Permalänk
Medlem

Val av MTB

Så har turen att jag kan plocka ut en förmånscykel via nya jobbet och tänker att nu är det dags för magen att försvinna!

Men har ett enormt problem, vet inte vilken cykel jag ska välja. Är en aning begränsad i val av cyklar (måste vara via en speciell portal via sportson)

Men valet står mellan följande

Scott Scale 970
Scott Contessa Scale 940
Specialized Rockhopper Expert 29
Trek Marlin 8 gen 3

Kan EVENTUELLT tänka mig gå upp till en av följande om det är några självklara fördelar

Specialized Chisel
Scott Scale 965
Scott Scale 970

Men hittar inga större skilnader mellan dom, speciellt vad som är skillnaden mellan Scale 970 och Contessa Scale 940. Vet att Scott av dom tre har så man kan låsa dämparna från styret vilket är det ända som sticker ut jämfört med trek/specialized.

Kommer användas ute i skogen på vandringsstigar och elljusspår.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Så har turen att jag kan plocka ut en förmånscykel via nya jobbet och tänker att nu är det dags för magen att försvinna!

Men har ett enormt problem, vet inte vilken cykel jag ska välja. Är en aning begränsad i val av cyklar (måste vara via en speciell portal via sportson)

Men valet står mellan följande

Scott Scale 970
Scott Contessa Scale 940
Specialized Rockhopper Expert 29
Trek Marlin 8 gen 3

Kan EVENTUELLT tänka mig gå upp till en av följande om det är några självklara fördelar

Specialized Chisel
Scott Scale 965
Scott Scale 970

Men hittar inga större skilnader mellan dom, speciellt vad som är skillnaden mellan Scale 970 och Contessa Scale 940. Vet att Scott av dom tre har så man kan låsa dämparna från styret vilket är det ända som sticker ut jämfört med trek/specialized.

Hur tänker du att du ska använda cykeln?

Ska du mest trampa runt på vägar? Elljusspår? Stigar? Ut och köra obanat?

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem
Skrivet av GLaDER:

Hur tänker du att du ska använda cykeln?

Ska du mest trampa runt på vägar? Elljusspår? Stigar? Ut och köra obanat?

Tanken är elljussåpr och stigar till en början. Är en aning för tjock just nu så lär väl bli en tur till stigen sen hem till en början -.-'

Men tanken är ut på vandringsstigar mer eller mindre.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Tanken är elljussåpr och stigar till en början. Är en aning för tjock just nu så lär väl bli en tur till stigen sen hem till en början -.-'

Men tanken är ut på vandringsstigar mer eller mindre.

Då är nog Contessan ett utmärkt val

Men tänk på att magens vara eller icke-vara kommer avgöras med hjälp energiintaget i förhållande till cykelturerna så ska du bli av med den är det nog enklare att minska på portionsstorleken.

Kör hårt på spåren!

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem
Skrivet av GLaDER:

Då är nog Contessan ett utmärkt val

Men tänk på att magens vara eller icke-vara kommer avgöras med hjälp energiintaget i förhållande till cykelturerna så ska du bli av med den är det nog enklare att minska på portionsstorleken.

Kör hårt på spåren!

Såg dock att contessan är deras DAM orienterade cyklar xD Men funderingen är mer vad (om) det är någon skillnad mellan dom? eller är det så enkelt att alla mer eller mindre är likvärdiga och att alla ger lika mycket cykel per krona i den prisklassen?

