Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Permalänk
Hedersmedlem

De flesta känner ju till "tricket" att få Gamepass Ultimate: https://www.sweclockers.com/forum/trad/1559776-tre-ar-game-pa....

Detta dök upp i mitt Facebook-flöde häromdagen:

Är det relaterat till "tricket"?

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Vi får väl se... tänker att de är alla billiga koder från turkiet och vem vet var.

Permalänk
Medlem

DF diskuterar om fysisk skivor som inte innehåller något spel, tex Halo Infinite
https://www.youtube.com/watch?v=dTYEL7_To5g&t=2994s

Dåligt av MS...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Är det relaterat till "tricket"?

Nej.

Det gäller koder som säljs av icke-godkända säljare där koderna kan komma från lite varstans (inkl. stulna koder eller koder från stulna kortuppgifter). Det gäller inte t.ex. Elgiganten och deras 12-mån koder, då Elgiganten är en officiell försäljare av Xbox Live Gold. Köper man koder från s.k. "grey market" så finns alltid risken att något går snett i framtiden.

"Tricket" som vi använder har inget med inlägget att göra. Tricket är ett "godkänt trick" och bryter inte mot några regler eller villkor. Microsoft själva konverterar innevarande Xbox Live Gold-tid till Ultimate.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Det står att berörda användare ska ha blivit meddelade. Jag har kört ”tricket” och har åtminstone inte meddelats. Har fortfarande tillgång till Game Pass också.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Nej.

Det gäller koder som säljs av icke-godkända säljare där koderna kan komma från lite varstans (inkl. stulna koder eller koder från stulna kortuppgifter). Det gäller inte t.ex. Elgiganten och deras 12-mån koder, då Elgiganten är en officiell försäljare av Xbox Live Gold. Köper man koder från s.k. "grey market" så finns alltid risken att något går snett i framtiden.

"Tricket" som vi använder har inget med inlägget att göra. Tricket är ett "godkänt trick" och bryter inte mot några regler eller villkor. Microsoft själva konverterar innevarande Xbox Live Gold-tid till Ultimate.

PC introductory refererar nog till 1 mån gamepass PC från AMD rewards,
skrapar man ihop 30 sådana koder så kan man nog anta att de inte kom från verifierade köpare av grafikkort utan via någon läcka.

Personligen så tycker jag inte att 12 månader från Inet/Elgiganten är så dåligt om man också tänker på att 25% helt enkelt är skatt
och köp utomlands är ju också beroende av vad som händer med vår valuta.

Permalänk
Medlem

första stora prissänkningen
Mega Man 30th Anniversary Bundle
274 kr
https://www.xbox.com/sv-se/games/store/mega-man-30th-annivers...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Finns på gamepass nu för alla hemmafixare

Permalänk
Medlem

Har nog kommit fram till att det blir en XBX här hemma.
Är det bara att plocka första bästa man hittar eller kan man förvänta sig att Amazon har kampanj på dem under prime days?

Visa signatur

Torsdag hela veckan =D

Permalänk
Skrivet av mr bulle:

Har nog kommit fram till att det blir en XBX här hemma.
Är det bara att plocka första bästa man hittar eller kan man förvänta sig att Amazon har kampanj på dem under prime days?

Lär inte bli billigare än riktpriset 5690:- så hittar du en för det är det bara att slå till imo.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem

Själv hoppas jag på någon bra bundle till black Friday

Permalänk
Medlem

Jag gav Xcloud ett försök igår. Från att ha varit helt oanvändbart tidigare så tycker jag det fungerar bra när det kommer till latens (testade sniper elit 4) Men bildkvaliten är fortfarande rätt värdelös speciellt i mörka scenarion. Däremot kanske det inte märks om man spelar på en liten 30" tv eller PC skärm.
Nu var det i alla fall tillräckligt bra för att testa spel före nerladdning. Kan ju vara skönt nu när expansion av spelbar lagring är så dyr.

Skrivet av mr bulle:

Har nog kommit fram till att det blir en XBX här hemma.
Är det bara att plocka första bästa man hittar eller kan man förvänta sig att Amazon har kampanj på dem under prime days?

Nu gissar jag bara. Men tror inte att microsoft rear ut Xbox series X så länge de snabbt säljer allt de tillverkar. Series S har ju varit på lite kampanjer redan och den har de ju varit ganska enkel att få tag på.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Försvinner från gamepass om två veckor
Carrion
Lethal League Blaze
Atomicrops
Cris Tales
Children of Morta

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr bulle:

Har nog kommit fram till att det blir en XBX här hemma.
Är det bara att plocka första bästa man hittar eller kan man förvänta sig att Amazon har kampanj på dem under prime days?

Jag har ett på Marknad med spel och tillbehör om du kan tänka dig begagnat

Permalänk
Relik 📜

Vänner! Har börjat fundera på en Series S till "extrarummet" - där framför allt barnen leker och kollar TV. Hur ser det ut med "barnvänliga" spel? Har väldigt dålig koll på utbudet där, känner jag. Sitter ändå på Gamepass, så vore fint att hålla det ekosystemet.

