Permalänk

www.coolerguys.com

Har någon beställt från http://www.coolerguys.com någon gång?
hur mycket tillkommer det i tullavgifter och frakt m.m.?

Permalänk
Medlem

Fan den där heatpipekylaren för AMD var ju billig ju... 30$... En dollar är 7,30 typ på VISA så det blir ju bara 220:-

Visa signatur

Man kan inte polera en bajskorv

Permalänk

dom är skitbilliga där tycker jag så jag måste veta vad frakten m.m. går på

Permalänk
Medlem

Tja det står ju på deras sida att för fraktpriser på internationella ordrar så funkar det så här:

1. Du beställer vad du vill ha
2. Dom skickar ett mejl till dig där du kan välja fraktsätt och pris på frakten.
3. Är du inte nöjd med det priset är det bara att avbeställa ordern.
4. Dom skickar inget innan su har valt fraktsätt.

P.S. Ett tips är att betala via PayPal. Går snabbt och enkelt + att det blir inga konstiga växlingsavgifter och annat så länge du betalar via Paypal med ditt VISA-kort.

Visa signatur

Man kan inte polera en bajskorv

Permalänk
Medlem

Dom verkar väldigt intressanta.:). Lian-li chassi:na är ju nästan hälften så dyra där. Frågan är ju hur mycket transporten går på?

Permalänk
Avstängd

mycket bra priser verkar det som, den där nätverkssladden som ser ut som en nyckelringskedja var riktigt intressant

tack för tipset.

Permalänk
Medlem

hö hö hö, Pelle76 om jag inte minns helt fel så tar kortbolagen avgifter?

Visa signatur

|| 2 x 3,2ghz || kingston 4x512mb class 2 || 2 x 120gb raid || Ati Radeon 9800xt || SB Audigy 2 ZS Platinum Pro || Satelit tv kort || Logitech mx bluetooth ||

Permalänk
Medlem

fanns en rackarns massa fina saker som man hade velat lägga vantarna på.

men hur blir det med tull och grejjer?
även om man betalar med visa så finns väl risken där att nån gubbe på tillverket ska kräva pengar?

Permalänk
Medlem

Har jag fattat det rätt med att man max får handla för 250$ om man betalar med kort?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morphius
hö hö hö, Pelle76 om jag inte minns helt fel så tar kortbolagen avgifter?

Jo VISA tar ut 1,5% i växlingsavgift när man växlar från svenska kronor till dollar... Men det är betydligt mindre än vad dom flesta andra transaktionsmöjligheterna kostar.

Vet du nåt bättre sätt så får du gärna tipsa...

ett annat litt tips föresten. Jag beställde lite grejjor från zebramedia.biz häromdagen. Dom har priser både i SEK och dollar. Eftersom dollarn är så låg nu så blev det billigare att betala i dollar via Paypal lite mer än 10% faktiskt...

Visa signatur

Man kan inte polera en bajskorv

Permalänk
Medlem

Pelle76, du verkar kunna det här med Paypal. Som jag fattat det som är det gratis att skaffa ett paypal konto men behövs det inte nåt mer? Ett bankkonto kanske? Hur gör man? Måste man prata med ens bank?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hapter
Pelle76, du verkar kunna det här med Paypal. Som jag fattat det som är det gratis att skaffa ett paypal konto men behövs det inte nåt mer? Ett bankkonto kanske? Hur gör man? Måste man prata med ens bank?

Du måste ha ett VISA etc.

tar ca. 4 dagar att regga sig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hapter
Pelle76, du verkar kunna det här med Paypal. Som jag fattat det som är det gratis att skaffa ett paypal konto men behövs det inte nåt mer? Ett bankkonto kanske? Hur gör man? Måste man prata med ens bank?

Precis... Du måste ha ett VISA kort, eller mastercard eller nåt liknande... Är du inte gammal nog att ha ett själv kan du ju be din mamma att öppna ett PayPalkonto... Om hon inte litar på dig så kan hon ju behålla koderna osv så att hon kan betala åt dig, men att du inte själv kan köpa massa grejjor utan att hon vet om det.