Sen just nu behöver aktiviteten upp för att bli av med magen, må vara äldre men gjort denna resa två gånger tidigare (114kg till 85 på 1,5 månader) men tänkte att denna gång ska jag göra resan lite mer ordentligt (äta som jag gör idag men ut och röra mig mer)

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Om du precis börjat cyklat så spelar det inte så stor roll vad du cyklar på. Så länge du cyklar så vinner du.
Cyklar blir snabbt dyrt om man börjar tänka att "lägger jag bara 1500:- så får jag ju X ökning av Y komponent" och sen vips har man köpt en cykel för 50 lax som man sällan använder. Det viktiga är att du cyklar, inte vad du cyklar på

Permalänk
Medlem

Hårdvarumässigt är cyklarna snarlika, det som skiljer är egentligen geometrin.
Skillnaden mot dammodeller brukar vara att dom finns i mindre storlekar samt sadel (lite bredare oftast då man har olika bredd på skelettet där nere) typ.

Har du möjlighet att provcykla så är det ett stort plus, efter en kort runda på några minuter ska man ha det där löjliga flinet när man kommer tillbaka

Annars köp den som är snyggast, en snygg cykel används oftast mera.

Visa signatur

störst går först.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av raver:

Hårdvarumässigt är cyklarna snarlika, det som skiljer är egentligen geometrin.
Skillnaden mot dammodeller brukar vara att dom finns i mindre storlekar samt sadel (lite bredare oftast då man har olika bredd på skelettet där nere) typ.

Har du möjlighet att provcykla så är det ett stort plus, efter en kort runda på några minuter ska man ha det där löjliga flinet när man kommer tillbaka

Annars köp den som är snyggast, en snygg cykel används oftast mera.

Generellt har väl damcyklar kortare reach och hjubas?
Försök att välja en herrmodell, annars är risken större att du får problem med att tårna tar i framhjulet vid större styrutslag etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cerb:

Generellt har väl damcyklar kortare reach och hjubas?
Försök att välja en herrmodell, annars är risken större att du får problem med att tårna tar i framhjulet vid större styrutslag etc.

Låter som en smart ide med tanke på att jag är 190cm och har provat skor i storlek 47 som inte passar xD

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Skrivet av norrby89:

Så har turen att jag kan plocka ut en förmånscykel via nya jobbet och tänker att nu är det dags för magen att försvinna!

Men har ett enormt problem, vet inte vilken cykel jag ska välja. Är en aning begränsad i val av cyklar (måste vara via en speciell portal via sportson)

Men valet står mellan följande

Scott Scale 970
Scott Contessa Scale 940
Specialized Rockhopper Expert 29
Trek Marlin 8 gen 3

Kan EVENTUELLT tänka mig gå upp till en av följande om det är några självklara fördelar

Specialized Chisel
Scott Scale 965
Scott Scale 970

Men hittar inga större skilnader mellan dom, speciellt vad som är skillnaden mellan Scale 970 och Contessa Scale 940. Vet att Scott av dom tre har så man kan låsa dämparna från styret vilket är det ända som sticker ut jämfört med trek/specialized.

Kommer användas ute i skogen på vandringsstigar och elljusspår.

Inte så kunnig på MTB's, om jag ser rätt har dock Scott Scale 970, Scott Contessa Scale 940 och Trek Marlin 8 gen 3 samma framgaffel. Så du ska kunna låsa på Trek också, Trek cykeln är också den enda som kommer med dropper post (sadelstolpen). Någon annan kan nog svara hur stor skillnad det är att ha en sådan 🙂

Visa signatur

MacBook Pro 13" 2018

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Låter som en smart ide med tanke på att jag är 190cm och har provat skor i storlek 47 som inte passar xD

Inte direkt kopplat till cykeln men jag är samma längd och ungefär samma vikt. Jag hade också problem med att jag behövde stora skor och gick från 45 till 46 till 47 men visade sig att min vikt mosade foten så den blev mer platt med åren. Med en sula som är specialgjort efter min fot så kunde jag plötsligt få plats i 45 igen. Till och med vissa 44 gick med tunna strumpor vilket var första gången sen jag var 13.

Så kolla att du inte har samma problem att foten plattas ut och du behöver större skor.

Jag är 190cm och brukar ligga på 104-114 i vikt beroende på årstiden.