För kontext handlar det om en sexåring som spelat en del Minecraft med handkontroll innan, samt en del "touch-spel" på platta etc. Svenska är därför att föredra, även om engelska också fungerar - så länge gameplay är tillräckligt självklart.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Fördelen med Gamepass är att barnen kan pröva sig fram vad de gillar och sedan ställer du även in series s som "hemmakonsol" så kommer du även åt dina köpta spel på båda konsolerna.
Om de gillar annars retrospel kan man skaffa en raspberry pi och lägga in retropie med NES/SNES-roms som kan vara kul ett tag, men inte alltid dagens barn tycker de spelen är roliga

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Fördelen med Gamepass är att barnen kan pröva sig fram vad de gillar och sedan ställer du även in series s som "hemmakonsol" så kommer du även åt dina köpta spel på båda konsolerna.
Om de gillar annars retrospel kan man skaffa en raspberry pi och lägga in retropie med NES/SNES-roms som kan vara kul ett tag, men inte alltid dagens barn tycker de spelen är roliga

Går lika bra att lira retrospel på Series S med Retroarch:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Nu var det i alla fall tillräckligt bra för att testa spel före nerladdning.

Det är det jag använder det till också. Känner att videokomprimeringen och latensen (om än imponerande låg ur ett tekniskt perspektiv) gör att jag hellre installerar spelen än spelar dem över molnet än så länge.

Visa signatur

---

Permalänk
Konsolgrävare

Alla Yakuza spelen är tillbaka på Game Pass

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Xbox Series X finns i lager hos Amazon.se igen;

https://www.amazon.se/Microsoft-Xbox-1882-Series-1TB/dp/B08H9...

Permalänk
Medlem

Även Elgiganten har fått in ett större parti Xbox Series X för 5695 kr.

https://www.elgiganten.se/product/gaming/spelkonsoler-tillbeh...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Ny månad, nya spel till Game Pass! Schemat ser ut som följande:

  • Last Call BBS (PC) ID@Xbox – July 5

  • Yakuza 0 (Cloud, Console, and PC) – July 5

  • Yakuza Kiwami (Cloud, Console, and PC) – July 5

  • Yakuza Kiwami 2 (Cloud, Console, and PC) – July 5

  • DJMax Respect V (Cloud, Console, and PC) ID@Xbox – July 7

  • Matchpoint: Tennis Championships (Cloud, Console, and PC) ID@Xbox – July 7

  • Road 96 (Cloud, Console, and PC) – July 7

  • Escape Academy (Console and PC) ID@Xbox – July 14

  • My Friend Peppa Pig (Cloud, Console, and PC) – July 14

  • Overwhelm (PC) ID@Xbox – July 14

  • PAW Patrol The Movie: Adventure City Calls (Cloud, Console, and PC) – July 14

  • PowerWash Simulator (Cloud, Console, and PC) – July 14

Lite intressanta titlar ändå. Yakuza är ju moderna klassiker om man gillar überjapanska spel. Sedan lite mer barnvänliga titlar som Peppa Pig och PAW är ju alltid uppskattat om man har smågamers i hemmet.

Titlarna som försvinner 15 juli är Atomicrops, Carrion, Children of Morta, Cris Tales och Lethal League Blaze.

Vidare verkar det vara slut på Xbox 360-titlar i både Game Pass och Games With Gold då Microsoft kommer sluta erbjuda dessa till prenumeranter från och med 1 oktober. 360-spel som laddats ner innan det och är kopplade till ditt konto kommer givetvis fortsätta vara tillgängliga. I mail skriver Microsoft detta:

Från och med den 1 oktober 2022 kommer Xbox 360-spel inte längre att finns med bland de månatliga spel som erbjuds Xbox Game Pass Ultimate- och Xbox Live Gold-medlemmar via Games with Gold. Vi har nått gränsen för hur många Xbox 360-spel som vi kan hämta till katalogen. Men Games with Gold kommer även i fortsättningen att ha spännande Xbox One-spel och ge dig exklusiva besparingar varje månad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Vidare verkar det vara slut på Xbox 360-titlar i både Game Pass och Games With Gold då Microsoft kommer sluta erbjuda dessa till prenumeranter från och med 1 oktober. 360-spel som laddats ner innan det och är kopplade till ditt konto kommer givetvis fortsätta vara tillgängliga. I mail skriver Microsoft detta:

Från och med den 1 oktober 2022 kommer Xbox 360-spel inte längre att finns med bland de månatliga spel som erbjuds Xbox Game Pass Ultimate- och Xbox Live Gold-medlemmar via Games with Gold. Vi har nått gränsen för hur många Xbox 360-spel som vi kan hämta till katalogen. Men Games with Gold kommer även i fortsättningen att ha spännande Xbox One-spel och ge dig exklusiva besparingar varje månad.

Vara slut på nya 360-titlar...
Såvitt jag tolkar det kommer de existerande finnas kvar.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Vara slut på nya 360-titlar...
Såvitt jag tolkar det kommer de existerande finnas kvar.

Så tolkar jag också det. Vad skulle de tjäna på att ta bort befintliga? För min del är det då äldre spel som uteslutande lockar med passet.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Gorian:

Vara slut på nya 360-titlar...
Såvitt jag tolkar det kommer de existerande finnas kvar.

Ja, det är helt korrekt!

Permalänk
Medlem

Hur många spelar Gold-spelen?
Sista åren har det knappt varit någon intressant titel.