Snabbkoll: Använder du någon tjänst för spelstreaming?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av galaXy:

Jag använder Steam Link och Xbox 360 kontroll inkopplad i Samsung TVn, funkar förvånansvärt bra 👌🏼

Jag har kört samma grej. För mig fungerade det där bra ett tag. Tills det inte längre fungerade bra.

TVn har slutat förstå vissa knappar på kontrollerna. Det är fruktansvärt frustrerande!
All utrustning fungerar galant när den är kopplad till datorn så det är inte hårdvarufel. Och mjukvaran i TVn fungerade perfa tidigare.
Men inte längre. Går ju inte riktigt att installera om TVn riktigt heller. Jobbigt att ens tänka tanken att felsöka appen i TVn...

Så den sagan har nått sitt slut i hemmet.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Avstängd
Skrivet av andreas_dock:

Jag har Nvidia Geforce Now och Xcloud som aktiva prenumerationer, men jag använder dem inte...

Känns som en rätt onödig utgift då kan man väl säga. Det är väl lite därför jag inte använder någon prenumeration alls. Man skulle säkerligen använda det första månaden och sen skulle det bara ticka pengar utan nytta med små korta återfall.

En av anledningarna till att jag aldrig hoppade på WOW-träsket förutom lite piratservrar.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Jag säger ju det, folk är inte intresserade av att lägga på 50ms+ lagg på sina spel (det är inte bara network ping som spelar in här, utan också encoding/decoding av mediaström lägger på fördröjning).

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Lauchen:

Vore schysst om dom la till stöd för mus och tangent bord i vissa spel men det kräver ju att Xbox stöder det.

Jag har ännu inte stött på ett spel som inte stödjer mus/tgb.
Har du något exempel? Det är ju inte helt optimalt, som du säger

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rollese:

Samma här. Jag vet inte ens hur man gör, såg aldrig något liknande Steams lokal streaming som är super enkel, på spelets sida kan man bara välja "Play" or "Stream". Hade det varit så enkelt i Xbox menyn eller Windows Xbox appen så hade jag nog använt det enstaka gånger till enklare spel bara för att snabbtesta dom.

Det är ju exakt så enkelt det är i Xbox-appen på Windows. Bara tryck och kör?

Jag har Xcloud, sen har jag gratiskonton på Stadia och GFN, men jag använder inget mer än för att testa nån gång iom att jag har en speldator och en XSX.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Har använt playstation now för att lira bloodborne!

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9 5950X | G.Skill Trident Z NEO 3600mhz 32GB | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair HX1000i | Asus Rog Strix X570-F Gaming | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Medlem

Absolut inte, och har ingen avsikt att göra det heller. Jag vill ha mina spel samlade på samma ställen. Steam, Origin, Uplay och några på Epic. Behöver inte fler konton/tjänster.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoboCop:

Absolut inte, och har ingen avsikt att göra det heller. Jag vill ha mina spel samlade på samma ställen. Steam, Origin, Uplay och några på Epic. Behöver inte fler konton/tjänster.

Fast där har du fyra olika ställen.

Kanske var ironi som jag inte fattade.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av HoboCop:

Absolut inte, och har ingen avsikt att göra det heller. Jag vill ha mina spel samlade på samma ställen. Steam, Origin, Uplay och några på Epic. Behöver inte fler konton/tjänster.

Så sant som det är sagt!
Dock är det inte riktigt så det fungerar

Kör man tex steam (som de flesta gör) så har man tillgång till sina spel även om man inte sitter vid datorn.
Samma sak med Geforce Now även om man kan välja att köpa spelen där (varför man nu skulle göra det)

På geforce körs dock spelen på en egen dator som kan vara bättre utrustad än din egen så där betalar man för hårdvaran

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av andreas_dock:

Jag har Nvidia Geforce Now och Xcloud som aktiva prenumerationer, men jag använder dem inte...

Den bästa konsumenten!

Har du använt, tänkt använda eller tröttnat efter användning?

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk

Använder Geforce Now för spel som inte flyter på min gaming-laptop som nu börjar bli till åren kommen. Fick ett år ihop med det senaste grafikkortet (som sitter i en HTPC som inte används till så mycket gaming) men använde Geforce Now även innan det. Tycker det funkar bra och kommer fortsätta använda tills en eventuell uppgradering av utrustningen.

Permalänk
Medlem

Jag streamar från en lokal Windows spelburk till mina Linux burkar, så stationärt som laptop. Blir faktiskt riktigt bra överlag med låga latenser.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem

Nej, det lär nog aldrig hända.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Har provat på, men har ingen aktiv prenumeration nu.

Kommer garanterat skaffa någon av dem igen framöver.

Det är onekligen bekvämt och smidigt.

Permalänk
Medlem

Tillbringar sommaren och hösten på altanen och streamar spel (Ocarina of Time, Wind Waker, Twilight Princess, Metroid Prime) från PC:n till altan-TV:n via en Nvidia Shield med Steam Link och VirtualHere, med original-handkontroller för GameCube och N64 med adaptrar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peterboxy:

Fast där har du fyra olika ställen.

Kanske var ironi som jag inte fattade.

Ja precis, det räcker nu, behöver inte ännu fler ställen för mina spel

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Någon som testat PSnow på PC?
God of war vill ju att ja ska spela de..

Permalänk
Medlem

Tycker ett alternativ saknas; har använt men inte längre.