Jag gick till ställe som heter Foten men finns andra också. Kostar ca 2000kr men värt det. Fick mycket mindre ont i foten.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cerb:

Generellt har väl damcyklar kortare reach och hjubas?
Försök att välja en herrmodell, annars är risken större att du får problem med att tårna tar i framhjulet vid större styrutslag etc.

Självklart kan det skilja lite i geometri med som lägre insteg, lite kortare reach längd mellan sadel och styre
Och i mindre storlekar kan man gå ner i hjulstorlek och då blir hjulbasen kortare för baktriangeln är annan och hjulet hamnar lite längre fram.
Men det är beroende på tillverkaren och hur stora volymer man har för att det ska löna sig.

Man kan även ha lite smalare styre, då det gör att cykeln upplevs kortare.

Men självklart, sikta på att köpa en icke damspecifik mtb.

Visa signatur

störst går först.....

Permalänk
Medlem

Gjorde själv misstaget när jag köpte in första MTB i vuxen ålder att jag köpte en hardtail crosscountry med omodern geometri (kort reach, kort hjulbas och brant gaffelvinkel), detta gjorde cykeln väldigt instabil så fort det gick lite utför på stigar då cykeln hade en tendens att vilja dyka då tyngdpunkten kom väldigt långt fram på cykeln.

Med brant gaffelvinkel och kort hjulbas får du en cykel med som är väldigt responsiv i tajta kurvor, på planmark och även väldigt trampeffektiv på planmark och uppför.

När man väl kommer igång med cyklingen så inser man att det är roligt att ha en cykel som är stabil utför så man inte behöver oroa sig för att tappa kontrollen och bli slängd av cykeln så fort det är brant med lite rötter och sten.

Av de modeller du länkat så är alla cyklar hardtail crosscountry cyklar så alla kommer vara väldigt effektiva på grusväg och lättare stig så de kommer fungera bra på grusväg och enklare stig, så perfekt för pendling.

Trek Malrin 8 skulle jag undvika om det är gen 2 (före 2023) direkt då den har rakt gaffelrör, en modern ram skall ha koniskt (tapered) styrrör vilket underlättar om man måste byta en trasig gaffel eller vill uppgradera till en bättre. Den har även väldigt omodern geometri.

Om det är Trek Marlin gen 3 som lanserades 2023 är geometrin modernare med längre reach och flackare gaffelvinkel än övriga modeller du nämt, den har fortfarande rakt styrrör vilket minskar utbudet av bra gafflar om man kulle vilja uppgradera cykeln i framtiden, även baknavet är fortfarande av äldre QR-standard.

Scott Scale 970 skulle jag också undvika då den har brant gaffelvinkel så den kommer vara lite instabil utför.

Scott scale 965 (eller lägre modellnummer) för högre utrustning skulle jag ranka högst då den har flackare gaffelvinkel och längre reach så den kommer vara stabilare än de andra modellerna när det går utför. Den har även modernare standarder på hjulnav (Boost 148mm) m.m.

Efter Scott scale 965 skulle jag ranka Specialized Chisel, lite kortare reach och 0,6° brantare gaffelvinkel.

För bättre råd rekommenderar jag dig att vända dig till forumet på happyride

Jag blev helt såld på MTB och gick över en mer mångsidig fulldämpad stigcykel som fungerar både på planmark för crosscountry och cykelpark med lift för utförsåkning.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Asus Crosshair 7 Hero - AMD Ryzen 9 5900X - Noctua NH-D15S Chromax - G.Skill Trident Z 32 GB 3600MHz CL14 - Seasonic Prime Ultra Platinum 750W - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Samsung 970 Evo Plus 2TB -Intel 520 480GB - WD Caviar Black 1TB - Asus RTX 3080TI Strix OC - 2x Asus PG279Q - Logitech G703 - Asus Strix Scope TKL Deluxe - Logitech G840 - Beyerdynamic Custom One Pro & Beyerdynamic Custom Headset Gear

Permalänk
Medlem
Skrivet av b3h4ppyn0w:

Gjorde själv misstaget när jag köpte in första MTB i vuxen ålder att jag köpte en hardtail crosscountry med omodern geometri (kort reach, kort hjulbas och brant gaffelvinkel), detta gjorde cykeln väldigt instabil så fort det gick lite utför på stigar då cykeln hade en tendens att vilja dyka då tyngdpunkten kom väldigt långt fram på cykeln.

