Tre år Game Pass för 10 kr till PC och XBox
OBS: Lagt till uppdatering längst ner. Länk till inlägget /mod
Microsoft har nu aktiverat så även PC täcks in för dig som har Xbox Game Pass Ultimate.
De tar 10kr för första månaden, därefter 135kr/mån.
Men, har du XBox Live Gold och vill aktivera GamePass Ultimate så får du meddelande att du får Game Pass Ultimate för den kvarvarande tiden för 10kr istället för endast en månad. Vill minnas att maxgränsen stod som 36 månader.
Så tips, köp typ 2-3 år XBox Live Gold som du aktiverar och SEDAN aktiverar du Game Pass Ultimate för 10kr så har du GamePass på Xbox och PC i två år för 10kr.
Jag själv testade detta med att köpa till två år XBox Live Gold och sedan aktivera Game Pass Ultimate för 10 kr.
Då jag köpte de två 12mån Xbox Gold på extern site så står pris som $0.00.

När man sedan efter det tittar på mina subscriptions så ser man att jag nu har Game Pass Ultimate till oktober 2021

Om man räknar på vad jag gav för dessa två år XBox Live Gold, runt 1000kr, och jämför med vad det skulle kosta att köpa Game Pass Ultimate för samma tid så sparar jag över 2000kr.
Tänk på att det endast är Game Pass Ultimate som täcker in även PC. Så man inte köper standard Game Pass till sin Xbox för då funkar det inte på PC.
***Tillägg/uppdatering***
Lägger upp en enkel instruktion om tillvägagångssättet. Har ingen aning om hur länge detta tillvägagångssätt fungerar!
Köp;
- Två (2) styck á Xbox Live Gold - 12 mån
- En (1) styck á Xbox Live Gold - 6 mån
Totalt får du då 30 månader Xbox Live Gold.
- Registrera ett Microsoft Konto
* Gå in på redeem.microsoft.com
* Registrera en av dina 12 månaders digitala nycklar du köpt och välj till att aktivera automatiska betalningar så får du en (1) extra månad på köpet - Dvs 13 månader
- Innan du aktiverar nästa nyckel så ska du in inaktivera automatiska betalningar;
* account.microsoft.com/services
- Gå till redeem.microsoft.com igen och registera din andra 12 månaders nyckel
* Välj att aktivera automatiskt förlängning så får du en (1) extra månad på köpet. Nu har du totalt *26 månader Xbox Live Gold*
- Inaktivera automatiska betalningar igen
* Gå till redeem.microsoft.com och aktivera din 6 månaders nyckel och välj automatiskt förlängning för en gratis månad till. Nu har du totalt *33 månader Xbox Live Gold*
- Inaktivera automatiska betalningar
* Gå till https://www.microsoft.com/sv-se/p/xbox-game-pass-ultimate/cfq...
- Köp *Xbox Game Pass Ultimate* för *10kr*
Vad som händer nu är att du kommer få hela ditt Xbox Live Gold konverterat till "*Xbox Game Pass Ultimate*" - Detta får du i totalt 34 månader till en kostnad av 41kr/mån om du t.ex köper nycklarna på Inet.
Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P