Permalänk
Medlem

Bärbar för 3000 SEK

Jag letar efter en surfdator med dessa krav om det är möjligt.

1. Max 3000 SEK
2. CPU 1.5+ Ghz
3. 4+ RAM
4. 128GB SSD
5. Måste ha stöd för Windows 11

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Nerd is the new Cool

Permalänk
Medlem

Tack men det måste var oanvänd och nytt.

Permalänk
Medlem

Skulle säga att du inte kommer hitta en dator som kör Windows 11 vettigt under 3000 och som är ny.
Och OM du skulle göra det så kommer den vara så nerlusad med crapware att den är en säkerhetsrisk från start.

Kolla in elfynd.se dom hade inget nu men ibland så får dom in maskiner, tror ändå att 3000 är lite för lite pengar för att få något vettigt även från Elfynd.

edit:
Hittade denna men som sagt, crapware och 4GB, har du möjlighet så skjut till lite pengar eller kör beggad dator från Inrego eller liknande som föreslogs tidigare. Det är ofta businessmaskiner som är i bra skick.

https://www.elgiganten.se/product/datorer-kontor/datorer/lapt...

Permalänk
Medlem

Galaxy book go säljs för 4071:- med benify och blir nog lägre igen i november inför black week. Dock ARM cpu, men bör fungera för web, särskilt om du har samsung telefon.

Annars får du bottenskrapa Elgigantens outlet, tyvärr otroligt segt med deras nya hemsida men det brukar finnas saker om man kan hämta i butik.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av socsoc:

Tack men det måste var oanvänd och nytt.

Du får inte något bättre än så till det priset. Datorn är refurbished, alltså rengjord och ominstallerad.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Skulle inte rekommendera någon att ens fundera på en ny dator för 3k. Det är bara dumt och riktigt dåligt köp. Inte ens för det dubbla får du en ny hyfsad dator.
Beg kan du nog få någorlunda, på t ex Tradera, Inrego generellt betydligt dyrare.
Antingen sparar du ihop/satsar mer, köper beg el inte köper någon dator alls.

Permalänk
Medlem

Du har orimliga krav, man får ingen ny Windows 11-kapabel dator för den budgeten.

Skall du ha en ny och oanvänd dator för 3k så är det bara Chromebooks som gäller.

Permalänk
Medlem

Har kollat på denna för 6800 https://www.elgiganten.se/product/gaming/gaming-pc/gaming-lap...

Och denna för 10000 https://www.inet.se/produkt/1974206/gigabyte-g5-ke-15-6-i5-16...

Är det verkligen värt att köpa den dyrare som kostar 3200 mer? Jag vill samtidigt köpa nåt som håller länge men kanske den billigare kommer även hänga med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av socsoc:

Har kollat på denna för 6800 https://www.elgiganten.se/product/gaming/gaming-pc/gaming-lap...

Och denna för 10000 https://www.inet.se/produkt/1974206/gigabyte-g5-ke-15-6-i5-16...

Är det verkligen värt att köpa den dyrare som kostar 3200 mer? Jag vill samtidigt köpa nåt som håller länge men kanske den billigare kommer även hänga med?

Det där är inga "surfdatorer", det är "gamingdatorer" 🙂

Ska du spela på dem är den dyrare klart bättre då det både är nyare processor och grafikkort, samt att grafikkortet i den dyrare tillåts dra mer ström (vilket är viktigt för spelprestanda).

Vad är det du egentligen ska göra med datorn?

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Nerd is the new Cool

Permalänk
Medlem

Coolt! Dom har börjat labela datorer med varumärket Luxor. Kunde dom inte spinna vidare på ABC serien..

Permalänk
Medlem

Om du skall köpa en bra surfdator i den klassen e de en cromebook fyndvara som gäller kolla in tex webhallen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shugge:

Det där är inga "surfdatorer", det är "gamingdatorer" 🙂

Ska du spela på dem är den dyrare klart bättre då det både är nyare processor och grafikkort, samt att grafikkortet i den dyrare tillåts dra mer ström (vilket är viktigt för spelprestanda).

Vad är det du egentligen ska göra med datorn?

Nu efterhand när jag kommer ha mycket tid att döda så tänkte jag att jag skulle kunna spela lite och producera lite musik så kanske värt och lägga lite pengar på nåt som möter mina ändamål.

Permalänk
Medlem

Förlåt men... Är det här en riktig post? Du går från max 3000kr och sen överväger du en för 10000 plötsligt. och från början skulle det vara en surfdator, och nu plötsligt ska det vara ev gamingdator?

Skämtar du med oss?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Förlåt men... Är det här en riktig post? Du går från max 3000kr och sen överväger du en för 10000 plötsligt. och från början skulle det vara en surfdator, och nu plötsligt ska det vara ev gamingdator?

Skämtar du med oss?

Från början skulle jag slösurfa bara där av max 3000. Men eftersom jag kommer vara syssellös ett bra tag så tänkte att jag kan spela och producera musik med datorn. Sen tyckte jag kanske borde slå till då den är sänkt med 6000. Det är inte varje dag man stöter på sån erbjudande.

Permalänk
Medlem

Vänta tills Black Friday, brukar finnas sjyssta deals.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xSean145:

Vänta tills Black Friday, brukar finnas sjyssta deals.

Ja det är sant. Kommer det komma nästa gen(13000 serien) CPU kanske för laptops från Intel? Om, finns det nå specs man kan läsa om?