Vardagsrum säljes! (TV, soffa, reciever, högtalare 5.1.2, Nvidia Shield)

Permalänk
Medlem

Vardagsrum säljes! (TV, soffa, reciever, högtalare 5.1.2, Nvidia Shield)

Hej, jag tänkte sälja mitt vardagsrum. Eller kanske inte själva fysiska rummet, men prylarna i rummet då jag vill renovera och möblera om och det jag har passar dåligt in i min framtidsvision.

Det här är lite av en allt eller inget annons, blir jag av med allt till vettigt pris så säljs rubbet, blir jag av med kanske bara soffa eller bara reciever så kanske jag behåller rubbet tills en annan gång jag lyckas bli av med allt.

TV: 65" Sony XF9005
Pris vid köp: 16k
https://www.rtings.com/tv/reviews/sony/x900f
Det här var väl en ganska så high-end LCD tv back in the days, den har tjänat mig väl men kommer antingen behöva gå ner till 55" eller upp till 75"+ beroende på hur jag möblerar, samt att jag vill ha VRR som denna saknar

Reciever: Pioneer Elite SC-LX501
Pris vid köp 15k
https://www.zkelectronics.com/receiver/pioneer-sc-lx501/
Instegsmodell i deras premium segment, enda jag saknar idag som den inte klarar av är väl VRR.

Högtalare: Triangle Plaisir 5.1
Pris vid köp: ca 20k
https://www.hembiobutiken.se/produkter/hogtalarpaket/51-paket...
Oj vilken uppgradering från mitt gamla system, kommer ihåg att jag blev helt tagen när jag tittade på film med dessa och SC-LX501 när jag kom från mitt. Men, i mitt nya vardagsrum finns inte platsen för dessa.

Högtalare: Onkyo SKH-410, Atmos addons (0.0.2).
Pris vid köp, ca 1k
Rymligare ljud för låg peng, jag skulle ljuga om jag påstod att jag kunde höra att ljudet kom från taket.. men dom gjorde absolut något med hela rummet, det blev fylligare och jag vet att min hund tittade upp i taket när man kollade på lite Atmos demos.

Biosoffa/fotölj.
Pris vid inköp, ca 16k
https://folkhemmet.com/soffor/cinema-byggbar-biosoffa-gratt-t...
Modulbaserad "soffa" från Folkhemmet. Älskar denna soffa, det bästa köp jag någonsin gjort..men efter att ha blivit singel så är denna soffa ganska omysig....... och lite ont om sittplatser om man blir flera och jag har ont om utrymme för fler moduler. hund finns i hemmet så garanterat medföljer hundhår.

Nvidia Shield Pro 2019

Någon jävla marmorstenklump!

Som jag skrev, jag vill bli av med så mycket som möjligt, annars behåller jag nog rubbet.
Kom med förslag, jag har inga utgångspris utan går på magkänsla när väl ett bud kommer

Läs hela annonsen här

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem

Bild på den jävla marmorstenklumpen...

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk

Tjo
Nåt riktpris på
Nvidia Shield Pro 2019?
//DK

Permalänk
Medlem

Ingår den vita sälen?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

1000kr Nvidia Shield Pro

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Ingår den vita sälen?

jag får fråga hunden, men jag tror inte att det är ett problem
jag köpte sälen åt honom som en ny sexleksak, men han envisas med att bara sätta på den gamla utslitna hajen..

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem

Asså... Jag kan tänka mig ta hela köret? Jag bygger mancave med bio och morsan behöver ny TV på fjället. Vad vill du ha? 😂 Sitter dumt till och kan inte räkna...

Visa signatur

Mainrigg: InWin S-Frame - MSI Z170a Gaming M7 - i7 6700k@4,6GHz 1,29V - EVGA GTX 1080ti Black Edition - 4x8GB Corsair Vengeance Red LED 3200MHz - Corsair RM1000 - Intel 530 3x240GB 1x480GB - AOC Agon AG352UCG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da_King79:

Tjo
Nåt riktpris på
Nvidia Shield Pro 2019?
//DK

Skrivet av Gilgamesh:

1000kr Nvidia Shield Pro

ja men eftersom första budet hamnade på 1000kr så kan vi ju fortsätta därifrån
jag vill bara återigen förtydliga att jag kanske inte säljer denna, om ingen vill köpa tv, reciever och högtalare så kan jag ju fortfarande behöva min shield.
(jag köpte en appletv förra veckan för att testa, har inte bestämt mig än för om jag ska skicka tillbaka den eller behålla den, behåller jag den så kommer ju shielden säljas)

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garvey:

Asså... Jag kan tänka mig ta hela köret? Jag bygger mancave med bio och morsan behöver ny TV på fjället. Vad vill du ha? 😂 Sitter dumt till och kan inte räkna...

Tja,
Jag har så otroligt svårt att sätta värde på såna här saker. Vi får fundera lite på varsitt hörn 🤣
Vem vet, någon som inte är intresserad men kunnig kanske kan komma med förslag på vad som är ett rimligt pris

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Hej, jag tänkte sälja mitt vardagsrum. Eller kanske inte själva fysiska rummet, men prylarna i rummet då jag vill renovera och möblera om och det jag har passar dåligt in i min framtidsvision.

