdel av playstation store och att man kanske inte tjänar så mycket på att hålla på att "byta" spel fram och tillbaka i affärer eller med vänner.

Men kanske är ute och cyklar.

https://www.g2a.com/best-deals/list/cd-keys-ps4-playstation-4...

Först av allt så är g2a kända för hur dom säljer olagliga keys, dvs köpta med stulna kreditkort osv. så hade aldrig litat på dom. Och sen finns ju dom flesta av de här spelen att köpa för mindre i fysisk kopia ifall du kollar prisjakt

Visa signatur

Corsair iCUE 5000X | Corsair RM850x Vit | ASUS TUF GAMING Z690-PLUS | Intel i5-12600k
Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC | Team Group 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Skrivet av shenaswift:

Länk trasig? :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av vilgotaa:

Länk trasig? :/

Slut med andra ord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fortitude:

Slut med andra ord.

Dammit!

Permalänk

Beställde från amazon i söndags och det ska komma imrn så konsoler har dom ju. Imponerande snabb frakt med tanke på att jag bor i Lappland.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vilgotaa:

Fan samma här 😭

Kommer alltid in lite för sent när länkarna är "broken".

Någon som vet ungefär när på dagen butikerna brukar släppa? Finns det något mönster?
Så man kan gå in o kika just då för att öka sina chanser att få tag i ett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lilljalle:

Beställde från amazon i söndags och det ska komma imrn så konsoler har dom ju. Imponerande snabb frakt med tanke på att jag bor i Lappland.

Det har de säkert...men nåt verkar ju ha hänt när tre personer som beställt i torsdags får trackingnummer i söndags för leverans igår, men fortfarande inget som hänt enligt tracking. Kanske en pall med paket har blivit ståendes någonstans. Har själv varit med om det när jag jobbade på ett transportföretag.

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Medlem
Skrivet av shenaswift:

Många tack!

Visa signatur

Xiaomi 34" UltaWide | AMD 3600 | BeQuite Black | 16GB DDR4 | GTX 1070 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-fire:

Det har de säkert...men nåt verkar ju ha hänt när tre personer som beställt i torsdags får trackingnummer i söndags för leverans igår, men fortfarande inget som hänt enligt tracking. Kanske en pall med paket har blivit ståendes någonstans. Har själv varit med om det när jag jobbade på ett transportföretag.

Ja, jag har pratat med både Amazon och Postnord och efter att paketet blev registrerat för upphämtning i söndags så vet ingen var det finns. Och jag blev ju inte gladare av att läsa att ett par andra haft samma upplevelse. Amazons kundtjänst gissade på att etiketten kanske blivit skadad och inte skannats ordentligt, men hävdade att paketen definitivt lämnat deras varuhus. Postnord hade inte den blekaste och tyckte bara jag skulle reklamera det hos Amazon.

Amazon gav mig 50:- rabatt på nästa köp som plåster på såren, vilket känns mer som en förolämpning än som trevligt kundbemötande. Vi har fuckat upp din beställning, köp hos oss igen, typ.

Permalänk

Frakten är ju det som skiljer bra från sämre e-handelsföretag

Skrivet av Halvmånen:

Ja, jag har pratat med både Amazon och Postnord och efter att paketet blev registrerat för upphämtning i söndags så vet ingen var det finns. Och jag blev ju inte gladare av att läsa att ett par andra haft samma upplevelse. Amazons kundtjänst gissade på att etiketten kanske blivit skadad och inte skannats ordentligt, men hävdade att paketen definitivt lämnat deras varuhus. Postnord hade inte den blekaste och tyckte bara jag skulle reklamera det hos Amazon.

Amazon gav mig 50:- rabatt på nästa köp som plåster på såren, vilket känns mer som en förolämpning än som trevligt kundbemötande. Vi har fuckat upp din beställning, köp hos oss igen, typ.

Vad trist att höra. Är i exakt samma situation som du. Det som retar mig är att jag haft möjlighet att köpa när ni på detta forumet lagt ut att det fanns i lager i andra butiker i Sverige, men valde att vänta eftersom jag redan köpt från amazon i torsdags. Kan ju vara så att eftertraktade saker försvinner i hanteringen?