Angående tull och sånt så har jag ett litet paket på väg från USA just nu. Det är två batterier till min digitalkamera som jag har beställt av en affär på Ebay. Det skall bli intressanta att se om det kostar nåt extra och hur mycket det blir osv... Hoppas man inte drunknar i administrativa avgifter bara...

Jag borde få paketet om några dagar... Kanske tar längre tid om det fastnar i tullen, men jag kan posta alla kostnaer som ett exempel här sedan...

BTW: Fick ett paket från zebramedia.biz idag. Jag beställde det i torsdags så jag tycker nog att dom var jäkligt snabba också. Dom har hyfsade priser på vissa saker och tar inte ut någon hanteringsavgift så frakten är det enda man betalar... Sen kan man betala med dollar också och då blir det ännu billigare... zebramedia.biz rekomenderas skarpt!

Visa signatur

Man kan inte polera en bajskorv

Permalänk
Medlem

Sp-97 :D:D

Visa signatur

På internet kommunicerar vi med text. Skriver du som en idiot får du helt enkelt finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Permalänk
Medlem

Jag brukar beställa lite RC-prylar från HongKong, har gjort totalt fem beställningar med paypal, alla har sluppit igenom tull och moms och längsta leveranstiden var tre dagar (!)

Paypal är väldigt säkert och enkelt!

Permalänk
Medlem

Mamma har ett VISA kort men jag tror inte hon vill använda det för beställningar över Internet, hon tycker inte sånt är säkert:(. Men jag får försöka tjata lite på henne så får vi se om hon ger med sig;).

Jag har själv uppfattat det som säkert. En sak till, ni som har ett paypal konto har ni den där gratis kännsten? Tror/Vet ni om det går att fixa postförskott för varorna?

Permalänk
Medlem

Det är gratis att betala över Paypal...

Angående säkerheten så är Paypal och liknande bland det säkraste betalninssättet därför att den man betalar till aldrig tar del av ditt kortnummer osv... Paypal har hand om det och Paypal är en väldigt stor firma som absolut inte skulle fiffla med tanke på vad dom skulle förlora på det. Deras rykte som säker betalning är owrhört viktigt för dom...

Det går till så att man skapar ett konto hos dom.

Sen lägger man till sitt kontokort. Detta sker genom att man knappar in sitt kontonummer, sen drar Paypal några kronor från kortet. I det kontoutdrag som man sedan får från sin egen bank har Paypal lagt in en sifferkod som kommentar till det dragna beloppet. Denn kod används för att sedan aktivera kontokortet hos paypal...

Som du märker är det ganska krångligt att förfalska...

Det enda som kan gå fel är om någon får tag på din personliga kod, ungefär som om dom fick tag på din kod hit till swec så skulle dom kunna posta i ditt namn. På samma sätt så kan som om dom får tag på din personliga kod betala med ditt kort som du har lagt in...

Man kan vidta vissa åtgärder för att förhindra detta med om man är rädd:

1. Ha ett krångligt lösenord som består av slumpvis valda tecken och siffror, inte för kort... kanske 8-10 siffror. Byt lösenordet med jämna mellanrum.
2. (Kanske det enklaste tipset) Skaffa ett nytt konto med VISAkort hos din bank, registrera detta på Paypal och ha inga pengar på det. Sen när du skall använda PayPal så för du via din internetbank över så mycket pengar som du skall betala till ditt tomma konto som du sedan använder för att betala via PayPal med. Då spelar det ju inte så stor roll om någon får tag på ditt PayPal lösenprd... För det finns ju inga pengar att sno, ellerhur...

Om din Mamma är skeptisk så är det nog bara att tjata på, det är så det funkar nu för tiden. Pengatransaktioner över internet blir vanligare för varje dag som går och det är bara att vänja sig. Stå på dig!