Det här är lite av en allt eller inget annons, blir jag av med allt till vettigt pris så säljs rubbet, blir jag av med kanske bara soffa eller bara reciever så kanske jag behåller rubbet tills en annan gång jag lyckas bli av med allt.

TV: 65" Sony XF9005
Pris vid köp: 16k
https://www.rtings.com/tv/reviews/sony/x900f
Det här var väl en ganska så high-end LCD tv back in the days, den har tjänat mig väl men kommer antingen behöva gå ner till 55" eller upp till 75"+ beroende på hur jag möblerar, samt att jag vill ha VRR som denna saknar

Reciever: Pioneer Elite SC-LX501
Pris vid köp 15k
https://www.zkelectronics.com/receiver/pioneer-sc-lx501/
Instegsmodell i deras premium segment, enda jag saknar idag som den inte klarar av är väl VRR.

Högtalare: Triangle Plaisir 5.1
Pris vid köp: ca 20k
https://www.hembiobutiken.se/produkter/hogtalarpaket/51-paket...
Oj vilken uppgradering från mitt gamla system, kommer ihåg att jag blev helt tagen när jag tittade på film med dessa och SC-LX501 när jag kom från mitt. Men, i mitt nya vardagsrum finns inte platsen för dessa.

Högtalare: Onkyo SKH-410, Atmos addons (0.0.2).
Pris vid köp, ca 1k
Rymligare ljud för låg peng, jag skulle ljuga om jag påstod att jag kunde höra att ljudet kom från taket.. men dom gjorde absolut något med hela rummet, det blev fylligare och jag vet att min hund tittade upp i taket när man kollade på lite Atmos demos.

Biosoffa/fotölj.
Pris vid inköp, ca 16k
https://folkhemmet.com/soffor/cinema-byggbar-biosoffa-gratt-t...
Modulbaserad "soffa" från Folkhemmet. Älskar denna soffa, det bästa köp jag någonsin gjort..men efter att ha blivit singel så är denna soffa ganska omysig....... och lite ont om sittplatser om man blir flera och jag har ont om utrymme för fler moduler. hund finns i hemmet så garanterat medföljer hundhår.

Nvidia Shield Pro 2019

Någon jävla marmorstenklump!

Som jag skrev, jag vill bli av med så mycket som möjligt, annars behåller jag nog rubbet.
Kom med förslag, jag har inga utgångspris utan går på magkänsla när väl ett bud kommer

Läs hela annonsen här

Om detta kan hjälpa så är här vad jag anser att grejerna är värda ungefärligen!

TV: 4000kr
Förstärkare: 3000kr
Alla högtalare: 5000kr
Soffa: Svår att värdera - har man djur så kanske runt 2000kr.
Shielden: 1500kr

Totalt: 15 500kr.

Paketpris på 14 000kr kanske?

Inget facit - bara mina åsikter. Har kikat på Hifishark för lite referenser på elektroniken.

Vänligen, Dennis

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smack Jack:

Om detta kan hjälpa så är här vad jag anser att grejerna är värda ungefärligen!

TV: 4000kr
Förstärkare: 3000kr
Alla högtalare: 5000kr
Soffa: Svår att värdera - har man djur så kanske runt 2000kr.
Shielden: 1500kr

Totalt: 15 500kr.

Paketpris på 14 000kr kanske?

Inget facit - bara mina åsikter. Har kikat på Hifishark för lite referenser på elektroniken.

Vänligen, Dennis

Tack så mycket för din input!
Lite förvånad över framförallt högtalare, i min värld så tappar de inte så mycket i värde. men kanske har huvudet i det blå

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Skrivet av issue:

Tack så mycket för din input!
Lite förvånad över framförallt högtalare, i min värld så tappar de inte så mycket i värde. men kanske har huvudet i det blå

Jag är inte i köp tankar men har köpt och sålt en del högtalare genom åren.

Min åsikt kring högtalare paketet är, om det är i bra skick utan skavanker så är dem värda 40-60 % av nypris. Är det helt repfria och i nyskick hade jag personligen gett 60% av nypris då dessa verkar enligt recensioner på nätet rätt bra...

Hoppas det hjälper något

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Tack så mycket för din input!
Lite förvånad över framförallt högtalare, i min värld så tappar de inte så mycket i värde. men kanske har huvudet i det blå

Kollar man historiken där så verkar 5000kr vara rätt rimligt, de som ligger högra inkluderar en reciever.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smack Jack:

<Uppladdad bildlänk>

Kollar man historiken där så verkar 5000kr vara rätt rimligt, de som ligger högra inkluderar en reciever.

Tackar!
Fan, känns ju nästan mer värt att bara förvara skiten i ett magasin någonstans än att sälja ifall man flyttar eller möblerar om igen och har plats för allt 🤣

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!