Tycker frågan får det att låta som att man antingen är frälst eller inte

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av oztin:

Någon som testat PSnow på PC?
God of war vill ju att ja ska spela de..

Jag testade det för några år sedan.
Fungerade bra men på den tiden var det begränsat till 720p och 30fps om jag inte missminner mig.
Har dålig koll på hur det är nu

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Jag kör Parsec från min stationära till min laptop här hemma. Parsec är väl egentligen mest byggt för gaming men jag använder det mest till Blender o sånt, fast händer att jag gejmar lite ibland också. Kör Parsec i 4K o glömmer ganska lätt bort att jag kör remote då latencyn o bilden är så pass bra ^^

Permalänk

Jag har alla 4 men spelar själv inte på någon av dom. Barnen använder Xbox Game Pass flitigt, men verkar inte streama något nämnvärt. Ska gå ner till "vanlig" Game Pass och kvitta mig med allt annat.

Skulle önska att Stadia hade fler spel, och att spelen var billigare. Vill inte prenumerera, bara köpa enstaka spel.

//LD

Visa signatur

http://www.earth-dog.com - Metal for Muthas - Gore for Ghouls!

Permalänk
Medlem

Jag fick ett år GeForce NOW, men har bara kört Tomb Raider när jag inte hade något grafikkort. Så röstade nej.

Permalänk
Medlem

Pensionärer

Bara pensionärer som streamar spel

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Jag säger ju det, folk är inte intresserade av att lägga på 50ms+ lagg på sina spel (det är inte bara network ping som spelar in här, utan också encoding/decoding av mediaström lägger på fördröjning).

50ms är ju ingenting. Det är vad en standard TV lägger på för att processa din input när du lirar TV-spel. Och som du vet så säljs de i miljontals... TV-spelsfolket har dessutom massa recivers o soundbars o skit inkopplat som gör att det blir ännu segare. Från tryck till action är det säkert 150-200 ms för många som spelar TV-spel. Stadia har bra mycket kortare responstid än så.

Idag kan streaming vara en bra ersättare för TV-spel. Vill du spela snabba FPS så finns det mer att jobba på men även här finns det stora fördelar (som att alla beräkningar är på samma ställe så du slipper sikta "framför" baserat på ping så alla har samma förutsättningar. Rättvist spel = kul spel).

Har du ens testat en spelstreaming med bra internetuppkoppling (måste vara fast lina, wifi går bort)? För av din kommentar att döma så är den väldigt anekdotisk och baserat på vad du "tror".

Resten av världen tror att det här är framtiden. T.o.m. Netflix plöjer ju ner miljarder för att vara med o dela på den framtida kakan.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av kotz:

Bara pensionärer som streamar spel

Hade ju faktiskt varit kul om fler pensionärer testar spel, så förhoppningsvis kan du i #framtiden kanske ha lite rätt

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk

Nepp, ser inte poängen med att hyra spel när man kan köpa dem och "äga" dem istället, vill verkligen inte att spelbranchen ska bli nya filmbranchen även om alla remasters och prenumerationer går åt det hållet.

Permalänk
Medlem

"Nej, och har ingen avsikt att börja med det"

Ska dock tillägga att jag anv. Playstation Now 7 dagars gratis test för att kunna ladda upp mina PS3 saves från PS3 versionerna av Borderlands spelen till gearbox servern, så jag kunde fortsätta samma save på PS4:an.

Spelade också ett eller två spel, men bara PS4 spel, eftersom de gick att ladda ner och installera lokalt på PS4:an.

Visa signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2000 250GB + A2000 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smasher89:

Nepp, ser inte poängen med att hyra spel när man kan köpa dem och "äga" dem istället, vill verkligen inte att spelbranchen ska bli nya filmbranchen även om alla remasters och prenumerationer går åt det hållet.

Alla streamingtjänster funkar inte så. T.ex. via GeForce Now så kan du köpa spelen som vanligt via Steam, Epic, GOG, Origin etc och sen bara köra det remote via GFN.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Valde "Nej, och har ingen avsikt att börja med det" men har vid ett tillfälle testat Stadia som fungerade horribelt trots bra anslutning, kändes tyvärr som att spelet streamade i låg upplösning och låga grafiska inställningar, kan tillägga att det var för ca ett halvår sedan, kommer inte ihåg om jag betalade en månad för att testa något spel eller om jag fick en testperiod, hur som helst var jag missnöjd och fortsatte inte prenumerera.
Har Game Pass så har möjlighet att streama via den men har enbart testat via telefonen en gång för att se hur snabbt det startade upp och sedan stängde jag av.
Ser ingen anledning att streama då jag har en okej dator och X Series S vilket täcker mina behov mer än väl, har haft en Nintendo Switch en period då jag skulle bli mer mobil med spelandet men slutade så klart med att den låg i väskan under resorna så sålde den istället.

Permalänk
Medlem

Jag testade Stadia när det var nytt och det fungerade förvånansvärt bra. Problemet jag har med streaming är att det inte finns något user case där det passar för mig. Steaming är bra om du sitter på en extremt bra och stabil uppkoppling utan någon hårdvara att driva spel och med tid att spela. Jag vet inte när det skulle passa in? Hemma har jag fler spel och konsoler än jag hinner med. På jobbet vill de att jag ska jobba (Jag vet!)

Det naturliga hade ju varit på resor. Hotellrum, flyg, tåg, bussar, etc, men det fungerar ju inte idag pga högst oklar uppkoppling.