Visa signatur

Man kan inte polera en bajskorv

Permalänk
Medlem

Läste om det här låter ju väldigt bra , priserna är ju fantastiska , funderar lite över CpuMate DA34HM2 D-Heatpipe AMD låter bra , men risken är väl att den är så tung , btw , hur många kronor i frakt kan det bli därifrån , ca priser alltså

Permalänk
Testpilot

Det finns nått nytt system för betalning över internet, man fixar på nått sätt extra kortnummer som man använder och dessa kan man begränsa så att det bara får tas en viss summa pengar under en viss tid.

Edit: E-kort heter det, verkar väldigt säkert

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

Om någon har beställt därifrån?

Visa signatur

Set My Path

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Det finns nått nytt system för betalning över internet, man fixar på nått sätt extra kortnummer som man använder och dessa kan man begränsa så att det bara får tas en viss summa pengar under en viss tid.

Edit: E-kort heter det, verkar väldigt säkert

Jepp, det är väldigt smart och säkert... Men det funkar inte med Paypal. Men om företagen godtar ett vanligt kortnummer så funkar det fint också.

Visa signatur

Man kan inte polera en bajskorv

Permalänk
Medlem

Någon kan ju beställa sen säger ni åt oss andra om det var bra och vad alla avgifter gick på, så ser vi sen om vi beställer

Visa signatur

i7-4790K - GTX TITAN - 32gb - SSD 850 1TB osv

Permalänk
Medlem

Om varans värde understiger 1000sek så slipper man betala tullavgifter och sånt tror jag. Så om man tex beställer ett Lian-Li pc60 från Coolerguys.com så ska man slippa betala tullavgifter och sparar minst 500kr om man jämför med vad det kostar i Sverige.

Visa signatur

[APPLE IMAC 20"][3072Mb DDR2 800mhz][ATI Radeon 2400XT][640GB HDD][OS X 10.5.5]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yargnitz
Om varans värde understiger 1000sek så slipper man betala tullavgifter och sånt tror jag. Så om man tex beställer ett Lian-Li pc60 från Coolerguys.com så ska man slippa betala tullavgifter och sparar minst 500kr om man jämför med vad det kostar i Sverige.

Så enkelt är det inte riktigt. Om du vill veta hur det ligger till kan du läsa på www.tullen.se

Visa signatur

Man kan inte polera en bajskorv

Permalänk
Medlem

damn vad billigt allt är där!.. väntar tills någon fått sina prylar först ;)..

Permalänk
Medlem

SAMBESTÄLLNING :D:D

Visa signatur

På internet kommunicerar vi med text. Skriver du som en idiot får du helt enkelt finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Permalänk
Medlem

Samma här, jag blev sugen på ett chassie därifrån, någon som vet om kolance kylningen i deras färdigbyggda chassi är bra, jag har hört att den sska vara lite kass. annars är jag sugen på en kolance låda, kostar bara 1200 typ

föresten får man med de olika vattenblocken??, isåfall vilka, jag behöver nämligen cpu, gpu, gaffe, bonus med hdd

sen undrar jag om någon vet vad frakten borde gå på för ett kolance eventuellt ett lian li pc 75 med ett nätagg, skulle vara bra och veta.

Visa signatur

[Amd 2500+ @ 3200+] ¤ [Abit NF7] ¤ [1024 ddr @ 400 mHz] ¤ [Radeon 9600 pro] ¤ [Maxtor diamond max 160Gb] ¤ [Lain li PC 60]

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=3916792...

Permalänk

jag är med på sambeställning om någon håller i det

Visa signatur

Prescott 2.8GHz l 1024Mb ram l Asus 9600XT l Audigy2 l
Seagate 120Gb l Nec ND1300 l
Logitech Z-2200 l Samsung 172X l

Permalänk
Medlem

En fläkt för... ja inget ting *dregel*

Permalänk
Medlem

Någon som bor i malmö området som vill eventuellt sambeställa?

Visa signatur

[Amd 2500+ @ 3200+] ¤ [Abit NF7] ¤ [1024 ddr @ 400 mHz] ¤ [Radeon 9600 pro] ¤ [Maxtor diamond max 160Gb] ¤ [Lain li PC 60]

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=3916792...