Permalänk
Medlem

Jag verkar inte få till det med Distill för att bevaka Webhallen, jag får inga notiser. Hur gör ni?

Visa signatur

Louqe Ghost S1 / Ryzen 5 3600 / Powercolor RX 5700 XT 8GB Dual Fan / MSI B450I Gaming Plus AC / Corsair 16GB DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX / Corsair SFX 600 / Kingston A2000 M.2 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Merastoxx:

Vad trist att höra. Är i exakt samma situation som du. Det som retar mig är att jag haft möjlighet att köpa när ni på detta forumet lagt ut att det fanns i lager i andra butiker i Sverige, men valde att vänta eftersom jag redan köpt från amazon i torsdags. Kan ju vara så att eftertraktade saker försvinner i hanteringen?

Samma här, beställde också förra torsdagen och den är fortfarande inte här

Permalänk
Medlem
Skrivet av M33:

Samma här, beställde också förra torsdagen och den är fortfarande inte här

4 st nu som inte fått från Amazon. Helt klart ett samband.

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Skrivet av b-fire:

Det har de säkert...men nåt verkar ju ha hänt när tre personer som beställt i torsdags får trackingnummer i söndags för leverans igår, men fortfarande inget som hänt enligt tracking. Kanske en pall med paket har blivit ståendes någonstans. Har själv varit med om det när jag jobbade på ett transportföretag.

Ja då är det ju något lurt för er som beställt den torsdagen. Om alla hör av sig så borde dom ju inse att det är nått som är galet och kanske ta tag i det snabbare? 🤷🏼‍♂️🤔 trist oavsett.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Corsair iCUE 5000X | Corsair RM850x Vit | ASUS TUF GAMING Z690-PLUS | Intel i5-12600k
Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC | Team Group 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av shenaswift:

Tack, fick äntligen tag på en!

Permalänk
Medlem
Skrivet av shenaswift:

Love you! Fick tag i en nu med 😄 Så får det bli en handkontroll från Amazon.se. De hade bra pris på dem såg jag.

Permalänk

Fem… ska man avboka skiten och ta webhallen då? Jävla störigt. Och man väntar på en digital från mediamarkt som de skulle fått in för 2v sedan…

Skrivet av b-fire:

4 st nu som inte fått från Amazon. Helt klart ett samband.

Permalänk

Någon som hört något från MM?
Jag beställde min den 12/8. Pratar man med deras kundtjänst så har dom fortfarande inget datum på när dom får in konsoller.
Ska man satsa på att köpa på ett annat ställe eller avvakta?

Permalänk
Medlem

För er som inte har fått era leveransen från Amazon, har de dragit pengarna då? Om de har det så bör ju era produkter komma, även om de kanske är försenad just nu tyvärr.

Permalänk
Medlem

Jag passade på och beställde en från Webbhallen. Hemleverans imorgon funkar alldeles utmärkt. Men det är jävligt drygt att ligga ute med 6000:- under tiden mitt Amazon-paket är på villovägar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

För er som inte har fått era leveransen från Amazon, har de dragit pengarna då? Om de har det så bör ju era produkter komma, även om de kanske är försenad just nu tyvärr.

Pengar är dragna. I morgon kan man begära återbetalning från Amazon om paketet inte börjar röra på sig. Sen tar det nog 3-5 dagar innan pengarna är tillbaka på kontot.

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk

Struntar i Amazon

Jag blev rätt sur på att vänta och inte veta om försändelsen kommit bort från Amazon. Inget har registrerats hos
Postnord trots spårnummer. Så jag köpte på webhallen med leverans i morgon. Känns mycket bättre även om jag får ligga ute med pengarna som dragits av Amazon. Stort tack till er alla som håller koll på vilka som fått in i lager!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragesmiley:

Någon som hört något från MM?
Jag beställde min den 12/8. Pratar man med deras kundtjänst så har dom fortfarande inget datum på när dom får in konsoller.
Ska man satsa på att köpa på ett annat ställe eller avvakta?

jag beställde en digital från MM i Gbg den 30 juli och fortfarande inget mejl/sms... Medan webhallen släpper varanan dag 50+ st disk edition... Tough choice..