Med brant gaffelvinkel och kort hjulbas får du en cykel med som är väldigt responsiv i tajta kurvor, på planmark och även väldigt trampeffektiv på planmark och uppför.

När man väl kommer igång med cyklingen så inser man att det är roligt att ha en cykel som är stabil utför så man inte behöver oroa sig för att tappa kontrollen och bli slängd av cykeln så fort det är brant med lite rötter och sten.

Av de modeller du länkat så är alla cyklar hardtail crosscountry cyklar så alla kommer vara väldigt effektiva på grusväg och lättare stig så de kommer fungera bra på grusväg och enklare stig, så perfekt för pendling.

Trek Marin 8 skulle jag undvika direkt då den har rakt gaffelrör, en modern ram skall ha koniskt (tapered) styrrör vilket underlättar om man måste byta en trasig gaffel eller vill uppgradera till en bättre. Den har även väldigt omodern geometri med bl.a. brant gaffelvinkel och gammal standard på hjulnav m.m.

Scott Scale 970 skulle jag också undvika då den har brant gaffelvinkel så den kommer vara lite instabil utför.

Scott scale 965 (eller lägre modellnummer) för högre utrustning skulle jag ranka högst då den har flackare gaffelvinkel och längre reach så den kommer vara stabilare än de andra modellerna när det går utför. Den har även modernare standarder på hjulnav (Boost 148mm) m.m.

Efter Scott scale 965 skulle jag ranka Specialized Chisel, lite kortare reach och 0,6° brantare gaffelvinkel.

För bättre råd rekommenderar jag dig att vända dig till forumet på happyride

Jag blev helt såld på MTB och gick över en mer mångsidig fulldämpad stigcykel som fungerar både på planmark för crosscountry och cykelpark med lift för utförsåkning.

helt underbart svar! tackar!

Ja jag gjorde faktiskt exakt samma tråd på Happyride och inväntar lite mer informativa svar där också

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av b3h4ppyn0w:

Scott Scale 970 skulle jag också undvika då den har brant gaffelvinkel så den kommer vara lite instabil utför.

Jag har en äldre Scale 960, 2013 års modell, som är lika brant. Och jag upplever inte att gaffelvinkeln gör att den känns instabil. Kanske om man skulle köra utför på riktigt med den så att säga, men då ska man nog inte välja en XC cykel till att börja med.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

helt underbart svar! tackar!

Ja jag gjorde faktiskt exakt samma tråd på Happyride och inväntar lite mer informativa svar där också

Uppdaterade mitt första inlägg då jag såg att Trek Marlin släppts med en ny Gen 3 i år med modernare geometri med längst reach och flackare gaffelvinkel än de andra modellerna du nämt, så den är mest kapabel utför sett till geometrin samt att den har dropperpost så du kan få undan sadeln när man cyklar utför så man har lite bättre utrymme att manövrera positionen på kroppen och tyngdpunkten vid utförscykling.

Den har fortfarande rakt gaffelrör vilket är en stor begränsning för uppgradering till bättre gaffel, om man blir såld på MTB kommer man börja uppgradera cykeln vet jag ut egen erfarenhet. De kör fortfarande gammal standard på hjulnaven med så hjulen kommer inte vara lika styva i sidled då ekrarna på navet siter tätare ihop på 135mm QR än på boost 148mm.

Skrivet av lord_dubbdäck:

Jag har en äldre Scale 960, 2013 års modell, som är lika brant. Och jag upplever inte att gaffelvinkeln gör att den känns instabil. Kanske om man skulle köra utför på riktigt med den så att säga, men då ska man nog inte välja en XC cykel till att börja med.

Jag hade en White XC 290 Pro från XXL, tror den hade 70,5 eller 71° vinkel på styrröret tillsammans med lite längre 70mm styrstam, visst gick det ta sig nerför även när det var lite brantare men man tvungen att hålla tillbaks på hastigheten då den trotts rätt tryck och inställningar på gaffeln hade en tendens att vilja dyka då framänden på cykeln blev överbelastad och instabil. Kommer fortfarande ihåg en gång jag kopplade hage över styret när den dök och slog över då cykeln tog tvärstopp och jag fortsatte springa 20m 😆.

Dagens XC går mot lite aggressivare geometri med längre reach och flackare gaffelvinkel då även XC på tävlingsnivå börjat bli mer teknisk.

Men som jag skrev, sitter idag på en fulldämpad stigcykel med 150/130mm slag och aggressivare geometri som är mer lämpad för lite brantare backar än en XC.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Asus Crosshair 7 Hero - AMD Ryzen 9 5900X - Noctua NH-D15S Chromax - G.Skill Trident Z 32 GB 3600MHz CL14 - Seasonic Prime Ultra Platinum 750W - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Samsung 970 Evo Plus 2TB -Intel 520 480GB - WD Caviar Black 1TB - Asus RTX 3080TI Strix OC - 2x Asus PG279Q - Logitech G703 - Asus Strix Scope TKL Deluxe - Logitech G840 - Beyerdynamic Custom One Pro & Beyerdynamic Custom Headset Gear

Permalänk
Medlem
Skrivet av b3h4ppyn0w:

Uppdaterade mitt första inlägg då jag såg att Trek Marlin släppts med en ny Gen 3 i år med modernare geometri med längst reach och flackare gaffelvinkel än de andra modellerna du nämt, så den är mest kapabel utför sett till geometrin samt att den har dropperpost så du kan få undan sadeln när man cyklar utför så man har lite bättre utrymme att manövrera positionen på kroppen och tyngdpunkten vid utförscykling.

Den har fortfarande rakt gaffelrör vilket är en stor begränsning för uppgradering till bättre gaffel, om man blir såld på MTB kommer man börja uppgradera cykeln vet jag ut egen erfarenhet. De kör fortfarande gammal standard på hjulnaven med så hjulen kommer inte vara lika styva i sidled då ekrarna på navet siter tätare ihop på 135mm QR än på boost 148mm.

Jag hade en White XC 290 Pro från XXL, tror den hade 70,5 eller 71° vinkel på styrröret tillsammans med lite längre 70mm styrstam, visst gick det ta sig nerför även när det var lite brantare men man tvungen att hålla tillbaks på hastigheten då den trotts rätt tryck och inställningar på gaffeln hade en tendens att vilja dyka då framänden på cykeln blev överbelastad och instabil. Kommer fortfarande ihåg en gång jag kopplade hage över styret när den dök och slog över då cykeln tog tvärstopp och jag fortsatte springa 20m 😆.

Dagens XC går mot lite aggressivare geometri med längre reach och flackare gaffelvinkel då även XC på tävlingsnivå börjat bli mer teknisk.

Men som jag skrev, sitter idag på en fulldämpad stigcykel med 150/130mm slag och aggressivare geometri som är mer lämpad för lite brantare backar än en XC.

Ja någon uppgradering kommer det inte bli av cykeln, utan då blir det att köpa en ny då det kommer vara en förmånscykel och tänker att jag kör på den i 3 år sen får vi se vad det blir efteråt om jag fortfarande är aktiv i cyklandet

Men tror jag helt enkelt får ta mig ner till sportson och fråga dom mellan Scott scale 965, trek Marlin gen 3 och Specialized cykeln, kanske även provcykla om dom finns monterade i butiken.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av b3h4ppyn0w:

Men som jag skrev, sitter idag på en fulldämpad stigcykel med 150/130mm slag och aggressivare geometri som är mer lämpad för lite brantare backar än en XC.

Jag köpte 2016 en ny Stig/AM cykel och gjorde ett stort misstag. Jag stirrade mig blind på vilka komponenter jag fick för pengarna och inte på geometrin. Den är väldigt omodern har jag senare fått erfara, kort hjulbas, hög, och brant gaffelvinkel för cykeltypen. Lägg till det att den hade bromsar som var väldigt aggressiva och dessutom hade okonsekvent "bettpunkt". Den var som en gunghäst, sjukt lätt att fara över styret. Har gjort om den med offset bussningar till bakdämparen för att flacka ut geometrin, och bromsar som jag kommer bättre överens med. Har funkat för mig i både Järvsö och Åre, men känns som jag hade velat haft nått stabilare.

Min Scott har jag största ramen på, så den är rätt lång och känns stabil pga det. Men inget jag skulle ta till en bike park.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_dubbdäck:

Jag köpte 2016 en ny Stig/AM cykel och gjorde ett stort misstag. Jag stirrade mig blind på vilka komponenter jag fick för pengarna och inte på geometrin. Den är väldigt omodern har jag senare fått erfara, kort hjulbas, hög, och brant gaffelvinkel för cykeltypen. Lägg till det att den hade bromsar som var väldigt aggressiva och dessutom hade okonsekvent "bettpunkt". Den var som en gunghäst, sjukt lätt att fara över styret. Har gjort om den med offset bussningar till bakdämparen för att flacka ut geometrin, och bromsar som jag kommer bättre överens med. Har funkat för mig i både Järvsö och Åre, men känns som jag hade velat haft nått stabilare.

Min Scott har jag största ramen på, så den är rätt lång och känns stabil pga det. Men inget jag skulle ta till en bike park.

Min 2021 Trek Fuel EX är också redan antik mot dagens stigcyklar och skulle idag kategoriseras som en downcountrycykel med längre slaglängd...

Är ju så det verkar vara nu för tiden...

Var tredje år går XC upp till geometrin på föregående generations stigcyklar men bibehåller XC-cykelns slaglängd eller adderar 10mm vipps så har man en downcountrycykel.

Sen för stigcyklar (och numera utdöda begreppet All Mountain) så gör man samma sak, man tar geometrin från föregående generations enduro cykel men tar bort 20-30mm slag så man ligger i kvar i spannet 130-160mm.

För Enduro cyklar så lägger man på 5-10mm reach, gör gaffelvinkeln 0,5°-1° flackare och effektiva vinkeln på sadelrörer 1-2° brantare för varje ny generation, i stort sett samma princip för downhill bortsett från att de inte har mycket fokus på sadelrörets vinkel och även bearbetar längden på kedjestagen mer för bra hjulbas och balans i höga farter utför.

Riktigt revolutionerande helt enkelt att alla kategorier alltid skall bli mer kapabla (bättre utför), allt för att locka och mjölka kunder att följa den senaste trenden. Cykeltillverkarna vet nog redan de optimala förhållandet i geometrin för varje kategori men håller tillbaks på dessa för att kunder skall fortsätta köpa nya cyklar istället för att underhålla sina gamla tills ramen är hel uttjänt.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Asus Crosshair 7 Hero - AMD Ryzen 9 5900X - Noctua NH-D15S Chromax - G.Skill Trident Z 32 GB 3600MHz CL14 - Seasonic Prime Ultra Platinum 750W - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Samsung 970 Evo Plus 2TB -Intel 520 480GB - WD Caviar Black 1TB - Asus RTX 3080TI Strix OC - 2x Asus PG279Q - Logitech G703 - Asus Strix Scope TKL Deluxe - Logitech G840 - Beyerdynamic Custom One Pro & Beyerdynamic Custom Headset Gear

Permalänk
Medlem
Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.